Sivu: 116 / 117:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117 ViimeinenViimeinen
Tulokset 3451:stä 3480:een 3491:sta
  1. #3451
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Juu latasin ja siellä olikin normi ngk tulppien koodi mut tarttis iridiumit saada.
    Olisi saattanut jäädä Enigma murtamatta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  2. #3452
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Juu latasin ja siellä olikin normi ngk tulppien koodi mut tarttis iridiumit saada.

    Irdium tulppia:

    https://www.motonet.fi/varaosat/syty...2-f80666260a00

    https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw...&LH_PrefLoc=98
    ZH2 2020
  3. #3453
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Olisi saattanut jäädä Enigma murtamatta.
    Nyt on kovaa settiä
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  4. #3454
    Tartteepa hakea motonetista iridiumit kiitos linkistä..
  5. #3455
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Olisi saattanut jäädä Enigma murtamatta.
    Koodaaminen käy työstä, koodin lukeminen vielä työläämpää!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #3456
    Motonetissa oli -06 bläkkäriin kolmea eri vaihtoehtoa NGK iridium tulppia en tiedä sitten mitä eroo niissä on mut ostin tulpanbaihto youtube videolla näkyvät eli CR9EHIX-9 kai ne nyt sit on oikeat..
  7. #3457
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Motonetissa oli -06 bläkkäriin kolmea eri vaihtoehtoa NGK iridium tulppia en tiedä sitten mitä eroo niissä on mut ostin tulpanbaihto youtube videolla näkyvät eli CR9EHIX-9 kai ne nyt sit on oikeat..
    Haynes manuaalin mukaan vm.2001 mallista eteenpäin on ollut Iridium-tulpat mallia:
    NGK IMR9A-9H tai DENSO IUH27D
    Kärkiväli 0,8-0,9mm

    NGK CR9EHIX-9 tulpat oli vuosimalleihin 1997-2000

    Hmm.. tekoälyvertailun pohjalta CR9EHIX-9 pidettäisiin parempana ja suorituskykyisempänä. Kumpi sitten parempi tai oikeampi, en tiiä...
  8. #3458
    No niinpä tietysti tarttee käydä vaihtamassa iso kiitos tästä tiedosta.
  9. #3459
    Huoltokortin mukaan moottorinumerosta 3405930 alkaen tulppa on IMR9C-9H.Tämä tieto on 2002-2007 huoltokortista. Motonetistä löytyy. Huoltokortti on ladattavissa Honda.fi sivulta. Iridium-tulppien kärkiväliähän ei suositella muuttaa. Englanninkieliseltä CBRXX- sivustolla on tosi paljon käyttäjien juttuja pyörästä.
    Viimeksi muokannut: cab829; 10.08.2025 klo 08:30.
    Suzuki T-250 -72
    Kawasaki LTD 750 Four -81
    Honda VF 1100C Magna -84
    Honda VF 750F -85
    Triumph America 900 -13
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
  10. #3460
    Ostin nyt IMR9C-9H tulpat onkohan ne nyt oikeat?
  11. #3461
    Hinta oli ainaskin suolainen 35€ kappale.
  12. #3462
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Ostin nyt IMR9C-9H tulpat onkohan ne nyt oikeat?
    Eikös tuossa ylempänä puhuttu moottorinumerosta, eihän me tiedetä sitä kun ei ole edes vuosimallista hajua.

    Edittiä : Kai se on selvintä kun porissa asut että käyt tuolla tarkistamassa asian: Motoxi Finland Oy
    Itsenäisyydenkatu 59
    28100, Pori
    Puh. 02-6317100
    Faksi 02-6334156
    pori@motoxi.fi
    www.motoxi.fi
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #3463
  14. #3464
    Taitaa olla paras kun ottaa irti vanhan tulpan ja katsoo siitä mitkä siellä on ollut..
  15. #3465
    Iridium joka tapauksessa vain ja ainoastaan vaikuttaa tulpan käyttöikään. Se ei liity eikä ratkaise muita vikoja.
  16. #3466
    Juu mutta hyvä ne tulpat olisi vaihtaa kun ne siinä hollilla on ihme touhua motonetissakin kun eivät oikeita tulppia osaa myydä no toi setti makso 140€ toivottavasti ois oikeet..
  17. #3467
    Näköjään ei niin selkeää hommaa tuo tulpan valinta. Pii oikee kaivaa huoltokirja esille, että mitä omaan pyörään meni vuonna 2020, pyörä vm-00. Hondaliike oli myynyt juurikin nämä IMR9C-9H vaikka ne ei kyseiseen vuosimalliin sinällään kuulu. Eli lieneekö joku parannettu versio mikä sopii kaikkiin malleihin? No, niillä on nyt päästelty ja on toiminut. Hupaisinta on, että kattelin valokuvaa tulpista mitä koneseen oli aikaisemmin asennettu. Ihan jotain muuta ku vois olettaa.

    tulpat.jpg
  18. #3468
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Hinta oli ainaskin suolainen 35€ kappale.
    24tkm huollossa aikanaan oli huomattu että jotain vikaa tulpissa. oliko 40e kappale mitä oli laitettu kysymättä paikoilleen, iridiumit. meinasi nousta puna kurkusta ylöspäin, mutta matkaan oli päästävä. Seuraavat vastaavat tilasin englannista ja oli 9 puntaa kappale. Vieläkin laittamatta paikoilleen.. Ja ajettu toisilla jo enemmän kuin sen 24tkm..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  19. #3469
    Onko sulla tuplax ja mikä vuosimalli mikä koodi sulla on niissä uusissa tulpissa?
  20. #3470
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla tuplax ja mikä vuosimalli mikä koodi sulla on niissä uusissa tulpissa?
    Tulpista en tiedä mutta kyllä vuosimalli selviää XX-xenonin sigusta kun tarkemmin katsoo.
    orgin kaappaus.jpg
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #3471
    Tuossa c -mallin tulpassa on vissiin suipompi elektrodi kuin a -mallissa. Ero on jotain teoreettista palamiseen liittyvää. kummatkin maksaa kuitenkin saman. vaihtovälihän iridiumeilla on 48 tuhatta mutta kestävät ilmeisesti huomattavasti pidempään. Varmaan jotkin normi tulpatkin käy kun keksisi vaan mitkä.
    Suzuki T-250 -72
    Kawasaki LTD 750 Four -81
    Honda VF 1100C Magna -84
    Honda VF 750F -85
    Triumph America 900 -13
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
  22. #3472
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Onko sulla tuplax ja mikä vuosimalli mikä koodi sulla on niissä uusissa tulpissa?
    Onhan tuo ollu 2007 lähtien. Tallissa hyllyssä ne tulpat. Ellei löydy kuittia jostain 12 vuotta vanhasta mailista..

    Tuollainen huoltosetti löytyy samasta paikasta 2006 malliin.
    https://www.davidsilverspares.co.uk/...006/part_56393

    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Ostin nyt IMR9C-9H tulpat onkohan ne nyt oikeat?
    Eli nuo samat oli tuossa linkissä.
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 11.08.2025 klo 22:28.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23. #3473
    Iridium-tulppien ideahan on se pitkä vaihtoväli, yleensä 90-100 tuhatta km. Jos ja kun niitä prätkissä kuitenkin vaihdetaan 20-30 tuhannen km:n välein, niin mitä järkeä on maksaa tulpista esim. 35€/kpl...
  24. #3474
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Iridium-tulppien ideahan on se pitkä vaihtoväli, yleensä 90-100 tuhatta km. Jos ja kun niitä prätkissä kuitenkin vaihdetaan 20-30 tuhannen km:n välein, niin mitä järkeä on maksaa tulpista esim. 35€/kpl...
    Sitä minäkin ihmettelin, mutta huoltaja oli ollu sitä mieltä että ne oli vaihdettava.. Niin se merkkiliikkeen jamppa sanoi.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  25. #3475
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    Sitä minäkin ihmettelin, mutta huoltaja oli ollu sitä mieltä että ne oli vaihdettava.. Niin se merkkiliikkeen jamppa sanoi.
    Yli 45v.olen prätkillä ajanut enkä koskaan ole iridium-tulppiin rahojani tuhlannut, perusvaihtovälin kestää tavallinenkin tulppa. Taisi olla sillä huoltomiehellä varaoasmyynnistä provikka....
  26. #3476
    Ei motonetissa ollut ainaskaan kuin kolmee erillaista iridiumia -06 xx
  27. #3477
    Tuo huoltokortti minkä latasin ja pitäs olla 06 malliin niin antaa välyksiksi imu0.13-0.19 ja pako 0.19-0.25 onkohan nämä nyt oieat arvot?
  28. #3478
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Tuo huoltokortti minkä latasin ja pitäs olla 06 malliin niin antaa välyksiksi imu0.13-0.19 ja pako 0.19-0.25 onkohan nämä nyt oieat arvot?
    Kyllähän nuo ainakin kuulostaa järjellisiltä toleransseilta. Olisi mielenkiintoista kuulla tuloksia sitten, kun olet mitannut.

    Omassani oli seuraavasti:
    1.syl: Pako=0,20 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,10
    2.syl: Pako=0,18 ja 0,20 : Imu=0,13 ja 0,13
    3.syl: Pako=0,18 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,13
    4.syl: Pako=0,20 ja 0,18 : Imu=0,13 ja 0,13

    Eli alarajalla ja osin alle. Asiantuntijat tuolloin eivät suositelleet säätöä. Lienee tapauskohtaista.
  29. #3479
    Juu voin laittaa tulokset tänne mut melkein kaikki venat joutuu säätää tulpat oli oikeat tai samat kuin oli paikallaan,venakopsn tiiviste joutuu vaihtaa on rikki siitä tulpan ympäriltä ja on päästänyt öljyä tulpan reikään.
  30.  
  31. #3480
    Imupuolen venttiilit oli 0.1-0.13 väliin eli tiukahkot ja keskimmäisten sylintereiden pako oli 0.25-0.27 reunimmaiset oli toleranssissa nippa nappa.venakopan ruuvit oli liimalla kiinni et säätäjä meinas että onko koskaan edes avattu..
Sivu: 116 / 117:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1666106114115116117 ViimeinenViimeinen