hyviä vai huonoja kokemuksia
suojaa hyvin. ei vain ole kovin sporttisen näköinen. maku asia.. paljon ja pitkiä matkoja ajavalle suosittelen.
Tullut tämänviikon aikana tehtyä vertailua tavallisen ja MRA:n touringin välillä. Kumpikaan ei oo meikäläiselle ihan hyvä
Tavallinen toimii hyvin 120 kmh nopeuteen asti, sen jälkeen tuuli alkaa ottamaan kypärään ja yläkroppaan ihan kiitettävästi. Varsinkin vastatuulella tuntuu, että paremminkin voisi olla suojassa. Ennen ajanu vain nakupyörillä, joten tohon varmasti tottuu. Muuten vakio on vakaa, kypärä ei heilu yhtään ja kypärämelu on siedettävää noille samoille nopeuksille asti, eli S1:llä voi ajella Suomivauhteja ilman tulppia. Kyytiläiselle vakio tekee ikävän pyörteen kuskin kypärän taakse yli 110 nopeudessa, mutta siihen asti ihan ok. Jos pypärät on linjassaan (eli vaimo ei katsele eteenpäin) niin ei heilu yhtään.
Touringin kanssa jumalaton jyminä alkaa kuudestakympistä ja kovenee siitä nopeuden kasvaessa=> ilman tulppia ei mitään asiaa liikenteeseen ja niidenkin kanssa melu kuuluu jonkunverran häiritsevänä läpi. Tuuli ottaa selkeästi vähemmän yläkropppaan isomman plexin kanssa, mutta sopivalla tuulella tekee pyörteitä myös kuljettajalle. Kyytiläisen mielestä Touringi toimii paremmin, mutta tekee jonkun verran enemmän melua myös taakse. Sen kanssa voi kuulemma katsella maisemia nopeudesta riippumatta.
Eli summasummarum, onneks on molemmat, itse ajattelin käyttää tavallista yksinajoon ja lyhyisiin reissuihin kaksipäällä, touringi (+tulpat) sitten pidemmille reissuille kaksipäällä.
Meidän yhdistelmä on CBR 1000F 1991, kuski 189cm (Schuberth S1) ja vaimo 173cm (Nolan N84). Kypärät on pyörän päällä istuttaessa aika tarkkaan samalla korkeudella.
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
meillä onkin hieman tuota pituus eroa joka varmaan vaikuttaa.. itse 176cm...
Joo,itellä pyöräkans 90 normiplexillä ja ajanut sillä vielä aika vähä ja tuntuu normi toimivan ihan suht hyvin,ennen ollu kans nakupyörää...,ite oon 179 ja vaimo 185 eli takapenkkiläinen melkeen näkee yli......,ett vois ehkä hänen puolestaan kokeilla ainakin tota tourinkia......(MOOTTÖRIPYÖRÄ @ Huhti. 24 2008,05:43) kirjoitti
moro!!(MOOTTÖRIPYÖRÄ @ Huhti. 24 2008,05:43) kirjoitti
tuolla justiin kyselen samaa asiaa!!!!
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=83918
olen 182 pitkä ja emäntä 178 pitkä ja mulla ainakin on ongelma että korvatulpilla tuolla touringpleksillä pitää ajaa, kun tulee tuuli suoraan keskelle kypärää tai sen yläosaan!!
eli vaihtoehto on vielä korkeampi plexi!! mistä?
tai sitten plexin korotuspala!! mistä*
honda rules