Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tervehdys,

    onkos kenelläkään vielä ajokokemusta uudesta 2-pyttyisestä pikku-GS:stä? Olen erityisen kiinnostunut tuosta ns.650:stä, mikä onkin oikeasti 800:nen.

    Olen tässä tuumimassa uuden Transalp700, Suzuki Vstrom650:n taikka tämän Bemarin välillä, ja käyn koeajamassa uudet heti kun mahdollista.

    Se "oikea" 800GS taas on omalle budjetilleni hieman turhan kallis, halvemmalla saa jo tonnisia allround-pelejä.

    Tai onkos jossain alan julkaisuissa (suomi/englanti) ollut jo jotain aiheesta, itse en ole vielä törmännyt mihinkään koeajoihin?



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #2
    650:sen koeajo on viimeisimmässä Bike-lehdessä, joten kirjastoon tai lehtipisteeseen vaan !
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  3. #3
    Ja nyt on uusimmassa Bikessa allroad-testi, josta löytyy mm. molemmat Bemarit...
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
  4. #4
    Omia kokemuksia ja havaintoja:

    Meidän pyörä on matala versio ja se on kuristettu (25kW).
    Ollaan ajeltu noin 200km, ko laitteella.

    Erittäin helppo käsitellä. Tanko on aika leveällä ja ohjaus tuntuu herkemmältä, kuin omassa pyörässäni (R 1200 GS).

    Jarrut ovat aluksi tehottaman tuntuiset, mutta kyllä se pysähtyy kun vain painaa kahvaa.

    Moottori toimii aivan OK ja olenkin hiukan yllättynyt kuinka se jaksaa vetää vaikka se on kuristettu versio, niin ja sisäänajokin on kesken. Ohjekirja sanoi sisäänajo kierroksiksi <5000.

    Tuo ketjuveto hieman arveluttaa. Pitää aloittaa ketjun tarkkailu ja voitelu ja pyörään kun ei saa keskiseisontatukea (madallettu malli), niin joutuu hiukan voimistelemaan ketjua rasvatessa.

    Ajeltiin kokeeksi kaksi päällä ja hyvin se jaksoi meitä viedä.

    Kokonaisuudessa pyörä sopii hyvin meidän tarpeisiin, koska vaimo on 164cm ja aloittelija näissä pyöräasioissa. Molemmat jalat on tukevasti maassa.
    Samalla pyörä antaa mahdollisuuden siirtyä samalla laiteella isoon pyörään kun tehoa saadaan 25->52kW ja vääntöä 57->75Nm.

    Pyörän akseliväli on pitkä vrt. 1200 1507mm ja 650 1575mm.
    Paino tankattuna 1200 225kg ja 650 199kg.
    Pyörä ei kyllä tunnu niin painavalta.

    Kerrotaan lisää kokemuksia, kun niitä kertyy.
  5. #5
    JOVVAIN...




    ......Naaaaa, :

    -mittaristo ainaki on ihan OK, toimiva ohjaamo muutenki !
    -kevythän tuo on !
    -vaihteet menee kevyesti ja täsmällisesti ! (ilman kytkintä...)
    -soma (miellyttävä) on tuon moottorijarrutus !
    -moittivat etujarrua mut toppaa se silläki
    -satasella kiertää sen 4 tonnia mut eipä tuo haittane jos ei yliperälle yhtkyytii...?
    -käyntiääni on semmonen.........nii-in, mikähän tuo nyt vois olla.....?
    -helppo ohjasteltava kaikenkaikkiaan mut ohjastin yksin (mite sit romppeijen tahi kyytiläisen kans ?)
    -tehot sopivat "tommoselle" ekaks / naisten / kakkospyöräks..

  6. #6
    JOVVAIN...



    ............Naaaaaaaaaaaaa, lisää kokemuksia...


    -PAREMPI on kuin 800GS !!!!
    -Vääntöä enempi kuin 800:ssa ! (maximit alempaa....)
    -Kone on "sivistyneempi" ja jotenkin PALJON miellyttävämpi kuin 800
    -(tuo ero tulee (kisa-) nokista eli venat o kauemmin auki 800:ssa)
    -Polvitukea saa yllättävän hyvin
    -Virran ulosotto kätevästi tankin päällä
    -Peilit paaaaljon paremmat kuin esim. 800ST:ssä !
    -Tosin kulmikkaien peilien tilalle kaipaisin pyöreitä (vrt. 1200GS)
    -Kääntyy paikallaan verrattuna 800:seen
    -Parempi sorallakin kuin 800:nen

    ........ei maha jäädä 650:set myymälöihi pölyttymään....
  7.  
  8. #7
    "Parempi sorallakin kuin 800:nen"
    ....ööötuota, en ole vielä päässyt ajamaan kummallakaan, joten paha mennä sanomaan, mutta eikös nyt ainakin paperilla tuo ns.oikea 800GS pitäisi olla aikamoinen peto nimenomaan siellä?

    Tässä toisessa lienee matalampi istuinkorkeus, hyvä pätkille kuljettajille, ja ehkä koneen käynti voi olla parempi alakierroksilla, mutta että se peräti hakkaisi tuon kalliimman version myös asfaltin ulkopuolella, sitä rohkenen pikkuisen epäillä. Jousitus ja rengastus ainakin puhuisi vahvasti päinvastaisen puolesta.

    Mielenkiintoisia laitteita molemmat.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä