Tyhjäkäynti seilaa hetkittäin 1000-1300rpm väliä. Ajossa kaikki tuntuu toimivan hyvin. Eli muutaman sekunnin käy hyvin ja sitten kierrokset käy 1300rpm kohdalla ja palautuu taas "normaaliksi"![]()
Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
Aika paha diagnosoida näin netin välityksellä, mutta ensimmäisen tulee mieleen asentoanturit, lämpötila anturi, TPS..
paljonko oli ulkolämpötila ko. tapahtumahetkellä, vai tekeekö samaa lämpötilasta riippumatta?
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta. Missähän nuo kyseiset asentoanturit sijaitsee(vtwin @ Huhti. 23 2008,09:13) kirjoitti
![]()
Tuolla se on noiden vesipumpun putkien takana, tuo musta johto, joka on putkien edessä kiepillä, menee sinne.
silmämääräiset tutkimukset on tehty, eikä mitään löytynytpitää varmaan marssia hailacille,että laittavat kuntoon
Se johto joka on kiepillä siinä kuvasssakin moottorin vasemmalla kyljellä ja jonka liitin roikkuu. Käytä se liitin auki ja kato onko OK eli onko paskaa/vettä - ainakin ST4ssa mulla oli pesun yhteydessä päässy vettä ja ei käyny kunnolla. Kuivaus ja CRC autto.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
ja seuraava kohde onkin sitten ruisku - ilmaruuvit, vivut ja TPS jne.
/edit: ja tietenkin: ilmanlämpöanturin liitin, -paineanturin liitin, moottorin lämpöanturin liitin.
kuulemma jotkut vanhat ducatit seilas, kun oli kampuran laakerissä väljää, niin asentoanturi saa vääriä tietoja.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tulpatkin kannattaa tarkistaa/vaihtaa. Joissain laitteissa saattavat aiheuttaa juurikin tyhjäkäynnin seilausta kun on tulpissa joku "pikku" vika. Herkimmät laitteet saattavat jopa reagoida "väärän" merkkisiin tulppiin tyhjäkäynnin seilaamisella.
No niin! Vika mitä ilmeisimmin löytyiTakimmaisen pytyn tulpanreijässä oli kosteutta. Eilen illalla tuon havaitsin ja tänään ajettu n. 200km ilman ongelmia
![]()
Ja ne pickup:ien liittimet kannattaa tarkistaa.
Sinne voi kertyä vettä ja siitä seuraa mielenkiintoisia käyntihäiriöitä.