Tuplaäksä on kiikarissa ja katselen noita 2000 luvun vaihteen pelejä. Ruiskupeli pitää olla, mutta onko -00 ja -01 mallien päivityksenä ainoastaan mittaristo, vai onko jotain muuta miksi kannattaisi digimittarillinen ottaa? Minulle kelpaa kyllä analoginen mittaristokin, joten pelkän mittariston perusteella ei tarvitse ostopäätöstä tehdä.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Ja kyllä se uudempikin ihan tarpeeksi liikkuu vaikka vähemmän tehoja.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Ite aikanaan laitoin xenonit paikoilleen ilman katteen irrottamista. Oli siinä hieman kädet naarmuilla sen jälkeen.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Meikäläisen nyrkit sattuu olemaan mallia "veturin purkaja", niin ei puhettakaan. Lähivalon töpselin sain juuri ja juuri nyhjättyä ranne verillä irti, sitten luovutin ja irroitin katteen. Eipä tuo vaikeaa ollu, yllättävän työlästä vain lampun vaihtoon.
Noista vuosimalleista: k.o laite on rekisteröity 2/99, mutta on kuitenkin kaasariversio. Onkohan kyseessä siis ylivuotinen tai jotain. Eikös 99:t yleensä ole jo ruiskuja?
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Kysyisin sellaista yksinkertaista asiaa, joka koskee öljynsuodatinta. Oletteko käyttäneet tarvike suodatinta ja onko siitä haittaa? Esim Motonet myy Champion öljysuodatinta Blackbirdieen. Onko sopiva ja voiko käyttää?
Käyttis ohjekirja kehoittaa käyttämään vain alkuperäistä Hondan öljysuodatinta. Ostin vaan Motul 5100 öljyt Motonetista ja samalla kyseisen öljynsuodattimen.
Hyvin toimii tarvikesuodattimellakin.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Champion toimii hyvin mutta myyvät myös Whizz tai jokin sellainen se oli, autossa oireili aikanaan siihen malliin etten laittaisi mihinkään laitteeseen enään. Sylki tiivisteen o-renkaan ulos aina ihan sama miten asensi niin sylki öljyt ulos..
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Tuttavan autossa olen törmännyt tarvikesuodattimeen, jossa oli suodatinelementti irronnut kokonaan rungosta kuoren sisälle... Mahtoi suodattaa hyvin.
Championin, Mannin ja kenties jonkun muun ison tunnetun brandin suodattimen uskaltaisin laittaa, mutta muuten suhtaudun noihin tarvikesuodattimiin melkoisen varauksella.
Iltaa foorumiin!
Onko kellään vinkkejä mistä voisi löytää akulle alkuperäistä vastaavan kumipannan? Tallilla kadonnut parempaan talteen (lue. ei löydy) ja tästä syystä uutta vailla.. "Soittoa Brandtille?" vai löytyykö muita oljenkorsia?
Kiitos ja kuittaus, Antti![]()
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
http://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/d134.html
käyköhän hoodeen mallit..? vai onkohan liian pitkiä..
englanniksi jos etsii niin paremmalla onnella näemmä..
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-HOND...-/231912346342
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Bläkkärin matkaominaisuudet on testattu:Ajoimme Baltian kautta Slovakian Presoviin ja takas, 3553 km. Mukana oli emännän lisäksi kolme täyteen tungettua telinelaukkua ja tankkilaukku. Ei pienintäkään ongelmaa pyörän kanssa, voimaa riitti ja kaikki toimi niin kuin pitääkin. Polvikulma on meikäläiselle hieman tiukka (191 cm), mutta muuten ajoasento on ihan hyvä. Satula ei ole ihan mukavimpia pitkän matkan tekoon, samanlaista kommenttia tuli takapenkiltä.
Matkaan lähdettiin tosi lyhyellä Blackbird-kokemuksella, pyörä hankittiin vain n. kaksi viikkoa ennen lähtöä. Siinä välissä vaihdettiin etustefat ja pölysuojat. Samalla alle kiepautettiin Shinko Apex radialit ja vielä viime hetkellä kalkattavien ketjujen tilalle laitettiin uudet RK:t ja rattaat.
Halpis-singot toimivat ongelmitta ja pyörä on kaiken kaikkiaan mainio matkapeli.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Ylimääräisiä tulppia kaupan.
4kpl imr9c-9he hintaan 20€
Hae pois.
Yamaha FJR
Latausjänniteongelmaa tarjolla: paljon näyttää olevan vajaita jännitteitä ja tyhjentyneitä akkuja, mutta mulla on tilanne toisinpäin. Kierroksilla antaa akulle/akulta 16 V, yks akku jo suli paikoilleen. Vaihdettu jännitteensäädin ja isompi akku, edelleen polttaa ylijännitteellä ajovalot ja akku käy aika kuumana.
-91 ZZ-R 600cc
-97 CBR 1100 XX
Jos jännitteensäädin on varmasti ehjä ja kunnollinen, niin ongelma todennäköisesti löytyy jännitteensäätimen maadoituksista. Jännitteensäädinhän oikosulkee ylimääräisen virran maihin näissä "magneettolatureissa", ja akulle asti päätyvä ylijännite tarkoittaa ettei säädin onnistu hommassaan.
Laturi ei voi tuottaa liikaa virtaa jollei siellä ole vääränlainen staattori jossa olisi tehoja alkuperäistä enemmän. Toki sekin on mahdollista, jos sinne on tullut joku tarvikemallin keksintä jossain vaiheessa asennettua.
Uuden lelun puikoissa 1500km viikonloppureissu. 5,1 oli keskikulutus koko reissulta. -02 ruiskumalli siis. Ei mitään varsinaista ongelmaa matkalta, mitä nyt ahteri on pirun arka. Geelipenkkiä tjsp taitaisi kaivata. Vaan yksi asia ihmetyttää. Luinkin, että kytkin pitää monissa näissä ääntä, mutta miun laitteessa pitää ihan kovaa ääntä. Kuuluu tulppien läpikin sellanen outo kahnaus. Liekö normaalia kulumaa vai pitäiskö huolestua?
Toinen outous. Koneessa naputtaa joku kuumana tyhjäkäynnillä. Naputus häviää kun heittää vaihteen päälle ja nostaa hiukan kytkintä. Ja tulee takaisin kun painaa kytkimen taas pohjaan. Naputus kans häviää kun käy hetken tyhjäkäyntiä. Tämä siis tapahtuu ainoastaan kuumalla koneella.
Onko tiedossa mitä öljyä koneessa?
Suositushan on 10W40, mutta tuo muuttuu kuumassa aika litkuksi. Itse käytän Motonetistä Motul 5100 15W50, joka kestää enemmän lämpöä.
Jos käytössä on huonoa 10W40 niin varmasti ääntelee ja vaihteet kolahtaa oikein kunnolla. Myös välivapaita saattaa löytyä huonompien öljyjen kanssa. Toki ilman tarkempaa kuvausta äänestä on vaikea sanoa muuta. Millaista kahnausta?
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Hello..tuli ajettua 4 päivän reissu josta palasin muutaman tunnin vesisateessa kotia..nyt viikkoo myöhemmin lähdin taas liikenteeseen ni pyörä rupes vähä pätkimään kun kiihdytti rauhallisesti ja tyhjäkäynti oli sellasta melkee sammumista,päivää myöhemmin nyt ei käy yhtään tyhjäkäyntiä ja ja rötää kun vähä antaa kierroksia ja ja hieman savuttaa...otin tulpat käteen kaikki oli mustia ei väri heittoja...voisko joku kalvo olla paskana ebays oli joku mut mikä lienee..
http://www.ebay.com/itm/Tourmax-Bloc...xVNVTY&vxp=mtr
Ongelma:
Eilen illalla meinasin voidella ketjut valmiiksi tämän aamun lähtöä varten, niin eipä jaksanut käynnistyä. Vähän pyöräytti laiskasti vaan. Laturi kiinni yöksi ja äsken uudestaan kokeilemaan. Samanlainen... Mittasin jännitteen akulta ennen yritystä (laturi näytti valmista) - 13,54V. Yrityksen jälkeen 13,05V. Kyllähän tuolla vielä pitäisi käynnistyä eli akun kai luulis olevan kunnossa. Mutta yritys kuulosti ihan huonolle akulle, vai voiko vika olla jossain muualla? Startissa tms?
Sunnuntai-illasta asti ollut kyllä ulkona, mutta ei kai kosteuskaan voi tuommoista aiheuttaa?
Kuulostaa kyllä akkuongelmalta. Pidä se mittari kiinni startatessa niin tippuu varmaan alle 10v jännite.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Koneessa "Hondan omat" 10w40 ainakin huoltokuitin mukaan. Välivapaita ei ole, eikä vaihteet pamahtele paitsi isommilla kierroksilla.
Kahnaus on hankalahko kuvailla. En saanut äänitettyäkään tuota siten että olisi selväksi käynyt. Mutta siis kuulostaa hiukan vialliselta (isolta) laakerilta tai löysänä pyörivältä ketjulta, joka hankaa johonkin. Nokkaketju ei ääntä kuitenkaan pidä, kiristin on vaihdettu.
Jopa alle puoli vuotta. Nyt kun viisastuneena sijoitat pari kymppiä enemmän ostamalla laadukkaamman akun, niin mittaile latausta. Saattaa nimittäin Euroglobe tehnyt enemmänkin pahojaan, eli pahimmassa tapauksessa jännitteesäädin ja/tai laturin staattori olla vainaa.
Suosittelen EXIDE akkua tuplaäksään mulla oli vajaa 4 kautta ko akku kiinni kunnes pyörä vaihtui tälle kesää... kuulemma pelaa vieläkin.
Exiden hinta se normaali 50-60 €
Stormin aikonaan myymä MGM tai jotain kesti vajaa kesän.. syksyllä piti tarjota kaapeleita![]()
Suzuki Hayabusa