Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
    En koko viestiä jaksanut lukea läpi...... kuitenkin

Onneksi et satuttanut itseäsi pahemmin...... muovia ja metallia saa rahalla.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Lainaa (ilkka75 @ Huhti. 25 2008,08:53) kirjoitti
    En koko viestiä jaksanut lukea läpi...... kuitenkin

Onneksi et satuttanut itseäsi pahemmin...... muovia ja metallia saa rahalla.
    "Jos sen rahalla saa, se on halpa"
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
    Lainaa kirjoitti
    Oliko tuo 20m liuku ennen autoa vai auton ohi..? Mietin vaan että olisko pyörä ehtinyt pysähtyä ennen törmäystä jos etunen ei olisi mennyt alta lukkojarrutuksessa..?
    Auton jälkeen. Mitään ei ois tapahtunut jos ei ois jarruttanut ollenkaan. Siis tässä tapauksessa nyt kun kotilokuski sai autonsa pysähtymään eikä mopo ja auto kohdanneet.

Tarkennukseksi siis vielä: auto lähti paikoiltaan liikenteeseen liikenteeseen, kuski havaitsi mut viime hetkellä ja löi itekkin jarrut päälle. Mulla paniikkijarrutus reaktiona siihen että auto tulossa eteen ja etunen kun meni lukkoon niin sitä muuttu matkustajaksi hetkessä...

Kotilokuski ei ilmeisesti nähnyt mua siinä vaiheessa kun lähti liikenteeseen. Musta pyörä ja mustat ajokamat ei tän takia se paras vaihtoehto...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Lainaa kirjoitti
    Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta * kenen anoppi sitten on *
    Vaimon mutsi eli mun anoppi *. Oma mutsi on jo rauhottunut tän harrastuksen suhteen. Vaimon pikkubroidi on aikanaan vetänyt mopon lunastukseen ja siitä kai pelkotila.
    XX -06 (2012 - 2014)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    Oliskohan ABS:eista ollu apua? En tiedä. Ei kun uutta alle ja liikkeelle. Varo Timoja. * *Paranemisia.
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.
    Lainaa (MRi @ Huhti. 25 2008,08:56) kirjoitti
    Kotilokuski ei ilmeisesti nähnyt mua siinä vaiheessa kun lähti liikenteeseen. Musta pyörä ja mustat ajokamat ei tän takia se paras vaihtoehto...
    Meinasin just kommentoida tätä kamojen väriä... Eihän se välttämättä pelasta vaikka missä pellepuvussa ajaa, mutta kyllä pistää miettimään kannattaako ehdoin tahdoin pukeutua niin näkymättömäksi kuin mahdollista? Jotkut rohkeat ajaa jopa keltaiset turvaliivit päällä, ja kyllä ne vaan erottuu todella paljon paremmin. Esmes. Englannissa noita käytetään paljon yleisemmin kuin täällä.

Itselläkin on musta kypärä, mutta ajattelin vetäistä sen kylmästi valkoiseksi, se kuitenkin on korkein kohta joka näkyy. Pyörä vielä samalla värillä niin johan tulee rispektiä...

Onneksi sulla oli kohtuu vauhti ja laatukamat päällä. Niissä ei kannata pihistellä, raha on niin toisarvoista tollasissa jutuissa.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    minkämerkkinen eturengas? mikä malli?

olen vaan huomannut, että touring kumit on hengenvaarallisia. menevät lukkoon aivan mitättömästä jarrutuksesta verrattuna pitävimpiin seoksiin.

onneksi ei käynyt pahemmin. ABSit olisivat taas auttaneet.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Tuosta korvausasiasta vielä:

Itselleni sattui toissa vuonna liikenneympyrässä seuraava tapaus: Olin Koivuhaan Nesteen liikenneympyrässä kostealla ilmalla, kun seuraavaan liittymään lähestyi auto hidastaen. Lähdin vaihtamaan ympyrässä ulommalle kaistalle, kun huomasin auton lähtevän sittenkin eteeni ympyrään. Jarrutin (varmaankin valkoisen viivan päällä?) ja seuraavaksi huomasin olevani rähmälläni. * Nousin siitä puiden nyrkkiä autoilijalle, joka sitten pysähtyi bussipysäkille. Nostin ja talutin pyöräni sinne ja vaihdoimme tietojamme. Nainen sanoi, ettei ollut huomannut minua.

Asia eteni vakuutusyhtiöiden taholla ja pyöräni korjattiin autoilijan vakuutuksen piikkiin, vaikkei mitään kosketusta tapahtunut. Tietenkin asiaa auttoi vastapuolen syyllisyyden myöntäminen. Eivätpähän bonukset pudonneet!

Edellä postitettujen lakitekstilainausten perusteella sinullakin olisi ollut mahdollisuus rokottaa vastapuolen vakuutusta. yrittänyttä ei laiteta! Ei minullakaan ollut todistajia.

Toinen muistettava homma on, että kannattaa kirjata pieninkin vamma vakuutuspapereihin, sillä niistä saattaa yllättäen jälkikäteen kehittyä isompaa. Minulla kyynärtaive oireili yli vuoden, en tosin ole hierontaa kummempaa tarvinnut.
    Tiger Explorer
    XJR1300
    W650
    Lainaa (MRi @ Huhti. 25 2008,08:32) kirjoitti
    No joo. Tarkemmin kun pukua / kuvia kattelee niin noi reiät on tavallaan hassuissa paikoissa: vasemman käden sisäpuolella (nappi revennyt / repinyt pukua?) ja lahkeen alaosassa (monossa kohouma josta aiheutunut pisterasitus?).

Kriittiset paikat joihin kaiken järjen mukaan rasitus on kohdistunut (olkapää, polvet, kyynärpäät, lonkka jne) ehjinä.

Niin ja kädessä oli nahkahanskat. Niissäpä ei näytä olevan juuri mitään vaikka varmasti ovat ottaneet kontaktia asfalttiin...
    Se onkin niin, että ne paikat missä suojat ovat saavat yleensä vain iskun. Sen jälkeen kangas siirtyy suojineen liukumisen alettua. Eli kyynärpään kangas ei kulu, koska hiha on pyörähtänyt sen verran mitä pystyy, ja hiha kuluukin sisäpuolelta. Sama sitten housujen osalta. Loppupelissä se hankaus kohdistuukin niihin kohtiin, joissa siihen ei ole niin paljon varauduttu, ja repeämisiä tapahtuu. Liukusuunnatkin tietysti vaikuttavat vahvasti lopputulemaan.

Gorepuvun hihat ja vyötärö pitäisi pystyä 'lukitsemaan' puvun kiristysnyöreillä ja vöillä mahdollisimman vartalonmyötäiseen asentoon, jolloin tuo kankaan siirtyminen minimoituu. Housuissa näitä kiristyksiä ei edes ole. Nahkapuvussa tätäkään ongelmaa ei ole, koska puku on yleensä tiukempi ja lisäksi esim hihan pyörähtäminen ei altista heikompaa kohtaa, koska samaa nahkaa se on ympäriinsä.
    Lainaa (huiku @ Huhti. 25 2008,09:00) kirjoitti
    Oliskohan ABS:eista ollu apua?
    Tuo tuli itsellekin mieleen kun olen ensimmäistä pyörää etsimässä ja kokemusta ei ole juuri ensinkään. Mitäs sanoo osallisena ollut Hra MRi, luuletko että ABS:t olisi suojannut kaatumiselta tässä tapauksessa?!?
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 25 2008,10:58) kirjoitti
    Lainaa (MRi @ Huhti. 25 2008,08:32) kirjoitti
    No joo. Tarkemmin kun pukua / kuvia kattelee niin noi reiät on tavallaan hassuissa paikoissa: vasemman käden sisäpuolella (nappi revennyt / repinyt pukua?) ja lahkeen alaosassa (monossa kohouma josta aiheutunut pisterasitus?).

Kriittiset paikat joihin kaiken järjen mukaan rasitus on kohdistunut (olkapää, polvet, kyynärpäät, lonkka jne) ehjinä.

Niin ja kädessä oli nahkahanskat. Niissäpä ei näytä olevan juuri mitään vaikka varmasti ovat ottaneet kontaktia asfalttiin...
    Se onkin niin, että ne paikat missä suojat ovat saavat yleensä vain iskun. Sen jälkeen kangas siirtyy suojineen liukumisen alettua. Eli kyynärpään kangas ei kulu, koska hiha on pyörähtänyt sen verran mitä pystyy, ja hiha kuluukin sisäpuolelta. Sama sitten housujen osalta. Loppupelissä se hankaus kohdistuukin niihin kohtiin, joissa siihen ei ole niin paljon varauduttu, ja repeämisiä tapahtuu. Liukusuunnatkin tietysti vaikuttavat vahvasti lopputulemaan.

Gorepuvun hihat ja vyötärö pitäisi pystyä 'lukitsemaan' puvun kiristysnyöreillä ja vöillä mahdollisimman vartalonmyötäiseen asentoon, jolloin tuo kankaan siirtyminen minimoituu. Housuissa näitä kiristyksiä ei edes ole. Nahkapuvussa tätäkään ongelmaa ei ole, koska puku on yleensä tiukempi ja lisäksi esim hihan pyörähtäminen ei altista heikompaa kohtaa, koska samaa nahkaa se on ympäriinsä.
    +1

Itsekkin tuossa kaatumisen kokeneena voin todeta, että tekstiilitakin /housujen suojat eivät ihan pysyneet kohdillaan. Ainakin kun mustelmien paikkoja vertaili. Housut sekä takki kuluivat osin puhki (vauhtia noin. 40km/h).

Nyt ajelen nahkatakkilla ja onhan se selvästi jämäkämpi.

Mutta kuitenkin, ajovarusteita on asialllista käyttää. Tuskin olis itsekkään niin nopeasti "toipunut kolhuista".

Onneksi MRi:lle ei käynyt pahemmin, ajokamoja ja mopoja saa rahalla lisää!

-
    Tottakai absit olisivat pelastaneet tilanteen, jos etunen lähti alta jarrutuksessa.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,22:52) kirjoitti
    Bläkkäristä (-05) paskana ainakin vilkku, vasemmanpuolen katteet, pleksi, etulokari, kytkinkahva, stonganpää. Koneenposki paskana ja mehut ulkona. Toivottavasti jo huomenna vahinkotarkastajalta tuomio ja toivottavasti menee lunariin. Paljonhan noissa pitää muuten olla korjausaste jotta AVK kutsuu?
    Pyydäppäs huoltoliikettä tarkistamaan, ettei tuon kellahduksen seurauksena moottorin lohkot haljenneet. Merkkiaineella onnistuu helposti. Minulla halkesi moottorilohko FirePildessä vasemalta puolelta. Silmämääräisesti ei näkynyt mitään, mutta kun pisti litkut sisään ja kone kävi hetken niin vasemman puolen lohkossa oli hiusmurtuma josta litkut tuli pihalle. Olis menny koko mopo lunariin mutta kun tuo vika huomattiin vasta korjauksen jälkeen niin vakuutusyhtiö maksoi (vetkuttelujen jälkeen ja naurettavien korjausehdotusten jälkeen (siis vakuutusyhtiö vaati korjausliiketta korjaamaan vuodon plasticpaddingilla)) lohkojen vaihdon.
    ...Er..Houston we have a problem here...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
    Hienoa kun selvisit vähillä vammoilla!

Enkä voi vastustaa kiusausta sanoa, että jos olisi pahemmat vammat, tästä olisi tullut gorekamppeiden mollausketju. Eihän ne läheskään nahkojen veroisia ole, muttei myöskään yhtä tyhjän kanssa, kuten monet tuntuvat luulevan.
    Ihme olisi mielestäni se, jos pyörä ei mene lunariin.

Itse ostin ruttutukulta viime suvena oman pyöräni, eikä siinä ollut mielestäni noinkaan paljon vaivaa kuin tuossa bläkkärissä.

Toki merkillä on varmasti vaikutusta, bläkkärin osat varmasti aika tavalla edullisempia kuin ducksun vastaavat.
    Joo...

Sulla kävi kuitenkin "onni onnettomuudessa", ja hyvä kun oli kaikki ajokamat päällä.

Mulla veti kans liikenneympyrässä avolava eteen, meitsi panikoi etusen lukkoon ja meni rähmälleen millisekunnissa. Eteen ajanu autoilija pysähty, ja kun olin saanu pyöran ja rojut siivottua liikenneympyrästä, menin noitumaan kuskille. Jätkä totes: "oisit sää siitä mahtunu!".

No, ei siinä tilasin sheriffit paikalle, joku siihen laittoi ambulanssia ym. tulemaan, vaikka tilanne oli jo tavallaan ohi.

Mua jäi ihmetyttään, kun poliisi ei oikeestaan tehny muuta kuin pasteerasi silmät tapillaan eestaas, ei ees kysytty mitä tapahtui, kun osumaa ei tullut. Vastapuoli oli liikenteessä vielä katsastamattomalla autolla, joka selvis jälkikäteen.

Kävin siinä kuvauttamassa särkevät paikat (jalkaterä, kyynärpää, lonkka, polvi) ja laastaroimassa enimmät verinaarmut (ajoin "pikkulenkkiä" farkut jalassa...). Siitä alkujärkytyksestä toivuttuani aattelin, että ei tää ny näin voi mennä, että ite jää maksumieheksi.

Lampsin takas poliisiasemalle, tein tutkintapyynnön ja annoin lausuntoni poliisille (nyt asia sitten kiinnosti hieman enemmän, olivat vissiin huomanneet vuosikatsastuksen puuttuvan tyypiltä). Kuulustelupöytäkirjan kopion kanssa kaverin vakuutusyhtiöön, tein vahinkoilmoituksen, ja niin vain kävi, että kaikki vahingot, pyörän kate, vilkut, jalkatappi, vaihdepoljin, kytkinkoppa, työt ja ajokamppeet (Rukan takki, ajokengät, kypärä) korvattiin vastapuolen liikennevakuutuksesta.

Tämä siksi, että kandee silti vielä selvittää tilanne. Mun tapauksessa ei ollut silminnäkijöitä, ja tyyppi yritti vielä kiistää osallisuutensa koko hommaan .
    Ei oo häpee olla nopee!

Vahinkoilmoitus tehty, ajokamat viety vahinkotarkastusasemalle josta uusille ajokamoille laskutuslupa ja uudet ajokamat haettu BW:stä (housut tosin tulee parin viikon päästä kun ei ollu hyllyssä).

Lisäksi tuli samalla reissulla tehtyä kaupat UUDESTA xx:stä. Ei tartte enää jännittää enää siitä mitä vakuutusyhtiö päättää lunastuksen osalta.

Uusia XX:ä oli jäljellä enää 2 kpl Suomessa joten aikaa arpomiselle ei jäänyt.

Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Jotenkin tuntuu, että illalla *
    XX -06 (2012 - 2014)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    Lainaa kirjoitti
    Ihme olisi mielestäni se, jos pyörä ei mene lunariin.

Itse ostin ruttutukulta viime suvena oman pyöräni, eikä siinä ollut mielestäni noinkaan paljon vaivaa kuin tuossa bläkkärissä.

Toki merkillä on varmasti vaikutusta, bläkkärin osat varmasti aika tavalla edullisempia kuin ducksun vastaavat.
    Tosiaan mulle päätöksellä ei käytännössä ole enää väliä.

Tarkastaja sanoi, että Hondassa kuulemma kalliit osat ja AVK:lta mopoista saa kokonaisena ja/tai osina erittäin hyvin. Korjausaste 50 % (euroissa suhteessa käypään arvoon) on lunastuksessa rajana.

Runko kuulemma XX:ssä kuulemma kestää tällit hyvin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    Lainaa (Utah @ Huhti. 25 2008,09:21) kirjoitti
    Itselläkin on musta kypärä, mutta ajattelin vetäistä sen kylmästi valkoiseksi, se kuitenkin on korkein kohta joka näkyy. Pyörä vielä samalla värillä niin johan tulee rispektiä...
    Entä jos laittaisi muutaman sinisen vilkkuvalon, että havattavuus paranisi?

(Uusille kuskeille ja mopoille keltaiset vilkut, koska nehän saatavat liikkua liikennesäänöistä poikkeavalla tavalla)
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa kirjoitti
    minkämerkkinen eturengas? mikä malli?
    Diablo Strada. En usko että tässä tapauksessa mitään merkitystä lukkiutumiseen.

Lainaa kirjoitti
    Toinen muistettava homma on, että kannattaa kirjata pieninkin vamma vakuutuspapereihin, sillä niistä saattaa yllättäen jälkikäteen kehittyä isompaa. Minulla kyynärtaive oireili yli vuoden, en tosin ole hierontaa kummempaa tarvinnut.
    Toi on totta. Tällä hetkellä näyttää että selvisin vähällä ja ennusteen mukaan käsi 1-3 viikon sisään normikunnossa. Kirjattiin asiat vahinkoilmoitukseen. Noi henkilövahingot, siis tässä tapauksessa mun vammat, menee liikennevakuutuksesta. En käynyt arvauskeskuksessa vaan *yksityisellä lekurissa ja röntgenissä (dokumentaatio talteen) mutta noitten laskujen takia ei luonnollisesti kannata liikennevakuutusta käyttää.

Kaskosta menee mopo ja varusteet ja valitettavasti bonarit tippuu maksimista kai sen -20 % (?) ja sille ei voi enää mitään.

Lainaa kirjoitti

Mulla toi Rukan puku on sopivuudeltaan justiinsa eikä melkein eli tossa suojat pysyvät paikoillaan niin hyvin kun mahdollista. Se on fakta ettei hyvätkään tixtexit nahkalle pärjää.
    XX -06 (2012 - 2014)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    En käy väittelemään nahan ja tekstiilin eroista, koska itse käytän sitä joka sopii vallitsevaan keliin paremmin.

Mutta minusta tuo Rukan puku otti siipeensä yllättävän pahasti noin hitaassa kaadossa.

Omia referenssejä ei onneksi ole kuin yksi enkä tiedä mistä nopeudesta Cloverin tekstiilipukuni tärväsin (ja yhden Banditin ja pari sormea siinä samassa tohinassa), mutta edellisen kaarteen jarrutuksen jälkeen oli jäljellä se vakio noin satanen ja sen jälkeen olin ehtinyt jo jonkin verran avata ennen kuin mukkelismakkelis iski.

Asfaltilta soralle, takaisin asfaltille ja lopulta soralle päätyen varmaan jotain 50 metriä luistellen sain housun polveen kovan suojan nurkan kohdalle noin tuuman mittaisen palkeenkielen ja takin selkämykseen samanmittaisen reiän selkäpanssarin nurkan kohdalle.

Pikku parsinnalla olisi ollut aivan käyttökelpoinen kampe konttauksen jälkeenkin, mutta kun vakuutusyhtiö halusi sen ostaa niin mikäs siinä.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Parit turvat kokeneena. Tervetuloa joukkoomme
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
    Auts.. mun ainokainen rookievuoden kaatumiseni kävi juuri samaisella pyörällä ja silläki etunen alta jarrutuksessa. Ei menny sillon lunariin, tosin ei ollu poski paskana, meni pelkät katteet.

Voimia uuden pyörän odotukseen!
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa (wama @ Huhti. 25 2008,01:29) kirjoitti
    Ääh, ihan liian nöyrä asenne. Kyllä sen sitten huomaa, kun joku on isommalla ajoneuvolla kömpinyt päälle. Itse en turhaan stressaa raskaampia laitteita. Pää kyllä pyörii mulla risteyksissä ja tekee arviointeja mennäänkö, keulitaanko, ihmetellään, väistetäänkö vai näytetään keskaria
    Mää valkkaan useimmiten ton keulimisen
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Harmi homma..koitahan ajatella, jotta selvisit "vähällä"
    Ja ne "mokkakikkelit"..sanonko minne..en..tää on "asiallinen" sivusto
    Minä se taas vedelly farkut jalas tän viikkoa...Pitää toivoo ettei tarvii kohdata tota asfalttii lähempää..tulee tuo "rasvaimu" samantein...

Mutta, asia ei tähän mitenkään liity, mut kuulin tänään "alan asiantuntijalta", jotta mun kotilos on sellaset turvahärpäkkeet...että jos ajan vaikka pikkasen nokkakolarin, niin penkin alta possahtaa jotain hiton "ruutipanoksia" pitämään vyöt kiinni (kuulemma monen haulikon panoksen verran) ,sen lisäks et kaks airpäkkii possahtaa silmille ym ym..
    Kaveri kerto, et suurinosa ihmisistä menee sen asian takii ihan sokkiin... On niin hirvee pamaus, et luulee ittensäkkin kuolleen siihen paikkaan.. ja monelta palanu pers'kannikka sen takii..
    Johan kattelin silmät suurena ja ajattelin, jotta mitä meille tyhmille ihmisille viel myydään...Muka turvallisuus tekijänä..
    Varmaan Volvo-kuskit vastaa, että, "joo, meil on toi kaikki kolminkertasena"

Anyway, asiaan.. ei meittii mikään muu voi "suojata", kun oma vaisto ja ennakointikyky..Paitsi ne mitä EI VOI ennakoida
    Ja tää kommentti ei ollu suoraan viestin alottajalle..vaan kaikille..
    Yritän täs itekki pysyy noi kaks rengasta maata kohden..Siinä sitä työtä onkin
    ...taas tänään se "ninja-kurre" yritti mun kans ottaa erää...mikähän hitto sitäkin vaivaa...taitaa tykätä mopoista
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Huhti. 26 2008,01:22) kirjoitti
    Varmaan Volvo-kuskit vastaa, että, "joo, meil on toi kaikki kolminkertasena"

...taas tänään se "ninja-kurre" yritti mun kans ottaa erää...mikähän hitto sitäkin vaivaa...taitaa tykätä mopoista
    tohon ekaan....ei tarvi turvaautoissa mokomia..laihialainen turvavyö riittää vallan hyvin...eli kravatti ikkunan välis.

ja tokaan...

älä vielä ihmettele kurrea...sitte voit hämmästyä jos tulee vihreällä ninjalla vastaan mattamusta kypärä pääs ja morjestaa

siihen asti...nou hätä...

mietippä mitä se susta puhuu kavereilleen..taas se meinas vetää ylitte
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    menee hieman perusaiheen ulkopuolelle, mutta mitä merkitystä asian kannalta on sillä, minkä värinen ihminen sitä autoa ajoi. Olipa kuka hyvänsä, hänellä on samat velvollisuudet liikenteessä eikä ajotaitokaan taida tuollaisista ominaisuuksista olla kiinni. Hyvä, että oli kunnon vermeet päällä, niin selvisit aineellisilla vahingoilla pääosin ja niidenkin osalta olit huolehtinut vakuutusturvasta etukäteen. Turvallista loppukautta; myös meille muille, jotka varmasti taas opimme sijaiskärsijän kautta paljon.
    Muistakaa hoitaa kaikki vammat ja vaatia kaikkien vammojen tutkimista, siis nimenomaan kuskista (ja kyytiläisestä). Ettei pääse käymään, kuten itselleni on käynyt. Olen kertonut ja varoitellut tästä pitkin talvea muita motoristeja, mutta toisto lienee paikallaan, ettei Teiltä muiltakin mene ammatti ja tulot. Tiedän, että lakiin on kirjattu paljon korulauseita korvauksista, mutta näyttää olevan, että jos jotain jää kirjaamatta, vaikka havaittaisiin, olet pulassa myöhemmin. Minulla oli lantio "auennut", lonkka haljennut, vasen ranne pirstaleisena murtumana, leuka irronnut, kasvojen luita murtunut, aivotärähdys, pientareella ollut keppi lävistynyt vatsaan, polvi saanut kovan iskun... Kaikki ajovarusteet asiallisia, joista johtuen polvessa ei pahoja ulkoisia vammoja. Lento 45 metriä ja korkeutta mukana n .10m. Sieltä sitten alas pää ja polvi edellä. Polveen kohdistunut isku niin voimakas, että halkaisi lonkan takaa. Mutta... polven vamman ei ole varmuudella todettu tässä yhteydessä syntyneen, joten ei korvauksen piiriin kuuluva. Polvi vain sattui lopettamaan toimintansa juuri samalla hetkellä kolarin kanssa. Vastapuolen syyllisyydestä ei viranomaisten kanssa syntynyt mitään epäselvyyttä! Kävi vaan niin huono säkä, että se vastapuolen yhtiö oli IF. Nyt on mennyt yli kahdeksan kuukautta liikennevahinkolautakunnan kanssa "neuvotellessa", ja vaikka IF:n lääkäri oli ottanut selvää alan johtavalta expertiltä asiasta, sitä lausuntoa ei suostuta käyttämään. Maanantaina taas lääkäriin!
    Taloudelliset tappiot tähän mennessä n 40.000 euroa.
    ÄLKÄÄ MENKÖ TAKAISIN TÖIHIN, EDES KOKEILUUN, KUNNES KAIKKI ON TÄYSIN KUNNOSSA, MUUTEN SINUT KATSOTAAN TÄYSIN TYÖKYKYISEKSI!!!! Tätä temppua, tätä "työkokeilua" käytettiin tässä minua vastaan. Kun kerran lähdit, olithan sinä silloin jo kunnossa.

Tota 1955:n tekstiä lukiessa (vammat) voi taas todeta että selvisin tosiaan säikähdyksellä. Näin parin päivän jälkeen on jäljellä enää särkyä ja kolotusta. Ja ortopedi oli siinä oikeassa, että olkapää on enemmän kipeä kuin kyynärpää vaikka kyynärpään kohdilla oli mällin jälkeen ne näkyvät vammat eli turvotus, olkapäässä ei mitään näkyvää.

Edelleen 1955:n tekstissä / tapauksessa on pointtia siinä mielessä, että itsekin tein vahinkoilmoituksen puhelimessa (Tapiolan konttorilla kommentti oli että soitamallahan se hoidetaan). Ja vammojen tutkiminen oli lekurin vastuulla = tutkii sen perusteella mitä ymmärrät sille asiasta selittää. Kaiken kirjallisen dokumentaation tuottaa siis joku muu kuin itse.

Toivottavasti 1955 pärjäät loppupeleissä vakuutusyhtiön kanssa. Se voi olla todella ison työn takana. Sivusta olen seurannut tollasen casen kun faija oli peräänajokolarissa ja niskarankaan tullut vamma selvisi vasta vähän myöhemmin. Korvauksia oli todella vaikeeta saada ja lopputulos kaiken taistelun jälkeen oli korkeintaan välttävä.

PS. Tuli eilen ajettua kaatopaikalla ja tilanne on ollut kieltämättä molemmille (itelle ja sille kotilokuskille) hankala. Motarin yli menevän sillan kaide on osin umpinainen ja siinä on heikko näkyvyys molemmin puolin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
  30.  
    Jahah...no jotakin lainasin...dementiaa pukkaa , tai ihan känniä

1955:n kanssa samoilla linjoilla, vammat hoitoon ettei tule epäselvyyksiä korvausvelvollisuuksista.
    Ja sillä välillä
    Olkaa varovaisia siellä kamut,

E: Nii joo, sitä keulimista: oon tolla pitkäkeulalla yrittäny...mut ei

Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen