Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    cbr 1000f vm88 kaasarien synkkaus. tapahtuu miten ? onnistuuko iteksiin vai vienkö pajalle ?
  2. #2
    Itsellä sama homma edessä. Mittarit tilasin stormilta(119e)
    Ostettiin kavereitten kanssa kimpassa, ku niin harvoin tarvii.
    Jostain imuroin service manuaalin ja siellä on ihan ok ohjeet.
    Huomenna ajattelin kokeilla.
  3. #3
    joupa jou ! ilmoittele miten kävi.
  4. #4
    Lainaa (kalakutta @ Touko. 08 2008,16:27) kirjoitti
    cbr 1000f vm88 kaasarien synkkaus. tapahtuu miten ? onnistuuko iteksiin vai vienkö pajalle ? *
    Laitetaan letkut kiinni kaasareihin, katsotaan mittareista, että kaikki on samassa. Jos ei ole, käännellään synkkausruuveja sen verran, että ovat samoissa. Sen jälkeen letkut irti ja siinäpä se.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #5
    Juuri näin tein ja aivan kuin käynti ois tasaantunu.
    Mutta kun nostaa kierroksia niin alkaa tulla heittoa. Voiko ylemmillä kierroksilla esim.(3000rpm) säätää, vai tehdäänkö vai tyhjäkäynnillä? Mittaus käskeetään tehdä lämpimällä koneella, mutta mulla on lämmöissä eroja ajossa ja paikallaan joka tietysti johtuu ajoviimasta. Paljonkohan toi lämpöero vaikuttaa säätöihin?
  6. #6
    Tyypillisesti synkkaus tehdään tyhjäkäynnillä. Kaasuläppien asentoeron vaikutus on silloin suhteellisesti suurimmillaan ja säätö ikäänkuin herkin. Kun tyhjäkäynti sitten on saatu synkkaan, käännetään kahvasta muutama kerta ja katsotaan, että alipainemittarit näyttää samaa. Normaali ajolämpötila moottorilla on tietysti paras.
    Mun kokemukset synkkauksesta on tosin twineistä, mutta ihan samat periaatteet nelipyttyisissä pätee.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  7.  
  8. #7
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Synkkaus tehdään tyhjäkäynnillä ja sitten noin 2000-2500 rpm. Joissain moottoreissa on annettu jopa kolme eri kierrosnopeutta joilla synkronointi haetaan kohdalleen. Yleensä tosin riittää nuo kaksi. Kaikki säädöt tapahtuvat kuitenkin kaasuttimen tyhjäkäyntipiirin ja siirtymävaiheen aikana, (bypass)ne pienet poraukset kaasuttimen kurkussa. Tehokäynnin alueella synkronoinnilla ei ole juurikaan vaikutusta. Ellei säädöt sitten ole täysin metsässä. Muista myös että venttiilit ovat oikeissa säädöissään, eikä ilmavuotoja ole missään.
    GHOSTWRITER