Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Hei vain kaikille!

Olen nyt omistanut kyseisen muoviluodin eli CBR 1000F SC21 vuosimallia vm.-88 puna/valkoinen, kohta noin pari vuotta. Ja nyt kun olen sitä huoltanut, niin olen huomannut, että se voisi näyttää hyvältä nakuna ja nakupyörä oli alunperin tarkoituksena hankkia ja vieläkin tekee sellaista niin vietävästi mieli.

Eli:

-Oletko sinä/joku muu modannut tuota pyörää katteettomaksi nakuksi?
    -Olisiko jossain kuvia valmiista tuotoksista, muiden tai omistasi.
    -Mitä mieltä olette, tuleeko tuosta hyvä jos sen muuttaa nakuksi ja mitä yleensä tulee ottaa huomioon jos lähtee sitä pyörää riisumaan (muuttuuko ajettavuus, entä vaikuttaako mitenkään esim. lämpöihin?
    -Linkkejä ja muita tietoja, kuvia kaikkea olisi kiva aiheeseen liittyen saada.

Olisi suuri apu jos saisin jotain tietoa tuosta pyörästä ja siitä kuinka paljon hommaa on tehdä siitä menevä nakupyörä.

Kiitos kaikille jo näin etukäteen ja hyviä ajokelejä!

frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Suosittelen tutustumaan Bomber Magazine lehteen. Samantyylisiä projekteja lähes joka numerossa esitellään. Myös vanhoja numeroita pystyy tilaamaan. Tottakai ajo-ominaisuudet muuttuu kun katteita lähetään riisuu ja ajoasentoa muuttamaan. Vaatii aikaa, rahaakin ja runsaasti kärsivällisuuttä että laitteesta saa sellaisen että kehtaa tallista ulos ajaa Onnea projektille mikäli sellaiseen ryhdyt!
    Z 750
    Ei muuta kuin katteet tallin nurkkaan ja baanalle...
    Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
    http://www.kaukana.net/wbr/static.php?page=static080418-141712
    Moro!

Ei ehkä ihan helppoin aihio rueta faitteria tekemään mutta onnistuu kyllä, eipähän oo kaikilla samanlaista...

Tuolla on muutama kuva omasta, juuri saman ikäisestä hondasta kun sulla http://s79.photobucket.com/albums/j129/jps82/kuvia/ hieman keskeneräinen vielä kylläkin...
    Mahtavaa. Kiitos vaan kaikille.
    Ompa muuten räyheän näköinen peli sulla späne. Sanotaanko, että tuo pelasti päivän, koska aloin jo uskoa, että kukaan ei ole tuosta vuosimallista mitään väsännyt. Kaikenlisäksi tuo on juuri sellaisen tyylinen mistä minä tykkään. Eli asiallisen karu ja faitteri meininki näkyy jo naapuriin. ;)
    Minulla on katteet sen verran ruvella, että olen nyt sen paikan edessä, että joko ostan uudet katteet (vaikea löytää valkopunaiseen!?) tai puran muovit veke. Spänen pyörän perusteella taidan tehdä tuon purkamisen.
    No saattaa mennä syksympää, koska kuitenkin tarvii ostaa osaa ja aikaa on silloin enemmän.

Mutta späne, voitko kertoa jos mitenkään viitsit, että mitä olet joutunut tuossa käytännössä tekemään. Eli onko runkoa modattu raakasti, entä löytyykö tuohon suoraan sopivaa perää, kuten tuossa sulla näkyy olevan, vai pitääkö itse tehdä (siis takana oleva kate)? Kaikista parasta olis kun ei itse tarvisi alkaa mitään kuitua muokkaamaan, koska en ole sitä koskaan tehnyt, niin jälki varmasti on liian karua, jopa minulle.

Kiitos ja laittakaa vain lisää kuvia ja linkkejä ja juttuja asian tiimoilta. Siitä on paljon apua kun aloitan rakentamisen.
    Lainaa (menijo @ Huhti. 20 2008,18:29) kirjoitti
    Mahtavaa. Kiitos vaan kaikille.
    Ompa muuten räyheän näköinen peli sulla späne. Sanotaanko, että tuo pelasti päivän, koska aloin jo uskoa, että kukaan ei ole tuosta vuosimallista mitään väsännyt. Kaikenlisäksi tuo on juuri sellaisen tyylinen mistä minä tykkään. Eli asiallisen karu ja faitteri meininki näkyy jo naapuriin. ;)
    Minulla on katteet sen verran ruvella, että olen nyt sen paikan edessä, että joko ostan uudet katteet (vaikea löytää valkopunaiseen!?) tai puran muovit veke. Spänen pyörän perusteella taidan tehdä tuon purkamisen.
    No saattaa mennä syksympää, koska kuitenkin tarvii ostaa osaa ja aikaa on silloin enemmän.

Mutta späne, voitko kertoa jos mitenkään viitsit, että mitä olet joutunut tuossa käytännössä tekemään. Eli onko runkoa modattu raakasti, entä löytyykö tuohon suoraan sopivaa perää, kuten tuossa sulla näkyy olevan, vai pitääkö itse tehdä (siis takana oleva kate)? Kaikista parasta olis kun ei itse tarvisi alkaa mitään kuitua muokkaamaan, koska en ole sitä koskaan tehnyt, niin jälki varmasti on liian karua, jopa minulle.

Kiitos ja laittakaa vain lisää kuvia ja linkkejä ja juttuja asian tiimoilta. Siitä on paljon apua kun aloitan rakentamisen.
    Kiitoskiitos.

Runkoa ei ole muokattu muuten paitsi takahäkin putket on käännetty hieman ylöspäin että takakate istuu paremmin.

Takakatteeksi käy lähes mikä vaan jos osaa hitsata tai tuntee jonkun joka osaa, suoraan tuskin käy mikään...
    Tuo perä on zx9r kawasta peräisin.

Varaudu tosiaan sitten siihen että mikään osa ei käy suoraan vaan aika paljon joutuu itse tekemään kiinnikkeitä yms.. mutta ei siinä mitään mahdotonta ole jos ei nyt ihan näyttely pyörää olla tekemässä.

Että nippusiteitä kuluu...
    Hehe loistavaa. Juu nippusiteitä löytyy ja metallia väännetään välillä huvinkin vuoksi ja vahingossa, eiköhän hitsauskin onnistune. Eli tästä voisi päätellä, että ollaan hyvää vauhtia menossa aika oikeaan ratkaisuun. Hienoa!

Tuli muuten mieleen, kun kerran ollaan kysymysten tiellä niin kysytään myös, että miten nuo mittaristot ja valomaskit yleensä asentuvat, lähinnä nuo lämpömittarit ja oljyvalot sun muut, vai pitääkö niistä tinkiä?
    Miten nuo yleensä toteutetaan, saako jostain valmiita kokonaisuuksia, valomaski, mittarit jossa lämpötilat sun muut yleiset tuohon malliin kuuluvat mittarit? Vai pitääkö ostaa vain karusti kaikki erikseen.
    Mittaristoja löytyy joka lähtöön, on yhdistelmä mittareita ja yksittäisiä. Ja valomaskeja sen miljoonaa sorttia...

Tuossa muutama suomalainen kauppa mistä saa alan tarvikkeita...
    http://www.kikotin.fi
    http://www.motoplaza.org
    http://www.storm-motor.fi

Kannattaa myös vilkuilla tuon sivuston foorumia http://www.bomber.fi/

En ole alan asiantuntija, mutta eikös tossa JP_445 ole vähän alempana postannu aika seikkaperäsesti (niin kuvilla kun tekstilläkin) kuin homma etenee... Tosta stooristahan vois jo "tyhmempikin" ottaa oppia...
    Onko 21 tai 24:lla nyt niin kauheasti eroo...?
    Oma mielipiteeni kuitenkin on, jotta aika rumaksi menee Cebari "kuorittuna" *
    Kaupathan on täys nuita ton näkösii mopoi...(tosin ne maksaa kallis ja ovatten kakstuhatta luvun tuotantoo..)
    Anyway..kukin tyylillään *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
    Totta puhut cebarimimmi kukin taablaa tyylillään . Luinkin tuota postia alempana missä käsiteltiin tuota cbr:n muokkaamista, mutta tosiaan kyseessä on tuossa sc24 ja minulla sc21 ja on niillä aika paljon eroa. Pointti onkin juuri, saada tietoa tästä sc21/hurricane mallista ja nähdä mitä muut ovat siitä saaneet aikaiseksi. Itse pidän noista nakupyöristä, olen aina pitänyt. Mutta nyt vielä tuo katteiden valitettava huonokuntoisuus harmittaa sen verran paljon, että tämä rakentelu on suhteellisen varteenotettava vaihtoehto. Etenkin kun opiskelijan pudjetilla ei ostella mitään uutukaisia tai oikeastaan yhtään mitään muuta kuin perunoita.

edit: ei tarvi mainita, osia varten olen valmis tinkimään perunoista.

Ok...siis niissä on eroa..21/24..mä olen viel niin "tuore" täs kyseises mallis...Minust ovat aikas samanlaisii..
    Mutta siitä vaan yritteleen, eihän mikää estä luovaa ihmistä * ja kun aikas purat ja kasaat, ni eiköhän ala homma valkenee
    Ja siitä sitä saapi rispektii, kun kukaan ei tiijä mikä vekotin on kysees, kun aikansa jaksaa "kuorii"..
    hyvät "peruna"-keväät ja kesät Sulle
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  13.  
    Hihii juu näin on cebarimimmi, pitää kuoria vain ja katsella ja rakennella. Äsken kun kävin sillä päräyttämässä kouluun ja takaisin, hiippi mieleen ajatus, että kyllä siinä on sen verran raakasti hommaa, että voipi valua rakentaminen talven puolelle. Kesällä kun on kuitenkin itse ajaminen niin kovin kivaa. Mutta kiitos kannustavista kommenteista cebarimimmi, pitää yrittää muistaa tehä siitä tunnistamaton alus. Hyvää kesää sinullekkin ja oikein hyviä ajokelejä.