Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tervehdys, Näin kevään kunniaksi olisi muutama kysymys, kun noita ajokelejäkin alkais olemaan Eli talven aikana on semisti ryytyneisiin kaasareihin tehty ultraäänipesu, vaihdettu neulat, kohot ja säädetty rikastinruuvit "kohdalleen". Kuitenkin säätöjä en saa nyt sitten kuitenkaan millään pelittämään. Onko jollain kokemusta, kun yläkierroksille vedettäessä tietyssä kohdassa alkaa molemmista putkista paukkumaan (ehdottomasti liikaa) ja mikä olisi ongelman syynä? Tyhjäkäynti ja tasainen ajo on ok mutta taitaa käydä kuitenkin turhan laihalla.

    Eli se on 750 Monsteri ja -00 vm. Laitettu tehoputket ja dynojetin/k&n:n neula -ja suutinsarja setti. On toiminut tällä kokooonpanolla pitkään ihan hyvin! Roskia ei pitäisi enää missään olla! Kannattaisikohan kokeilla esim. alkuperäisiä neuloja ja suuttimia vaikka onkin ne hiilikuitu putket?

    Kiitos etukäteen!
  2. #2
    Siis paukkuuko keskikierroksilla vai ihan yläkierroksilla?

    Tarkistapa, että polttoaineletkuissa ei ole jyrkkiä taitoksia. Tankkia alas laskettaessa letkut saattavat jäädä ruttuun.

    Onko pääsuuttimet vakiot? Onko ilmansuodattimen kansi orkkis?
  3. #3
    Kiitosta, letkuja en tosiaan tullut ajatelleeksi ja suuttimet eivät ole vakiot. Nyt on siis paikalla isommat suuttimet ja orkkis neulat...siinä lienee jotain ristiriitaa?
    Ilmansuodattimen kansi on avarrettu ehkä monelle tuttuun tapaan, eli leikkaamalla. Ja tosiaan paukkuu siinä keskikierroksilla ja tietyssä kohtaa vaihteesta riippumatta.
  4. #4
    Tuolta löytyy jotain tietoa kaasarin säädöstä - tuli lueskeltua ku Guzzilla ajelin ja värkkäilin kaasarien kanssa - tosin Dellortoille, mutta periaatteet samat Linkki

    Siinä keskikierroksilla vaikuttaa just neula ja suutinputki. Neulan asentoa vois koittaa varmaan aluksi vaihdella jos ne pensaletkut on auki.



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  5. #5
    kokeile vaikka nostaa neuloja pykälä. Jos bensan saannissa ei muuten ole vikaa, tarkoitan siis edellä mainittuja letkuja ja suodatinta
  6. #6
    tulikin samaa ohjetta jo.
    tässä vielä yksi osa-aluekartta fcr:lle
    http://www.ducatitech.com/2v/img/fcr_graphs.gif
  7. #7
    Lainaa (kanervaj @ Huhti. 21 2008,14:25) kirjoitti
    Kiitosta, letkuja en tosiaan tullut ajatelleeksi ja suuttimet eivät ole vakiot. Nyt on siis paikalla isommat suuttimet ja orkkis neulat...siinä lienee jotain ristiriitaa?

    Ilmansuodattimen kansi on avarrettu ehkä monelle tuttuun tapaan, eli leikkaamalla. Ja tosiaan paukkuu siinä keskikierroksilla ja tietyssä kohtaa vaihteesta riippumatta.

    Vaikka imupuoli ei olisikaan syynä, saattaa yhdistelmä isommat pääsuuttimet+vakioneulat aiheuttaa ongelmia neula-alueelta pääsuutinalueelle siirryttäessä.
    Oletko siis kokeillut virineuloilla ja vakioneuloilla? Ensimmäisestä viestistä sain käsityksen, että siinä oli virineulat.

    Kun ilmaboksin kansi on avattu, onko samalla vaihdettu löysemmät luistien jouset? Nyt alipainetta on vähemmän ja luistit eivät välttämättä nouse suunniteltuun tahtiin.

    Jos neulojen rämppääminen ei auta, kokeile peittää ilmaboksin kantta vastaamaan alkuperäistä imutötteröt poistettuna.
  8. #8
    Lähdetään nyt liikkeelle et alkup./viri neuloja, alkup./viri suuttimia, alkup./viri jousia jne on muuteltu muistaakseni 7krt ilman huomattavaa muutosta, aina ollaan myös tehty vain 1 muutos kerrallaan. Aina ollaan myös säädetty seoksia käytännössä laihimmasta päästä rikkaalle.. Ja pauke jatkuu, joka ilmenee myös ajoittain tyhjäkäynnillä, mutta myös kaikilla kierrosalueilla. Ajossa pyörä alkaa välittömästi yskimään jos vääntää kahvan auki. Tänään suihkittiin myös apustarttisumutetta ympäriinsä.. ei vaikutusta. Kaasarien kalvot tsekattiin myös aurinkoa vasten eikä sieltä ainakaan mitään ammottavia reikiä näkynyt.

    Yksi asia joka jäi mainitsematta oli tulppien tarkastelun jälkeen huomioitu kummallisuus, etummaisen pytyn tulppa oli huomattavasti kuivempi/vaaleampi, taaimmainen karstainen(mikä lienee rikkaasta seoksesta). Konetta käytettiin ilman putsaria ja taaimmaisen pytyn kaasarista lensi kiva pieni liekki, pakko mainita jos auttaa.. Onkos tässä nyt jotain kenellekkään tuttuja sytkäongelmia, puolat, tulppajohdot, jne. pakko kait viedä korjaamolle..

    Kiitoksia avusta!!
  9. #9
    ennen korjaamokeikkaa, oletko perehtyny tulppien kuntoon noin muuten? ja minkä lämpöarvon tulpat sulla siinä on? omassa monsterissani käytin keväisin normaalista pykälää kuumempia tulppia, ja vaihtelin ne sitten lämpimille keleille ne normaalit takaisin.
    yleensä kylmillä keleillä tykkäs takapyttyyn antaa ryypyllä sen verran soppaa että joko kasteli tulpan, tai paukkui ja kasteli tulpan. monsterin omistaessa tuli pidettyä nuita varatulppia mukana jatkuvasti. oma oli siis tämä 600 kaasaripeli, ryypyn käytöstä helevetin tarkka.

    edittiä..

    harrikan kans nuo tulppahommat on tullut myös tutuksi, ja yleensä se on paskana ollut justiin se tulppa kun räkii liekkiä kaasariin päin ja paukkuu putkessa.



    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #10
    Kun noiden kaasuttimien kanssa on räplätty, onko pensapintoja säädetty? Jos polttoainepintoja (yrittää) säätää tukematta neulaventtiilin runkoja kaasuttimen runkoon, muuttuu säätäminen arpomiseksi.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  11. #11
    Lainaa (kanervaj @ Huhti. 21 2008,20:47) kirjoitti
    Lähdetään nyt liikkeelle et alkup./viri neuloja, alkup./viri suuttimia, alkup./viri jousia jne on muuteltu muistaakseni 7krt ilman huomattavaa muutosta, aina ollaan myös tehty vain 1 muutos kerrallaan. Aina ollaan myös säädetty seoksia käytännössä laihimmasta päästä rikkaalle.. Ja pauke jatkuu, joka ilmenee myös ajoittain tyhjäkäynnillä, mutta myös kaikilla kierrosalueilla. Ajossa pyörä alkaa välittömästi yskimään jos vääntää kahvan auki. Tänään suihkittiin myös apustarttisumutetta ympäriinsä.. ei vaikutusta. Kaasarien kalvot tsekattiin myös aurinkoa vasten eikä sieltä ainakaan mitään ammottavia reikiä näkynyt.

    Yksi asia joka jäi mainitsematta oli tulppien tarkastelun jälkeen huomioitu kummallisuus, etummaisen pytyn tulppa oli huomattavasti kuivempi/vaaleampi, taaimmainen karstainen(mikä lienee rikkaasta seoksesta). Konetta käytettiin ilman putsaria ja taaimmaisen pytyn kaasarista lensi kiva pieni liekki, pakko mainita jos auttaa.. Onkos tässä nyt jotain kenellekkään tuttuja sytkäongelmia, puolat, tulppajohdot, jne. pakko kait viedä korjaamolle..

    Kiitoksia avusta!!
    Mikä kokoonpano pyörässä oli kiinni kun se vielä toimi?

    Ilman imuvastusta käytettynä alipainekaasaripeli saatta hyvinkin antaa takatulta paikallaan härnättäessä.

    Kuten jo yllä mainittiin, yksi epäily on bensapinta, jos kohotkin on vaihdettu.

    Tyhjäkäynnilläkin pätkiminen viittaisi sytkäpuolen vikaan tai imuvuotoon. Milloin venttiilit on säädetty?

    Onko tulpat uusittu? Lepakolla oli samanlainen Monsteri, joka juotti ammatikseen takatulppaa, kunnes siihen löyty sopivampi, kuumempi tulppa (NGK DPR8EA-9).

    Tarvittaessa kärkiväliä pienennetään 0,9:stä 0,8-0,7:ään, mitä tulpan maahantuojakin aikanaan suositteli.

    M750-malliin NGK suositteli erityisesti tulppaa DCPR8E, mitä ei keritty enää pyörässä kokeilla.

    Oletko mitannut tyhjäkäynti-CO:t? Saa olla jopa 5 @ 1200 rpm.
  12. #12
    No joo, tulpat on ihan just vaihdetut ducatin omat ja juurikin 0,7 välillä...vastaa kuulemma juuri jotain Ngk:n mallia. Pitäis vielä olla erittäin hyvät...ainakin makso jotain 28e/kappale Kohot on myös pränikät. Bensapintoihin ei olla kajottu ja totta on myös, että venatkin vois olla paikallaan säätää. Kokoonpanona on ollut toimiessa dynojetin neula, jousi ja suutin setti. Se miksi ne ei ole nyt johtuu siitä, että toinen neula oli syöpynyt joku 0,5 cm lyhyemmäksi kuin toinen. Tämä johtui siitä, että kokoonpanoon edelliseltä omistajalta kuului myös joku 1cm ruoste bensa kuraa kohokammion pohjalla Kuitenkin joku 10 000 huoletonta kilsaa tuli viimevuonna. Nyt on toki myös tankin sisältä putsattu hapolla edellisen omistajan turistimaiset ruostepilkut jne.
    Ja nyt siis paikalla on kaikki alkuperäiset releet kaasarissa ja myös alkuperäinen modaamaton ilmanputsarin kansi. Ja vaikutus on oikeastaan nolla.
    Kiitos jälleen erittäin paljon!
  13. #13
    Jos se neula oli kulunut niin paljon, on varmaan myös neulasuutin/suutinputki kulunut.
    m583"s"

    Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
  14.  
  15. #14
    Lainaa (kanervaj @ Huhti. 21 2008,23:51) kirjoitti
    Se miksi ne ei ole nyt johtuu siitä, että toinen neula oli syöpynyt joku 0,5 cm lyhyemmäksi kuin toinen. Tämä johtui siitä, että kokoonpanoon edelliseltä omistajalta kuului myös joku 1cm ruoste bensa kuraa kohokammion pohjalla
    Ei siulla olisi kuvaa tuosta syöpyneestä neulasta, rinnalla syöpymätön neula?

    Neulat ovat yleensä ruostumatonta terästä tai alumiinia, eili ei kovin helposti syöpyviä. Kuten yllä jo mainittiin, on neulaputket syöpyneet tällöin luultavasti vielä enemmän.