Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
  1. #1
    Olin ajelemassa illalla kaverille käymään. Lahden motarilta pohjoisesta liittymästä ylös ja Järvenpäätä kohti. Mittarissa nopeusrajoitusten mukainen n. 60 kmh. Heti sillan jälkeen oikealta (kolmion takaa) välähtää auton keula ja yöntimo lähtee ripeästi ja päättäväisesti liikenteeseen, mielessä käy ei v*ttu se tulee eteen! Etunen jarrutuksella lukkoon ja etupää alta pyörä nurin, noin 20 m liukua mopolla ja itellä joku metri enemmän parilla kierimisellä muistin mukaan. Ekat ajatukset päässä että ei voi tapahtua mulle...

    Hyvät asiat

    Onneksi se tumma kaveri huomasi mut viime hetkellä ja löi liinat kiinni ja pääsin keulan ohi. Lento ois ollut vähän toisennäköinen siinä tapauksessa...

    Aluks tuntu että ei käyny mitenkään. 118 kautta soitto ja hinuripaikalle. Reilun tunnin päästä oli mopo jo noudettu ja ite menossa lekurille. Vasemman kyynärpään alla puolikkaan appelsiinin kokoinen pallo. Lekurilta kuitenkin hyvät uutiset röntgenin jälkeen, ei luita poikki, pelkkä verenpurkaus.

    Huonommat

    Bläkkäristä (-05) paskana ainakin vilkku, vasemmanpuolen katteet, pleksi, etulokari, kytkinkahva, stonganpää. Koneenposki paskana ja mehut ulkona. Toivottavasti jo huomenna vahinkotarkastajalta tuomio ja toivottavasti menee lunariin. Paljonhan noissa pitää muuten olla korjausaste jotta AVK kutsuu?

    Kaikki varusteet menee lunastukseen: Rukan kamat suojas ihan hyvin mutta aika reikäseksi ne jostain kohti meni. Vasemman kengänkärki ilmeisesti laahas koko matkan maassa. Araista leuka kynsi asfalttia (ei viitti edes ajatella mitä tollasessa tapauksessa käy avopotan kanssa *) Puku ja potta oli kuukauden vanhat.

    No eikös sitä sanota että on kahdellaisia motoristeja: niitä jotka on kaatunut ja niitä jotka ei ole vielä kaatunut. 7 kesää ja 70 tkm mentiin ennen kuin osui omalle kohdalle.

    Yöntimo jäi paikalla ja kyseli lontooksi oonko ok, tarttenko kyytiä jne. Jeesiä tuli paikalle pyörän siirtoon muutoinkin. Omaan piikkiinhän ja vakuutuksiinhan toi menee. Ja onneksi niin koska muutoin tarina ois ehkä toisenlainen jos ois keulaan osunut...

    Edit: Siinä kuvat jos jotain kiinnostaa miten kamat kestää liukumista...









    Ja kuva moposta josta ei juuri selvää saa





    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  2. #2
    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,22:52) kirjoitti
    Etunen jarrutuksella lukkoon ja etupää alta pyörä nurin, noin 20 m liukua mopolla ja itellä joku metri enemmän parilla kierimisellä muistin mukaan. Ekat ajatukset päässä että ei voi tapahtua mulle...
    No pääasia ettei sinulle käynyt tuota pahemmin. Tietysti harmittaa että tässä vaiheessa kautta voi olla hankalaa saada uutta kalustoa nopeasti tilalle, mutta tärkeintä on että olet sitä vielä odottelemassa. Huonomminkin tuossa olisi voinut käydä.

    Hyvä kuulla että Rukan puku teki sen mitä pitääkin, mulla on nimittäin ollut 4 vuotta samanlainen (tai siis varmaankin se edeltävä malli). Mihin se kyynärpää osui? menikö puvun suojien ohi jotenkin?

    Tätä lukiessa käy väkisin miettimään että ehkä se oli hyvä että tuli otettua seuraavaan pyörään on ABS:it. Kunhan vaan tulis peli maahan.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  3. #3
    Hieno juttu et kertomassa olet tarinaasi, paskempi juttu vakuutus ja muitten asioden lomassa.

    Positiivisesti ajateltuna tervetuloa kaatuneiden porukkaan, meitä on jo aika paljon.
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  4. #4
    Lainaa kirjoitti
    Hyvä kuulla että Rukan puku teki sen mitä pitääkin, mulla on nimittäin ollut 4 vuotta samanlainen (tai siis varmaankin se edeltävä malli). Mihin se kyynärpää osui? menikö puvun suojien ohi jotenkin?
    Kyynärpää oli kai eka mikä otti vastaa asfalttiin. Sen verta kova tärsky ettei tossa suojat auta. Puvussa kangas kesti liuun polvien ja kyynärpäiden kohdilta mutta sivusta kului puhki.

    Lainaa kirjoitti
    Tätä lukiessa käy väkisin miettimään että ehkä se oli hyvä että tuli otettua seuraavaan pyörään on ABS:it. Kunhan vaan tulis peli maahan.
    Mietin kanssa että tokkopa tollasessa tilanteessa mitkään kurssit tai ennakoinnit jeesais? Reaktio oli sen verran vaistomainen. Etunen piirsi viivaa arviolta 3-5 m ennen kuin lähti alta. ABS:lla ois pysynyt pystyssä.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #5
    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,22:52) kirjoitti
    Heti sillan jälkeen oikealta (kolmion takaa) välähtää auton keula ja yöntimo lähtee ripeästi ja päättäväisesti liikenteeseen, mielessä käy ei v*ttu se tulee eteen!
    Oli todella tuuria mukana ettei käynyt pahemmin. Kiinnitin kuitenkin huomiota tuohon lainaamaani kohtaan tekstissä.

    Tieliikennelaki kun määrää seuraavaa -
    Lainaa kirjoitti
    15 §
    Väistämisen osoittaminen. Ajo risteykseen

    Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. Hän saa jatkaa matkaa vain, jos hän muiden ajoneuvojen sijainti, etäisyys ja nopeus huomioon ottaen ei aiheuta vaaraa eikä estettä.

    Lähestyessään risteystä tai sinne ajaessaan kuljettajan on sovitettava ajotapansa niin, ettei risteävän tien liikenne häiriinny, jos ajoneuvo joudutaan pysäyttämään risteykseen.
    edit: onpa huonoa tekstiä meikäläisellä - huh





    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Hyvää ja huonoa tuuria, onneksi ei ollut enempää vauhtia. Kevät vasta menossa ja hyvin aikaa hakea uusi mopotin ja kamppeet ja sitten vaan
    Dirty Nasty Furriner
  7. #7
    Hyvä ettei käynnyt pahemmin *

    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,22:52) kirjoitti
    Yöntimo jäi paikalla ja kyseli lontooksi oonko ok, tarttenko kyytiä jne. Jeesiä tuli paikalle pyörän siirtoon muutoinkin. Omaan piikkiinhän ja vakuutuksiinhan toi menee. Ja onneksi niin koska muutoin tarina ois ehkä toisenlainen jos ois keulaan osunut...
    Öööö.. siis miksi menee omaan piikkiin? Se joka on väistämisvelvollinen on tieliikennelaissa velvoitettu selvästi osoittamaan, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuutta. Jos oikein ymmärsin, niin auto oli tulossa kolmion takaa sinun eteen, mutta vasta viime tipassa pysähtyi. Jos näin, niin kyllä autoilijan vakuutus maksaa.
    xxx
  8. #8
    Jep. Joillakin tiellä liikkujilla on äärimmäisen vittumainen tapa tulla täyttä vauhtia kohti risteystä ja jarruttaa viime tingassa. Siinähän sitten arvot, että aikooko se pysähtyä vai ei.
    premier

    emeritus
  9. #9
    Lainaa kirjoitti
    Hyvää ja huonoa tuuria, onneksi ei ollut enempää vauhtia. Kevät vasta menossa ja hyvin aikaa hakea uusi mopotin ja kamppeet ja sitten vaan *
    Toivottavasti noin! Huonompi vaihtoehto on metsästää pajaa joka taikoo ton mahdollisimman nopeasti kuntoon (siis jos ei mene lunastukseen).

    Lainaa kirjoitti
    Öööö.. siis miksi menee omaan piikkiin? Se joka on väistämisvelvollinen on tieliikennelaissa velvoitettu selvästi osoittamaan, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuutta. Jos oikein ymmärsin, niin auto oli tulossa kolmion takaa sinun eteen, mutta vasta viime tipassa pysähtyi. Jos näin, niin kyllä autoilijan vakuutus maksaa.
    No itse järkeilin että kun (onneksi) en osunut sen auton keulaan ois todistelu vähintäänkin hankalaa. Todistajiakaan ei paikalla pahemmin ollut vaan jeesaajat saapu hetki sen jälkeen. Ja joka tapauksessa nyt on myöhäistä, omasta vakuutuksesta menee...

    Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta *
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  10. #10
    Lainaa (Streethawk @ Huhti. 24 2008,23:20) kirjoitti
    Hyvä ettei käynnyt pahemmin

    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,22:52) kirjoitti
    Yöntimo jäi paikalla ja kyseli lontooksi oonko ok, tarttenko kyytiä jne. Jeesiä tuli paikalle pyörän siirtoon muutoinkin. Omaan piikkiinhän ja vakuutuksiinhan toi menee. Ja onneksi niin koska muutoin tarina ois ehkä toisenlainen jos ois keulaan osunut...
    Öööö.. siis miksi menee omaan piikkiin? Se joka on väistämisvelvollinen on tieliikennelaissa velvoitettu selvästi osoittamaan, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuutta. Jos oikein ymmärsin, niin auto oli tulossa kolmion takaa sinun eteen, mutta vasta viime tipassa pysähtyi. Jos näin, niin kyllä autoilijan vakuutus maksaa.
    tämmöistä tää vain on..vaikka etelän hetelmä olisi itsekkin sitä mieltä et hänessä oli vikaa niin vakuutusyhtiöllä onkin eri kanta...

    näitä sattuu. tässäkin kokenut motoristi ja hiljainen vauhti silti kaikki tapahtuu niin äkkiä ettei siinä ehdi kissaa sanoa...ei sitä vain uskois.

    huonoa tuuria ja kuiteskin hyvää tuuria...toivotaan nytten et pärjäät

    "yhtiön" kans..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #11
    Lainaa (premier @ Huhti. 24 2008,23:21) kirjoitti
    Jep. Joillakin tiellä liikkujilla on äärimmäisen vittumainen tapa tulla täyttä vauhtia kohti risteystä ja jarruttaa viime tingassa. Siinähän sitten arvot, että aikooko se pysähtyä vai ei.
    Joo näin on, näille tulee joskus näyteltyä merkkejä että voisi hidastaakin eikä ryntäillä siihen risteykseen.

    Alkuperäiseen kirjoitukseen: tapahtuman kannalta ei varmaan ollut väliä oliko kyseessä yöntimo vai maitonaama, vai oliko.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  12. #12
    ttu taas esimerkki siit et mopolla on pakko ajatella et kaikki tulee päälle tai darwin korjaa..
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  13. #13
    Lainaa (foxterrier @ Huhti. 25 2008,00:29) kirjoitti
    ttu taas esimerkki siit et mopolla on pakko ajatella et kaikki tulee päälle tai darwin korjaa..
    Ääh, ihan liian nöyrä asenne. Kyllä sen sitten huomaa, kun joku on isommalla ajoneuvolla kömpinyt päälle. Itse en turhaan stressaa raskaampia laitteita. Pää kyllä pyörii mulla risteyksissä ja tekee arviointeja mennäänkö, keulitaanko, ihmetellään, väistetäänkö vai näytetään keskaria
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  14. #14
    Lainaa (foxterrier @ Huhti. 25 2008,00:29) kirjoitti
    ttu taas esimerkki siit et mopolla on pakko ajatella et kaikki tulee päälle tai darwin korjaa..
    näin se on vaan mopolla toimittava!
    GSXR-1000 Limited
  15. #15
    hyvä kun ei isompia tullut kuskille. jokainen kaatuu tai on jo kaatunut joskus, jotkut useamman kerrankin. siitä konttauksesta on tavallisesti suunta vain ylöspäin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Alkuperäiseen kirjoitukseen: tapahtuman kannalta ei varmaan ollut väliä oliko kyseessä yöntimo vai maitonaama, vai oliko.
    Ei ollut, ois voinut olla kuka tahansa kotilokuski. Ja kaveri oli aidosti pahoillaan ja huolissaan ja ootteli paikan päällä siihen asti mopo oli saatu hinurin kyytiin ja ite sain kyydin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  17. #17
    Jos puku näyttää siltä, että voi korjata, niin lähetä Rukalle. Itse korjautin takin ja housut ja molempien korjaus maksoi alle uusien housujen hinnan ja näyttää ihan uudelta. Tosin ehdin ostaa uuden Rukan asun, joten tuo jäi nyt vähän varalle.
    Dixi et animam levavi
  18. #18
    Hyvä ettei käynyt pahemmin.

    Olen vasta pari viikkoa ajellut isolla pyörällä, ja pannut merkille kyllä sen, että kotilokuskit tuntuvat aina koettavan että uskaltaako pyörä tulla. Katsekontakti on kuskiin. Sieltä se tulee tulee tuleee. Viime tingassa jarruttaa, kun huomaa että mä aion käyttää etuajo oikeuttani. Prkl että on rasittavaa.
    Sitten ne ihmettelee kun välillä vähän vääntää kahvasta että kerkeää pois alta. Ei niille tunnu olevan mitenkäänpäin hyvin.



    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  19. #19
    Lainaa kirjoitti
    Jos puku näyttää siltä, että voi korjata, niin lähetä Rukalle. Itse korjautin takin ja housut ja molempien korjaus maksoi alle uusien housujen hinnan ja näyttää ihan uudelta. Tosin ehdin ostaa uuden Rukan asun, joten tuo jäi nyt vähän varalle.
    Ei näytä ja vakuutushan noi korvaa.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  20. #20
    oliko sulla nopeutta todellakin se '60km/h' ? vaatteiden puhkihankautumiselle ton PITÄISI vielä olla siedettävä nopeus vaan eipä näköjään ole, edes laatumerkille. tuota juuri pelkäsin ja sen vuoksi itse hankin juuri tälle kaudelle Halvarssonin Safety Suit'in, jolla hankauskestävyyttä kovimman standardin mukaan, vaan enpä haluaisi joutua kokeilemaan millään nopeudella. samalla oon heränny ajattelemaan tukevampien hanskojen hankkimista. normi touring-saappaat voisi nekin vaihtaa sellaisiin jotka täyttää EN-standardit, niitä ei vain ole paljon tarjolla, Lindstrand mainostaa yhtä mallia joka täyttää 'level 1' vaatimukset.

    umpikypärä vs avokypärä - älä muuta virka. on tainut olla täälläkin jaossa linkki erääseen kuvaan Internetissä, missä kaverilta on hankautunut polvesta *koko nivel pois kun on kyntänyt maata, selvästi ajellut 'farkuilla'.

    hyvä homma että selvisit noinkin vähällä, ja toivottavasti oli sulle sekä eka että myös vika kerta 'down'!

    itselläni kolmas kesä alkamassa ja 30 000km takana, eikä vielä kaatumista. paitsi mopedilla talvella

    (no okei, kaksi kertaa oon, en kaat_u_nut vaan kaat_a_nut pärrän parkkiksella, molemmilla kerroilla harjoittelin uukkaria hidasajona, taisin itse kuitenkin pysyä jaloillani) (v..tutti niin s...sti)
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  21. #21
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Ajattele millasta jälkeä olisikaan tullut, jos olisit ajellut t-paidassa ja shortseissa.
    GHOSTWRITER
  22. #22
    Hyvä ettet satuttanut itseäsi sen pahemmin.
    Vie se pyöräsi Lehmarille hoitoon, niin tulee nopeasti kuntoon ja tulee hyvää jälkeä.

    Ei muutta tsemppiä tulevaisuuteen ja turvallisia kilometrejä.
  23. #23
    Lainaa kirjoitti
    oliko sulla nopeutta todellakin se '60km/h' ? vaatteiden puhkihankautumiselle ton PITÄISI vielä olla siedettävä nopeus vaan eipä näköjään ole, edes laatumerkille. tuota juuri pelkäsin ja sen vuoksi itse hankin juuri tälle kaudelle Halvarssonin Safety Suit'in, jolla hankauskestävyyttä kovimman standardin mukaan, vaan enpä haluaisi joutua kokeilemaan millään nopeudella. samalla oon heränny ajattelemaan tukevampien hanskojen hankkimista. normi touring-saappaat voisi nekin vaihtaa sellaisiin jotka täyttää EN-standardit, niitä ei vain ole paljon tarjolla, Lindstrand mainostaa yhtä mallia joka täyttää 'level 1' vaatimukset.
    Nopeutta oli todella tuo noin 60 kmh. Puvussa suojien kohdalla (eri kangasta?) ei pahemmin reikiä mutta muualla kangas osittain rikki. Tosin ei toi kangas kovin paksua näytä olevan...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  24. #24
    Lainaa (MRi @ Huhti. 24 2008,23:27) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Hyvää ja huonoa tuuria, onneksi ei ollut enempää vauhtia. Kevät vasta menossa ja hyvin aikaa hakea uusi mopotin ja kamppeet ja sitten vaan
    Toivottavasti noin! Huonompi vaihtoehto on metsästää pajaa joka taikoo ton mahdollisimman nopeasti kuntoon (siis jos ei mene lunastukseen).

    Lainaa kirjoitti
    Öööö.. siis miksi menee omaan piikkiin? Se joka on väistämisvelvollinen on tieliikennelaissa velvoitettu selvästi osoittamaan, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuutta. Jos oikein ymmärsin, niin auto oli tulossa kolmion takaa sinun eteen, mutta vasta viime tipassa pysähtyi. Jos näin, niin kyllä autoilijan vakuutus maksaa.
    No itse järkeilin että kun (onneksi) en osunut sen auton keulaan ois todistelu vähintäänkin hankalaa. Todistajiakaan ei paikalla pahemmin ollut vaan jeesaajat saapu hetki sen jälkeen. Ja joka tapauksessa nyt on myöhäistä, omasta vakuutuksesta menee...

    Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta
    Eihän siinä syyllisyydestä ole epäselvyyttä,jos kerran autoa ei pystytä todistamaan edes tapahtuma-paikalle. Omaan piikkiin,kuten kaikki vaistämisvahingot muutenkin.
    Ihmeen paljon vahinkoa suojille noin vähästä vauhdista. Itse kynsin halpis tik-takeissa yli satasen vauhdissa eikä repeämiä ollut yhtään enempää. Mustelmilla jatkoin ajoa.
  25. #25
    Vaihteeksi tällainen 'onnellinen' tapaus, parempaa lykkyä silti jatkossa.

    Vaikka Rukan puvut pitäisi olla sieltä paremmasta päästä noita muovipukuja, niin aika herkän tuntuisesti niihinkin tulee repeämiä sinne tänne. Omakohtaiset kokemukset on. Eli vaikka kuinka väitetään, että materiaalin repäisylujuus jne on nahan luokkaa, niin ei varmasti ole. Noissa kilvanajoissa menee miestä nurin kovasta vauhdista vähän väliä, eikä nahkapuvusta silti päivä paista läpi mistään.

    Rukan osastolla MP-näyttelyssä on välillä ollut niitä nurin ajettuja pukuja, monet täysin p-n päreinä. En tiedä mitä niillä varsinaisesti oli tarkoitus osoittaa. Itse otin ne lähinnä pelotteena.

    No löytyy multakin se Rukan puku kaapista, kun se on kuitenkin kelvollinen kompromissi. Kotikulmilla poutakelissä silti nahkat päällä.
  26. #26
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (MRi @ Huhti. 25 2008,08:14) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    oliko sulla nopeutta todellakin se '60km/h' ? vaatteiden puhkihankautumiselle ton PITÄISI vielä olla siedettävä nopeus vaan eipä näköjään ole, edes laatumerkille. tuota juuri pelkäsin ja sen vuoksi itse hankin juuri tälle kaudelle Halvarssonin Safety Suit'in, jolla hankauskestävyyttä kovimman standardin mukaan, vaan enpä haluaisi joutua kokeilemaan millään nopeudella. samalla oon heränny ajattelemaan tukevampien hanskojen hankkimista. normi touring-saappaat voisi nekin vaihtaa sellaisiin jotka täyttää EN-standardit, niitä ei vain ole paljon tarjolla, Lindstrand mainostaa yhtä mallia joka täyttää 'level 1' vaatimukset.
    Nopeutta oli todella tuo noin 60 kmh. Puvussa suojien kohdalla (eri kangasta?) ei pahemmin reikiä mutta muualla kangas osittain rikki. Tosin ei toi kangas kovin paksua näytä olevan...
    Se että puku meni noinkin huonoksi, johtunee pitkälti siitä, että asfaltin pinta on erittäin karkeaa aina talven jäljiltä. Nastarenkaat rouhivat pinnan. Siitä syystä ne renkaatkin, etenkin takarengas, kuluu huomattavasti nopeammin keväällä ennen kuin tien pinta tasoittuu.
    GHOSTWRITER
  27. #27
    Lainaa kirjoitti
    Ihmeen paljon vahinkoa suojille noin vähästä vauhdista. Itse kynsin halpis tik-takeissa yli satasen vauhdissa eikä repeämiä ollut yhtään enempää. Mustelmilla jatkoin ajoa.
    No joo. Tarkemmin kun pukua / kuvia kattelee niin noi reiät on tavallaan hassuissa paikoissa: vasemman käden sisäpuolella (nappi revennyt / repinyt pukua?) ja lahkeen alaosassa (monossa kohouma josta aiheutunut pisterasitus?).

    Kriittiset paikat joihin kaiken järjen mukaan rasitus on kohdistunut (olkapää, polvet, kyynärpäät, lonkka jne) ehjinä.

    Niin ja kädessä oli nahkahanskat. Niissäpä ei näytä olevan juuri mitään vaikka varmasti ovat ottaneet kontaktia asfalttiin...



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  28. #28
    Oliko tuo 20m liuku ennen autoa vai auton ohi..? Mietin vaan että olisko pyörä ehtinyt pysähtyä ennen törmäystä jos etunen ei olisi mennyt alta lukkojarrutuksessa..?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  29. #29
    Onneksi ei sattunut vakavampia.

    Tuo kypärän kuva pitäisi näyttää kaikille, jotka suristelee avopotassa
  30.  
  31. #30
    No hyvä ettei pahemmin käynyt.Toivottavasti tulee nopee vakuutus päätös.

    Vaimolla eka reaktio / kommentti oli että mutsille ei kerrota. Anoppi ei ole kauhean innostunut mopoilusta * kenen anoppi sitten on *
    KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.

Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen