Kuka tietää mikä on vikana? Etupää on löysä,on uudet jouset ja öljyt kohillaan.Voisiko olla sylinterit kuluneet tai liukuputken helat kuluneet? Itse ajattelen että sylinterit on kuluneet,siis tarkoitan pumpun alaosia,tai sitten tässä pyörässä on vaan tämmöset.Pyörä on vm.89.
Onko 600 vai 900:nen? Onko viskositeetti oikea?
xj:ssä aina ollut löysä etupää...
itse käytin 900:ssa 30W öljyä sekä
vakiojousien yläpäässä 20 mm lisäholkkia...
näillä aika siedettävä ajaa...
<p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 > GS 400 > XJ 900 > F6C</p>
pyörä on xj-900.On oikeat öljyt.Tällä hetkellä on öljyä reilusti enemmän mitä kuuluu olla,mutta ei vaikutusta suuntaan eikä toiseen ja olen kokeillut jäykempiäkin öljyjä,oli muistaakseen 10w30 öljyt ja esim hydrauli öljyjä on tullut kokeiltua.Jäykemmillä ei ole paremmaksi mennyt, tulee vaan hidas, siis palautuu hitaasti.Tällä hetkellä on viisi milliä prikkaa ja joskus oli 10mm,vieläköhän kokeilis kahtakytä milliä.Joustovarahan siinä pienenee ja hankalampi on laittaa jousen ylä muttereita kiinni.![]()
Juu tarkoitin tarkempaa mallimerkintää esim 31A on yläpäältään erilainen kuin esim 4BB1![]()
sun pyörä on vuosiluvun mukaan joko 3NG1 tai 3NG2 näköjäns ja niissä ei ole sellaista ilmaletkuhässäkkää siell yläpäässä kuten 31A:ssa on. ootko katsonut onko pientäkään vuotoa siellä alapään tyhjennysruuvin kohilla.![]()
hei! Joo ei ole letkuja,nyt en tiedä onko 3ng1 vai 3ng2,ei ole mopo tässä vieressä niin ei voi tarkistaa.Ei pitäis olla vuotoja tyhjennys ruuveissa.Pyörällä on ajettu 160000km.Pitää varmaan joku kerta purkaa etupää ja tutkailla,on tullut muutamaan kertaan purettua ja testaillut olen eri öljyillä.Itselle tulee mieleen helojen ja alaputken kuluminen,mutta liekkö nuo kuluneet, kun kokoajan öljyssä uivat.
Tuli mieleen semmonen juttu, että vähän aina on putket märät, sillon tälliöin joutuu rätillä pyyhkimään.Liekkö tällä miten suurta vaikutusta etupään löysyyteen?Tosiaan stefat eivät ole montaa tonnia olleet,enkä niitä viottanut laittaessa.Tämmösiä ajatuksia.
Arvelin seuraavaks ottaa pölysuojat pois ja tutkia tihkuuko stefat.
Kiitoksia kommenteista!