Miten Busassa mahtaa erota USA ja EU ecut? Silmään on joskus osunut että ne saa päikseen toimimaan ecueditorin avulla muokkaamalla jotain ominaisuutta. Mietin vaan että miten kaukana ollaan siitä että on mahdollisuus puukottaa myös euro ecuista ZX12:sta:
http://www.bikeland.org/board....t_time=
Jos foorumilta löytyy joku jolla on osaamista ja halua ruveta puuhastelemaan sen eteen, että 04-06 ZX12 Euro ECU saadaan myös ohjelmoitavaksi niin huutaa hep. Itseltä puuttuu tuo koodiosaaminen kokonaan, mutta olen innokas avustamaan tuollaisessa projektissa kaikin mahdollisin keinoin joilla siihen kykenen.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Vuoden ebayta selaillut ja nyt jo löytyi EU mallinen uudemman Kawan ECU *Vähän ollaan jo lähempänä tavoitetta.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Sitten tämän viestiketjun alkua homma on kehittynyt ja Hayabusa/BKing ecueditor.com softalla onkin nykyisellään jo satoja käyttäjiä ja aktiivisia dynopajoja ympäriinsä australiassa, usa:ssa ja euroopassa. Kehitystiimikin on kansainvälistynyt niin että esim autotuning moduli on yhden australialaisen kaverin tekemä. Kehitystiimiinn saadaan melkein viikoittain terveisiä jostain onnistuneesta 300-500hp projektista jossa kaikki turhat lisäruiskurojut on heitetty pois kun mopo on turbotettu, remmiahdettu tai laitettu muuten vaan kisakuntoon. Viime kesänä kehitysprojekti vietiin täysin opensource pohjalle niin että kuka tahansa pystyy tähän bitbucketin kautta osallistumaan.(Athene @ Syys. 17 2010,08:34) kirjoitti
Mutta tunnustetaan että pojan Yamaha YZF R1(25):ssä on kommari ja shifteri - hyvin toimii kun en ole vielä saanut aikaiseksi kyseisen ecun hakkerointia ;-). Aika alkeellinenhan se kuitenkin on, vaikka ei kuitenkaan yhtä yhtä alkeellinen kuin tuo talvikulkupelinä oleva nastarenkaat, kaasarit ja kaksitahti-Derbi-mopo...
WOIMIA ! AIDOSTI!(petrik @ Loka. 23 2010,22:19) kirjoitti
![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Muutaman turbokiksutimen kannustamana tuli tehtyä tällainen juttu uudempia malleja (K7- ) ajatellen...
![]()
Ja edellisen kaltaisen postauksen jälkeen gixxer.com foorumilta paluupostissa tuli tällainen vastaus joka hyvin muistutti miksi olen pysynyt pitkään poissa kaikista kiksutinkeskusteluista ...
Mutta homman nimi on se että uudempiin kiloisiin kiksuttimiinkin on softaa tarjolla jos ketä kiinnostaa.
Täytyy Petri taas hattua nostaa sulle näistä projekteista. Oma mopo olisi säätöä vailla ja nyt saan nakata sillä Commanderilla vihdoinkin vesilintua.![]()
Superbike #7
![]()
![]()
Kiinnostaa todella, oma asiantuntemus softahommissa luokkaa nolla. Jos joku asiantunteva haluaa auttaa, saa laittaa viestiä
![]()
GSX-R 1000 -08 *ECU-Editoitu307,3km/h Joensuu 2011
Onko kukaan päässyt hondan boxeihin sisälle?
Kiinnostais kurkistaa kilpurin boxiin.
Honda cbr600rr
ei ole vielä tullut ketään hondahakkeria vastaan. Sen sijaan kilokiksuttimelle on valmistunut tällaista ecueditor.comiin. tässä viimeaikoina:
- vakiokarttapohjat K7 EU ja US sekä K8 EU
- Polttoainekartan säätö
- Toisioläppien vaihdekohtainen säätö mahdollistaen paremman kaasunvastaavuuden esim mutkista ulostuloihin
- Sytytyskartan säätö sisältäen TRE ominaisuuden
- Kierrosrajoittimien säätö
- Huippunopeusrajoittimen poistaminen
- Kaksi säädettävää karttaa jotka voidaan valita kytkimellä
- Quickshifter moduli, eli vaihteen vaihto sytkä ja polttoainekatkolla. Vaatii erillisen tunnistimen vaihdevipuun. (Tämä on vielä testausta vaille, mutta tehtynä ecueditor.comiin.
Nyt sitä mietityttää että mitä seuraavaksi. Bussin luistonestosta on jo jonkin verran tullut palautetta että vaikuttaisi toimivan...
Ihan tässä hätäsesti kysästen mistään mitään tietämättä. K1 -K2 kilosen gsxr:n ecu, kuinka viisas se on? Kuinka paljon on säädettävää vrt. K5?
Tämä koko järjestelmän ymmärtäminen kiehtoo ihan järjettömästi ja tekisi mieli alkaa koodaamaan ihan kunnollinen testi ympäristö, kun vain aika riittäisi (=ehkä joskus eläkkeellä riittää osaamisen käyttö harrastamiseenkin).
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
K5-K6 on samanlainen kuin K2-K7 bussi ja K7-K8 gixxer on samanlainen kuin K8- bussi. *K4 ja vanhemmat on aivan erilaisia, niihin en ole sen tarkemmin edes perehtynyt.(uiop @ Tammi. 15 2011,00:44) kirjoitti
Meikäläisen mielenkiinto kohdistuu K7 ja sitä uudempiin koska niiden omistajista löytyi kiinnostusta lähteä käyttämään tällaistaa oman ecun säätösoftaa. Vanhempien mallien omistajat turvautuvat varmaan powercommanderiin jota täällä palstalla tässäkin keskustelussa on kehuttu.
Yritin verrata ecueditor.com:ia tuohon yoshimuran empro:hon ja ainut mitä emprossa toistaiseksi on enemmän on moottorijarrun säätö. Jos joku osaisi kuvailla miten tuo empro moottorijarru toimii niin aika nopeasti vastaavan voisi toteuttaa ecueditor.comiin - jos siis kiinnostaa.
Uudemmissa voi vaikka sitten säätää ohjausiskaria ecueditor.com:lla.
![]()
viistosti sivusta, mutta myös on hienoa ja erinomaista tehokkaan kehitystyön kannalta kun olette päätyneet open sourceen näissä ecuhommeleissanne. terv. yks sorsastaja.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
samaa mieltä - kiitos JaSan joka auttoi meidät määrätietoisesti bitbuckettiin...(kawabata @ Helmi. 02 2011,10:45) kirjoitti
https://bitbucket.org/ecueditor/ecueditor
Ilmeisesti kyseisellä ohjelmalla voisi poistaa pelkästään huippunopeusrajoittimen? Kuka pääkaupunkiseudulla tekisi kyseisen toimenpiteen? Pyörähän on K8 GSX-R 1000.
BMW S1000RR
Esim. Samin autopaja.(kuja hannu @ Helmi. 03 2011,09:27) kirjoitti
Superbike #7
Nyt myös gixxer K9 malliin karttojen säätö, rajoittimien poisto ja nosto ja myös esim. ohjausiskarin kartan muutokset...
![]()
Onko foorumilla kavereita joita kiinnostaa DIY interfacet - ollaan suunnittelemassa kittiä joka on nyt tulossa testausvaiheeseen. Tämä siis Busat K8 alkaen, Bkingit ja Tonniset gixxerit K7 alkaen - toistaiseksi. Voi olla että tehdään muihinkin mopoihin jos on kiinnostusta.
Osat maksavat suunnilleen (www.mouser.com)
- FTDI TTL232R 5V (895-TTL-232R-5V-WE) 20€
- Alla oleva piirilevy pienissä sarjoissa 15-20€
- MTA306D kytkin, 20€
- Vastukset ja muut pienkomponentit noin 10€
Liittimet suunnilleen (www.easternbeaver.com)
- SDS liitin (6P090WP-MT), 4€
- Yoshbox liitin (8P090WPK-FERFW-WH-Male) , 4€
- Pinnejä rewiring kittiin ecun ja yoshbox liittimen väliin, 2€
http://www.easternbeaver.com/Main....mt.html
Tässä miltä piirilevy näyttää alustavasti:
Piirilevyn suunnitteluohjelman voi ladata täältä:
http://www.sunstone.com/pcb123.aspx
Ja varsinainen piirilevyn layout on tässä:
http://macmadigan.no-ip.com/public/i.../ecueditor.123
Layout on vielä testaamatta, nyt etsitään lähinnä onko kiinnostusta rakennussarjaan.
Mulle on tullut jonkun verran kyselyitä muista suzuki malleista.
Vastaus on että jos nykyisellä ecueditor.com versiolla kysyjä saa luettua .bin:n ulos ecusta niin voidaan harkita polttoainekartan säätämismahdollisuuden lisäämistä - riippuen vähän työmäärästä. Tämä tarkoittaa käytännössä pyöriä jotka ovat vuosimallia 2007 ja sitä uudempia.
Itellä on gsx-r 1000 -07 yoshon usa pöntöillä ja on katti paikallan.
Oisin kiinnostunu laittaan ton y haaran katin tilalle ja tarttis tietää pitääkö ruiskun säätöihi kajota, jos lampdan jätän poistamatta. Oli mitattu ihan hyvin tehoja dynossa (175hv) takaselta edellisen omistajan toimesta(varmaan jo säätöjä rukattu?). Mistä noita haaroja saa helpoiten?![]()
PetriK, ei nyt ihan liity tähän gixxer/busamaailmaan, mutta tiedätkö onko 04:sta eteenpäin olevien zx12r kawojen ecuun päästy "käsiksi" missään määrin, vai onko homma vaan pysähtynyt kiinnostuksen puutteeseen jenkeissäkin...vanhemman mallin ecun säätöhän onnistui jo vuosia sitten...
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
itellä zx 10r -07 vaparilla akron putkistolla. kaasuläppien poisto vai gipron w/atre et lähtis 1,2,3,4,vaihteilta rajoitukset pois kumpa ehdottaisit&
petrik...![]()
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Moikka!
Minulla on SV 1000 siinä oli ostettaessa kn:n vapari vaihdettu
leovincet laitettu tre joka nyt poistettu ja sitten olisi PAIR removal kit, pärrää ei kuulemma ole mitenkään säädätetty penkissä.
Minun mieleni tekisi säädättää jossain hyvässä penkissä, mutta
tuolla alussa jossain luki australialaisesta SV kuskista...
Saisiko esim. häneltä suoraa karttaa, jonka voisi ajaa minun SV:hen
ja kuka ton voisi tehdä. Tahtoisin ainostaan hyvin toimivan moottoripyörän kaikenlaiseen ajoon unohtamatta huippu tehoa
Elämäni 1 nopeusajoon valmistautuen jos vaikka pääsis yli 200km/h![]()
<p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
Eilen säädettiin K8 Gixxeri Samin pajalla. ECU-Editor toimi loistavasti, ja palvelu oli kyllä ensiluokkaista **
Suosittelen... *![]()
![]()
GSX-R 1000 -08 *ECU-Editoitu307,3km/h Joensuu 2011
Onko omassa ecussa muuten speedo healer-ominaisuutta? Rata-ajelua varten pitäisi lyhentää välityksiä reilusti, eikä erillisen speedo-healer palikan ostaminen innosta.(samiko @ Huhti. 14 2011,09:03) kirjoitti
Edit. Missä hinnoissa säätötyö muuten oli?
Superbike #7
Ei.(Nitrous @ Huhti. 14 2011,10:39) kirjoitti
Onnistuuko k8 1000 gixxerin säätö ecueditorilla Tampereen suunnalla/läheisyydessä millään pajalla?
GSXR 1000 -08 ja GSX 1100T 1986
ex: GSXR 1100 -92, GSXR 750W -94, FZR 600 -94