Tutkaa/kameraa ei enää tarvita Kauppalehden mukaan. Tossa puhutaan vain autoihin tulevista antureista, mutta kai sen saa mopoonkin. Tai vielä parempi, jos laitettas ihon alle jokaiseen. Silloin viranomaiset tietäs aina missä kansalainen on. Ei mitään föönejä enää puskista, ei etsintäkuulutuksia, konnat kiinni.
Satelliittipohjainen valvonta on poikaa. Automaattinen sakotus, jes.
KUPPALEHTI
No voihan vittu. Onpas tosi ilometrejä tiedossa jos toi moottoripyöriinki tulee. Harrastus lopahtaa siks että liiasta kilometrimäärästä nousee vakuutusmaksut. Hip-hip-hurraa. Entäs ne ketkä JOUTUU ajamaan satoja kilometrejä päivässä duuninsa puolesta? Mahtaa nousta kilometrikorvaukset melkoisesti firmoilla, tai sitte kasvaa työttömyyskortisto.
Onha tossa järjestelmässä pari hyödyllistäkin osaa, mutta toi suhteellinen vakuutusmaksu kilometrien mukaan on kyl nii vitun perseestä että huhhuh.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Järjestelmä on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.(PrivateeR @ Huhti. 25 2008,16:02) kirjoitti
Mutkapätkille tuskin mitään toissijaisia valvontalaitteita tullaan laittamaan ja kun tuollaisien laitteiden sähkönsyöttöä varmistava sulake on hyvin arka palamaan, niin mistäs mahtaa sitten Mr Orwell tietää motoristin menosta yhtään mitään.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Ja venäläisekatkin saadaan tuohon systeemiin... Niin siis miten?Niiltähän nuo tiemaksut pitäisi periä ja raskaalla kädellä!
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kun tullissa lyödään poikien mittariston päälle palikka ja seuraavassa tullissa otetaan palikka pois ja tilalle lasku(HiTec @ Huhti. 25 2008,18:34) kirjoitti
Sillähän siitä selviää![]()
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Mitenkäs tuo paikannin läpäisee kuparilevyn? Kun ei ainakaan nykyiset paikantimet läpäise. Ja tunnelit,parkkihallit, yms. katve-alueet? Sakotetaanko käytöstä kun laitevalmistajan laitteet eivät toimikaan tarkoitetulla tavalla?(seeker @ Huhti. 25 2008,18:57) kirjoitti
![]()
-Ei tule toimimaan tai sen valvonta on yhtä tehotonta kuin lämmitys/rypsi-öljyn käytön valvonta auton polttoaineena nykypäivänä.
taitaa pitää siirtyä museopyöriin ja autoihin mikäli tommonen hässäkkä rupeaa sekoittamaan tätä meininkiä. museokatsastuksen hoitaa ansioitunut pussihousu ja tietyn aikakauden laitteisiin kelpaa vain tietyn aikakauden osat ja tarvikkeet päästäkseen läpi tarkan syynin ja saadakseen museolaput. nykyaikaisia himmeleitä ei suvaita. *![]()
no joo.. anturi jalkaan vaan kaikille niin tiietään rokottaa niitä jotka tekee jotain jonkun tahon mielestä "väärää". mistä näitä holhoaja-neropatteja riittää jotka saa tämmösiä yhteiskunnallisesti turvallisia ideoita päähänsä tehdäkseen yksinoikeudella itselleen rahaa..? missä niitä paljon puhuttuja hyvinvointi-yhteiskuntia enää on? Mä voin pahoin..
ehkä mä meen nukkumaan.. *![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
En usko, että porrastus on kovin suuri loppupeleissä - ainakaan alaspäin vähän ajavilla. Enemmän ajavia (minua) tollanen vituttaa, mutta mielenkiintoista olisi myös tietää mitä silloin kun on 4 autoa ja useita prätkiä? Nehän on kaikki meillä melko pienessä käytössä kahden hengen taloudessa vaikka yhteensä kelataankin jotain 100tkm vuodessa.
Tästähän voisi kuvitella, että mun maksut laskisi? Yksi laite käytössä kevään ja muut käytöstäpoistolla "hyllyllä" kesällä seuraava vehje käyttöön jne.. Keksivät ehkä vielä jonkun aikamuuttujan tuohon, eli jos ajaa saman päivän aikana Ouluun ja takaisin, niin silloin vasta onkin kalliita ilometrejä.
Entäpä kun auto tai prätkä kulkee autojunalla Lappiin, tuleeko tuostakin lasku? Jos ei, silloin voisi ajella metsiä ja sähkölinja-alueita pitkin endurolla ilman laskutettavia kilometrejä jos homma perustuu vain merkittyyn tiestöön.
Tuossa olisi siis pakko olla jonkinlainen anturi, kulkeeko laite omin avuin vai onko se kuljetuksessa. Tällöin voisi asentaa toisen johtosarjan peliin, jolla ohitettaisiin nämä tunnistukset ja ajeltai "trailerilla" mutkapätkiä ees taas..
Jos tällainen tulee prätkiin, tulee myös katsastukset, koska eihän laitteiden koskemattomuutta ym. voida muuten valvoa.
Uskonpa, että "vikoja" ja "häiriötä" tulee olemaan laitteissa paljon, ainakin minun ajoneuvoissani.![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ehkä puistattavinta koko skeidassa on se, että me itse (no en minä) olemme äänestäneet näistä asioista päättävät heput valtaan. Tai jättäneet äänestämättä eli sama asia.(JaZZo @ Huhti. 26 2008,00:40) kirjoitti
Aika karseeta, että mp-palstalla joutuu kohta alkaa puhumaan politiikkaa. Mutta kun yhä suurempi osa mopoilusta alkaa olla sitä - eihän pelkkää ajamista ole enää "out there" kuin 10 %![]()
-hh-
tää on kyllä ihan käsittämätöntä paskaa taas valtiolta miten on mahdollista että tälläsessä demokraattisessa maassa missä minun käsittääkseni pitäisi jotenkin yhdessä päättää asioista suunnitellaan moista härpäkettä jota 99% suomalaisista ei todellakaan haluaisi autoonsa kiinni![]()
![]()
![]()
Harkitsin työtarjousta 2v sitten Saksasta, taidan kysellä tarjousta uudelleen jos tuollainen kyttäily alkaa suomessa.
Hampurista ei olisi edes pitkä lento suomeen..hmm...
Joo perseestä tollaset systeemit..
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ei tuo nyt ihan vielä asennusvalmiille systeemille kuulostanut: "Tekniikka on jo olemassa"
Pitkä matka vielä ennenkö tulee teidän *
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Toi alkaa olemaan jo sairasta, itsehän olen senverran vainoharhainen että ostin gpsnkin käteisellä![]()
ainahan ne vähän osuu
Pedon merkkihän on jo ikivanha keksintö. Paikkahan oli siis joko otsa tai oikeakäsi.(R2-D2 @ Huhti. 25 2008,15:52) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eikös näitä voi hoitaa kännykän kautta. Piip piip ja rikemaksu meni jo.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601