Jeps eli tarkoitus olisi saada tänne vähän tietoa, minkä merkkisillä renkailla ajelette, hyvät ja huonot puolet. Lisäksi minkä merkin koette olevan paras sateella ajamiseen.
-Kiitos-
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Michelin Pilot Power 2CT takana ja Pilot Road 2 edessä. Tyytyväinen olen, kertaakaan ei ole lipsunut, vaikka on ajanut vähän reippaamminkin. Sateella toiminut etupää varsinkin todella hyvin, takanen nyt välillä suttaa, mutta sehän kuuluu asiaan
Edit: Numerot puuttuivat renkaiden perästä.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Pirelli Diablo ja Pirelli Diablo Corsa on tullut kokeiltua. Molemmat toimineet hyvin ja kestävät kulutusta CBR600rr:n alla meni muistaakseni jossain 13000km kohdalla Diablo vaihtoon.
Saksan läpi tuli ajettua vesisateessa 150-200 mittarissa jatkuvasti eikä tullut kaaduttua kertaakaan. Eli ilmeisesti ihan hyvät vesikeliominaisuudetkin löytyy.
Kuinka paljon uskallatte sateella kallistaa pyörää, itse viime kesänä vähän säikähdin kun meinasi tuo takanen lähteä alta. Joten nykyään vältän sateella ajamista, koska tiemaalaukset ja kaivoinkannet ovat tosi liukkaita, prkl!
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Dunlopit nyt alla, ainakin tän kesän, ko halavalla sain. (Hollannista) Kyllä se kallistuu sateellakin, ainoa mikä panee varomaan on juuri nuo maalaukset ja kaivonkannet. Raitsikkakiskotkin kannaattaa muistaa.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Metzlerit pyörii alla. Mitä tulee tuohon sateella kallistamiseen... Tuntuu ettei sitä kuivallakaan uskalla välillä kallistaa tarpeeksi. Hurja fiilis kun pyörä vaan taittuu ja pitoa riittää...
Litranen sisävessa
Bridgestonet pyörii alla. Ainakin toistaiseksi.
Sateella tarttee vaan pitää järki mukana. Kyllä sitä pitoa löytyy sateellakin mutta tarkkana saa olla varsinkin kun sade on juuri alkanut ja kaikki jaska on vielä tiellä. Eikä ne pienet luisut vaarallisia ole, kyllä niistäkin vielä selviää.
Luisua...
..lisää...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Legend:issä AVON Stormit, tuntuvat Macadamien jälkeen oikein kelpo kumeille.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Viimekesänä ostin 4 kpl:tta METZELER Sportec M3:sta. Pitävät joka oloissa ja lämpenevät hyvin kylmälläkin säällä. Takanen kesti zx-9r:ssä 5000 - 6000 km. Etunen jonkin tonnin enemmän. Viimeksi ostin taakse diablon CORSA 3:n. Ei lämpene kylmällä kovin hyvin ja näytti että lähtee heti kulumaan epätasaisesti (2 komponentti rengas).
M3 on huippurengas, kuluu vain aivan liian nopeasti![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Michelin Pilot Road 2:set alla edessä ja takana. Kait ne hyvät on. Lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ainakaan mitään moitittavaa löydy...
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
nyt on (edellisen omistajan toimesta) metukan Z6set ja voin sanoa että niillä ei tee mitään sateella eikä myöskään kuivalla tosin eipä ne ihan tollaseen mopoon kuulukkaan...
kaverit kehuskelee noita Michelin Pilot Power 2CT nakkeja joten sellaset varmaan sitte kuhan vähä kevät-tiet eka tasottuu!![]()
GSXR-1000 Limited
Bridgestonen BT 14. Kohtuu pito ja kestävyys. Onhan noita varmaan parempiakin, mutta mulla olleet ihan toimivat. (ZRX1200)![]()
![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
No löytyhän se video vihdoin ja viimein:
Ruben Xaus luistelee.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Pirelli Sport Demonit. Oman cb:n alla nuo ovat ihan hyviä olleet, ei ole pito pettänyt sateellakaan vaikka kohtuu vauhdikkaasti on tullut ajettua.
Huono puoli noissa sport demoneissa on se ettei niissä ole "kulutus palaa". Mikä kertoisi tarkemmin renkaan kulumisesta.
Eturengas on vielä kuin uusi. Kummallakin renkaalla on kilsoja takana tällä hetkellä melkein 12tkm.
Takarengas menee pian vaihtoon koska kulutuspinnan urat takarenkaan keskeltä ovat lähes täysin hävinneet. Siksi ärsyttää hiukan etten voi tänään ja huomennakaan ajaa huviajoa. Vain työmatkoja voin tehdä toistaiseksi.
Pitää odotella kunnes uusi rengas(Bridgestone) tulee maahantuojalta mc-kaksikolle niin he sitten asentavat sen..
Misukan pilot poweri takana ja sama mut 2ct edessä.ö
Näillä mennää!
Hellou... kaikille.
Puhe renkaista.. jooh.. mulla on fjr ja siinä mezelerin gummit.
Siihen asti kun tie alkaa olla märkä tai sateinen, niin nippa nappa ko. merkillä tulee toimeen. Mielestäni ko. renkula ei sovellu missään fillarissa vesikelille joita joskus ihan pakosta tulee eteen. *Suosittelen Misukan vastaavaa ainakin ko. fillariin. Toimii hjuvin... *![]()
* * * * * * * * * * *
metzeler sportec m1!!!!!voin suositella mutkateille/radalle.miinuksena aika nopea kuluminen eli pienet kilsat.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Joop itellä kans M1 SV1000S:ssä ja pitoa riittää mutta ai vit ku kuluu nopiaa![]()
Metzelerin z6 on hyvä rengas. Pitää kuin tauti ja kallistaa saa polvea maahan asti, joten jos et ole radalla nopea ostat aivan turhaan sportti renkaita jotka kuluvat puolta nopeammin. Tämä ei ollut vittuilua vaan säästö vinkki.
Nyt on bridgestone oisko 016 jotain. Sportti rengas ja pito on ainakin kohdillaan. radallakin käynyt jo käyttää ja olen pitänyt.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Dunlopin Sportmaxit oli alla, niillä ajelin sellaset 12000 vähän alhasilla paineilla. Olisi vieläkin voinut ajella, mutta päätin vaihtaa, ettei tarvi sitten pelätä koska alkaa lipsumaan.
Nyt alla on edessä Contin Avenue ja takana Contin Force. Kokemusta näistä sellaiset vajaa 100km, joten ei voi vielä sanoa mitään.![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
No laitetaampa tänne omia kokemuksia renkaista.
Metzelerin M1. Hyvä pito mut ei tahdo kestää...
Metzelerin Z6. Kohtuu hyvä pito ja kulutuskestävyys hyvä. Pito riitti rata-ajoonkin kunhan ei hampaat irvessä vedä.
Pirelli Corsa. Hyvän tuntunen ja ok kestävyys.
Pirelli Corsa 3. Paras rengas mitä ajanut ja ok kestävyys.
Pirelli Rosso. Tällä hetkellä alla ja tuntuma on hyvä, niin mutka pätkille kuin radallekkin.
R6R räärääpyörä
molemmissa päissä Michelin Pilot Road 2 - hevillä en vaiha muihin merkkeihin...kestää ja kun ajelen kelillä kun kelillä niin märkäpito aivan uskomaton!
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Kävin kuluneen Pilot Power 2CT:n vaihtamassa uuteen. Ja taas mennään![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Continental SportAttack edessä ja takana. Tyytyväinen oon ollu.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Kokemusta RääRäässä dunlopin qualifiereista ja Metzin M3:sta. Kumpikin pitää sateellakin hyvin, mutta kuuvat silmissä (Dunlopeilla ajoin 6000km). Ducassa mulla oli Bridgestonen BT-021:t ja niillä ajoi noin kympin. Ainakin ducaan olivat huvät kumit. Seuraaviksi kumeiksi kokeilen Z6:tta josko se kestää sen kympinverran.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Onkos teillä renkaasta pito paljoa heikentynyt kun kulutuspintaa on jäljellä 3mm?
Eturenkaassa (pirelli sport demon) on tuon verran kulutuspintaa jäljellä. Takarenkaassa (bridgetstone bt45) on kulutuspintaa jäljellä noin 6mm.
Kaikesta huolimatta jyrkemmissä kallistuksessa tuntuu kuin pito ei olisi enää entisellään. Ihan kuin pyörä meinaisi lähteä luisuun välillä.
Mahtaakohan tuo bridgestone bt45 yleensäkkään sopia hieman rankempaan ajoon kadulla?
Rengas Pirelli Diablo Corsa 3. Sekä radalla, että kadulla samat paineet käytössä.
Uutena todella hyvä märkäpito Kemoran sateisella radalla. Kouluttajakin tuli kyseleen setin jälkeen, että millä renkailla ajelen, kun hänellä märkäpidoltaan kehutut Michelin Pilot Powerit alla eikä kuullemma olisi juuri lujempaa perässä ajellut.
Mutta, kun renkailla oli ajettu noin 5000km ja 4 ratapäivää, niin pito kylmälle renkaalle oli muuttunut täysin. Ahveniston märällä radalla pito todella huono. Vaikka mutkat ajoi suht. hiljaa läpi, niin pyörä eli kokoajan alla. Pito oli edelleen huono alkuunsa vaikka rata kuivui, mutta kun rengas oli vielä kylmä. Jopa normaalissa tieliikenteessä kylmänä alkoi perä elää ja lipsua, jota ei todellakaan tapahtunut, kun renkaalla oli ajettu vähemmän. Radalla rengas toimi sitten lämpimänä taas oikeen hyvin ja uskalsi luottaa renkaan pitoon. Ilmeisesti se radalla sulanut reuna-alueen pehmeämpi kumiseos ei toimi kylmänä "ollenkaan" vaan vaatii taas kunnon lämpenemisen jotta alkaa toimia.
Renkailla oli ajettu 7000km ja 5 ratapäivää (osa sateisia), niin vaihdoin molemmat uusiin samanlaisiin.
xxx
Takanen kesti reilu 6000km joista n. 150km tuli radalla. Uuden samanlaisen tilasin viime viikolla. Etunen on viel hyvässä kunnossa ja sillä ajelee tämän kesän. Samanlaisen sarjan tilaan talven mittaan. 2 takasta ja 1 etunen.(pma @ Heinä. 04 2008,11:35) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Märällä radalla testailin (ja totesin hyväksi) Pilot Powerit (ei 2ct). Avausten kanssa saa olla tarkkana mutta kallistaa voi ihan huoletta
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
pilot power 2 ct:t edessä ja takana, ei oo lipsutellut kertaakaan ja tyytyväinen olen ollu![]()
rotta