En jaksanut alkaa kahlaamaan hakua läpi, joten kysyn suoraan: Kannattaako ko. huoltoa tehdä itse vai viedä suosiolla liikkeeseen?
Työkaluja löytyy ainakin perusjuttuihin, joten onko tuossa huollossa mitään sellaista mitä ei itse voi tehdä?
R6 -05
vähän ahdasta vaihdettaessa tulppia mutta muuten ei mitään ihmeellistä.
230e ja homma hoituu leiman kanssa![]()
Yamaha FZ1-N -07
www.salonen-motorsport.fi
Täällä huolto maksaisi 320€, mutta järvenpäähän on niin pitkä matka että ei taida kannattaa
Pitää kokeilla itse ja jos alkaa tökkiin niin vie sitten liikkeeseen. Mitä tulppia ja ilmansuodatinta suosittelisitte ko. pyörään?
R6 -05
mä olen laittanu aina tuon NGK:n CR10EK tulpan noihin kutosiin ja hyvin on pelittäny.
suodattimeksi alkuperäinen tai tarvike. sillä ei oikeestaan väliä.
Yamaha FZ1-N -07
Huolto onnistui ihan hyvin, mutta nuo tulpat on kyllä paskamainen irrottaa, varsinkin hatut. Vaikka aikaa menikin niin bensarahaa säästyi 150€.
Laitoin öljyiksi Castrol R4 minkä pitäisi olla tosi laadukasta, mutta vaihteet ei pelaa ihan nii hyvin kuin ennen. Jos ne ei ala toimimaan paremmin niin pitää kokeilla jotain muuta öljyä.
R6 -05
Itsellä olisi kans 20tkm huolto edessä, tulpat,ilmanputsari, öljyt, muut onnistuu. Mutta mitä tarkastuksia ja mutterin kiristyksiä siinä on? Onko siinä mitään mikä kannattaa ehdottamasti tarkastaa tai kiristää?
onhan siinä iso kasa kaikkea tarkistettavaa mutta varmaankin tärkeimmät on jarruletkut & besaletkut sekä akseleiden pultit.
jarrunesteet kannattaa vaihtaa 2 vuoden välein, ja jäähdytysnesteet 4:n.
ruiskujen synkat kuuluu myöskin tarkistuksen kohteisiin mutta sitä on mahdoton katsoa ilman mittareita. hyvä nyrkkisääntö on että jos pyörä käy nätisti tyhjäkäyntiä niin synkatkaan ei voi olla kovin pahasti pielessä.
Yamaha FZ1-N -07