mä purin viime keväänä omasta bläkkäristä koneen ja porautin sen 1200cc ja laitoin je pistonsin männät joilla puristus nousi 11,5-1.
Hyöty aivan mitätön. N.6hv ja 7nm kasvoi teho. Mitattu samassa penkissä ennen ja jälkeen. Hintaa tuli n.tonni moiselle turhuudelle. Männät 400e (halvat! Ovh reilu 700e), poraus 190e, penkitys ja säätö 350e. Jos oikeasti tehoa haluaa lisää niin turbo tai busa tilalle. Oma pyörä tulee varmaan keväällä myyntiin...
Noniin, ajokausi on paketissa ja edessä on XX:n huoltoa. Pari juttua normaalien huoltotoimenpiteiden lisäksi on ohjelmassa, eli kaasareiden läpikäynti (hirveän kulutuksen selvittämiseksi) ja etupumppujen huolto (molemmat tihkuttaa ja öljyt lienee alkuperäiset).
Mitäs kautta kaasarit on helpoin purkaa pois paikoiltaan? Pyörässä on ollut ennen sliparit ja ne on vaihdettu takaisin vakioihin. Oletettavasti siis suuttimet on liian isot. Mistä tietää, tarvitseeko muita osia vaihdella? Eihän neuloissa jne ole mitään merkintöjä? Vai onko varmin hommata lähes kaikka osat uutta samantien?
Jossain aiemmin oli puhetta etupumppujen huollosta. Miten se siis käytännössä helpoimmin tapahtuu?
Suuresti neuvoista kiittäen...
Myynnissä 1100XX Hondan virheetön tankki. Tankki on pohjamaalattu. Hinta sopimuksen mukaan. 0509129219.
Tankiin on myös mustan mopon tarrat. Tummat pronsisen väriset mustalla pohjalla.
Viimeksi muokannut: lp1234; 05.03.2016 klo 13:21.
nyt meni X talliin, kahtelivat naapurit pitkään kun tuossa kadulla sohjossa vedätin, ei meinannut liikkua vaikka kuinka antoi kierrosta
mutta tuli puhtaaksi alapuoli ja renkaat
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Olis tarve kaasariversion eli 1998 mallin oikealle äänenvaimentimelle.
Vastaukset yv:llä mieluusti, asun Espanjassa
Etuputket pitäs huoltaa. Oikea stefa vuoti itsensä kuivaksi jo viime kaudella.
Paikallinen putiikki tekee tarjouspakettina stefahuollon 250€, mutta koska talven mittaan tuli ostettua talo autotallilla ni pitäshän sekin koeponnistaa.
Mopoja en kauheesti oo ite huoltanu sitte 90' crossiakojen, mutta koska osa työelämästä on tehty hydrauliikkaakin sivuten, en epäile tässä omaa taitoani, vaan kysyn että löytyykö vapaaehtoisia kokemuksenjakajia.
Toistaiseksi olen (laiskuuttani?) käsityksessä että koska molemmat putket on auki, vaihtuvat osat ovat, stefat, pölysuojat, jonkin sortin lukkorenkaat, alapään tyhjennyspultin tiiviste ja liukuholkit. Tarjousremppa sisältänee stefat ja pölysuojat, mut noita muita osia ei tunnu olevan olemassa? Ainakin ovat hankalia löytää. Varsinkin noi liukuholkit. Alapään mutterin tiiviste löytynee jostakin.
Kysäseppä liukuholkkeja Gustafsson Racing:ltä.
Alkuperäiset stefat sitten ,niin ei tarvi olla heti uudestaan remppaamassa.
https://www.mprengas.fi
Alapään pultin tiiviste on usein kupari tai alumiini prikka, voinee käyttää uudestaan jos on kunnossa, toki uusiminen on paras vaihtoehto.
Vaihtuvien juttujen listalta puuttui öljy![]()
Älä korjaa ehjää....
Myynnissä käyttämätön musta takakate Bläkkäriin. Vuosimallin 2006 Ihan orkkis, eikä mikään kiinakopio. 300€/tarjoa yv
Onko kellään menny Bläkkärissä jäähdytin järjestelmän termostaattia? Onko iso homma vaihtaa?
Vaikuttais siltä että termari ei aukea kunnolla talven jälkeen. Eilen +10 asteen lämpötilassa ja n.50-60km/h nopeudessä lämmöt nousi koko ajan 100 asteeseen ja kun flekti hörähti käyntiin niin putos aina tuonne 94-95 tietämille. Aiemmin ei ole ainakaan näillä ulkolämpötiloilla noussut lähellekkään 100 astetta jos pyörä on ollut liikkeellä. Matka-ajossa lämmöt oli eilen jotain +87-90 ...
Mulla on muistaakseni aiemmin näillä ulkolämpötiloilla (+10) näyttäny veden lämpötilaksi semmoista 75-80 astetta matka-ajossa.
Ja luulisin että vesipumppu ainakin toimii, sillä kun lämpötila mittarissa laskee, olettaisin että anturille tulee sillon syylarilta uutta viileämpää vettä. Pystyykö muuten mitenkään tsekkaamaan vesipumpun toimintaa?
Honda CBR1100XX
Tietääkö kukaan, mistä saisi Bläkkärin kaasareihin alipainejousia? Tähän asti vastaukset osamyyjiltä on olleet vaan, että ei ole enää saatavilla. Pyöräänhän on siis vaihdettu suuttimet ja "kaasarin jouset", kun siihen on laitettu joskus sliparit. Nyt on kuitenkin vakioputket ja en oikein keksi, mitkä muuta jouset ne voisivat olla.
Luistin jousistako mahtanee olla kyse?
Siis osa numero 12 vissiin.
http://www.partzilla.com/parts/searc...MP./parts.html
Viimeksi muokannut: tate66; 15.04.2016 klo 16:56. Syy: Tarkennusta
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Nuo jouset ja suuttimet tulevat yleensä suutinsarjan mukana, esim DynoJet sekä myös neulat!
Vakiojouset tod näk siis hävitetty.
Jos vaihtaa pelkät jouset vakioihin niin ne eivät välttämättä pelaa yhteen isompien suuttimien ja neulojen kanssa (joskus saatetaan vaihtaa suuttimet pienempiin koska neulat ovat eri profiililla (eri tavalla kartiot kuin vakiot).
Käykö liian rikkaalla kun on vakioputket kiinni?
Käytä jossain penkissä missä voivat katsoa myös pakokaasut, saat varmuuden asiaan.
Tuolta näyttäisi löytyvän jousia https://www.motorcyclespareparts.eu/...um-piston.aspx
(Googlettaa tuon tuotenumeron 16050-MAT-000)
Ne kuvan pikkujouset ovat ehkä kaasuvivuston jousia.
Älä korjaa ehjää....
Sitten on kyllä jokin muu vika, vakiovaimentimet slipareiden tilalle vaihdettaessa ei kyllä pitäisi alkaa haisemaan bensalle/savuttamaan, tarkottaisi sitä että suuttimet ovat ihan törkeen isot (mun mielestä, saa korjata jos olen väärässä)
Tuohon saattaa käydä muutkin suuttimet kun vain tietää kierteen koon ja alkuperäisen suuttimen koon, se jousi voi kyllä toimia ihan ok jos neuloja ei ole vaihdettu.
Onko mitään tietoa kuinka isot suuttimet siellä nyt on?
Viimeksi muokannut: Maintenanceman; 16.04.2016 klo 11:06.
Älä korjaa ehjää....
Minulta löytyy -98 vuosimallin kaasuttimiin pääsuuttimet kokoa 142 ja muitakin käyttämättömiä kokoja 140,150,155
Vakioneulat J5FZ ja jouset.
Saa kysellä privana.
Micron putket!
Kiinnostaakin ketään vaihtaa kunnossa olevat alkuperäiset putket Micronin putkiin ruiskukoneessa kiinni. Mukava olisi, jos saataisiin vaihdettua paikan päällä, ettei tarvi ilman putkia ajella tai toiset putket kainalossa. Olen Tampereen seudulla ja naapurien ilmeistä päätellen,ajelen liian äänekkäillä putkilla.
Moi, Onko sulla ollenkaan killereitä noihin putkiin, jos liian äänekkäät sattuvat olemaan(tyhmä kysymys).
Pitää harkita jos vaikka parempi puolisko hyväksyisi tuon muutoksen, on kuulemma tarpeeksi äänekäs jo nyt. Mutta mutta, jos malttia hieman odotella, niin vastailen illalla, kun pääsen kotiin. Ja asun Vantaalla, voisin tarvittaessa puolimatkan krouvviin ajella, jos se yhtään helpottaisi. Mutta vielä iso EHKÄ.
Niin ja mulla on toi XX vm.99 eli ruisku myöskin.
Se liikkuu sittenkin!
Hei, jos tosiaan kiinnostaa vaihto niin mahdollista kuulemma olis. Ihan virheettömän orggis putket ovat. Missäs kunnossa sulla on vaimentimet jne. Tietysti voin laittaa vaikka kuviakin jos nyt innostut vaihtamaan. Onko sulla putket hiilikuitua vai jotain muuta materiaalia?
Terkuin
Jani
Se liikkuu sittenkin!
Mitä vaimenninöljyä suosittelette xx:ään kokemusten perusteella siis 10w vai 15w vai jotakin muuta? Omassa on tällä hetkellä 20w öljyt, mutta ne on liian jäykät.
10W:t on kai originaalit.
Mulla 15w
Jos siellä on liikaa öljyä, niin menee herkästi jäykäksi pumput
Tupla-X -04
Paljonkos kuuluu moottorin lämmöt olla matka-ajossa? Itsellä tuntuu olevan siinä 80:n asteen paikkeilla. Normaalia? Flekti lähtee pyörimään jossain 103:n asteen paikkeilla.
Jotenkin hassulta tuntuu tuo 80 astetta, kun autoissa normi lämmöt 90 astetta.
Honda CBR1100 XX Super Blackbird -06 (2/2016..............)
ex. Honda VF750C Magna -95 (8/2010....8/2015)
ex. Honda VF750 SuperMagna -87 (2/2009....8/2010)
Moi. En viitsi kahlata koko ketjua läpi mutta olisin kysynyt pakoputkista. Onko mitään iloa jos vaihtaa pelkät pöntöt vai kannattaako ottaa katti pois vaiko tarvisiko vaihtaa koko putkisto. Ja mielipiteitä delkevicin pöntöistä.
"Pönttöjen" vaihdosta on iloa, hieman ehkä tehoa ja parempaa ääntä lisää, siinä samallahan ne katalysaattoritkin lähtevät kun ovat kiinteänä vakioputkissa (sulla siis ruiskumalli). Suurin kuristus löytyy pakosarjan loppupäästä missä putket yhdistyvät ja haaraantuvat taas kahdeksi.
Delkevic tekee myös pakosarjaa jossa lambda anturille kierre, jos aiot asentaa power commanderin niin tarvitset ns. lambda killerin anturin tilalle, tuolla commanderilla saa vääntökäyrää tasoitettua mukavasti ja tehoakin lisää (kunhan penkissä säädetään).
Kuvaa pakosarjasta
![]()
Älä korjaa ehjää....
Mitäs jos avartaas vaan tota pakosarjaa just tosta liitoskohdasta, mutta pitäis vakio vaimentimet? Onko mitään eroa ääneen/tehoon? Kokemuksia?
Omaan silmään kyllä nuo vakiopöntöt komeemman näköset, kuin mitkään sliparit. Vähä sais vain pörinää lähtiä enempi..