Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Moro

Onko kellään hyviä vinkkejä miten kannattaisi etu ja takaiskareiden säätöjä mennä säätämään, kun vakiona ne on tarkoitettu 70 kiloselle ja ite painan 80 kilon paikkeilla, mutta aikaisempi omistaja oli säätänyt jousituksen rata ajoon ja niillä säädöilä alusta on nyt aika jytäkän oloinen. Eli mitä tehdä, mennäkkö ruuvailemaan perstuntumalla...??? *
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Entäpä jos osallistuisitkin alustansäätökurssille ja ymmärtäisit, miten ja miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään? Lisätietoja löytyy tapahtumaosiosta.

1000
    Lainaa (Hannula @ Huhti. 24 2008,14:06) kirjoitti
    Entäpä jos osallistuisitkin alustansäätökurssille ja ymmärtäisit, miten ja miksi asiat tehdään niin kuin ne tehdään? Lisätietoja löytyy tapahtumaosiosta.
    Kiitos tarjouksesta, mutta epäilen etten kerkeä sinne.
    Katso pyörän manuaalista alkuperäisasetukset ja ruuvaa säädöt niihin aluksi. Painumat edessä ja takaa kuljettaja päällä voit mitata ja säätää ne kohdalleen mittausten mukaan.

Hakutoiminnolla löydät täältä vinkkejä. Öhlinsin sivuilta löytyy vihkonen, jossa on perustietoa jousituksen säätämisestä.
    Ekaksi kannattaa vaihtaa/vaihattaa uudet öljyt keulaan, se ei paljoa maksa ja se mahdollistaa keulan toiminnan. Vanhoilla öljyillä ei toimi, vaikka kuinka säätää.
    https://www.mprengas.fi
    Minkälaista ajoa meinaat ajaa? Kadulla hiljaa, bommitella, kurvapätkäillä, radalla vai...

Kadulla toi tehdas asetusten palauttaminen voi olla mukavan pehmonen ja kyllä niillä tiellä ihan reippahasti pösäyttelee Jotenkin toi alusta on ehkä pikkasen pinta kova, mut sen käytös paranee mielestäni vauhdinmyötä eli lämää vaan niin pelaa hyvin . Itsellä elopaino n.90kg, niin oon vähän pistänyt noita preloadeja ja muistaakseni paluu vaimennusta lisää. Tuolla oli jotain säätöä mitä oon kattonut. Etupumppi on muistaaksen aika miedolla, -> on pehmeämpi alastulo keuliskellessa. Radalle keulan lasku ja etusen preloadinjäykistys voisi olla mun mielestä hyvä. Toisaalta sitten se voipi olla leikitellessä levoton... Kokeilemaan vaan miltä säädöt tuntuu.
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Jees, kiitos kaikille vaivannäöstä. * Laitoin vakioasetukset ja niistä vähän jäykistelin tuntuman mukaan nyt on paljon parempi, kun aikasemmin tuntu että ei pysy pärrän selässä kun anto pyörälle vähän jenkkua epätasaisemmalla tiellä, nyt on jopa todella miellyttävä. Mutta sitä ihmettelin noissa ratasäädöissä, että keulasta oli pienennetty jousen esijäykkyyttä 2-3mm ja palautus oli vedetty melkeen kiinni, mutta nyt alustasta tuli tosi hyvä 80 kiloselle.
    kannattaa kokeilla keulassa 0,1-0,2 pienempää painetta renkaassa (siis 2,4-2,3) ja takana 2,7 paineita. Tuo nimittäin herkkyyttä ajoon, jos pitää pikkuisenkin reippaampaa vauhtia päällä. Säätöihin henk.koht koskenut vain vähän, puristusta hiukka lisää keulaan ja aavistus paluuta. Esijännitys normaali. Takana sama setti. Painoa itsellä melkein samat ja istun kohtuu edessä.
    2004 ja 2005-malleissa on sitten erilainen alusta, eli 04:n säädöt ei käy 05:een ja päinavastoin.
    04:n alusta on vakioasetuksissa paljon kovempi kun 05:n, ja ainakin 04:n takapää on vakiosäädöissä 70-kiloselle aivan kivikova...
    Samaten 05:n keula on 80-kiloselle taatusti liian pehmeä.

Itellä on 04:ssa keula käytännössä vakiosäädöissä, takapäästä on otettu sekä esijännistystä että molepia vaimennuksia pois, sitä en tosin muista että kuinka paljon mitäkin...
    Kuskilla painoa 67kg.

ZX-10R + ZX-6RR
    Olisko jollain infoa mitkä on 05 mallin tehdassäädöt ? Manuaalissa taitaa olla 04 mallin...
    ZX-10R
    Lainaa (KnightOfNi @ Touko. 12 2008,15:22) kirjoitti
    Olisko jollain infoa mitkä on 05 mallin tehdassäädöt ? Manuaalissa taitaa olla 04 mallin...
    oliko tosiaan näin, että manuskassa on vain -04 asetukset?

Pistäskö joku nuo -05 vakio asetukset tänne, jos sattuu olemaan saatavilla/tiedossa.
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Lainaa (Miq @ Huhti. 24 2008,15:34) kirjoitti
    Minkälaista ajoa meinaat ajaa? Kadulla hiljaa, bommitella, kurvapätkäillä, radalla vai...

Kadulla toi tehdas asetusten palauttaminen voi olla mukavan pehmonen ja kyllä niillä tiellä ihan reippahasti pösäyttelee Jotenkin toi alusta on ehkä pikkasen pinta kova, mut sen käytös paranee mielestäni vauhdinmyötä eli lämää vaan niin pelaa hyvin . Itsellä elopaino n.90kg, niin oon vähän pistänyt noita preloadeja ja muistaakseni paluu vaimennusta lisää. Tuolla oli jotain säätöä mitä oon kattonut. Etupumppi on muistaaksen aika miedolla, -> on pehmeämpi alastulo keuliskellessa. Radalle keulan lasku ja etusen preloadinjäykistys voisi olla mun mielestä hyvä. Toisaalta sitten se voipi olla leikitellessä levoton... Kokeilemaan vaan miltä säädöt tuntuu.
    Just tän takia sinne kurssille tai itseopiskeluna ees senverran että tietää mitä mikäkin tekee. Googlesta löytää jo paljon kun etsii "motorcycle suspension" tai vastaavaa.

Paluuvaimennus hidastaa iskarien palautumista puristuksesta, mitä painavempi kuski sitä enemmän kuski itse hidastaa palautumista = sitä vähemmän paluuvaimennusta tarvitaan.
    990 SM -08
  13.  
    Lainaa (NinjaSamu @ Heinä. 27 2008,11:32) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Huhti. 24 2008,15:34) kirjoitti

Just tän takia sinne kurssille tai itseopiskeluna ees senverran että tietää mitä mikäkin tekee. Googlesta löytää jo paljon kun etsii "motorcycle suspension" tai vastaavaa.

Paluuvaimennus hidastaa iskarien palautumista puristuksesta, mitä painavempi kuski sitä enemmän kuski itse hidastaa palautumista = sitä vähemmän paluuvaimennusta tarvitaan.
    Varmaan noinkin, juu. Joka tapauksessa ainakin vähän kannattaa ottaa selvää mitä tekee ja miksi. Ja muuttaa vain hiukan kerrallaan säätöjä, jos lähtökohtaisesti ollaan hehtaarilla. Jos on taas täysin mettässä niin sitten defaultit kehiin (tai joku muu pro lähtökohta) ja siitä asteittain haluttuun suuntaan. Edelleenkin nuo reboundin kiristykset varsinkin eteen on hyvät ainakin radalla (toisaalta keulan laskulla voisi saada vastaavaa kääntyvyyttä).