Tartteepa hakea motonetista iridiumit kiitos linkistä..
Motonetissa oli -06 bläkkäriin kolmea eri vaihtoehtoa NGK iridium tulppia en tiedä sitten mitä eroo niissä on mut ostin tulpanbaihto youtube videolla näkyvät eli CR9EHIX-9 kai ne nyt sit on oikeat..
Haynes manuaalin mukaan vm.2001 mallista eteenpäin on ollut Iridium-tulpat mallia:
NGK IMR9A-9H tai DENSO IUH27D
Kärkiväli 0,8-0,9mm
NGK CR9EHIX-9 tulpat oli vuosimalleihin 1997-2000
Hmm.. tekoälyvertailun pohjalta CR9EHIX-9 pidettäisiin parempana ja suorituskykyisempänä. Kumpi sitten parempi tai oikeampi, en tiiä...
No niinpä tietysti tarttee käydä vaihtamassa iso kiitos tästä tiedosta.
Huoltokortin mukaan moottorinumerosta 3405930 alkaen tulppa on IMR9C-9H.Tämä tieto on 2002-2007 huoltokortista. Motonetistä löytyy. Huoltokortti on ladattavissa Honda.fi sivulta. Iridium-tulppien kärkiväliähän ei suositella muuttaa. Englanninkieliseltä CBRXX- sivustolla on tosi paljon käyttäjien juttuja pyörästä.
Viimeksi muokannut: cab829; 10.08.2025 klo 08:30.
Suzuki T-250 -72
Kawasaki LTD 750 Four -81
Honda VF 1100C Magna -84
Honda VF 750F -85
Triumph America 900 -13
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Ostin nyt IMR9C-9H tulpat onkohan ne nyt oikeat?
Hinta oli ainaskin suolainen 35€ kappale.
Eikös tuossa ylempänä puhuttu moottorinumerosta, eihän me tiedetä sitä kun ei ole edes vuosimallista hajua.
Edittiä : Kai se on selvintä kun porissa asut että käyt tuolla tarkistamassa asian: Motoxi Finland Oy
Itsenäisyydenkatu 59
28100, Pori
Puh. 02-6317100
Faksi 02-6334156
pori@motoxi.fi
www.motoxi.fi
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
2006 on vuosimalli
Taitaa olla paras kun ottaa irti vanhan tulpan ja katsoo siitä mitkä siellä on ollut..
Iridium joka tapauksessa vain ja ainoastaan vaikuttaa tulpan käyttöikään. Se ei liity eikä ratkaise muita vikoja.
Juu mutta hyvä ne tulpat olisi vaihtaa kun ne siinä hollilla on ihme touhua motonetissakin kun eivät oikeita tulppia osaa myydä no toi setti makso 140€ toivottavasti ois oikeet..
Näköjään ei niin selkeää hommaa tuo tulpan valinta. Pii oikee kaivaa huoltokirja esille, että mitä omaan pyörään meni vuonna 2020, pyörä vm-00. Hondaliike oli myynyt juurikin nämä IMR9C-9H vaikka ne ei kyseiseen vuosimalliin sinällään kuulu. Eli lieneekö joku parannettu versio mikä sopii kaikkiin malleihin? No, niillä on nyt päästelty ja on toiminut. Hupaisinta on, että kattelin valokuvaa tulpista mitä koneseen oli aikaisemmin asennettu. Ihan jotain muuta ku vois olettaa.
tulpat.jpg
24tkm huollossa aikanaan oli huomattu että jotain vikaa tulpissa. oliko 40e kappale mitä oli laitettu kysymättä paikoilleen, iridiumit. meinasi nousta puna kurkusta ylöspäin, mutta matkaan oli päästävä. Seuraavat vastaavat tilasin englannista ja oli 9 puntaa kappale. Vieläkin laittamatta paikoilleen.. Ja ajettu toisilla jo enemmän kuin sen 24tkm..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Onko sulla tuplax ja mikä vuosimalli mikä koodi sulla on niissä uusissa tulpissa?
Tulpista en tiedä mutta kyllä vuosimalli selviää XX-xenonin sigusta kun tarkemmin katsoo.
orgin kaappaus.jpg
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Tuossa c -mallin tulpassa on vissiin suipompi elektrodi kuin a -mallissa. Ero on jotain teoreettista palamiseen liittyvää. kummatkin maksaa kuitenkin saman. vaihtovälihän iridiumeilla on 48 tuhatta mutta kestävät ilmeisesti huomattavasti pidempään. Varmaan jotkin normi tulpatkin käy kun keksisi vaan mitkä.
Suzuki T-250 -72
Kawasaki LTD 750 Four -81
Honda VF 1100C Magna -84
Honda VF 750F -85
Triumph America 900 -13
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Onhan tuo ollu 2007 lähtien. Tallissa hyllyssä ne tulpat. Ellei löydy kuittia jostain 12 vuotta vanhasta mailista..
Tuollainen huoltosetti löytyy samasta paikasta 2006 malliin.
https://www.davidsilverspares.co.uk/...006/part_56393
Eli nuo samat oli tuossa linkissä.
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 11.08.2025 klo 22:28.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Iridium-tulppien ideahan on se pitkä vaihtoväli, yleensä 90-100 tuhatta km. Jos ja kun niitä prätkissä kuitenkin vaihdetaan 20-30 tuhannen km:n välein, niin mitä järkeä on maksaa tulpista esim. 35€/kpl...
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ei motonetissa ollut ainaskaan kuin kolmee erillaista iridiumia -06 xx
Tuo huoltokortti minkä latasin ja pitäs olla 06 malliin niin antaa välyksiksi imu0.13-0.19 ja pako 0.19-0.25 onkohan nämä nyt oieat arvot?
Kyllähän nuo ainakin kuulostaa järjellisiltä toleransseilta. Olisi mielenkiintoista kuulla tuloksia sitten, kun olet mitannut.
Omassani oli seuraavasti:
1.syl: Pako=0,20 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,10
2.syl: Pako=0,18 ja 0,20 : Imu=0,13 ja 0,13
3.syl: Pako=0,18 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,13
4.syl: Pako=0,20 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,13
Eli alarajalla ja osin alle. Asiantuntijat tuolloin eivät suositelleet säätöä. Lienee tapauskohtaista.
Juu voin laittaa tulokset tänne mut melkein kaikki venat joutuu säätää tulpat oli oikeat tai samat kuin oli paikallaan,venakopsn tiiviste joutuu vaihtaa on rikki siitä tulpan ympäriltä ja on päästänyt öljyä tulpan reikään.
Imupuolen venttiilit oli 0.1-0.13 väliin eli tiukahkot ja keskimmäisten sylintereiden pako oli 0.25-0.27 reunimmaiset oli toleranssissa nippa nappa.venakopan ruuvit oli liimalla kiinni et säätäjä meinas että onko koskaan edes avattu..