Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 72:een 72:sta
  1. #61
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Huhti. 23 2008,22:33) kirjoitti
    Kyllä mä tietämättömiä prätkäkuskeja toisaalta ymmärrän: tuolla Ruoholahden päässä moottoritien merkkien kohdallahan ajetaan vielä räkäsladissa rekoista valuneen naftan liukastamalla asfaltilla.
    Tuo on oikeasti sellainen paikka, johon voisi laittaa liukkaan tien varoitusmerkin ja lisäkilven "öljyä tiellä".

    Se merkki olisi enimmän aikaa täysin oikeassa.

    Noo.. Tietysti kehä I:n päähän Keilaniemessä missä on 90 asteen käännös etelään voisi aivan hyvin laittaa vaikka muu vaara -merkin lisäkilvellä "Kohta sun rekkas kaatuu jos et jarruta."

    Ja sama ruohikseen.. Kummassakin ainakin yksi konttipeli kumollaan saman kesän aikana. Ruohiksessa onneksi kotilot pehmesivät iskua ja keilaniemessä nuppi osui valopylvääseen niin ei mennyt vastaantulevien kaistalle.

    Ei olis kyllä kiva jos tuollainen kellahtaisi mopedistin päälle.. se olis sitten niin kuin siinä tuon elelyn kanssa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  2. #62
    Nykyään saa antaa rampista tulevalle tilaa vaihtamalla kaistaa. Niin minä teen ja oletan muittenkin tekevän. Jos eivät, pidän niitä itsekkäinä paskiaisina. Tilaa antaminen ei vie aikaa/dieseliä/bensaa, joten miksi ei voi olla joustava?
    Durty Nelly's Boys
  3. #63
    Lainaa (JukiW @ Huhti. 23 2008,23:32) kirjoitti
    Nykyään saa antaa rampista tulevalle tilaa vaihtamalla kaistaa. Niin minä teen ja oletan muittenkin tekevän. Jos eivät, pidän niitä itsekkäinä paskiaisina. Tilaa antaminen ei vie aikaa/dieseliä/bensaa, joten miksi ei voi olla joustava?
    Joo 1+

    Monet pääkaupunkiseudun väylien rampit ovat aivan liian lyhyitä ja niiltä ei todellakaan ole tarpeettoman helppoa liittyä mukaan liikennevirtaan.

    Ja talviliukkaat siihen vielä sitten päälle.

    Huonoja esimerkkejä ovat esimeriksi Hämennlinnanväylän Martinlaakson liittymä, josta sentään näkee jotain ja vielä pahempana tapauksena Kaivoksela etelän suuntaan.

    Toisessa Kaivokselan etelän suunnan rampissa tullaan nousussa niin jyrkkästä käännöksestä ettei näe liikennettä ennen kuin siinä vaiheessa kun ollaan ylhäälllä ja sitten on edessä surkean lyhyt kiihdytyskaista.

    Tuossa pitää lotota sen kanssa että yrittääkö ottaa vauhtia kaarteeseen ja pääsee lyhyeltä rampilta liikennevirtaan, mutta jos Hämeenlinnanväylällä tullaan oikealla kaistalla tappituntumalla eikä hidasteta eikä anneta tilaa kaistalle, niin sitten saa nippanappa pysäytettyä ennen kuin ramppi loppuu ja on varmasti pas*assa paikassa.

    Jos taas tulee liki nollilla rampin kulmasta kiihdytyskaistalle, niin narummalla pelillä tai liukkaalle kelillä on turha kuvtella saavansa nopeuden lyhyellä rampilla samaksi muun liikenteen kanssa ja taas kiroillaan.

    Ja sama homma eteläisellä rampilla, josta noustaan sillan alta ja ei pysty näkemään liikennettä ennen kuin on lyhyen rampin alussa.

    Liikennesuunnittelun kukkasia. Ja kun tietää miten hankalia paikkoja nuo ovat niin ei ainakaan minulta tee yhtään tiukkaa tehdä tilaa siirtymällä vasemmalle kaistalle tai hidastaa että pääsee muut liittymään mukaan. Ei ole minulta pois, eikä keltään muultakaan kun katsoo ympärilleen ja ennakoi tuon tilanteen jo hyvissä ajoin.

    Ja saman teen bussien kanssa, joille ei tarvitsisi antaa tilaa kun tiellä on 80 km/h rajoitus, mutta annan silti jommalla kummalla tavalla.

    Sillä jos niin ei tee, niin bussikuskit valittaa ettei pääse pysäkiltä ja sitten joukkoliikennehengessä lautakunta päättää laittaa 6-kaistaiselle tielle 60 km/h rajoitus kellon ympäri, jotta busseja on pakko väistää. Eikä ole kellään kivaa.

    Vihdintie aiotaan muuten tuosta syystä tiputtaa *kuuteenkymppiin ja ottaa laitimmaiset kaistat bussikaistoiksi. Kuka siis hävisi eniten, jos ei pelata yhteispeliä?



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  4. #64
    Jos tuo vihdintien homma pitää paikkansa niin huh.

    Näkisin kuitenkin, että PK-seudun suurin liikenneongelma on kehien liikennevalot ja keskustan alikulkutunnelin puute/ruoholahden ruuhkat.
    premier

    emeritus
  5. #65
    Lainaa (jannep @ Huhti. 23 2008,19:33) kirjoitti
    Sama laki muuten velvoittaa myös pitämään ajoetäisyydet, jotka moottoritiellä tarkoittaa että jos edessäsi ei ole tyhjää tilaa 33 metriä (eli 6,5 auton mittaa) saat sakon.

    Jos samassa nopeudessa etäisyyttä on vain 8,25m, eli 1,5 autonmittaa, asia käsitellään oikeudessa ja todennäköisin seuraus on ajo-oikeuden menetys määräajaksi ja päiväsakkoja.

    Mikäli näitä noudatettaisiin ei olisi juurikaan vaikeuksia liittyä rampeilta moottoritielle. 80 km/h rajoituksella em etäisyydet ovat 22m (4,5 automittaa) ja 5,5m kortinlähtöön.

    Että kun seurravan kerran huomenaamulla lähdette autolla töihin ja erityisesti jos suunnistatte pääkaupunkiseudun sisääntuloväylille aka motareille, niin miettikääpä onko edessänne 33m tyhjää tai montako kertaa kortti lähti (8,25m).
    Siinä onkin taas kukkiksille miettimistä kerrakseen. Mitähän mieltä he tästä rikollisesta ja hengenvaarallisesta liian lähellä ajamisesta ovat?
    Kysy vastaa. Totta kai se on tuomittavaa ja vähintäänkin koko omaisuus pitäisi sakkoina maksaa valtiolle mukisematta, vaikka tietenkin itsekin ajelevat liian lähellä, mutta silloinhan se ei ole niin vaarallista, mutta jos poliisi päättää sen olevan vaarallista niin se omaisuus luovutetaan mukisematta, koska tokihan sen täytyy olla oikeutettua kun se on laissa.
    Ja perään vielä plaaaaah
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  6. #66
    Lainaa (premier @ Huhti. 24 2008,00:58) kirjoitti
    Jos tuo vihdintien homma pitää paikkansa niin huh.
    Onhan tuo jo wikipediassakin:

    Vihdintie on mukana joukkoliikennettä pääkaupunkiseudun säteittäisväylillä edistävässä hankkeessa. Tielle rakennetaan linja-autokaistoja, parannetaan Kehä I:n eritasoliittymäaluetta sekä lasketaan nopeusrajoitus 70 km/h:sta 60 km/h:iin liikenneturvallisuuden, tien kadunoloisuuden säilyttämisen sekä joukkoliikenteen turvallisempien liikennöintiolosuhteiden nimissä. Lisäksi tietä parannetaan ja levennetään nelikaistaiseksi Kehä III:lta Lahnukseen asti.

    Ref: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihdintie
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  7. #67
    Lainaa (rammus @ Huhti. 24 2008,01:21) kirjoitti
    Siinä onkin taas kukkiksille miettimistä kerrakseen. Mitähän mieltä he tästä rikollisesta ja hengenvaarallisesta liian lähellä ajamisesta ovat?
    Minun puolesta kukin lasketelkoon sillä nopeudella kuin hyvältä tuntuu ja turvallisuus säilyy siellä missä se sopii. Niin teen itsekin.

    Mutta sitä en ymmärrä että pitää roikkua per*eessä kiinni.

    Jos ei ole munaa / osaamista / taitoa / mahdollisuutta mennä ohi, niin tappi pois persauksista ja back off. Ei se muutaman metrin välin pitäminen Rispektiä vie.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  8. #68
    Lainaa (jannep @ Huhti. 24 2008,02:26) kirjoitti
    Lainaa (rammus @ Huhti. 24 2008,01:21) kirjoitti
    Siinä onkin taas kukkiksille miettimistä kerrakseen. Mitähän mieltä he tästä rikollisesta ja hengenvaarallisesta liian lähellä ajamisesta ovat?
    Minun puolesta kukin lasketelkoon sillä nopeudella kuin hyvältä tuntuu ja turvallisuus säilyy siellä missä se sopii. Niin teen itsekin.

    Mutta sitä en ymmärrä että pitää roikkua per*eessä kiinni.

    Jos ei ole munaa / osaamista / taitoa / mahdollisuutta mennä ohi, niin tappi pois persauksista ja back off. Ei se muutaman metrin välin pitäminen Rispektiä vie.
    +1

    Ei se oo niin vaikeeta...
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  9. #69
    Lainaa (JukiW @ Huhti. 23 2008,23:32) kirjoitti
    Nykyään saa antaa rampista tulevalle tilaa vaihtamalla kaistaa. Niin minä teen ja oletan muittenkin tekevän. Jos eivät, pidän niitä itsekkäinä paskiaisina. Tilaa antaminen ei vie aikaa/dieseliä/bensaa, joten miksi ei voi olla joustava?
    Minä annan tilaa hiljentämällä, en mene turhaan sotkemaan kaistanvaihdolla jos ajan ruuhkassa. Ei se ole pois mun ajasta jos siihen eteen lasken rampilta tulevan.
  10. #70
    Lainaa (jannep @ Huhti. 24 2008,00:39) kirjoitti
    Lainaa (JukiW @ Huhti. 23 2008,23:32) kirjoitti
    Ja saman teen bussien kanssa, joille ei tarvitsisi antaa tilaa kun tiellä on 80 km/h rajoitus, mutta annan silti jommalla kummalla tavalla.

    Sillä jos niin ei tee, niin bussikuskit valittaa ettei pääse pysäkiltä ja sitten joukkoliikennehengessä lautakunta päättää laittaa 6-kaistaiselle tielle 60 km/h rajoitus kellon ympäri, jotta busseja on pakko väistää. Eikä ole kellään kivaa.
    Nojo, heikosti lainattuun ja vielä heikommiin topicciin liittyvää. Taannoin kävi autolla liikkeellä ollessa että joku henkilöautokuski päätti vetää liinat kiinni kehä II:lla bussin lähtiessä pysäkiltä, seurauksella että takana ajava täysperävaunurekka päätti peräänajon välttämiseksi kiilata allekirjoittaneen vasemman puoleisen kaistan kaiteeseen.. noh, jäi siinä jokunen kymmenen senttiä pelivaraa..
    ********************************
    Thriumph Thunderbird 1700 cc (2010)
    ********************************
    Ducati Monster S4R (2004)
    BMW F800 GS (2008)
    ********************************
  11. #71
    Lainaa (gssus @ Huhti. 25 2008,19:44) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Huhti. 24 2008,00:39) kirjoitti
    Lainaa (JukiW @ Huhti. 23 2008,23:32) kirjoitti
    Ja saman teen bussien kanssa, joille ei tarvitsisi antaa tilaa kun tiellä on 80 km/h rajoitus, mutta annan silti jommalla kummalla tavalla.

    Sillä jos niin ei tee, niin bussikuskit valittaa ettei pääse pysäkiltä ja sitten joukkoliikennehengessä lautakunta päättää laittaa 6-kaistaiselle tielle 60 km/h rajoitus kellon ympäri, jotta busseja on pakko väistää. Eikä ole kellään kivaa.
    Nojo, heikosti lainattuun ja vielä heikommiin topicciin liittyvää. Taannoin kävi autolla liikkeellä ollessa että joku henkilöautokuski päätti vetää liinat kiinni kehä II:lla bussin lähtiessä pysäkiltä, seurauksella että takana ajava täysperävaunurekka päätti peräänajon välttämiseksi kiilata allekirjoittaneen vasemman puoleisen kaistan kaiteeseen.. noh, jäi siinä jokunen kymmenen senttiä pelivaraa..
    Noi on pahoja, mutta mulla jotekin päässä pyörii aina kun näkee bussin pysäkillä, että milloin se lähtee siitä ja missä minä olen silloin.

    Mieluusti muualla kuin bussin per*eessä..
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  12.  
  13. #72
    Lainaa (jannep @ Huhti. 24 2008,02:14) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Huhti. 24 2008,00:58) kirjoitti
    Jos tuo vihdintien homma pitää paikkansa niin huh.
    Onhan tuo jo wikipediassakin:

    Vihdintie on mukana joukkoliikennettä pääkaupunkiseudun säteittäisväylillä edistävässä hankkeessa. Tielle rakennetaan linja-autokaistoja, parannetaan Kehä I:n eritasoliittymäaluetta sekä lasketaan nopeusrajoitus 70 km/h:sta 60 km/h:iin liikenneturvallisuuden, tien kadunoloisuuden säilyttämisen sekä joukkoliikenteen turvallisempien liikennöintiolosuhteiden nimissä. Lisäksi tietä parannetaan ja levennetään nelikaistaiseksi Kehä III:lta Lahnukseen asti.

    Ref: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vihdintie
    No niin... Nyt se sitten on Uudenmaan Tiepiiri mukana julkisliikenteen teemahankkeessa, jossa tehdään (otetaan) sisääntuloväylitä joukkoliikennekaistoja jne..

    Teemahankkeessa "Joukkoliikenteen edistäminen Pääkaupunki-seudun säteittäisillä pääväylillä" kiireellisin on Hämeenlinnanväylän bussikaistojen, meluesteiden ja kevyen liikenteen teiden rakentaminen välillä Kannelmäki - Kaivoksela. Nämä järjestelyt tulee toteuttaa vuosina 2008 -2009. Vihdintien ja Tuusulanväylän teemahankkeeseen sisältyvät järjestelyt tulee toteuttaa vuosina 2009 - 2010.


    Jotenkin epäilyttää että tämä ei tarkoita lisää kaistoja tavalliselle liikenteelle, vaan jotain päinvastaista.

    Ei kait sitten ole tarpeeksi annettu tilaa busseille.

    Jotain hyvääkin:

    Liikenteen hallinta (operatiivinen ohjaus) on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi liikenteen turvallisuuden ja toimivuuden edistämiskeino. Tämän hankekokonaisuuden riittävä rahoitus tulee turvata. Esimerkiksi muuttuvat nopeusrajoitukset tulee toteuttaa kaikilla pääkaupunkiseudun pääväylillä.

    Tosin tarkoittanee käytännössä 60 km/h paitsi aamuyöllä 80 km/h... jos vähänkään voi kolikolla tässä heittää.

    Hyvä puoli olisi 20-50 km/h muuttuva ohjaus turhien ahtaumien synnyn vähentämiseksi (jos niitä joku malttaisi noudattaa).
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123