Pyörälläni on ajeltu vasta kuutisen tonnia ja viime syksyn lopussa rupesin ihmettelemään tuon keulan käytöstä.
Satuin lukaisemaan tuolla jammu osastolla FZ1 osiossa kuinka joku ei ollut saanut keulaa kuriin muulla kuin öljyjen vaihdolla (kyseessä vielä -07 malli).
Eli mulla samat oireet, pompottaa ja lyö käsille, muutenkin hermostuneen nopea mutta ei seuraa tien pintaa.
Ihmetyttää vain tuo alkuperäisten keulaöljyjen surkeus nyky pyörissä, ei ne näillä kilsoilla pitäisi vielä olla lopussa.
Onkos muilla huomioita moisesta asiasta, itse vetelen Hesassa päivittäin ja siellä jos missä tuo keulan "surkeus" tulee hyvin esiin, ei niinkään maantiellä.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
liian vähän vauhtia...
...no ei sentään. Oletkos kokeillut muuttaa esijännityksen säätöjä etupäässä ? Liskäksi voisko liian kova rengaspaine edessä aiheuttaa tuollaista pikku kovuutta![]()
- GSX1300R Hayabusa -
8300 km on nyt mittarissa ja en ole huomannut muutosta keulan toiminnassa. Jousitus tuntuu kaiken kaikkiaan erinomaiselta ja hienosäätökin onnistuu säätömahdollisuuksien ansiosta.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Juu, koitin ruuvailla, ei se mitään vaikuta, kireemmällä vaan pahenee. Tossa aamulla kun tulin töihin niin metsästelin töyssyjä ja loppu tuloksena tuntuu että paluu vaimennusta ei olisi ollenkaan, ampuu töyssyn jälkeen ulos tosi hätäseen.
Aluksi epäilin myös tuota painetta renkaassa kun tuntui pintakovalta, mutta ne on ok.
Mulla on hyvä testi rata toi Manskun ylitys Forumin kohdalta, ennen meni hienosti reippaamassa vauhdissa, nykyään körötellään, muuten keula pomppii suunnillen ilmassa niissä röykyissä.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Yo(kane80 @ Huhti. 25 2008,08:52) kirjoitti
Tänään duunista ajellessa pohdin tuota mainitsemaasi "kovuutta" ja tuli sellainen kaksijakoinen mieli. Mulla on ihan originaali säädöt ja yritin haeskella tuota "kovuutta" - ja todella voihan siinä aistia... mutta mutta.. tuli sellainen fiilis, että alusta tuntuu luotettavalta - voi kovempaakin kanttailla eikä se petä ja ala löllymään ihan joka notkelmasta. Eli ihan GRS henkinen se kyllä on vaikka jotkut pikku nyppylät ei ihan ultra pehmeesti menekkään.
Joku kokeneempi fakiiri voisi hieman selitellä, että mitä tradeoffeja tuossa alustan säätämissä on....voiko keskustassa mukulakivillä ajella mukavasti ja samalla ajokilla vetää Upinnimen kärkeen 100%:lla luotamuksella...
![]()
- GSX1300R Hayabusa -