Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Olisi hankinnassa tuollainen 2000-2006 kasaan pantu VFR. Nyt mieli onkin kysymyksiä tulvillaan.

    Onko noilla vuosilla mallissa tapahtunut mitaan merkittävää. Tyyliin, "2003 on ihan paska, mutta 2004 on parasta mita kellekään on tapahtunut"

    Lisäksi ihmetyttää mitä eroa on malleilla VFR800 ja VFR800-2? Näyttää tuolla markkinoilla keikkuvan viela VFR800-4:nenkin.

    Kaikki info tuosta vehkeestä olisi hyvin tervetullutta! Ennen man-saarten ralleja pitäisi saada mopo alle =)
  2. #2
    Näkyy tuo lontoo taipuvan niin ... VFRD
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  3. #3
    Lainaa (partynen @ Huhti. 24 2008,21:58) kirjoitti
    Olisi hankinnassa tuollainen 2000-2006 kasaan pantu VFR. Nyt mieli onkin kysymyksiä tulvillaan.

    Onko noilla vuosilla mallissa tapahtunut mitaan merkittävää. Tyyliin, "2003 on ihan paska, mutta 2004 on parasta mita kellekään on tapahtunut"

    Lisäksi ihmetyttää mitä eroa on malleilla VFR800 ja VFR800-2? Näyttää tuolla markkinoilla keikkuvan viela VFR800-4:nenkin.

    Kaikki info tuosta vehkeestä olisi hyvin tervetullutta! Ennen man-saarten ralleja pitäisi saada mopo alle =)
    No vuonna 2002 tuli VTEC malli, joka eroaa täysin tätä vanhemmista malleista. Eli tämä on juurikin tuo merkittävä juttu.

    Nuo merkinnät tarkoittanevat tämän uudemman mallin osalta, että mikä on pyörän vuosimalli ja että onko varustettu ABS:lla vaiko ei. Oma ABSeilla varustetun pyöräni merkintä on VFR800-A3 ja jos pyörässä ei olisi ABSeja niin merkintä olisi VFR800-3.
  4. #4
    Ja olikos niin että sitä VTECin "puuttumiskynnystä" rukattiin vielä olikohan 2004, joten siitä tullee yksi ero?

    Ja itsellänihän on se mielestäni paras VFR-malli eli RC36 II, jossa vielä on normaalit jarrut ("ei-integraali") ja mahtavan saundin tuottavat, huoltovapaat nokkarattaat
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  5. #5
    talla hetkella nayttaa kovasti silta, etta malli tulee olemaan joko 2003 tai 2004. Onko 2004 malli tuhannen euroa parempi kuin vuoden nuorempi veljensa? Oletetaan kilometrit kutakuinkin samoiksi.
  6. #6
    Joku VTECillä kurvaileva varmaan muistaa tarkemmin, muutettiinko järjestelmän toimintaa juuri 2004-malliin vai oliko se 2006 (vaimikäseoli?) Eli vanhemmassa VTECissä moottorin toiminta muuttuu 2- ja 4-venttiilisen välillä kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa tarkalleen 6800rpm:n kohdalla, kun taas uudemmassa kynnys on eri kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Ilmeisesti uusi on siis vähän miellyttävämpi ajaa.

    Alkoholin hapattama frontaalilohko saattaa taas tuottaa epätarkkaa dataa tai suorastaan höpöhöpöä, joten asian tarkemmin tuntevat tarkentakoot.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    Googletin, että VTEC:n heräämiskohta laskettiin v.2006 6400rpm:ään ja deactivoitumiskohta 6100rpm:ään.

    2004 taisi likipitäen ainoana muutoksena olla vanteiden värin vaihtuminen mustasta hopeiseksi...vai oliko se seuraavana vuonna...ööh.

    2006 tuli ainakin kirkkaat etu- ja takavilkut, olisko tuolloin tullut myös se kohokuvioinen VFR-logo katteen kylkeen.
  8.  
  9. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    VFR:ssä ei kovin suuria muutoksia ole tehty missään vaiheessa, enemmänkin pientä kehitystä aina silloin tällöin. Ruisku tuli '98, jolloin mylly kasvoi 782 cc:hen. 02 tuli H-VTEC (joka siis ei ole se "oikea" VTEC mikä löytyy autoista ja venemoottoreista) ja uudet ulkomuodot sekä enemmänkin yleistä uudistusta (teknisesti kuitenkin pitkälti edeltäjän kaltainen). 04 tuli lähinnä kosmeettisia muutoksia (valokatkaisin häipyi myös) ja 06 se VTECin uusiksi säätö sekä uudet ruiskusuuttimet ja ECU sekä vähän kosmeettista uudistusta. Sen kommin ei muutoksia ole tullut. Näidenkin välissä on sitten ihan pientä säätöä, esim. '02 ja '03 eroaa ruiskuboksin osanumeron osalta, jotain pikku säätöä sinne on tehty minkä '02:een tottunut juuri ja juuri huomaa, muut tuskin. Toisaalta koko väli '02...'08 on hyvin pitkälti samanlainen peli. Nämä kestää ajamista maailman tappiin, tyyppivikoja on ollut vähän, enemmänkin omistajia on työllistänyt saasteenpoistojen ohitukset, jotta kierrosalueella olevat kantit tasoittuisivat pois. VFR:hän on ollut Euro3-kelpoinen vuodesta 02 asti ja varmaankin sinnittelee tuotannossa pitkälti sen auttamana, toisin kuin esim. XX, jota ei EU:ssa saa enää rekata.



    1000