Tulipa tuossa '05 Bladen kanssa ilmi pieni tyyppivika, eli laturi on kokolailla mykkä. Mittailin akulta jännitettä lepotilassa 12,2V ja koneen käydessä 11,8V... eli aika selvä tapaus. Akku on uusi Yuasa YTZ10S eli se on ok.
Onneksi on takuu voimassa niin ei tarvi kustannuksia miettiä, mutta osuipa sitten sopivaan ajankohtaan.. Ajattelinkin nyt kysäistä että onko kokemuksia kauanko pyörä on tällaisen takia seissyt yleensä pajalla? Kun kyseessä nyt kuitenkin on suht yleinen vika? Soittelinkin jo huoltoon mutta tarkempaa vastausta en saanut, meen huomenna käymään niin katotaan koska saadaan projekti työn alle.
Edit: annoin vähän kierroksia ja jännite nousi johonkin 12,2V paikkeille mutta ei sekään ihan normaalilta tunnu, tosin kovin paljoa tuossa pihassa ei kehdannut kierrättää
ex: SuperDuke
ex: CBR1000RR
ex: GSX-R600
Olen harkinnut -04 tai -05 bladea, harmittaa tommonen vika jos iskee, laturi taitaa maksaa kuitenkin tonnin(?)
Niin selkeä tyyppivika, liekkö korjattu jo -06-malliin.. Niin luulisi että honda tai pyörän myynyt liike tulisi hieman vastaan..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Noissa on neljän vuoden takuu 2005 eteenpäin ("virallisesti" maahantuoduissa) joten ei siitä sinänsä ongelmaa tule. Lähinnä vaan harmittaa kun ajokausi alkaa toden teolla ja joutuu pyörää pajalle kuskaamaan.
Soitteleppa useampaan pajaan onkos niitä latureita hyllyssä.
KÄRPÄT KIITTÄÄ....
Vein pyörän aamulla Bike Worldin huoltoon kun se oli lähimpänä ja muita aiemmin auki, katsotaan nyt kauanko kestää korjaus. Sieltä toi pyörä on ostettukin joten saavat katsoa omansa kuntoon![]()
Joutu lyömään kaapeleilla käyntiin aamulla. Eilen se vielä starttaili ihan hienosti mutta varmaan aamun kylmyys vaikutti sen verran.
Mul on toiminut Blade 05 lataus moitteetomasti vaikka akku tyhjeni talven aikana (akkulaturi ei toiminu). 15min latausta autolaturista ja hyvin pelaa ja lataus toimii. eli kyseessä ei taida olla tyyppivika.
Taitaa olla tyyppivika ja koskea vain 04/05 malleja.
Näin ainakin noissa jenkkimalleissa.
2004-2005 Stator Warranty Extension info- US
Kyllä se melko yleinen on ollut noissa 04-05 Bleideissä. Esim. ulkomaan foorumeilla ollut paljonkin juttua.(antonio @ Huhti. 18 2008,20:01) kirjoitti
E: hidas.
Yksi pyörä ilman vikaa ei sitä tosiasiaa muuta, että tuo on kyllä vissiin tyyppivika (ja toisinpäin l. tyyppiviasta huolimatta ei jokaisessa pyörässä). Viime kesänä pyörää hankkiessa yhden laturi hajosi kesken kaupanteon ja ainakin toisesta hieronnan kohteesta oli jo vaihdettu. Ostin silloin sitten -06.
Harrikka
Jaahas..tais mun oma olla hyvä yksilö -04 kun ei ilmentyn ekan 16tkm aikana ainakaan laturivikaa
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Näköjään tässä nyt vähän kestää.. Bikeworld otti kyllä homman työn alle heti perjantaina mutta nyt odotellaan uutta staattoria maahantuojalta...
Laturi on nyt korjattu. Tänään tuli osat Tampereelle (hidasta..) ja BW hoiti homman kuntoon samantien. Staattori vaihdettiin samaan kuin '06-07-mallissa ja nyt lataa 14V pintaan niinkuin pitääkin.
Ilmeisesti sait tuon takuuseen? Mitähän kustantaa jos joutuu itse maksamaan?(Eskola @ Huhti. 25 2008,22:07) kirjoitti
Joo mulla on vielä vuosi takuuta. Tosin kyllä tuo mun mielestä pitäisi hoitua maksutta takuuajan jälkeenkin. Lähinnä vitutti se että osia piti odotella Euroopasta.. maahantuojalla ei siis ollut hyllyssä ilmeisesti.
En tullu edes kysyneeksi hintoja. Jenkeissä tuo uudempi staattori maksaa jotain $200 paikkeilla. Tai jos jännitteensäädin on hajonnut niin se on luokkaa $150. Suomessa maksaa varmaan tuplasti ja valuuttakin on euroina![]()