No radalla et ole ainakaan jarrutellut niin kuin radalla pitää jarrutella, jos meinaa pärjätä keskinopeassa ryhmässä.(puujahke @ Syys. 23 2009,21:24) kirjoitti
5400 km baanalla ajoa ei kuluta jarruja ollenkaan, vauhti on ehkä kuitenkin erilainen kuin pappatunturilla, sorry.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Heh, pitääkö alkaa aikoja antaa?
Parit sit ihan vaan kiusaks tol matkalehmällä. Ovat noin aikoja: Kemora, vain yks setti ajettu; 1.22, Apparalla 1.36 ja Alastaro 1.36-1.37. Kyl noihin joutuu jo jarutteleenkin, eiköhän se jarrujen kuluminen johdu myös ajotavasta aikalailla.
Taitaa viedä siellä keskinopeassakin juurikin se liika jarruttelu vaan vauhdin pois... Aivan niin kuin tekee monelle tuolla mutkapätkilläkin.(Pekkavee @ Syys. 23 2009,21:48) kirjoitti
![]()
Supermoto
Niinpä... Jos sattuu kuski osaan ajaa, niin menee kivasti vaikka matkalehmällä ilman että tarvitsee laikat punaisena paniikissa jarruttaa. *(puujahke @ Syys. 23 2009,22:00) kirjoitti
Ps. Saahan siinä kuitenkin sitä "racing fiilistä" kun ajaa suoralla täpöt ja vetää kunnolla liinat kiinni ennenkuin taluttaa seuraavaan mutkaan.
Supermoto
No kylläpäs teillä kestää jarrupalat ihan mahottomasti. Mulla mennyt nyt kahdet jarrupalat 2500- 3000 km:n välein, ja opettelen vasta jarruttamaan. Yksi levy edessä ja japanialainen yksimukinen katuenska alla. Jarrupaloina Ferodo platinum tai jotain kun sintteripaloja ei oolraighti ole saanut toimitettua. Pyörä 162kg ja kuski melkein yhtäpaljon. Eli melkein Bemarin painoissa mennään.![]()
Never say die
No yksilevyisessä palat menevät nopeammin, kun kulutettavaa pintaa on puolta vähemmän. Tietysti jos laihduttaisit alkajaisiksi yhden 80 kg alkaisivat palat ehkä kestää vähän pidempään mutta ei taida kannattaa yksien jarrupalojen takia sitäkään tehdä.(Frrewind650 @ Syys. 24 2009,01:42) kirjoitti
Orggispalat saattaisivat kestää paljon pidemmälle, mutta hintakin on tietysti suolaisempi.
Ja ennenkaikkea palojen kesto on kiinni pääasiassa ajotyylistä eli kuinka paljon käytät jarrua.
t. Repa
PS. Vaimon autossa oli pakko vaihtaa orggispalat halpispaloihin kun orggispalat vinkuivat eikä muuttunut miksikään palojen vaihdollakaan ennen kuin pani halppispalat tilalle. Kilometrejä oli tuolloin vasta muutamia tuhansia mittarissa. Eli en minäkään välttämättä originaalipaloja ylistämään lähde. Mutta mopoissa olen niissä toistaiseksi pysynyt.
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Kannattaa mitata tönärillä niitä jarrulevyjäkin. Muistaakseni noissa on sellainen millin kulumisvara. Huollot ei noita tutki, näin omassa pyörässäkin jonka käytettynä ja juuri huollettuna ostin... muutama vuosi sitten. Takalevy oli liki millin alamittainen.
Myöhemmin kun on tullut välillä katseltua käytettyjä mopoja liikkeissä niin kyllä hyvin monissa on levyt liian kuluneet.
Ehkä se katsastus mopoille olisi tuonut jotain hyvääkin. Ainakin katsoisivat, että jarrulevyt on mitoissaan kun ei liikkeet eikä me motoristitkaan kyetä itse pyörien kunnosta huolehtimaan.
Joo, selvennyksenä vielä. Kyse oli siis K 12 RS:n takapaloista. Ne olivat todellakin 20 tkm lukemilla vaihtokunnossa.(SPK_1978 @ Syys. 23 2009,17:30) kirjoitti
Ässässä näyttäisi kestävän paremmin, vaikka samoinhan siinäkin kahva vaikuttaa myös takajarruun. Etkö tiennyt?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Omassa R1100RS olen kyllä mittaillu Jarrulevyjäkin, kuluvat, s*****i nekin! Ja ovat arvokkaamasta päästä, kulutusosia!
Lisää OT, Buellin orkkispalat oli pehmät kuin edam-juusto ja kuolivat 6tkm huoltoon mennessä, hinta oli hullu jotain 130 eur pari.
Riippuu tosiaan ihan palojen valmistajasta miten nuo palat kulahtavat loppuun, joillain merkeillä ne ihan oikeasti hupenee silmissä..
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.