Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 213:sta
  1. #151
    Miten Busassa mahtaa erota USA ja EU ecut? Silmään on joskus osunut että ne saa päikseen toimimaan ecueditorin avulla muokkaamalla jotain ominaisuutta. Mietin vaan että miten kaukana ollaan siitä että on mahdollisuus puukottaa myös euro ecuista ZX12:sta:
    http://www.bikeland.org/board....t_time=

    Jos foorumilta löytyy joku jolla on osaamista ja halua ruveta puuhastelemaan sen eteen, että 04-06 ZX12 Euro ECU saadaan myös ohjelmoitavaksi niin huutaa hep. Itseltä puuttuu tuo koodiosaaminen kokonaan, mutta olen innokas avustamaan tuollaisessa projektissa kaikin mahdollisin keinoin joilla siihen kykenen.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  2. #152
    Vuoden ebayta selaillut ja nyt jo löytyi EU mallinen uudemman Kawan ECU * Vähän ollaan jo lähempänä tavoitetta.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  3. #153
  4. #154
    Sitten tämän viestiketjun alkua homma on kehittynyt ja Hayabusa/BKing ecueditor.com softalla onkin nykyisellään jo satoja käyttäjiä ja aktiivisia dynopajoja ympäriinsä australiassa, usa:ssa ja euroopassa. Kehitystiimikin on kansainvälistynyt niin että esim autotuning moduli on yhden australialaisen kaverin tekemä. Kehitystiimiinn saadaan melkein viikoittain terveisiä jostain onnistuneesta 300-500hp projektista jossa kaikki turhat lisäruiskurojut on heitetty pois kun mopo on turbotettu, remmiahdettu tai laitettu muuten vaan kisakuntoon. Viime kesänä kehitysprojekti vietiin täysin opensource pohjalle niin että kuka tahansa pystyy tähän bitbucketin kautta osallistumaan.

    Mutta tunnustetaan että pojan Yamaha YZF R1(25):ssä on kommari ja shifteri - hyvin toimii kun en ole vielä saanut aikaiseksi kyseisen ecun hakkerointia ;-). Aika alkeellinenhan se kuitenkin on, vaikka ei kuitenkaan yhtä yhtä alkeellinen kuin tuo talvikulkupelinä oleva nastarenkaat, kaasarit ja kaksitahti-Derbi-mopo...
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  5. #155
    Lainaa (petrik @ Loka. 23 2010,22:19) kirjoitti
    Sitten tämän viestiketjun alkua homma on kehittynyt ja Hayabusa/BKing ecueditor.com softalla onkin nykyisellään jo satoja käyttäjiä ja aktiivisia dynopajoja ympäriinsä australiassa, usa:ssa ja euroopassa. Kehitystiimikin on kansainvälistynyt niin että esim autotuning moduli on yhden australialaisen kaverin tekemä. Kehitystiimiinn saadaan melkein viikoittain terveisiä jostain onnistuneesta 300-500hp projektista jossa kaikki turhat lisäruiskurojut on heitetty pois kun mopo on turbotettu, remmiahdettu tai laitettu muuten vaan kisakuntoon. Viime kesänä kehitysprojekti vietiin täysin opensource pohjalle niin että kuka tahansa pystyy tähän bitbucketin kautta osallistumaan.

    Mutta tunnustetaan että pojan Yamaha YZF R1(25):ssä on kommari ja shifteri - hyvin toimii kun en ole vielä saanut aikaiseksi kyseisen ecun hakkerointia ;-). Aika alkeellinenhan se kuitenkin on, vaikka ei kuitenkaan yhtä yhtä alkeellinen kuin tuo talvikulkupelinä oleva nastarenkaat, kaasarit ja kaksitahti-Derbi-mopo...
    WOIMIA ! AIDOSTI!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #156
    Muutaman turbokiksutimen kannustamana tuli tehtyä tällainen juttu uudempia malleja (K7- ) ajatellen...







    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  7. #157
    Ja edellisen kaltaisen postauksen jälkeen gixxer.com foorumilta paluupostissa tuli tällainen vastaus joka hyvin muistutti miksi olen pysynyt pitkään poissa kaikista kiksutinkeskusteluista ...



    Mutta homman nimi on se että uudempiin kiloisiin kiksuttimiinkin on softaa tarjolla jos ketä kiinnostaa.
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  8. #158
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Täytyy Petri taas hattua nostaa sulle näistä projekteista. Oma mopo olisi säätöä vailla ja nyt saan nakata sillä Commanderilla vihdoinkin vesilintua.
    Superbike #7
  9. #159
    Kiinnostaa todella, oma asiantuntemus softahommissa luokkaa nolla. Jos joku asiantunteva haluaa auttaa, saa laittaa viestiä
    GSX-R 1000 -08 *ECU-Editoitu 307,3km/h Joensuu 2011
  10. #160
    Onko kukaan päässyt hondan boxeihin sisälle?
    Kiinnostais kurkistaa kilpurin boxiin.
    Honda cbr600rr
  11. #161
    ei ole vielä tullut ketään hondahakkeria vastaan. Sen sijaan kilokiksuttimelle on valmistunut tällaista ecueditor.comiin. tässä viimeaikoina:

    - vakiokarttapohjat K7 EU ja US sekä K8 EU
    - Polttoainekartan säätö
    - Toisioläppien vaihdekohtainen säätö mahdollistaen paremman kaasunvastaavuuden esim mutkista ulostuloihin
    - Sytytyskartan säätö sisältäen TRE ominaisuuden
    - Kierrosrajoittimien säätö
    - Huippunopeusrajoittimen poistaminen
    - Kaksi säädettävää karttaa jotka voidaan valita kytkimellä
    - Quickshifter moduli, eli vaihteen vaihto sytkä ja polttoainekatkolla. Vaatii erillisen tunnistimen vaihdevipuun. (Tämä on vielä testausta vaille, mutta tehtynä ecueditor.comiin.

    Nyt sitä mietityttää että mitä seuraavaksi. Bussin luistonestosta on jo jonkin verran tullut palautetta että vaikuttaisi toimivan...



    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  12. #162
    Ihan tässä hätäsesti kysästen mistään mitään tietämättä. K1 -K2 kilosen gsxr:n ecu, kuinka viisas se on? Kuinka paljon on säädettävää vrt. K5?

    Tämä koko järjestelmän ymmärtäminen kiehtoo ihan järjettömästi ja tekisi mieli alkaa koodaamaan ihan kunnollinen testi ympäristö, kun vain aika riittäisi (=ehkä joskus eläkkeellä riittää osaamisen käyttö harrastamiseenkin).
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  13. #163
    Lainaa (uiop @ Tammi. 15 2011,00:44) kirjoitti
    Ihan tässä hätäsesti kysästen mistään mitään tietämättä. K1 -K2 kilosen gsxr:n ecu, kuinka viisas se on? Kuinka paljon on säädettävää vrt. K5?
    K5-K6 on samanlainen kuin K2-K7 bussi ja K7-K8 gixxer on samanlainen kuin K8- bussi. *K4 ja vanhemmat on aivan erilaisia, niihin en ole sen tarkemmin edes perehtynyt.

    Meikäläisen mielenkiinto kohdistuu K7 ja sitä uudempiin koska niiden omistajista löytyi kiinnostusta lähteä käyttämään tällaistaa oman ecun säätösoftaa. Vanhempien mallien omistajat turvautuvat varmaan powercommanderiin jota täällä palstalla tässäkin keskustelussa on kehuttu.

    Yritin verrata ecueditor.com:ia tuohon yoshimuran empro:hon ja ainut mitä emprossa toistaiseksi on enemmän on moottorijarrun säätö. Jos joku osaisi kuvailla miten tuo empro moottorijarru toimii niin aika nopeasti vastaavan voisi toteuttaa ecueditor.comiin - jos siis kiinnostaa.

    Uudemmissa voi vaikka sitten säätää ohjausiskaria ecueditor.com:lla.

    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  14. #164
    viistosti sivusta, mutta myös on hienoa ja erinomaista tehokkaan kehitystyön kannalta kun olette päätyneet open sourceen näissä ecuhommeleissanne. terv. yks sorsastaja.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  15. #165
    Lainaa (kawabata @ Helmi. 02 2011,10:45) kirjoitti
    viistosti sivusta, mutta myös on hienoa ja erinomaista tehokkaan kehitystyön kannalta kun olette päätyneet open sourceen näissä ecuhommeleissanne. terv. yks sorsastaja.
    samaa mieltä - kiitos JaSan joka auttoi meidät määrätietoisesti bitbuckettiin...

    https://bitbucket.org/ecueditor/ecueditor
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  16. #166
    Ilmeisesti kyseisellä ohjelmalla voisi poistaa pelkästään huippunopeusrajoittimen? Kuka pääkaupunkiseudulla tekisi kyseisen toimenpiteen? Pyörähän on K8 GSX-R 1000.
    BMW S1000RR
  17. #167
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (kuja hannu @ Helmi. 03 2011,09:27) kirjoitti
    Ilmeisesti kyseisellä ohjelmalla voisi poistaa pelkästään huippunopeusrajoittimen? Kuka pääkaupunkiseudulla tekisi kyseisen toimenpiteen? Pyörähän on K8 GSX-R 1000.
    Esim. Samin autopaja.
    Superbike #7
  18. #168
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 03 2011,10:39) kirjoitti
    Lainaa (kuja hannu @ Helmi. 03 2011,09:27) kirjoitti
    Ilmeisesti kyseisellä ohjelmalla voisi poistaa pelkästään huippunopeusrajoittimen? Kuka pääkaupunkiseudulla tekisi kyseisen toimenpiteen? Pyörähän on K8 GSX-R 1000.
    Esim. Samin autopaja.
    Kiitos.
    BMW S1000RR
  19. #169
    Nyt myös gixxer K9 malliin karttojen säätö, rajoittimien poisto ja nosto ja myös esim. ohjausiskarin kartan muutokset...

    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  20. #170
    Onko foorumilla kavereita joita kiinnostaa DIY interfacet - ollaan suunnittelemassa kittiä joka on nyt tulossa testausvaiheeseen. Tämä siis Busat K8 alkaen, Bkingit ja Tonniset gixxerit K7 alkaen - toistaiseksi. Voi olla että tehdään muihinkin mopoihin jos on kiinnostusta.

    Osat maksavat suunnilleen (www.mouser.com)
    - FTDI TTL232R 5V (895-TTL-232R-5V-WE) 20€
    - Alla oleva piirilevy pienissä sarjoissa 15-20€
    - MTA306D kytkin, 20€
    - Vastukset ja muut pienkomponentit noin 10€

    Liittimet suunnilleen (www.easternbeaver.com)
    - SDS liitin (6P090WP-MT), 4€
    - Yoshbox liitin (8P090WPK-FERFW-WH-Male) , 4€
    - Pinnejä rewiring kittiin ecun ja yoshbox liittimen väliin, 2€
    http://www.easternbeaver.com/Main....mt.html

    Tässä miltä piirilevy näyttää alustavasti:


    Piirilevyn suunnitteluohjelman voi ladata täältä:
    http://www.sunstone.com/pcb123.aspx

    Ja varsinainen piirilevyn layout on tässä:
    http://macmadigan.no-ip.com/public/i.../ecueditor.123

    Layout on vielä testaamatta, nyt etsitään lähinnä onko kiinnostusta rakennussarjaan.
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  21. #171
    Mulle on tullut jonkun verran kyselyitä muista suzuki malleista.

    Vastaus on että jos nykyisellä ecueditor.com versiolla kysyjä saa luettua .bin:n ulos ecusta niin voidaan harkita polttoainekartan säätämismahdollisuuden lisäämistä - riippuen vähän työmäärästä. Tämä tarkoittaa käytännössä pyöriä jotka ovat vuosimallia 2007 ja sitä uudempia.
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  22. #172
    Itellä on gsx-r 1000 -07 yoshon usa pöntöillä ja on katti paikallan.
    Oisin kiinnostunu laittaan ton y haaran katin tilalle ja tarttis tietää pitääkö ruiskun säätöihi kajota, jos lampdan jätän poistamatta. Oli mitattu ihan hyvin tehoja dynossa (175hv) takaselta edellisen omistajan toimesta(varmaan jo säätöjä rukattu?). Mistä noita haaroja saa helpoiten?
  23. #173
    PetriK, ei nyt ihan liity tähän gixxer/busamaailmaan, mutta tiedätkö onko 04:sta eteenpäin olevien zx12r kawojen ecuun päästy "käsiksi" missään määrin, vai onko homma vaan pysähtynyt kiinnostuksen puutteeseen jenkeissäkin...vanhemman mallin ecun säätöhän onnistui jo vuosia sitten...



    ZX12R vm.2004
    muzzy 1427cc yms.
  24. #174
    itellä zx 10r -07 vaparilla akron putkistolla. kaasuläppien poisto vai gipron w/atre et lähtis 1,2,3,4,vaihteilta rajoitukset pois kumpa ehdottaisit&
  25. #175
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    petrik...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  26. #176
    Moikka!
    Minulla on SV 1000 siinä oli ostettaessa kn:n vapari vaihdettu
    leovincet laitettu tre joka nyt poistettu ja sitten olisi PAIR removal kit, pärrää ei kuulemma ole mitenkään säädätetty penkissä.
    Minun mieleni tekisi säädättää jossain hyvässä penkissä, mutta
    tuolla alussa jossain luki australialaisesta SV kuskista...
    Saisiko esim. häneltä suoraa karttaa, jonka voisi ajaa minun SV:hen
    ja kuka ton voisi tehdä. Tahtoisin ainostaan hyvin toimivan moottoripyörän kaikenlaiseen ajoon unohtamatta huippu tehoa
    Elämäni 1 nopeusajoon valmistautuen jos vaikka pääsis yli 200km/h
    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  27. #177
    Eilen säädettiin K8 Gixxeri Samin pajalla. ECU-Editor toimi loistavasti, ja palvelu oli kyllä ensiluokkaista * *

    Suosittelen... *
    GSX-R 1000 -08 *ECU-Editoitu 307,3km/h Joensuu 2011
  28. #178
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (samiko @ Huhti. 14 2011,09:03) kirjoitti
    Eilen säädettiin K8 Gixxeri Samin pajalla. ECU-Editor toimi loistavasti, ja palvelu oli kyllä ensiluokkaista * *

    Suosittelen... *
    Onko omassa ecussa muuten speedo healer-ominaisuutta? Rata-ajelua varten pitäisi lyhentää välityksiä reilusti, eikä erillisen speedo-healer palikan ostaminen innosta.

    Edit. Missä hinnoissa säätötyö muuten oli?



    Superbike #7
  29. #179
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 14 2011,10:39) kirjoitti
    Onko omassa ecussa muuten speedo healer-ominaisuutta?
    Ei.
  30.  
  31. #180
    Onnistuuko k8 1000 gixxerin säätö ecueditorilla Tampereen suunnalla/läheisyydessä millään pajalla?
    GSXR 1000 -08 ja GSX 1100T 1986
    ex: GSXR 1100 -92, GSXR 750W -94, FZR 600 -94
Sivu: 6 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ViimeinenViimeinen