Piti tuossa vaihtaa vanha ruma tankinsuoja pois. Edellinen omistaja oli vetäny sen pikaliimalla kiinni ja tankkiin jäänyt melkoiset liimakököt minkä takia uusi suoja ei pysy paikallaan. Olisko jollain hyvää neuvoa? Olen koittanu varovasti sinolia, mutta ei tehonnu.
Yamaha ei pamaha
Bensalla ite ottanut... Normiliima lähtee hyvin eikä vahingoita maalia.
Tuurilla ja asenteella
Biltemasta saa "Label Off" sprayta - itse otin tuolla tarrat liimoineen tankista. Tiedä sitten tehoaako tuohon sinun ongelmaan.
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Ite hankasin varovasti lamppuöljyn kanssa vanhan tankinsuojatarran liimat pois.. Sillä lähti iha hyvin ku anto hetken pehmetä auringossa..
Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
Sinoli kans hyvää...bensa kans mainio..ja ehkä likinnä..
tosin jos on hetipitiliimaa niin voi olla ongelmia noillakin..
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Tuolla itse olen myös liimat poistanut niin tankista kuin muualtakin.(Vmatti @ Huhti. 20 2008,20:26) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Samoin se tavara millä voiteita poistetaan suksenpohjista...
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Ei taida pikaliima lähtee muuten ku mekaanisesti.
Jos ois kiillon päälle laitettu ni voi ehki lähtee rapsimalla, muutempa siihen ei oikeen auta muu ku nätisti hioo ja kiillottaa siitä sitten uudelleen..
varovasti kun tekee ettei maalia pahemmin hioskele ni ei paha homma, kiillotus koneella ja hiovalla vahalla vaan sitten hyvä pinta lopuks, käsin sitä ei saa kiiltämään, ainakaan ilman tuskaa.
Suzuki RF600 -96
(Suzuki GS500EZ -82)
Yamaha PW50
PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
Auto Glymillä on kanssa tuohon oma aineensa joka toimii, mutta en muista sen nimeä.
Noin niinkun perus-tarraliimoihin lämpö on yksi mikä kivasti pehmentää sitä liimaa että saa raavittua pois jne., mutta lopullinen aine millä omani sain pois oli yllättävää kyllä - Autoglymin punainen vaha!
Pikaliimaan tuskin toimii kun se on niin kovaa tavaraa, mutta tuollainen tarraliima mikä ei lähtenyt kunnolla vahvalla liuottimella, lähti lopulta punaisella autoglymin vahalla hinkkaamalla niinkun tyhjää vaan.
Melkosen vahvoja liuottimia taitaa autoglymin vaha sisältää?![]()
Hondasta sai tarrat parhaiten pois ihan vaan 4 satasella hioma paprulla, lähti logoista lähtien kaikki.
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Annoitko muhia ensin?(Dex1 @ Huhti. 20 2008,20:59) kirjoitti
-hh-
(xs2jammu @ Huhti. 20 2008,20:43) kirjoitti
"Intensive Tar Remover - Tervan- ja liimanpoistaja
Pikitahrat ovat näkymättömiä ja voivat vaurioittaa pysyvästi maalipintaa. Autoglym Intensive Tar Remover liuottaa heti piki- ja tertahrat maalipinnoilta ja muoveista, ja ne voidaan koko pyyhkiä pois tai pestä normaalissa shampoopesussa. Käytetään öljyn, rasvan, silikonien, vahan, pihkan ja mahlan, polttoaine- ja liima-ainejäämien poistamiseen. Käsitellyt maalipinnat tulisi suojata uudestaan Autoglym Super Resin Polish vahalla, jotta suojakerros sekä viimeistelykiilto säilyisivät. Autoglym Intensive Tar Remover liuotinta voidaan myös käyttää kumiin, synteettisiin mattoihin ja huonekaluihin poistamaan öljypohjaisia tahroja sekä ovipaneeleihin kengän jälkien poistamiseen."
http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php
ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
ex. BMW K1200R -2007
ex. Honda CBR 1100XX -1998
ex. Honda VFR 750F -1994
Juuri pari päivää sitten vaihdoin tankinsuojaa kun edellinen repsotti. Liimat lähti bensaan kastettulla vessapaperilla pyyhkimällä rauhallisesti. Aluksi jäi hitonmoiset rajat(vaalea alue) siihen, missä tankinsuoja oli. No sit vaan plänttäsin uuden suojan ja sen jälkeen vahasin autoglymillä. Punaisella lähti viimeisetkin jämät ja kiilto palasi![]()
Jos on syanoakrylaattia ollut se pikaliima, niin asetonilla lähtee. Voi kyllä lähteä muutakin, kuten maali ja lakka tankista.(Dirkant. Ilmari Piiparinen @ Huhti. 20 2008,18:52) kirjoitti
Joku tuota hiontaa ja mekaanista poisto ehdotteli. Voi olla edessä muutenkin. Syanoakrylaatti ei tee ainakaan hyvää maalipinnalle. Vaikka saisit liiman pois, voi alla oleva maali olla tätä nykyä valkoista...
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ainakin lennokkiharrastajat käyttävät pikaliiman (syanoakrylaatti) irroittamiseen jotakin ihan kaupallista ainetta. En kyllä muista mitä se on, kun en ole enää pyörinyt niissä piireissä. Avaa liimatut sormetkin näppärästi, mutta miten se suhtautuu maaliin on kysymysmerkki.(Dirkant. Ilmari Piiparinen @ Huhti. 20 2008,18:52) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tarrojen "vakio"liimat lähtee aika mukavasti ksyleenillä, ite ainakin ostanut esim honkkarista. Taitaa pikaliima olla kyllä haastavampaa mut ei varmaan häviä ksyleenilläkään kokeilemalla, on ainakin ystävällistä maalille; tätä käyttää ammattiteipparitkin liimojen poistoon.
+1 jos ei ksyleenillä lähde niin joudut polttamaan ne jämät(jbusa @ Huhti. 20 2008,22:47) kirjoitti
3M Citrus Cleaner on teippien ja liimajäänteiden poistoon tarkoitettu erikoisaine siivouspuolella ja sillä lähtee hyvin. Viikko sitten poistimme sillä yhden rekan teipit.
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
Jos on syanoakrylaattia ollut se pikaliima, niin asetonilla lähtee. Voi kyllä lähteä muutakin, kuten maali ja lakka tankista.(NOx @ Huhti. 20 2008,22:29) kirjoitti
Niin siinä voi kyllä käydä, mutta katotaan jos vaikka tuolla autoglymillä sitä koittasin pois.
Yamaha ei pamaha
Ja lennokkimies vastaa...
Pikaliimaan tehoaa asetoni, kuten edellä mainittukin jo moneen kertaan. Ne kaupalliset sotkut, joilla ao. liimaa irroitetaan ovat asetonipohjaisia. Kaikenlaisia kukkaistuoksuja on laitettu, jottei mene nenu tukkoon.
Asetoni ei pilaa 2-k -akryylimaalia sinä aikana, kun sillä liottaa pikaliimaa.
Toinen hyvä konsti, joskaan ei sovellu maalipinnalle, on poistaa pikaliima kuumailmapuhaltimella. N. 150 oC lämmössä siitä tulee purkkaa ja lähtee puulastalla irti.
![]()
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Asetonilla mullakin lähti viimeiset tarranrippeet, mutta sen kanssa kannattaa olla varovainen. Joku huono kalikalipullolla tehty paikkamaalaus lähtee aivan varmasti mukana.(Masa @ Huhti. 21 2008,22:37) kirjoitti
Nyt pitäisi keksiä hyvä keino paikkamaalailla muutama naarmu joita tarroilla oli peitelty. Koko katteita ei noiden takia kannata maalauttaa.. Ovat punaisessa pinnassa; olisikohan kynsilakasta tähän?
Ei ne millään lähde . Tankki ja sen maalaus on lopullisesti pilallallaOsta vaan sovinnolla uus tankki tai maalauta ihan tappohinnoilla tuo pilattu uudestaan. Shit happens.
Huh huh,(anothergeek @ Huhti. 20 2008,21:52) kirjoitti
Tästä threadista innostuneena lipaisin kauppaan ja ostin tota mainittua SIKAhintaista tuotetta.
Tänään sitten töiden jälkeen korkein odotuksin kohti pyörän tankkia ja hiveleen siihen ym. ainetta.
vaikuttaa annoin kuten ohjeissa kehoitettiin ja sitten hinkkaamaan... WTF??? Ei mitään vaikutusta, ei siis mitään.
Minua on petetty. Oli ensimäinen ja viimeinen autoklymi jonka ostin.
Liima oli suutsukin "Unleaded fuel..." tarrasta jäänyttä. Vuosimallia 2007.
Rahat meni, liimat jäi.
- Kenobiitti
*XT660RR
Tankinsuojan vaihto-operaatio se olis täälläkin meneillään, ja entinen kutakuinkin saatu pois, mut siitä on jääny sinnetänne sellasia kovettuneita liima-kikkareita, joita on tässä nyt yritetty hinkata tavallisella bensalla, autovahalla, lakkabensiinillä, ruokaöljyllä, vanteiden puhdistussprayllä sekä käsipesuvaahdolla (tymäkällä sellaisella) ja eikö se p*rkele istu siinä edelleen ku täi tervassa!
Millä ihmeellä ne sais pois, ku hiomaankaan ei oikein uskaltais ruveta?!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Lisäyksenä edelliseen, nyt on kokeiltu sitten myös kuumailmapuhallin, vahvasti emäksinen yleispuhdistusaine (ph 11) ja lattioiden vahanpoistoaine...
Pakko sitä ksyleeniä kait sitten on seuraavaks koettaa. Eipä tässä kait muita konsteja juurikaan oo enää jälellä. Ihan rautakaupastako sitä piti löytymän?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
mulla oli kans sv:ssä tankinsuoja pikaliimalla kii, omat liimat lähti bensalla ja pikaliima kynnellä, jonka jälkeen meni tankki maalaukseen...
rotta
Ksyleenillä lähtee... ja rautakaupasta saa(Jetamio @ Kesä. 18 2008,20:33) kirjoitti
![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08