Sivu: 74 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 3435:sta
  1. #2191
    Mahtaisiko tuo 99 mallin xx tarvita edes lambda eliminaattoria.
    Eiköhän nuo katalysaattori+lambda tullut xx:ään vasta "KORJAUS: mallivuodesta 2000" ja loppuvuodesta
    PS. Itsellä -99 mallin xx ja siitä ei löydy katalysaattoria (katteja orkkisputkista), saati edes lambdan paikkaa "etuputkesta".
    Viimeksi muokannut: eeroolli; 21.04.2014 klo 01:00.
    *******************
    zx10r
    *******************
  2. #2192
    Lainaa Genesis750 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan joku perehtyny mittariston FI-valon ja Bensavalon toimintaan.

    Kyseessä on siis X11, eli melkein samanlaiset sähköt kuin bläkkärissä.

    Laitoin tohon Koson mittariston ja kun uudessa mittarissa ei ollu tarpeeksi varotusvalon paikkoja, niin kytkin ajonestoon, FI ja bensavaloon erilliset ledit.

    Ajonestovalo toimii ihan loogisesti, eli palaa hetken kun laittaa virrat päälle. Eli tämä toimii.

    FI valo ja bensavalo palaa koko ajan kun virrat päällä ja on siis samanlainen ledi vastuksen kanssa kun toi toimiva ajonestovalokin.

    Pyörä toimii normaalisti ja bensaa on tankki melkein täynnä, siinä mielessä kaikki ok, mutta olishan sehyvä saada noi toimimaan oikein.

    Eli onko mulla vaan nyt bensavalon anturi rikki ja FI:ssä joku häiriö päällä?
    Käsittääkseni toi FI valon pitäis vilkutella jotenkin tietyssä tahdissa mahdollisten vikojen mukaan ja se siis vaan palaa koko ajan.

    Pyörä on ollu mulla pari kuukautta ja siinä ei ollu ostaessa alkuperästä mittaristoa, joten ei ole kokemusta esim. bensavalon toiminnasta aiemmin.
    Pieni lisäys vielä, että tarkistin Haynesin manuaalin mukaan(tyhjäkäynnillä jalka alhaalla tai maintenance liittimen pinnit oikosuljettuna) FI vikakoodit ja mitään ei vilkuta eli vikamuistissa ei taida mitään olla.

    Haynesin mukaan tollanen voi olla vain johtosarja vika tai ECUssa vikaa, mutta kun kaikki toimii niin taidanpa antaa olla ja talvella tutkitaan johtosarjaa tarkemmin. Kun ei kai tossa mikään rikkikään mene.
  3. #2193
    Itsellä myös X-11, ainoa häiriö mitä on ollut be valon kanssa oli aikoinaan liittimen hapettumasta johtunut toimimattomuus, miltei loppui bensa...
    Bläkkäreissä FI valon outoa palamista aiheuttanut ongelma on ollut yleisimmin hapettuma jossain johtosarjan liittimessä (hupulla suojatut vaihteiston päällä olevat) FI valo palaa/vilkuttelee mutta mitään vikaa/vikakoodia ei löydy. Tarkista siis liitokset.
    Älä korjaa ehjää....
  4. #2194
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Mahtaisiko tuo 99 mallin xx tarvita edes lambda eliminaattoria.
    Eiköhän nuo katalysaattori+lambda tullut xx:ään vasta mallivuodesta 2000 ja loppuvuodesta
    PS. Itsellä -99 mallin xx ja siitä ei löydy katalysaattoria (katteja orkkisputkista), saati edes lambdan paikkaa "etuputkesta".
    Kyllä lambda pitäs olla kaikissa ruiskumalleissa... Ainaki itellä on. Ja oli kattivaimentajat.
  5. #2195
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Löytyisikö linkkejä tai vinkkejä mistä ostaa Suomesta tai ulkomailta bläkkärin wingrack telineen laukut tai vaihtoehtoisesti originaali laukuille teline?
    Tuolta: http://www.cbrxx.fi/index.php?action...;sa=view;id=42
    Tupla-X -04
  6. #2196
    Ei ollu täälläkään lambadaa alkuperäsessä käyrästössä..
    Honda CBR 1100 XX -99
  7. #2197
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Löytyisikö linkkejä tai vinkkejä mistä ostaa Suomesta tai ulkomailta bläkkärin wingrack telineen laukut tai vaihtoehtoisesti originaali laukuille teline?
    Mullon tuolla myyntiosiossa yks bläkkärim wingrack myynnissä jos kiinnostaa...

    Mitä tulee noihin lambdoihin, niin "suomi" bläkkäreissä ei 99-00 ollut kattiakaan, niin mitä niissä tekee lambdallakaan? Ainakaan itse molemmat mallit omistaneena ei kummankaan alkuperäisränneissä ollut lambdalle edes paikkaa. 2001- mallisissa oli sitten jo tämäkin "uudistus". Sen sijaan noissa saksantuontiversioissa katti saattoi olla jo ainakin 2000-mallissa, niitäkin on nähty.Tuon kattimallin taas tunnistaa siitä että vaimentimet ovat heti vaimentimen edestä huomattavasti paksummat kuin ilman kattia olevat kannut, joiden etuosa on samanpaksuista putkea vaimentimesta pakosarjaan.. (olipa kapulainen selostus )
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  8. #2198
    Juujuu. Itse oon aina aatellu että ruiskunohjain vaatii käytännössä aina lambdan. täytynee tilata tuollainen uudemmanmallin eliminaattori jos sen sais toimii. Nii ja tuontipyörä mulla.
  9. #2199
    Millanes toi kytkinkahvan liike teillä on? Itellä ensimmäiset sentti tai kaksi tekee kaiken työn, loput tyhjää. Uudesta asti tälläinen ratkaisu vai kytkin lopuillaan?
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  10. #2200
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaikki kakspyöräset ollu tollasia mopedeista alkaen...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #2201
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaikki kakspyöräset ollu tollasia mopedeista alkaen...
    No tämä kyllä eka missä on noin vamppi kytkin.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  12. #2202
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos kytkin ei luista niin ei siinä sitten pitäis kai mitään ongelmaa olla… Helpompi vaan vaihtaa isommalle kun pienempi kytkimen liike riittää. Tietty jos on vaijerikytkin niin kannattaa tsekata että kahvassa on sen verran vapaata että kytkin ottaa kokonaan kiinni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #2203
    Lainaa Tomba750 kirjoitti Katso viesti
    No tämä kyllä eka missä on noin vamppi kytkin.
    Niin... xx:ssähän on nestevälitteinen kytkin, joten tuntuma on paljon pehmeämpi
    kuin vaijerivälitteisissä ja samanlainen nestevälitteinen on myös Busassa.
    Ja säätöä ei ole, mutta suositan kytkinnesteiden vaihtoa määräajoin huolto-ohjeiden mukaisesti.

    Lisäys: Eli kuten yllä, jos ei kytkin luista niin ei muuta kuin kovaa ajoa
    *******************
    zx10r
    *******************
  14. #2204
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kaikki kakspyöräset ollu tollasia mopedeista alkaen...
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Niin... xx:ssähän on nestevälitteinen kytkin, joten tuntuma on paljon pehmeämpi
    kuin vaijerivälitteisissä ja samanlainen nestevälitteinen on myös Busassa.
    Ja säätöä ei ole, mutta suositan kytkinnesteiden vaihtoa määräajoin huolto-ohjeiden mukaisesti.

    Lisäys: Eli kuten yllä, jos ei kytkin luista niin ei muuta kuin kovaa ajoa

    Ei oo ensimmäinen nestekytkin alla, eikä pitäisi luistaa. Jotenkin niin vainoharhaiseks tullu tän pyörän kanssa, että piti varmistaa, että muillakin samanlainen kytkimen liike
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  15. #2205
    Kun ostaa säädettävän kytkinkahvan (+jarrukahvan) niin saa säädettyä pois tuota ylimääräistä aluetta. Tämä pitää tietysti tehdä niin ettei kytkin pohjassa tunnu vetoa.

    http://www.ebay.com/itm/Pro-Brake-Cl...b4c302&vxp=mtr
    Ei paljoa maksa ja asennus onnistuu minuuteissa.
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 23.04.2014 klo 11:54.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  16. #2206
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toisaalta, mä miettisin sitä miten hankalaksi vaihtaminen menee jos kytkin pitää painaa autotyyliin pohjaan asti Parisenttiä kytkintä, hetkellinen kaasun hellistys ja pykälän nosto ylös… ja verhotkaan ei heilahda kun jo mennään isommalla pykälällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #2207
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta, mä miettisin sitä miten hankalaksi vaihtaminen menee jos kytkin pitää painaa autotyyliin pohjaan asti Parisenttiä kytkintä, hetkellinen kaasun hellistys ja pykälän nosto ylös… ja verhotkaan ei heilahda kun jo mennään isommalla pykälällä.
    Ja sitten itketään kun löytyy välivapaita... noh ei sillä, itsekin teen aika nopeita vaihtoja.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  18. #2208
    Lainaa mRkukov kirjoitti Katso viesti
    Kun ostaa säädettävän kytkinkahvan (+jarrukahvan) niin saa säädettyä pois tuota ylimääräistä aluetta. Tämä pitää tietysti tehdä niin että kytkin pohjassa tunnu vetoa.

    http://www.ebay.com/itm/Pro-Brake-Cl...b4c302&vxp=mtr
    Ei paljoa maksa ja asennus onnistuu minuuteissa.
    No kyllähän noi jossain kohti piti tilata, kunhan löytyy ylimääräistä
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  19. #2209
    Ideoita??
    2 viimeistä kylmäkäynnistystä on kuulunu vähän epämääräistä ääntä: Lyhyt metallinen hankaus ääni, 3-4 kertaa muutaman sekunnin sisällä ja sen jälkeen ei mitään. Ketjunkiristin on vaihdettu pari viikkoa sitten..
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  20. #2210
    Miten ja mihin olette asentaneet Blackbirdiin virran ulosoton kännykän lataamista varten?
  21. #2211
    Lainaa ijuku kirjoitti Katso viesti
    Miten ja mihin olette asentaneet Blackbirdiin virran ulosoton kännykän lataamista varten?
    Itsellä oli tupakansytytinpistoke siellä satulan alla, sellainen tulpalinen venemalli. Siihen usb-sovitin tai mitä kukin tarvitsee. Piuhan puhelimeen sai vedettyä vasemmalta puolen siinä on sellainen kolo josta johdon saa vedettyä ja luurin taskuun. Vähän vaikeasti selitetty, ei ole ko pyörää enää kuviakaan ei ole laittaa. Suoraan vaan akusta sulake ja mahdollinen katkaisin väliin kuten itselläni oli. Jotkuthan vien tuon pistokkeen mittaripaneelin tienoille, mikä ehkä käytännöllisempi jos usein tarvetta. parhaiten taitaa saada vietyä kun seuraa sitä tankin alla oikealla puolella olevaa jarruputkea, tankkia joutuu vähän nostamaan mutta muuten helppo homma.
    K8-1000
  22. #2212
    http://motonet.fi/fi/tuote/386749/Up...USB-5V-max-21A
    ite laitoin tommosen banditin mustaan kate rämmäleeseen kiinni
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  23. #2213
    Lainaa ijuku kirjoitti Katso viesti
    Miten ja mihin olette asentaneet Blackbirdiin virran ulosoton kännykän lataamista varten?
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...kujohto-80502/
    ...tai vastaava.

    Kiinnitetty nippusiteillä ohaustangon etupuolelle virta-avaimen viereen... siitä yleensä kuvassa näkyvä jatkojohto tankkilaukkuun:
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  24. #2214


    Siinähän se kätevästi pysyy
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  25. #2215
    -04 xx iso huolto tehty ja kiristin vaihdettu. Ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä ja lämpimänäkin huonosti . Ennen huoltoa kaikki toimi, olisko kenelläkään tapahtunut vastaavaa?
  26. #2216
    ^ Väkisin tulee mieleen, että nokkien jako ei ole kohdallaan eli ketju on siirtynyt kiristintä vaihtaessa.
  27. #2217
    Luulisi että merkkihuollossa osaisivat kiristimen vaihtaa.
  28. #2218
    Käykö se sitten muuten normaalisti?Jos käy,niin kokeilisin itse tyhjäkäynnin säätöruuvaimesta pyörittämällä saada tyhjäkäyntiä kohdilleen.Jos sitä vaikka olisi huollossa "vahingossa" sorkittu,vaikka ei kyllä luulisi jos kerran on huollettu asiallisessa paikassa.
    Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
  29. #2219
    Jos pelkkä kiristin vaihdettu niin ei se ketju ole hypännyt.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  30.  
  31. #2220
    Paitsi sitten siinä tapauksessa, että on "tumpeloitu oikein huolella" kiristimen helppo asennustyö.
    Esim. jätetty "merkkihuoltoasennuksessa" kiristimen jousikuormaa helpottava asennuspelti paikoilleen kiristimeen
    ja sen jälkeen pyörä laitettu käyntiin, jolloin voi tuo jakokin silloin hypätä pois paikoiltaan jos ei ole ollut kiristimessä jousikuormaa päällänsä.

    Esim. kiristäjän oikeaoppisesta asennustoimenpiteestä oli jossain vanhassa ketjussa juttu, josta epäsuora lainaus:
    - Kiristin laitetaan asennusvaiheessa lyhimmilleen, jonka jälkeen asennetaan paikalleen peltiläpyskän lukitsemana (ns. pidätinpelti), joka on uudessa kiristimessä mukana/usein ns. paikoillaankin.
    - Kun kiristin on kiinnitetty omalle asennuspaikalleen moottoriin otetaan peltiläpyskä pois, jolloin kiristimen jousivoimakin vapautuu.
    - Asennetaan kierteellinen peitetulppa esim. vanhasta kiristimestä (mikäli sitä ei seurannut uuden kiristimen mukana) uuden kiristimen reikään, jossa em. peltiläpyskäkin oli.
    - Lopuksi *työnnetään pyörää ensin vaihde päällä eteenpäin, sitten taaksepäin, jolloin kiristin säätyy myös sopivan kireälle ennen asennuksen jälkeistä ensimmäistä käynnistystä.
    *******************
    zx10r
    *******************
Sivu: 74 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen