Kyselisin et onko noissa otsikon mukaisissa pyörissa minkäänlaisia moottori/voimansiirrollisia tyyppivikoja. Tuli vasta hommattua kyseinen pyörä ja ed. omistaja sanoi ja kuunneltiin yhessä semmoista terävää mekaanista napsetta moottorin takapuolelta tyhjäkäynnilla, ja pienillä kierroksilla . Liikkeelle lähdettäessä kuuluu voimakkaasti vähän aikaa se raksutus mutta kun saa vauhtiin ja kierroksia n.2000 ja ylöspäin niin ääni katoaa. Vaihdetta kun pykältää nii aina sama homma jos kierrokset alta 2000 niin samanlainen raksutus kuuluu vähän aikaa mutta katoaa taas aivan kokonaan, muuten pyörä pelaa ku kello. Jakoremppa vasta tehty ja vaihettu myös startin akseli äänen takia vaan ei ollut loppunut. Pyörästä nyt aukaistu kytkinkotelo, laturinkotelo ja laturi on pöydällä mutta mikään laakeri ei äännä ainakaan siellä eikä lootassa näytä olevan mitään ylimääräistä. Auttakaa joku guru joka näitä on rassannu? Pyörällä ajettu n 47000km
XTZ 750 Super Tenere '90 -kaik on mänt
Cbr 929rr Fireblade '00 -tämäkii män
Bandit 1200 '99 -sekkiin män
Gsx-R 1100w '93 -ol ja män
Itsellä täysin samanlaista ääntä 750W -92..
Kuulostaako sinulla ääni tulevan enemmänkin ketjun puolelta?
Minulla ainakin kuulostaa.
Omallanikin ajettu kohta 47tkm,eli aika samoissa senkin suhteen..
Olisiko ominaisuus,eikä vika?
-92 GSX-R 750W
-93 750w sama homma... kolme vuotta pyörä ollu mulla ja koko ajan on ääni lähteny. Ei kyllä oo sillee mitenkään kova ääni mutta huomaa kumminkin pyörällä ajettu 70 000 ja tarkotus olis ajaa vielä lisäätoivottavasti ei oo kauheen vakavaa
=)
Ääni kuulostas tulevan enemmänkin kytkimen/laturin hammasrattaiden välimaastosta. Tyhjäkäynnillä kun pyörittää ja laittaa käden laturin kopan päälle niin tuntee joskus sen rapsauksen. Rutina on liikkellelähdettäessä sen verta raju et en usko ominaisuus sen kuitenkaan olevan. Mites noissa nuo kytkimet, et oisko värinäjouset jo sen verran lopussa et ne aiheuttaa ryskettä pienillä kierroksilla vaan ku saa vauhtiin nii keskipakovoima paiskaa ne ulkolaitaan tiiviisti paikalleen? Autoissa joskus tälläisiä oireita kuullut olevan.
Tuolta S.H.M*löytyy juttua tyyppivioista/ominaisuuksista
Tuolla puhuttaisiin nokkaketjun kiristäjän ominaisuudesta.
Voisiko tuosta olla kyse. Olisi mukava tietää, koska olen aikeissa tämän pyörän hommata.
Ei ollut nokkaketjussa tahi kiristimessä vika. Kävin arvuuttamassa suzukin huoltomiehellä ja se arveli kytkinkellon olevan väljä. Eipä tuo ole antanut periksiantamisen merkkejä ensimmäiseen 1000 kilometriin, eli antaa palaa vaan ku ääni häviää ajussa![]()
ei muuta ku kovaa ajoa vaan, sitte ku leviää ni todennäköisesti vika löytyy. samalla tavalla räyskyttää ja rapsuttaa toi mun kone, mut toistaiseks on vaan pistetty painetta perään.