Sivu: 117 / 117:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117
Tulokset 3481:stä 3502:een 3502:sta
  1. #3481
    Paljonko sillä on ajettu? Muistelen että aika harvoin alle satasen ajettuna on joutunut säätöjä tekemään venttiileihin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  2. #3482
    121tkm on menty,tarttis jostain löytää kiristys momentit nokka akselin kiinnityspukkien pulteille..
  3. #3483
    Näihin joudut varauksella suhtautumaan, koska ovat Hondan Service Manuaalista mikä on malleihin 99-02.

    H01.jpg

    H02.jpg
  4. #3484
    Kiitos 12nm sanottiin arvoksi myös paikallisessa honda huollossa.
  5. #3485
    Nyt olis pyörä nipussa tyhjäkäynnin vaeltaminen ainaskin rauhottu tässä niitä lukemia ennen säätöä:
    1sylinteri imut 0.1 ja0.12 pako 0.2 ja 0.22
    2 sylinteri imut 0.13 ja 0.13 pako 0.25 ja 0.26
    3 sylinteri imut 0.13 ja0.14 pako 0.27 ja 0.26
    4 sylinteri imut 0.13 ja 0.12 pako 0.23 ja 0.21elikkäs tuntus että imut menee pienemmäks ja sit pakopuolen 2. Ja 3. Sylintereitten isonis asentaja meinas syyks että käyvät kuumempana mut tiedä sitte päivän homma oli 12 venaa säädettiin ja rahaa paloi 400 tulppineen tiivisteineen säätöpaloineen ja sentajalle.
    Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:06.
  6. #3486
    1.ja4.sylintereitten pakovenoihin ei kajottu muuten kaikki loput 12kpl säädettiin ja imut vähän tolen yläkanttiin että josko lähtee menee taas pienemmäksi 0.15-0.18 väliin on nyt imut.Sinä joka noita lukemia kyselit niin sullakin näytti olevan imut järestään 0.13 ja oliko yks 0.1..
    Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:17.
  7. #3487
    Ei mikään mahdoton homma kova purkaminen vaan tulpilla oli ajettu se 12tkm et aika turha vaihto kun makso 140€ mut eipähän tartte niistäkään murehtia.
    Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:15.
  8. #3488
    Säätöpalat ei masanut kuin 5€/kpl ja niitä tarvittiin vain 6kpl kun loput asetaja sai laitettua ristin.
    Viimeksi muokannut: XX75; 14.08.2025 klo 05:09.
  9. #3489
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Ei mikään mahdoton homma kova purkaminen vaan tulpilla oli ajettu se 12tkm et aika turha vaihto kun makso 140€ mut eipähän tartte niistäkään murehtia.
    Miksi ne sitten piti vaihtaa ?
  10. #3490
    Varmuuden vuoks ettei tartte olla heti uudestaan purkaamassa
  11. #3491
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    1.ja4.sylintereitten pakovenoihin ei kajottu muuten kaikki loput 12kpl säädettiin ja imut vähän tolen yläkanttiin että josko lähtee menee taas pienemmäksi 0.15-0.18 väliin on nyt imut.Sinä joka noita lukemia kyselit niin sullakin näytti olevan imut järestään 0.13 ja oliko yks 0.1..
    Juu näin oli, että omassani oli myös ykkössylinterin toinen imu sen 0,10 mutta kiitoksia tiedoista. Auttaa haarukoimaan mihin suuntaan Hondan välykset ajastaan menee.
  12. #3492
    Lainaa sallamunnah kirjoitti Katso viesti
    Taitaa käydä kaasarimallin XX laihalla kun kevyesti nypyttää pintakaasulla ajellessa varsinkin 4, 5 ja 6 vaihteilla 3000 - 4000 kierroksen välillä. Ryypyn tarjoaminen tasaa kyytiä. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Hankin pelin hiljan ja edellisen omistajan mukaan mm. ilmanputsari ja tulpat tänä keväänä uusittu. En ole tätä vielä tarkistanut.

    Tuli mieleen että voisiko kylmillä keleillä olla kuinka paljon vaikutusta laihalla käymiseen? Ne muutamat lenkit mitä on tullut ajeltua on lämpötila ollut jotain 5 ja 10 asteen välillä. No toki kelien lämmetessä tämän mahdollinen vaikutus selviää...

    Voihan olla että ilmanputsariksi on asennettu jokin paremmin virtaavakin. Onko kokemuksia orkkis / tarvikesuodatinten vaikutuksesta käyntiin? Onko niissä huomattu eroja?

    Eikös mahdollinen imuvuoto jossain antaisi jotain merkkiä itsestään muillakin kierrosalueilla? Jostain luin että 98:lla ajaminen vähentäisi nypytystä vs. 95 bensa. Liekkö hevosmiesten juttuja?
    Tämän kesän kestäneen ja välillä piilossa olleen ongelman aiheutti viallinen kaasun asentotunnistin. Olipas kiva kurvailla kun ei nykyttänyt maantienopeuksissa.
  13. #3493
    Saako -06 böördiin vaihdettua jarrupalat ereen irroittamatta satuloita?
  14. #3494
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Saako -06 böördiin vaihdettua jarrupalat ereen irroittamatta satuloita?
    Sanoisin että on pirun haastavaa, laitetaan nyt orgin tuottama huoltovideo jarruista vaikka onkin eri moposta kyse.
    https://www.youtube.com/watch?v=4rDq0R3-Yks
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  15. #3495
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Saako -06 böördiin vaihdettua jarrupalat ereen irroittamatta satuloita?
    Teoriassa voi ehkä onnistua, mutta itse en ole onnistunut. Pari kertaa testimielessä. Oleellisesti helpompaa, kun ottaa satulat irti. Jos ei muuten, ni vaihtaa palat renkaanvaihdon yhteydessä.
  16. #3496
    Okei kun mun xx on alkanu pitää sellasta vinkumista ja se ääni on mielestäni koventunut pikku hiljaa en sitten tiedä tulisko jarruista vai voisiko olla pyörän laakeri menossa?
  17. #3497
    Himmel!

    Olenko katsonut aina öljyn määrän väärin?

    Lintusen manuaalissa vm. 97-98 sanotaan öljyn määrän tarkistuksesta notta: remove the oil level dipstick wipe it clean. reinstall the oil level dipstick, but do not screw it.

    Olen tähän asti ollut siinä uskossa että öljyt katsottaisiin tikku pohjaan painettuna. Ilmeisesti olen ollut väärässä.
  18. #3498
    Kyllä mä olen ollut siinä uskossa että pyörä keskiseisontajalalla/pukilla ja tikku/korkki kierretään pohjaan öljyn pitaa tarkistettaessa näin olen vaihtanut öljyt aiempaan hondaani tähän cebariin vaihdatin liikkeessä enkä ole tarkistellut pintaa.
  19. #3499
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä olen ollut siinä uskossa että pyörä keskiseisontajalalla/pukilla ja tikku/korkki kierretään pohjaan öljyn pitaa tarkistettaessa näin olen vaihtanut öljyt aiempaan hondaani tähän cebariin vaihdatin liikkeessä enkä ole tarkistellut pintaa.
    Minä olen ollut siinä uskossa että tikkua EI kierretä pohjaan. Näin joku ammattilainen joskus kertoi jo 80 luvulla , en muista kuka. Ja öljy tytetään yläpintaan, sehän ei lisäänny vaan vaan vähenee. Jos lisääntyy niin sitten sekaan menee bensaa.
  20. #3500
    Kannattaa asia tarkistaa pyöräkohtaisesti ohjekirjasta. Usein Hondissa pinta tarkistetaan kiertämättä tikkua kiinni.
  21. #3501
    Bläkkärin ohjekirjan mukaan öljytikkua ei kierretä pohjaan. Öljymäärä on 3,9 litraa jos suodatin vaihdetaan samalla. Öljynvaihdon jälkeen käytetään moottoria 3-5 min. pyörä keskiseisontatuella ja odotetaan pari minuuttia sammuttamisen jälkeen, sitten mittaus. Öljypohjan pultin kiristysmomentti on 30nm ja oljynsuodattimen 10nm. Kaikki nämä tiedot löytyy käsikirjasta jonka voi ladata Honda.fi sivulta ilmaiseksi, myös muiden mallien käsikirjat.
    Ohje öljymäärän tarkistukseen mittatikusta löytyy käsikirjan sivulta 36.
    Suzuki T-250 -72
    Kawasaki LTD 750 Four -81
    Honda VF 1100C Magna -84
    Honda VF 750F -85
    Triumph America 900 -13
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
  22.  
  23. #3502
    Ok no pitääpä tarkastella öljyn pintaa sit tollai kiertämättä tikkua pohjaan.
Sivu: 117 / 117:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117