Eikös tuo tyyppi pitäisi selvitä kun vaan kattoopi rungosta tyyppikilven niin ei tarvii arvuutella.
niinku honhamania jo kertoikin...tutkippa nyt kuiteskin tuo ryypyn toiminta..vaikuttas aivan siltä kuin vaijeri ei vetäiskään ryyppyä päälle...
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
samoja onkelmia, mut kun antaa pikkasen apuvirtaa niin het tärähtää tulille... Lieneekö akku lopuillaan tai jotain jota on jo ehdoteltu. vaikuttaakos kaasareiden synkkaus? luulen että mun kikottimessa aivan päin hanuria... Joo ja ei tossakaan mitään bensapummuja/suodatinta ole, tankissa vaan sihdit. mopo vm.89 sc 24. Ja tuota notta missäs ne ilmaruuvit siaitseepi, noin niinku abauttiarallaa
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
Ah,,löytyihänse kohtalonkumppani.eli pumputon 1000f.
ilmaruuvit löytyy vasemman ja oikean kaasarin ulkopuolelta,eli messingin väriset talttaruuvit,ne jotka on "höllässä".Keskimmäisten kaasareiden ruuveista ei ole tietoa koska pitäis purkaa et pääsis käsiks.
Tänäkin aamuna sai starttailla varppiin 6 laaki ennen kuin jäi höriseen.Kelikin oli sentään +3.Sit ko jäi rundiin niin ruiskuttelin tollasta pirun liekkiherkää ponnekaasua imukurkuille,meinasin et jos olis vuotoja niin käynti muuttuis.Mut ei.
m HONDA v
Viittais vahvasti että ei saa tarpeeks bensaa, kun suostuu ryyppy päällä käymään noinkin kovilla kierroksilla. Ongelmaton normimopo tuppaa sammumaan/tukehtumaan, jos lämpöisenä koskee ryyppyyn.
AaJii
Noh vähän riipuu miten lämpösenä sitä ryyppyä tarjoo.Tos lämpösenä voip tukehtuakkin bensaan,ja väli kuumana nostaa kiekat kattoon.
m HONDA v
Tuntuu olevan sitkeä vika. Mulla oli kanssa mallia sc24, vm -89 ja ei ollut pumppua. Jos kerran tuo ryyppy vetää täysille (ei pelkästään se että runkot hieman liikkuu), vika ei voi olla siinä. Tuo alipaine hana on tietysti yksi juttu. Toisaalta jos kaasareissa on bensaa ajon jäljiltä, se käy aika pitkään pelkästään kupeissa olevalla bensalla. Hanan tietysti voisi testata ajamalla jollain väliaikaisella ratkaisulla bensaa suoraan kaasareille meneviin putkiin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mulla oli SC24 koneella oleva -92 cebari. Valtaosin pyörä lähti hyvin käyntiin mutta 10-vuoden aikana ehti törmätä seuraaviin ongelmiin, vaika oikein hyvä pyörä olikin:
Oma Pyörä lähti kylmillä ilmoilla parhaiten käyntiin ilman/varovaisella kaasulla ja vajaalla ryypyllä. Ryypyn käyttö tuntui olevan pajolti kiinni ilmanputsarin kunnosta,eli:
- Onko ilmsanputsari vaihdettu. Likaisella putsarilla ryyppyä ei pystynyt käyttämällä paljoakaan edes kylmillä ilmoilla, mutta uudella putsarilla ryypyn pystyi laittamaan pohjaan.
- Pyörän käynnistyminen on herkkä myös mm. akun kunnnolle, eli pienetkin startin kierrosten lasku vaikeuttaa käynnistymistä.
- Pyörässä ei ollut bensapumppua, mutta alipaine tunnistin löytyy hanan yhteydestä.
- Liiallinen sahaaminen ja ryypyn käyttö kastelee helpolla tulpat ja aiheuttaa "liikaa" puristuspainetta joka saattaa rikkoa tulpat, (omassa pyörässä kävi joskus näin)
- Startin kytkimen kuluminen on yksi tyyppivika, eli se alkaa pikkuhiljaa luistaa jolloin startti kyllä pyörii hyvin mutta kaikkikierrokset ei välty kampiakselille, tämävoi olla hankala havaita alkuun. (kytkin on samalla starttimoottorin akselilla laturin puoleisessa päässä)
- Toimiiko ryypyn palautusmekanismi kunnolla? Kaasarin päässä on ryypyn mekanismi ja jousi huolehtimassa tästä, (omasssa pyörässä jousi oli kuoleentunut+mekanismi likainen)
Itse en okein usko kaasareiden synkkaus tai venojen säätöongelmiin, Myöskään tyhjäkäyntiseokset ei tod.näk itsestään muutu níin paljon että se vaikuttaisi itse käynnistämis prosessiin..tokihan kaikki on mahdollista.
Eikun mopo käyntiin ja baanalle...![]()
Perus huollot on kyllä ok,putsarit sun muut.
Alipainehanan oon perinteisesti testannu siten,et letkut hanasta irti ja imuttaa pikkuletkuun,isosta sit tulee tai ei,kalvon kunnosta riippuen.
Toi startin kytkin vois kuitenkin olla tutkimisen arvoinen hommeli.
Onkos siittä kellää näppituntumaa.
m HONDA v
Koitin eilen ryyppyä kuumalla koneella => 4500 rpm. Olisko sulla ryyppy liian "tiukalle" säädetty?(altyv @ Huhti. 22 2008,07:10) kirjoitti
Mulla ilmanputsari ei tuntunu vaikuttavan ryypyn käyttöön. Samat rutiinit vanhalla ja uudella putsarilla; ryyppy täysille ja ilman kaasua käyntiin, käy nätisti 1000 rpm josta kierrosluku alkaa hiljalleen nousemaan. Ryyppyä saa pitää päällä jonkun aikaa, jos kääntää yli puolivälin pois liian nopeasti, niin sammuu kun saunalyhty..
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä