Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hei,

    Kävin katsomassa Tallinnassa Saksasta tuotua moottoripyörää liikkeessä. Saksan papereissa oli kaksi leimaa takasivulla, toinen oli vain reilu kaksi vuotta vanha. Mitä käytännössä nämä leimat tarkoittavat? Onko esim: katsastus, rekisteröinti tai maasta vienti leimauksen syy? Onko pyörä kolaroitu/kaaduttu ja uudelleen rekisteröity?
  2. #2
    Saattaavat olla katsastusleimoja. Saksassa joutuu katsastamaan pyörät 2 vuoden välein. Jos leimassa lukee esim. TÜV, niin on katsastusleima.



    ...
  3. #3
    Muita katsastusviranomaisia Saksassa:

    DEKRA
    FSP
    GTÜ
    KÜS
    ...
  4. #4
    Voipi olla myöskin ilmoitus seisonta-ajoista /
    rekisteristä poisto
  5. #5
    EDIT: Kysymys ei välttämättä saksaan liittyvä mutta aattelin tähän sen laitaa. Mitä papereita kannattaa varmistaa että löytyy jos käy tallinnasta pyörän hakemassa? Pyörä on tallinnan rekisterissä. Onko Virossa moottoripyörillä katsastusta elikkä pitääkö katsastaa kun tuo Suomeen? Ja haluan vielä varmistaa niin minun ei tarvitse tallinnasta tuodessani maksaa mitään muuta kuin ajoneuvo vero? Vaikka pyörä olisi yksityiseltä. Ja märäytyykö toi käytöönottopäivä siitä milloin se viroon on rekistöröity? Kun moottoripyörä on tuoto jenkeistä alunperin niin en tiedä milloin on viroon rekisteröity.



  6. #6
    Ainakin aikaisemmin saksan rekisteriotteen viimeisellä sivulla oli ruudukko, johon tuli tietääkseni leima aina kun pyörä laitettiin rekisteriin tai otettiin pois rekisteristä. Se mikä on ollut "seisontaa" täällä, on saksassa toteutettu toisella tavalla, eli kilvet palautetaan kun otetaan pois käytöstä. Sitten hommataan uudet kun otetaan ajoon; Rekisterikilpien valmistushan on siellä vähän toisenlaista teollisuutta kuin täällä, rekisteröintitoimiston vieressä on kilpipaja josta haetaan tarvittaessa aina uudet kilvet (ja tarvittaessa = jos omistaja vaihtuu tai jos omistaja muuttaa toiselle paikkakunnalle jne). Siten moottoripyörillä voi olla otteessa paljonkin leimoja.

    Tuontiin liittyy periaatteessa sellainenkin riski, että niiden leimojen päiväyksistä voi laskea kuinka kauan ko. mopo on ollut yhteensä käytössä. Tulli pitää pyörää uutena jos se on ollut käytössä yhteensä alle 6kk, mistä taas seuraa ikäviä veroseuraamuksia.
  7.  
  8. #7
    Musta germaanien ote on mainio kun siinä on koko värkin historia yhdessä paperissa - eka mopo oli uitettu ja otteen selkeys autto valintaa ;)
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"