Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Pitänee kysyä viisaammilta ku itellä keinot loppuu.Eli -91 mallinen cbr lähtee kylmänä käyntiin vasta n.5 yrittämällä.Kyllä ekallakin hörähtää pariksi sekunniksi kunnes sammuu,tämä sitten toistuu tuon ehkä 5 kertaa.Lämpösenä ei ongelmaa.
    Vaihdettu:
    -Tulpat
    -Johdot+hatut
    -Venat säädetty
    -laatu akku

    Ryypyn pitäis olla ok,kuumana kiekat 6000.
    Kaikki vinkit kelpaa.Mut kaasareihin ei viittisi ihanheti himmeleitä uusia,esim kalvot 170e kpl.
    m HONDA v
  2. #2
    Ryypyn tai kaasarien puolesta liputtaisin. Mulla ryyppy täysillä tyhjäkäynti nousee alun tuhannesta (heti kylmäkäynnistyksen jälkeen) reiluun pariin tuhanteen muutaman ensimmäisen minuutin aikana, sen kuumempana en ole koittanut.
    Mitäs muut sanoo, kuuluuko ryypyn todella nostaa kiekat noin ylös kuumana? Täytyy testata.

    Onko kaasarien ilmaruuvit oikein säädetty (2 1/2 kierrosta pohjasta auki)?

    Käykö kone tasaisesti kaikilla pytyillä, kun lähtee käyntiin?

    Kunnossa ollessaan pitäisi lähteä parin sekunnin starttauksella, ei tarvii kun näyttää vähän nappia niin on jo käynnissä
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  3. #3
    Joo noita ilmaruuveja en ole vielä pidelly,ku käy ihan nätisti lämpösenä.
    Kyllä tuntus et joka pytty potkii tasasesti,mutta se nyt on vain se tuntuma.
    Kyllä käyntiin pitää heti lähteä..
    m HONDA v
  4. #4
    Täysin tietämätön kaasuttimien sielunelämästä... Mutta koita avata ryyppyä vähemmän. Itse kun säädin Suzukistani ryypyn vaijerista löysät pois, niin ei meinannut sen jälkeen täysillä ryypyillä käynnistyä millään, mutta 1/2 ryypyllä lähti käyntiin kertalaakista, joten laitoin vaijerin takaisin löysälle...
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  5. #5
    Berqele, lähti viesti kahteen kertaan...



    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  6. #6
    Osa ryypyllä ei toivoakaan lähtemisestä.
    Käväsin tossa säätään venat hieman tiukemmalle ko mitä talvella laitoin.pakopuolella oli lähemmäs 0.2,ny laitoin lähemmäs ohjearvoa 0.16.Vasemman puolen kaasarin ilmaruuvi ei ollut auki kuin 1.5 kierrosta,ny on sekin 2.5.
    No nythän se lähti laakista,mut ku se epeli teki sen ennenkin kerran 10:stä.Pitää ny vaan kokeilla,en kyllä usko että ois ollu noista kii.
    m HONDA v
  7. #7
    Muistaakseni tossakin on alipaineella toimiva bensahana joka ei anna bensaa jos kalvot hanassa rikki.
    Hommaa esim stormilta kaasarin korjaussarja ja vaihda se paikoilleen niin voi muuttua homma täysin.
    Tämä on tarkoitettu -95 vuotiseen 1000f mutta luulisin sen käyvän kaikkiin --> http://www.storm-motor.fi/shop....-FCK-38
    Kaverilla oli 600F samanlaiset oireet ettei kylmällä meinannu lähtee käymään mut lämpimänä kuin palmun alta ja ongelmat loppui heti tuo hanaremontin jälkeen.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  8. #8
    ei käy. ihan eri näköiset hanat. vika voi kyllä olla oikea...
  9. #9
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Huhti. 22 2008,13:47) kirjoitti
    ei käy. ihan eri näköiset hanat. vika voi kyllä olla oikea...
    Jos käyt kattoo stormin sivulla niin samaa sarjaa tarjoavat molempiin.
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  10. #10
    tarkastaisin ne pienet kumituttelit jotka oteteen pois kaasareita synkatessa,itselläni oli joskus yksi haljennut ja honi siitä ilmaa eikä tahtonut käynnistyä kylmänä.
  11. #11
    Eilen illalla kotialähös jälleen lähti vasta kolmannella(+1c).
    Hana on ok ,soppaa tulee.Myös tuttelit ehjät.

    Oli siitä venojen tiukemmalle laitosta kuitenkin se hyöty,et loppu lämpösenä sellanen zäzsätys,tuntuu olevan tarkka välyksistään.
    Pikkasen ihmetyttää tua bensiinisuodattimen puute.Eikö tähän malliin tod kuulu suod.Vai onko hanassa jonnimmoinen sihti.
    m HONDA v
  12. #12
    kyllä mulla on suodatin ennen bensapumppua..
  13. #13
    Mulla oli aikoinaan ryypyssä vika eli vaijeri oli hellinnyt kaasarien päästä ja ei ikinä vetänyt kaasareissa kunnolla läppiä päälle. Tuloksena hörähti, kävi pari sekunttia, sammui. Uusi sahaus, kävi pari sekunttia. Näin jatkettiin 4-5 kertaa, jonka jälkeen jäi vasta käymään jotenkuten. Lämpimänä ei tietenkään mitään ongelmaa.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  14. #14
    Mulla menee letkut hanalta suoraan kaasareille,eli ei ole bensapumppua.
    Ryyppytangot kyllä liikkuu ääriasentoonsa,mutta ei siellä ole läppiä vaan ryyppyventtiilit jotka aukeaa.
    m HONDA v
  15. #15
    ai jaa.. käsittääkseni tuo bensapumppu on ihan n.0,2bar paineella oleva siirtopumppu. nyt en kyllä osaa sanoa kuuluukos se olla sun mallissa. itsellä -88 mutta kone on sama kaasareita myöden ja mulla on vaihtokone 90-luvun puolesta valistä. hyvin purnasi penkissäkin ja seokset oli ok...
  16. #16
    Kyllä siellä pitäisi pumppu olla,on kulutus tavaraa.
    Samanlainen löytyy mm.Varaderosta ja Afrika Twinistä..On siirtopumppu,toimii jotenkin myös ilman sitä,mutta bensa ei riitä jos tehoja tarvitaan enemmän.Sebariin-88 laitoin Facetin pumpun ja nykyiseen Varaderoon Pierburgin.Pumpun täytyy olla ns.imupummppu joka tekee painetta n.0.2 bar.Kokeilin halpaa Kiinalaista mutta neula venttilit eivät pitäneet,liikaa painetta ja pesat tuli tyhjäkäynillä pihalle.Oma pummpu kustantaa väh.200€.Edellä mainitut .n.90€.Tuossa asiaa aiheesta.
    http://www.honda-varadero.de/index.p....20d7443
    http://www.matkaendurot.net/forum....f1ed83a
  17. #17
    sanoisin että bensa-pumppua vaille sun pyöräs. kylmänä ei jaksa imeä bensaa..lämpöisenä sitten eri juttu.
  18. #18
    Kyllä itekkin ihmettelin suodattimen ja pumpun puutetta,mutta ei ole.Letkutkin on muotoonsa prässätyt orkkisletkut.
    Ajossa ei ole ikuna ollut löpön puutetta,sitä on riittänyt.
    Onhan tankki selkeesti kaasareita ylempänä,ja letku aika kookasta(10mm sisäpuolelta).
    Malli on muuten sc25,ainaski netistä ladattava korjausmanuska pitää kutinsa,eikä siinäkään ole suodattimesta tai pumpusta mitään mainintaa.
    m HONDA v
  19. #19
    kyllä -91 mallin cbr on sc21 tai korkeintaan sc24 ja kummassakin on bensapumppu. kylmä kone on ns.väljempi ja ei jaksa imeä bensaa kylmällä koneella ja lämpöisenä imu onkin toinen juttu. pistä pumppu kuntoon ja suodatin...
  20. #20
    Malliin tarkennusta sen verran et käyttöönotto vuosi on 1990 ihan lopusta.
    ja malli todellakin on sc25,sen verran osaan rekisteröintitodistuksesta lukea.
    Eikä pumppu tod kuulu varustelistalle.
    Kieltämäti pistää raapiin päätä,mut näi se ny vaa o.
    m HONDA v
  21. #21
    Lainaa (altyv @ Huhti. 24 2008,08:33) kirjoitti
    Malliin tarkennusta sen verran et käyttöönotto vuosi on 1990 ihan lopusta.
    ja malli todellakin on sc25,sen verran osaan rekisteröintitodistuksesta lukea.
    Eikä pumppu tod kuulu varustelistalle.
    Kieltämäti pistää raapiin päätä,mut näi se ny vaa o.
    outo homma... nyt en kyl osaa sanoa mitään mutta pysyn kannassani. ei perkele...todennäköisesti se on vielä sc21.onko se tuonti peli ja virhe olis tullu rekistöröinnissä suomeen? mut eikö se ole muodoiltaan samanlainen ku mulla tuossa allekirjoituksessa? kai joku osaa sitä paremmin kommentoida joka tietää. kyllä uskon että olet lukutaitoinen.
  22. #22


    siinä on myös sc25 joka näyttää ihan samalle ku mun sc21.. tää täytyy selvittää...
  23. #23
    Tää on tätä isollalampulla olevaa "uudempaa"mallia.
    Espanjantuonti.



    m HONDA v
  24. #24
    Lainaa (altyv @ Huhti. 24 2008,09:10) kirjoitti
    Tää on tätä isollalampulla olevaa "uudempaa"mallia.
    Espanjantuonti.
    saatko kuvaa edestä? näkis sen lampun.. onko se 99Kw?
  25. #25
    on 99kw.takakumi on 170 levee,vanhemmassa taitaa olla kaposempi.
    m HONDA v
  26. #26
    jos sen kuvan kehtaat laittaa... googlen kuvahaulla en löytäny..
  27. #27
    Nettimoton id602214 on samaa modelia.
    m HONDA v
  28. #28
    Itellä oli just tuo malli ja sama värikin. Se oli sc24 ja vm -91. Siinä oli siirto pumppu mutta sekään ei lähteny käyntiin jos oli aste pakkasen puolella. Suurin murhe käynnistyksessä oli startin kytkinpakan luistaminen kylmänä. Kuuletti siltä että pyörii hyvin mutta startti vaan huuti hoosiannaa ja kone pyörähteli laiskasti.
  29. #29
    Lainaa (altyv @ Huhti. 24 2008,09:22) kirjoitti
    Nettimoton id602214 on samaa modelia.
    eli suomen myyntimallia sc24...
  30.  
  31. #30
    Kyllä kaikki startin kiekat koneelle menee,ei siinä muuta rallatusta kuulu.
    Ekoilla starteilla jää kyllä käymään n.500rpm/min,eihän startti noin lujaa pyöritä.
    m HONDA v
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen