Paljonko sillä on ajettu? Muistelen että aika harvoin alle satasen ajettuna on joutunut säätöjä tekemään venttiileihin.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
121tkm on menty,tarttis jostain löytää kiristys momentit nokka akselin kiinnityspukkien pulteille..
Kiitos 12nm sanottiin arvoksi myös paikallisessa honda huollossa.
Nyt olis pyörä nipussa tyhjäkäynnin vaeltaminen ainaskin rauhottu tässä niitä lukemia ennen säätöä:
1sylinteri imut 0.1 ja0.12 pako 0.2 ja 0.22
2 sylinteri imut 0.13 ja 0.13 pako 0.25 ja 0.26
3 sylinteri imut 0.13 ja0.14 pako 0.27 ja 0.26
4 sylinteri imut 0.13 ja 0.12 pako 0.23 ja 0.21elikkäs tuntus että imut menee pienemmäks ja sit pakopuolen 2. Ja 3. Sylintereitten isonis asentaja meinas syyks että käyvät kuumempana mut tiedä sitte päivän homma oli 12 venaa säädettiin ja rahaa paloi 400 tulppineen tiivisteineen säätöpaloineen ja sentajalle.
Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:06.
1.ja4.sylintereitten pakovenoihin ei kajottu muuten kaikki loput 12kpl säädettiin ja imut vähän tolen yläkanttiin että josko lähtee menee taas pienemmäksi 0.15-0.18 väliin on nyt imut.Sinä joka noita lukemia kyselit niin sullakin näytti olevan imut järestään 0.13 ja oliko yks 0.1..
Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:17.
Ei mikään mahdoton homma kova purkaminen vaan tulpilla oli ajettu se 12tkm et aika turha vaihto kun makso 140€ mut eipähän tartte niistäkään murehtia.
Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:15.
Säätöpalat ei masanut kuin 5€/kpl ja niitä tarvittiin vain 6kpl kun loput asetaja sai laitettua ristin.
Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:09.
Varmuuden vuoks ettei tartte olla heti uudestaan purkaamassa
Saako -06 böördiin vaihdettua jarrupalat ereen irroittamatta satuloita?
Sanoisin että on pirun haastavaa, laitetaan nyt orgin tuottama huoltovideo jarruista vaikka onkin eri moposta kyse.
https://www.youtube.com/watch?v=4rDq0R3-Yks
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Okei kun mun xx on alkanu pitää sellasta vinkumista ja se ääni on mielestäni koventunut pikku hiljaa en sitten tiedä tulisko jarruista vai voisiko olla pyörän laakeri menossa?
Himmel!
Olenko katsonut aina öljyn määrän väärin?
Lintusen manuaalissa vm. 97-98 sanotaan öljyn määrän tarkistuksesta notta: remove the oil level dipstick wipe it clean. reinstall the oil level dipstick, but do not screw it.
Olen tähän asti ollut siinä uskossa että öljyt katsottaisiin tikku pohjaan painettuna. Ilmeisesti olen ollut väärässä.
Kyllä mä olen ollut siinä uskossa että pyörä keskiseisontajalalla/pukilla ja tikku/korkki kierretään pohjaan öljyn pitaa tarkistettaessa näin olen vaihtanut öljyt aiempaan hondaani tähän cebariin vaihdatin liikkeessä enkä ole tarkistellut pintaa.
Kannattaa asia tarkistaa pyöräkohtaisesti ohjekirjasta. Usein Hondissa pinta tarkistetaan kiertämättä tikkua kiinni.
Bläkkärin ohjekirjan mukaan öljytikkua ei kierretä pohjaan. Öljymäärä on 3,9 litraa jos suodatin vaihdetaan samalla. Öljynvaihdon jälkeen käytetään moottoria 3-5 min. pyörä keskiseisontatuella ja odotetaan pari minuuttia sammuttamisen jälkeen, sitten mittaus. Öljypohjan pultin kiristysmomentti on 30nm ja oljynsuodattimen 10nm. Kaikki nämä tiedot löytyy käsikirjasta jonka voi ladata Honda.fi sivulta ilmaiseksi, myös muiden mallien käsikirjat.
Ohje öljymäärän tarkistukseen mittatikusta löytyy käsikirjan sivulta 36.
Suzuki T-250 -72
Kawasaki LTD 750 Four -81
Honda VF 1100C Magna -84
Honda VF 750F -85
Triumph America 900 -13
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Ok no pitääpä tarkastella öljyn pintaa sit tollai kiertämättä tikkua pohjaan.