Upea ilma taasen, mutta ajot ollu mulla vähissä tänä keväänä, niin nyt köröttelemään
Siis yhdeltä![]()
KTM 640 SM
Joka toiselle kuoppaa kaivaa.... joka toiselle ei...
Siis nihtisilta klo 13:00, mukana ollaan...![]()
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Taidan ajella Nihtisiltaan kahville. Matkan aikana paikka on varmaan muuttunut toiseksi.
Busa K8
Tietääkö teistä kukaan missä pitää kokoontua ja monen aikaan??![]()
Tuosta ei ota selvää edes apteekkarikaan![]()
Sääli on sairautta!
Ketkä v*tun muut?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Busa L1
Bk K-9
wtf?
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Joo, siinä 11:59 kokoonnun itseni kanssa Hyrylän Shellillä... tänään ei ajella kimpassa(wexi @ Huhti. 27 2008,11:20) kirjoitti
... t: Lonely Rider
Mä taisin nähdä sut tuolla ABC:llä viime sunnuntaina... Sininen FZ-6?(Korben @ Huhti. 26 2008,15:45) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Niin siis, jos jollekin vielä epäselvä niin klo 13 Nihtisillassa![]()
premier
emeritus
Mä en nyt käsitä mitä epäselvää tuossa vielä jää, paitsi se että kuka vetää ja ketä ja minne(premier @ Huhti. 26 2008,10:29) kirjoitti
Nihtisillan ABC ja klo 13.00 paikallista aikaa tänään sunnuntaina 27.4.2008 Gregoriaanisen kalenterin mukaan.
-nomen est omen-
Jos sitä kävis kahveella... ja pyörä käy pensalla.![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
olipas hetki hauskaa lukea tätä kirjeenvaihtoa. Mä kokoonnun itseni kanssa nyt ja lähden ajelemaan. Saattaa olla, että Porkkalan suunnalla nähdään.
Sininen Bemu liikenteessä.
C u m8
"Mind is like parachute; it works better when open."
Siivoilin ketjusta noi ristiriitaiset ilmoitukset
![]()
premier
emeritus
Mää en ole millään muotoa ollut lähdössä mukaan, kun en ole paikkakunnallakaan, mut kun huvikseni luin viestiketjun, mietin että mahtoks ne Spurgu ja Korben uusina lopulta löytää ja päästä paikalle??Ei olis varmaan yhtään huono juttu laittaa joka kerta viestiketjun ekaan eli "kutsuun" kokoontumismestan linkki, kun kaikille ei joku Nihtisillan tai Tuomarinkylän ABC kerro mitään, jos on vasta vähän aikaa asunut stadissa.
Mut toivottavasti kivaa oli! Tai on. Taidatte olla just mopoilemassa, ku tätä kirjotan.![]()
Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
Yamaha Virago 535 1988
Moto Guzzi 750 Nevada 2008
HD Sportster Custom 2004
Hyvät oli kahvit, mukaan en lähtenyt pakottavista syistä.![]()
V2 = Voima + Vääntö
Kaakao maistui ja oli kiva nähä tuttuja pitkästä aikaa; sitä suunsoittoa onkin ollut jo ikävä..![]()
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
Mitähän oikein mahtoi tapahtua Nihtisillan liikennevalojen jälkeen? Oliko meitä mahdollisesti kaksi eri ryhmää, joilla eri matkasuunnitelma?
Kävi nimittäin niin, että kovasti yritin siivosti ajaen pysytellä moottoritiellä letkassa mukana ja niin ajattelin takananikin tehtävän. Autoja ohitettiin ja niitä jäi letkan keskelle. Sitten tultiin kehä III:n rampiin eikä letkan loppupää ollut ottanut mua hännimmäistä kiinni. Oliko letkan viimeisillä tieto, mitä kautta ajetaan? Vai olinko itse letkan viimeinen?
Ryhmäajokäytäntö kai sanoo, että minun tulee jäädä tähän liittymään odottamaan takanatulijoitani, jotta tietävät kääntyä. Himmailin reilusti ja tavoittelin suoralle katseellani niin pitkään kuin vaan voi nähdä, mutta ei loppuletkaa siellä tullut. Autoja kyllä oli tulossa kovaa, joten tein nopean päätöksen olla jäämättä alle ja jatkaa muiden perään ramppiin.
Jos tällä nyt aiheutin sen, että mahdollinen peräpään joukko harhautui reitiltä ja menetti kimppa-ajelun, olen tavattoman pahoillani mokastani. Anteeksi, en uskaltanut jäädä siihen moottoritielle seisomaan.
Kehän jälkeen Siuntioon johtavalle tielle kun päästiin, näkyi kärkijoukko jo arviolta kilometrin päässä edellä. Tässä vaiheessa tajusin, ettei ainakaan minun ole mahdollista mitään järkeviä nopeuksia käyttäen tavoittaa joukkoa. Ohitin edellä ajavan sekä ilmoitin huitomamerkeillä jääväni pois ja ajoin sivuun.
Toivottavasti kaikki muut, joiden oli tarkoitus Porkkalaan asti päätyä, myös silti niin tekivät.
Kai tästä voi ottaa jotain oppia ja kerrata, miten kimppa-ajoissa toimitaan. Itselle jäi tänään nolo olo, kun en pysynyt letkan mukana enkä liioin osannut muitakaan mukana pysymisessä auttaa, vaikka siihen "velvollisuus" olisi ollut.
Näin vanhemmiten pappamopo alkaa kiinnostaa... Kawa 454 LTD -86.
Minä taisin olla ainoa joka putosin ryhmästä kun ei ollut ketään odottamassa käännöspaikassa. Siinä kehä III kohdalla hidastin ja arvoin että oliko ryhmä mennyt siitä vai mikä oli reitti mutta kun en nähnyt ketään edes sillalla niin painelin ohi. Ajelin sitten oman ryhmäajon kunnes tuli kylmä ja nälkä![]()
tulikohan enkat
letka on hajonnu ennenkuin on edes kunnon alkuun päästy.
no sellaista sattuu *
ite en ole päässy mukaan vielä kertaakaan.
aina silloin ajelette ku mulla on töitä
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Menipä säätämiseksi tämä letka-ajo
Nuo valot ja motarit on pahoja pitkän letkan kanssa, pääsee tulemaan pitkiäkin rakoja ja motarin rampilla takanatulijoiden odottelu arvelluttavaa turvallisuuden kannalta.
Letkan häntäpää oli jo ennen muuta letkaa Porkkalassa odottelemassa, olivat tulleet suorempaa reittiä kun letka oli karannut. Myöskin Porkkalasta poistuminen aiheutti hämminkiä jonkun peltotyökoneen takia, porukka kääntyili 51 tielle molempiin suuntiin ja ei ollut ihan varmaa lähtikö osa omille teilleen vai vaan heittämään U-käännöstä. Ainakin osa porukasta löysi sitten omia teitään Mankin "Essolle" eli Nesteelle.
Itse pidin motarilla sellasta rajoitus +20 nopeutta (koska uskontoni kieltää isomman ylityksen) ja rako kumpaankin suuntaan kasvoi koko ajan, kuitenkin niin että näin edessä ja takana ajajat. Kun kärki nousi kehä3 rampille niin tiputtelin vauhtia jo motarilla että takanatulijatkin varmasti näkevät mihin mennään.
Oma ehdotukseni hajaantumisien välttämiseksi näillä ns. siirtymäpätkillä olisikin se että maltettaisiin ajaa suunnilleen rajoitusten mukaisesti, koska porukassa on myös niitä jotka eivät omista syistään halua ajaa ylinopeutta. Ja eihän se suoralla lujaa ajaminen ole kivaakaan, tai näin olen kuullut väitettävän. Mutkateillä sitten jokainen oman tahtonsa ja taitonsa mukaan, kunhan muistetaan odotella kun käännytään niin kenenkään ei tarvi pelko puntissa ajella lujempaa kuin kivalta tuntuu.
Ehkä seuraavalla kerralla sitten taas pysytään paremmin kaikki yhes koossa
P.S. kiitti kuitenkin vetäjille ja kaikille kahvi- ja ajoseurasta. Meitä valittajia ja neuvojia aina löytyy, ne jotka tuon vetovastuun ottavat ovat kuitenkin harvemmassa.
-nomen est omen-
Niin.. periaatteessahan risteyksessä pitäisi tosiaan jäädä odottamaan takana tulevia, jotta näkevät mihin mennään. Mutta ei sitä tietenkään oman hengen uhalla tarvitse tehdä. Kyllä motarillakin voi pientareelle vetää, jos pientaretta on riittävästi, mutta laitontahan se on eikä tuossa kohtaa siihen tainnut olla hirveesti tilaa.
Silloin kun mennään motarilla ja liikennevalojen läpi, se letkan yhdessä pysyminen on ehkä enemmän sen vetomiehen vastuulla. Pitää vauhdit kohtuullisina ja vetää letkan kokoon tarpeeksi usein.
premier
emeritus
Puolustukseksi voi sanoa, ettei ollut eka kerta kun letka katkeaa juuri tuossa kehä III:n rampissa...kirjoitti
edit: Ja veturin puolustukseksi voi sanoa että ihan rajoitusten mukaan mentiin motarilla.Valot vaan tekee piiiitkän raon noissa nopeuksissa..
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Jep, seurattiin Harzan kans ABC:n pihalta miten siihen jäi 3(?) pyörää punaisiin valoihin. Sama tapahtui muistaakseni viime vuonna, ja solloinkin letka katkesi.![]()
V2 = Voima + Vääntö
Mulla kyllä musta FZ-6, mutta olinhan mä viime sunnuntaina siellä ABC-lä. Viron kilvistä mut tunnista(Juhana N @ Huhti. 27 2008,11:39) kirjoitti
![]()
Jännää, ajoin nimittäin kaikista valoista ennen motaria kärjen kanssa samoilla vihreillä ollessani letkassa ehkä 8. pyörä, mutta silti rakoa vaan tuli. Kauhee mittarivirhe mullakirjoitti
![]()
-nomen est omen-
Kiitokset hyvästä ajoseurasta ja reitistä. Itse kun olen vasta pari viikoa ajanut mootoripyörällä ja ensimäistä kerta isossa porukassa, niin ne mutkatiet oli kyllä aikamoista homma mulle
Anteeksi vaan niille jotka ajoivat mun perässä ja eivät pystyneet ajaman sitä vauhtia, mitä olisivat haluneet(ensi kerralla pysytelen siellä loppu ryhmässä)
P.S.
Sori viellä siltä tyttöltä, kenen paikan varastin viimeisellä "Esson" Nesten tauolla
Kiitos ajoseurastaPitää kait käydä huoltamassa nopeusmittari moposta
kun jos ylinopeutta ryhmällä oli "pikkaisen" mulla motarilla näytti viisari 140
![]()
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Sekin auttais että ennen lähtöä joku, jolla on kuuluva ääni niinkuin esim Kriisikertoisi kaikille mihin ollaan menossa ja vaikka sen ekan käännöksen varsinkin jos se on moottoritien ramppi johon on tosiaan vaikea pysähtyä odottamaan. Vaikka ajaisi vain sitä suurinta sallittua nopeutta niin siinä rampin kohdalla ei ole montaa sekuntia aikaa miettiä et meniköhän ne tosta vai jostain muusta liittymästä.
Jep, kiitokset lenkistä, oli hauskaa. Enskerralla uudestaan?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Olin ensimestä kertä, oli kiva ajada teien kanssa
seuravan kerran taas mukana
Toivottavasti en kirjoita ihav väärin![]()