Sivu: 115 / 116:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1565105113114115116 ViimeinenViimeinen
Tulokset 3421:stä 3450:een 3452:sta
  1. #3421
    Mittasin kulutuksen nyt tarkasti niin 5.3-5.5l/100km mutkaa matkaa ykspäällä ja hiukan kaupunkia valoineen joten ei käy rikkaalla käynnistysongelmat ei johtune siitä.
  2. #3422
    Hep,

    suosittelen tuon tappokytkin-mokkulan purkamista, putsausta ja mahdollisen kuoleentuneen
    jousen vääntämistä ennalleen. Ja rasvaa täyteen ennen kokoonpanoa. Auttoi omassa
    -05:ssa omituisiin käynnistys + valo-ongelmiin. Kannattaa kuvata purku eri vaiheissa,
    melko monta palikkaa sisällä...
    CBR1000RR/C1800R - SS2000
    ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  3. #3423
    Varsinaiseen ongelmaan en suoraan keksi mitään, mutta kaasarivehkeissä kaasun tarve startissa viittaa enemmän laihaan seokseen. Ruiskuvehkeistä en tässä suhteessa arvaa mitään.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  4. #3424
    ja kulutuskin tuntuu olevan ihan ok.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #3425
    Mutta joo kohti uusia haasteita haluaisin irrotella jarrusatulat ja hermistellä männät olikos tuossa muuta kuin kaks pulttia auki,oliks siellä joku kuusiokoloruuvi jossain jemmassa mikä pitää palat paikallaan?Jos joku löytäis jonkun kivan videon aiheesta..jarrusatula oli jo kädessä mut en osannut paloja irrottaa onko se se kuminen tulppa minkä alla on palojen kiinnitys tappi?harmittaa ku oli jo sarula kädessä mut en osaa ottaa paloja pois.
    Viimeksi muokannut: XX75; 22.04.2025 klo 15:57.
  6. #3426
    Taitaa käydä kaasarimallin XX laihalla kun kevyesti nypyttää pintakaasulla ajellessa varsinkin 4, 5 ja 6 vaihteilla 3000 - 4000 kierroksen välillä. Ryypyn tarjoaminen tasaa kyytiä. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Hankin pelin hiljan ja edellisen omistajan mukaan mm. ilmanputsari ja tulpat tänä keväänä uusittu. En ole tätä vielä tarkistanut.

    Tuli mieleen että voisiko kylmillä keleillä olla kuinka paljon vaikutusta laihalla käymiseen? Ne muutamat lenkit mitä on tullut ajeltua on lämpötila ollut jotain 5 ja 10 asteen välillä. No toki kelien lämmetessä tämän mahdollinen vaikutus selviää...

    Voihan olla että ilmanputsariksi on asennettu jokin paremmin virtaavakin. Onko kokemuksia orkkis / tarvikesuodatinten vaikutuksesta käyntiin? Onko niissä huomattu eroja?

    Eikös mahdollinen imuvuoto jossain antaisi jotain merkkiä itsestään muillakin kierrosalueilla? Jostain luin että 98:lla ajaminen vähentäisi nypytystä vs. 95 bensa. Liekkö hevosmiesten juttuja?
  7. #3427
    Lainaa sallamunnah kirjoitti Katso viesti
    Taitaa käydä kaasarimallin XX laihalla kun kevyesti nypyttää pintakaasulla ajellessa varsinkin 4, 5 ja 6 vaihteilla 3000 - 4000 kierroksen välillä. Ryypyn tarjoaminen tasaa kyytiä. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Hankin pelin hiljan ja edellisen omistajan mukaan mm. ilmanputsari ja tulpat tänä keväänä uusittu. En ole tätä vielä tarkistanut.

    Tuli mieleen että voisiko kylmillä keleillä olla kuinka paljon vaikutusta laihalla käymiseen? Ne muutamat lenkit mitä on tullut ajeltua on lämpötila ollut jotain 5 ja 10 asteen välillä. No toki kelien lämmetessä tämän mahdollinen vaikutus selviää...

    Voihan olla että ilmanputsariksi on asennettu jokin paremmin virtaavakin. Onko kokemuksia orkkis / tarvikesuodatinten vaikutuksesta käyntiin? Onko niissä huomattu eroja?

    Eikös mahdollinen imuvuoto jossain antaisi jotain merkkiä itsestään muillakin kierrosalueilla? Jostain luin että 98:lla ajaminen vähentäisi nypytystä vs. 95 bensa. Liekkö hevosmiesten juttuja?
    Tarkista se ilmansuodatin ja vaihda orkkis tilalle jos siellä on joku muu. Ajatko 95:llä ?
  8. #3428
    Kaasarikoneessa pintakaasulla nypyttäminen kertoo tyhjäkäyntipiirin ja/tai neuloille siirtymän olevan laihalla. Yleensä se tapahtuu just tuossa 3000-4000 kierroksen hujakoilla ja ihan pintakaasulla.

    Normaali lääke on vaihtaa tyhjäkäyntisuuttimet vähän isompiin. Voi toimia myös neulaa pykälä ylemmäs tai seosruuvia auki vähän. Seosruuvi ja neula ei oikeasti toimi tuolla alueella, vaan osuu alueiden reunalle. Voi parantaa, mutta siinä peitetään vähän kuin oiretta, eikä syytä.

    Todennäköisimmin kyse on tyhjäkäyntisuuttimesta, mutta se edellyttää, että kaikki muu on kunnossa. (bensapinnat, tyhjäkäyntiseos, seos neuloilla, ei imuvuotoja, ei sytyskatkoja jne.)

    Ilmanputsari vetää laihalle vasta isommilla kaasunavauksilla, jos ei kombinaatioon sopiva.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #3429
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Tarkista se ilmansuodatin ja vaihda orkkis tilalle jos siellä on joku muu. Ajatko 95:llä ?
    Olen ajanut pyörällä kaksi tankillista ja 95:sta olen käyttänyt. Tosin seuraavasta tankkauksesta menen eteenpäin 98:lla joka tapauksessa.

    Eilen ehtoolla ajellessa en nypytystä huomannut vaikka kuinka perskarvoja heristelin. Liekkö lämpimämmällä ilmalla merkitystä tai sitten "kököt" kaasarissa ovat lähteneet liikkeelle tms?

    Täytyy sopivassa mielentilassa ja ajassa purkaa katteet ja tarkistella ja vaihdella kaikki perusjutut kerralla

    Tilanteen monitorointi jatkuu...
  10. #3430
    1100 voidaan tulkita enkelinumeroksi, vaikka se ei ole sellainen klassinen "triplanumero" kuten 111 tai 444.
    Silti numerologiassa ja enkelinumeroiden maailmassa 1100 nähdään merkityksellisenä numerosarjana, koska:

    Siinä yhdistyy 1 (uudet alut, luominen, oma voima) ja 0 (henkisyys, äärettömyys, universaalit voimat). Koska nolla vahvistaa sen vieressä olevaa lukua, 1100 tarkoittaa usein vahvistettua uuden alun energiaa ja henkistä heräämistä. 1100 viittaa siihen, että olet aloittamassa tai keskellä tärkeää uutta vaihetta, joka on henkisesti ja käytännöllisesti merkittävä. X voi myös symboloida ristiä, merkitystä tai tuntematonta ("X" tarkoittaa tuntematonta) .

    X = 10, joten XX = 20.

    Numerologiassa 20 viittaa usein tasapainoon, diplomatiaan ja kumppanuuteen. Se voi tarkoittaa, että on aika rakentaa yhteistyötä muiden kanssa tai että jossain asiassa tasapaino ja harkinta ovat tärkeitä. Kaksi X:ää voi myös symboloida vahvistettua tukea, kaksinkertaista lupausta, tai että jokin asia on vahvistettu tuplasti. Ikään kuin elämä tai universumi sanoisi: "Kyllä, tämä on oikea suunta – vieläpä kaksin verroin". "XX" voi symboloida tasapainoa, kumppanuuden ja valintojen merkitystä, tai edessä olevia kahta merkittävää asiaa, joita kohti ollaan menossa – vaikka lopputulos ei vielä näkyisi täysin.
  11. #3431
    Lainaa sallamunnah kirjoitti Katso viesti
    Olen ajanut pyörällä kaksi tankillista ja 95:sta olen käyttänyt. Tosin seuraavasta tankkauksesta menen eteenpäin 98:lla joka tapauksessa.
    Ei kait näillä 98:lla ajele kuin orggilaiset, kun omistajan käsikirjassa (suomenkielisessä) sanotaan 91 tai suurempi, max 10% etanolia.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #3432
    Ei kait näillä 98:lla ajele kuin orggilaiset, kun omistajan käsikirjassa (suomenkielisessä) sanotaan 91 tai suurempi, max 10% etanolia.
    Tuo 91 on ilmeisesti jenkkioktaani joka vastaa euroopassa käytettyä 95E10 (RON). Eurooppalainen 98E5 vastaa jenkkioktaani 93. Näitä oktaaneja sekoitellaan manuaaleissa vähän miten sattuu.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  13. #3433
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ei kait näillä 98:lla ajele kuin orggilaiset, kun omistajan käsikirjassa (suomenkielisessä) sanotaan 91 tai suurempi, max 10% etanolia.
    Mulla ei ratkaise noi oktaanit vaan se että 95:ssa on 10% etanolia ja 98:ssa puolet vähemmän 5%. Euroopassa on saatavilla myös 95E5 bensaa joka kävisi kyllä. Oman kokemuksen mukaan tuo etanoli on hankala pitkissä säilytyksissä.
    FJR -17
  14. #3434
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tuo 91 on ilmeisesti jenkkioktaani joka vastaa euroopassa käytettyä 95E10 (RON). Eurooppalainen 98E5 vastaa jenkkioktaani 93. Näitä oktaaneja sekoitellaan manuaaleissa vähän miten sattuu.
    Joopa, jos se lukee maahantuojan ohjekirjassa, niin tottakai ORG tietää paremmin.

    How much RON is 95 octane?
    E10 (95 Octane) Premium Unleaded (95 RON)

    What is 95 RON equivalent to in the US?
    91-octane
    95 RON is roughly equivalent to 91-octane on the anti-knock index currently used in the United States.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #3435
    Joopa, jos se lukee maahantuojan ohjekirjassa, niin tottakai ORG tietää paremmin
    Valmistajan manuaalit usein sisältävät näitä käännöskukkasia ja epätarkkuuksia. Pahimmillaan nuo on nykyisin koneiden tekemiä kääntöoksennuksia. Mutta, jos kyseisen ohjekirja Hondan olisi tehty vain Suomen tai edes euroopan markkinoita varten niin olisi vähän outoa, jos siinä puhuttaisiin 91(RON) oktaanista, kun sitä ei ole euroopassa edes myyty aikakaudella, kun Blackbirdiä on valmistettu. Siksi tuo 91-vaatimus vaikuttaa minusta jenkkimarkkinoita varten kirjoitetulta. Olisi myös erikoista, jos korkeapuristeinen mp-kone kävisi matalaoktaanisella 91(RON) bensalla. Voin tietty olla väärässäkin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  16. #3436
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Kävin eilen ajaas sellasen pienen kyläringin ja kahvilla siitä sitten kun tein lähtöä niin eipä meinannut millään pyörä startata joku 5min sahasin ja vääntelin kaasua ja ilman kaasua,mitään vikavaloja ei palanu ja pyörä piti sitä hurinaa mitä ny pitääki,onneks uus akku et jakso pyörittää, mut jätti kyllä sellasen fiiliksen et uskaltaako tuolla reissuun lähteä,tulpat vois tietty vaihdattaa taitaa olla perin vittumaiset vaihtaa itse mut myyjä sano et alle 10tkm ajetut iridiumit olis kun kysyin tartteeko huollossa vaihtaa.Pari tankillista 98 tuolla ajellu ilman ongelmia joten bensakaan ei ole vanhaa,kerran oon pessy mut senkin jäleen ajellu,mut en tiedä miks meinas tielle jättää.
    Onko puhelintelinettä laturilla tangossa? Omassa tekee, jos laita puhelimen telineeseen ja laturinpiuhan siihen
    niin ei HISS toimi ja saa startata vaikka maailman tappiin saakka. Ilmeisesti tekee jonkun mangeettikentän ja ajonesto ei tunnista avainta.
  17. #3437
    Lainaa Mjh76 kirjoitti Katso viesti
    Onko puhelintelinettä laturilla tangossa? Omassa tekee, jos laita puhelimen telineeseen ja laturinpiuhan siihen
    niin ei HISS toimi ja saa startata vaikka maailman tappiin saakka. Ilmeisesti tekee jonkun mangeettikentän ja ajonesto ei tunnista avainta.
    Ei ole mitään telinettä tangossa,viimeksi kun teki tuon ettei lähtenyt käyntiin niin FI valo vilkku startatessa tiiä sit mitä meinaa.Sit muistin että joku tässä ketjussa neuvoi purkamaan ja rasvaamaan tappokatkaisin mokkulan niinpä käytin tappoa kerran off asennossa ja kappas pyörä tärähti käymään ilman kaasua ja päästiin jatkamaan emännän kanssa matkaa,joku vanhempi motoristi siinä vieressä sanoi kun sahailin että vois olla ne tapon pinnat hapettuneet jotenkin et siks temppuilee mut enivei ei oo tullut paljoo ajeltua koska luotto että jättääkö jonnekkin vai käynnistyykö on huono.En tiedä minkälainen urakka on purkaa se tapon mokkula vituiks menee kuiteskin enkä saa takas läjään tai jotain.
  18. #3438
    Kummones homma venttiilien säätö on bläkkärissä lähinnä paljonko joutuu pyörää prkamaan että pääsee itse hommaan käsiks,joutuuko kaikki katteet,syylärit ym irrottamaan.
  19. #3439
    Paljonko bläkkärissä on venojen tarkastus väli?
  20. #3440
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Paljonko bläkkärissä on venojen tarkastus väli?
    https://www.cbrxx.com/threads/checki...clearance.611/

    24000km?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  21. #3441
    No jos tarkistus väli on tosiaankin vain tuo 24000km niin omasta xx on huhu puheiden perusteella tarkistettu 36tkm sitten eli tarttis tarkastaa,osaako joku kertoa toleranssit?
  22. #3442
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    No jos tarkistus väli on tosiaankin vain tuo 24000km niin omasta xx on huhu puheiden perusteella tarkistettu 36tkm sitten eli tarttis tarkastaa,osaako joku kertoa toleranssit?
    Miksi tuota arvuuttelemaan kun huoltokortin voi ladata netistä.
    https://www.hondabikes.fi/ohjekirjat...kortit/1100-cc
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  23. #3443
    Kiitos linkistä sieltä löyty tarkistusväli 24tkm ja toleranssit.
  24. #3444
    Osaako joku venojen tarkistuksen tehnyt kertoa paljonko pyörää joutuu purkamaan riittääkö pelkkä tankin ja ilmanputsarikotelom irroitus vai joutuuko katteita syyläriä ym.ottamaan pois.Tulpat tieten kannattaa vaihtaa iridiumit ajattelin vaihtaa tietäskö joku mallin niin vois hommata valmiiksi vai pitääkö mennä käytetyn kanssa tiskille
  25. #3445
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Osaako joku venojen tarkistuksen tehnyt kertoa paljonko pyörää joutuu purkamaan riittääkö pelkkä tankin ja ilmanputsarikotelom irroitus vai joutuuko katteita syyläriä ym.ottamaan pois.Tulpat tieten kannattaa vaihtaa iridiumit ajattelin vaihtaa tietäskö joku mallin niin vois hommata valmiiksi vai pitääkö mennä käytetyn kanssa tiskille
    Lataa, tuo huoltokortti Hondan sivuilta, niin siitä selviää tulppien tyyppi.
  26. #3446
    Lainaa Martsi1 kirjoitti Katso viesti
    Lataa, tuo huoltokortti Hondan sivuilta, niin siitä selviää tulppien tyyppi.
    Juu latasin ja siellä olikin normi ngk tulppien koodi mut tarttis iridiumit saada.
  27. #3447
    Lainaa XX75 kirjoitti Katso viesti
    Juu latasin ja siellä olikin normi ngk tulppien koodi mut tarttis iridiumit saada.
    Motonet tai Harri Kuuttila
    Suzuki T-250 -72
    Kawasaki LTD 750 Four -81
    Honda VF 1100C Magna -84
    Honda VF 750F -85
    Triumph America 900 -13
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
  28. #3448
    birdventtiilit.jpg

    Joku ammattiropaaja saattaisi varmaan sanoa tarkemmin, että mikä se minimipurkumäärä on, mutta että pelkkä tankki ja ilmanputsari ei riitä. Homma vaatii kuitenkin jonkin verran tilaa ja luoksepäästävyyttä. Etenkin siinä vaiheessa, kun venttiilikopan kantta asentelee takaisin uusilla tiivisteillä ja saumaliimoilla, niin ei oikeen paranis mennä vaikeimman kautta, jos haluaa tiiviin venttiilikopan.
  29. #3449
    pairvalve.jpg

    Nämä venttiilikopan kannessa olevat pair valve saastehimmelit lienee myös hyvä käydä lävitse samalla, kun on purettuna. Ellei sitten koko systeemi ole jo valmiiksi purettu pois. Näihinkin saa kittejä, joilla nuo voi poistaa käytöstä.
  30.  
  31. #3450
    Turkulainen kiintiöpaha Ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    pairvalve.jpg

    Nämä venttiilikopan kannessa olevat pair valve saastehimmelit lienee myös hyvä käydä lävitse samalla, kun on purettuna. Ellei sitten koko systeemi ole jo valmiiksi purettu pois. Näihinkin saa kittejä, joilla nuo voi poistaa käytöstä.
    Ei tarvii kuin nuo letkupaikat tulpata sokeilla tms. Yhteen vehkeeseen aikanaan laitoin ihan moottorisilikonilla pultit tukkeeksi kun niin tiukasti istui.
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
Sivu: 115 / 116:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1565105113114115116 ViimeinenViimeinen