videossa Pösön "viissatanen"..."petojen sukua". Ei liene Suomeen tuotavaa mallia.
http://www.kewego.com/video/iLyROoaftBfT.html
Video hyvä, mut vähän kehno kun ei näytä kokokuvaa. Tässä sellainen: Kyseessa siis Peugeot Satelis 500 (400:nen kait samannäköinen)
Tässä vastaava 07 malli Suzukilta:
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Kovasti maxit alkavat muistuttamaan toisiaan. Itse löysin tuosta Peugeotin mallista jotain Silver Wingiä muistuttavaa....olisikohan tuo peräosa. .....alkavat muistuttamaan toisiaan....poikkeuksena Gilera, Vespa ja Malaguti, joissa jokaisessa on omaperäiset piirteensä.
Värityksetkin alkavat olla aika pliisuja. Päävärit ovat varmaankin hopea, sininen, musta ja harmaa. Oma maxini väri on kylläkin dragon red.
Aikuinen nainen nexusti
Samaa mieltä väreistä, pliisuja. Dragon red on kyllä komia väri. Eräässä Kuopion autoliikkeessä on myynnissä iso Gilera. Aattelin mennä katsomaan mielenkiinnosta, että näkee senki ihan livenä.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Tulet kyllä yllättymään, kun näet Nexuksen livenä! Niin yllätyin minäkin, sillä se on yllättävän pieni ollakseen 500 cc maxiskootteri. Pieni on esim. verrattuna Suzuki An 400seen. Mutta kaipa noiden muovikatteiden kokoa on pienennetty, jotta Nexuksesta on saatu virtaviivaisen näköinen sportti. Pieni, mutta sitten toisaalta yllättävän painava kokoisekseen, kuivapaino on muistaakseni 198 kg. Ei passaa päästää paikaltaan kallistumaan liikaa, taitaisi Trinityn voimat loppua kesken, kun pitäisi skootteria kammeta ylös! Tyypitin An 650 MP-messuilla ja tuntui kuin olisi ollut laivan kannella - tai ainakin melkein.
Aikuinen nainen nexusti
Kävin tänään koeajamassa tuollaisen Pösön "viissatasen" Satelisin. Ei nyt mitään "elämääsuurempaa" ajonautintoa tullut koettua. "Perushuttua" lisävarusteineen yhdeksällätonnilla.
Piaggion 500:n *löytyy konepellin alta. Italian tekniikka löytynee monesta Pökötin koottereista.
Yks sylinteri on paras, enemmän on turhaa, vähemmän on polkupyörä
Piaggio Beverly 500
Jaa, interesting. Minä kylmätyyppasin sen Kuopion mp-messuilla. Minusta oli hyvän näköinen peli kun mikä. Vieressä oli Silverwing, niin saattoi vertailla. Meikkikselle 190 cm wingi oli yllättäen ohjaamosta pienempi kuin Peugeot. Wingissä jalat nappas ikävästi kojelautaan polven alta. Peugeotiin mahtui hyvin, Burgmaniin vielä paree.kirjoitti
Mut siinä Sateliksessa jalat uppos eräänlaiseen kaukaloon. Oli siis sivutuulisuoja jaloille. Näppärältä näytti. Ja ainakin mun mittaiselle pleksi oli just sopiva: näki just yli mut pysty kyyristymään niin että katsoi sen läpi.
Mutta ajaminenhan se asian kertoo. Vaan onko noissa saman mittaluokan skootissa isoja eroja ajamisen suhteen?
Saa nähdä yleistyykö isot skootat vähitellen. Pikkusen näyttäis sitä, että kiinnostus lisääntyy.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Kyllähän tuossa Pösössä oli ranskalaiseentyyliin paljon pieniä yksityiskohtia mm. säilytys- ja tavarankuljetuslokeroja ja "sähköherkkuja". Mutta ei se kokonaisuus vain jostain syystä meikäläistä saanut "lämpenemään". Mutta näinhän se vain on, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä....(Plootu @ Huhti. 22 2008,08:42) kirjoitti
![]()
Juuri näin, tunnejuttuja nämä mistä pyörästä tykkää -valinnat. Niinkuin koko pyöräilykin. Järjen kanssa tällä puuhalla ei ole mitään tekemistä. Kun sen tunnustaa, on motoristi.
Plootu
Burgman 07 400
Bandit (GSF) 1250 SA
Sivutuulisuojat ovat lisävaruste.Itsekin MP-messuilla ihmettelin ahdasta jalkatilaa ja kysyin myyjältä.Oli kyllä yllättävän tilava peli. Tekniikan Maailma kehui viime vuonna Sateliksen ns. maasta taivaaseen.(Plootu @ Huhti. 22 2008,08:42) kirjoitti
Koeajettu,ei oikein vaan sytyttänyt,motarivauhdissa tuntui jotenkin huterolta,Gileran 500:n kolmipyörä meni samoilla vauhdeilla kuin juna,tosin siinä ajoviimakin painoi junan lailla
Muuten kyllä hieno ja viimeistelty,hyvät toiminnot ja varusteet.