Mahtaisiko tuo 99 mallin xx tarvita edes lambda eliminaattoria.
Eiköhän nuo katalysaattori+lambda tullut xx:ään vasta "KORJAUS: mallivuodesta 2000" ja loppuvuodesta
PS. Itsellä -99 mallin xx ja siitä ei löydy katalysaattoria (katteja orkkisputkista), saati edes lambdan paikkaa "etuputkesta".
Viimeksi muokannut: eeroolli; 21.04.2014 klo 01:00.
*******************
zx10r
*******************
Pieni lisäys vielä, että tarkistin Haynesin manuaalin mukaan(tyhjäkäynnillä jalka alhaalla tai maintenance liittimen pinnit oikosuljettuna) FI vikakoodit ja mitään ei vilkuta eli vikamuistissa ei taida mitään olla.
Haynesin mukaan tollanen voi olla vain johtosarja vika tai ECUssa vikaa, mutta kun kaikki toimii niin taidanpa antaa olla ja talvella tutkitaan johtosarjaa tarkemmin. Kun ei kai tossa mikään rikkikään mene.
Itsellä myös X-11, ainoa häiriö mitä on ollut be valon kanssa oli aikoinaan liittimen hapettumasta johtunut toimimattomuus, miltei loppui bensa...
Bläkkäreissä FI valon outoa palamista aiheuttanut ongelma on ollut yleisimmin hapettuma jossain johtosarjan liittimessä (hupulla suojatut vaihteiston päällä olevat) FI valo palaa/vilkuttelee mutta mitään vikaa/vikakoodia ei löydy. Tarkista siis liitokset.
Älä korjaa ehjää....
Tupla-X -04
Ei ollu täälläkään lambadaa alkuperäsessä käyrästössä..
Honda CBR 1100 XX -99
Mullon tuolla myyntiosiossa yks bläkkärim wingrack myynnissä jos kiinnostaa...
Mitä tulee noihin lambdoihin, niin "suomi" bläkkäreissä ei 99-00 ollut kattiakaan, niin mitä niissä tekee lambdallakaan? Ainakaan itse molemmat mallit omistaneena ei kummankaan alkuperäisränneissä ollut lambdalle edes paikkaa. 2001- mallisissa oli sitten jo tämäkin "uudistus". Sen sijaan noissa saksantuontiversioissa katti saattoi olla jo ainakin 2000-mallissa, niitäkin on nähty.Tuon kattimallin taas tunnistaa siitä että vaimentimet ovat heti vaimentimen edestä huomattavasti paksummat kuin ilman kattia olevat kannut, joiden etuosa on samanpaksuista putkea vaimentimesta pakosarjaan.. (olipa kapulainen selostus)
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Juujuu. Itse oon aina aatellu että ruiskunohjain vaatii käytännössä aina lambdan. täytynee tilata tuollainen uudemmanmallin eliminaattori jos sen sais toimii. Nii ja tuontipyörä mulla.
Millanes toi kytkinkahvan liike teillä on? Itellä ensimmäiset sentti tai kaksi tekee kaiken työn, loput tyhjää. Uudesta asti tälläinen ratkaisu vai kytkin lopuillaan?
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kaikki kakspyöräset ollu tollasia mopedeista alkaen...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jos kytkin ei luista niin ei siinä sitten pitäis kai mitään ongelmaa olla… Helpompi vaan vaihtaa isommalle kun pienempi kytkimen liike riittää. Tietty jos on vaijerikytkin niin kannattaa tsekata että kahvassa on sen verran vapaata että kytkin ottaa kokonaan kiinni.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Niin... xx:ssähän on nestevälitteinen kytkin, joten tuntuma on paljon pehmeämpi
kuin vaijerivälitteisissä ja samanlainen nestevälitteinen on myös Busassa.
Ja säätöä ei ole, mutta suositan kytkinnesteiden vaihtoa määräajoin huolto-ohjeiden mukaisesti.
Lisäys: Eli kuten yllä, jos ei kytkin luista niin ei muuta kuin kovaa ajoa![]()
*******************
zx10r
*******************
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Kun ostaa säädettävän kytkinkahvan (+jarrukahvan) niin saa säädettyä pois tuota ylimääräistä aluetta. Tämä pitää tietysti tehdä niin ettei kytkin pohjassa tunnu vetoa.
http://www.ebay.com/itm/Pro-Brake-Cl...b4c302&vxp=mtr
Ei paljoa maksa ja asennus onnistuu minuuteissa.![]()
Viimeksi muokannut: mRkukov; 23.04.2014 klo 11:54.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Toisaalta, mä miettisin sitä miten hankalaksi vaihtaminen menee jos kytkin pitää painaa autotyyliin pohjaan astiParisenttiä kytkintä, hetkellinen kaasun hellistys ja pykälän nosto ylös… ja verhotkaan ei heilahda kun jo mennään isommalla pykälällä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ideoita??
2 viimeistä kylmäkäynnistystä on kuulunu vähän epämääräistä ääntä: Lyhyt metallinen hankaus ääni, 3-4 kertaa muutaman sekunnin sisällä ja sen jälkeen ei mitään. Ketjunkiristin on vaihdettu pari viikkoa sitten..
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Miten ja mihin olette asentaneet Blackbirdiin virran ulosoton kännykän lataamista varten?
Itsellä oli tupakansytytinpistoke siellä satulan alla, sellainen tulpalinen venemalli. Siihen usb-sovitin tai mitä kukin tarvitsee. Piuhan puhelimeen sai vedettyä vasemmalta puolen siinä on sellainen kolo josta johdon saa vedettyä ja luurin taskuun. Vähän vaikeasti selitetty, ei ole ko pyörää enää kuviakaan ei ole laittaa. Suoraan vaan akusta sulake ja mahdollinen katkaisin väliin kuten itselläni oli. Jotkuthan vien tuon pistokkeen mittaripaneelin tienoille, mikä ehkä käytännöllisempi jos usein tarvetta. parhaiten taitaa saada vietyä kun seuraa sitä tankin alla oikealla puolella olevaa jarruputkea, tankkia joutuu vähän nostamaan mutta muuten helppo homma.
K8-1000
http://motonet.fi/fi/tuote/386749/Up...USB-5V-max-21A
ite laitoin tommosen banditin mustaan kate rämmäleeseen kiinni
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...kujohto-80502/
...tai vastaava.
Kiinnitetty nippusiteillä ohaustangon etupuolelle virta-avaimen viereen... siitä yleensä kuvassa näkyvä jatkojohto tankkilaukkuun:
![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Siinähän se kätevästi pysyy
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
-04 xx iso huolto tehty ja kiristin vaihdettu. Ei käy kylmänä tyhjäkäyntiä ja lämpimänäkin huonosti . Ennen huoltoa kaikki toimi, olisko kenelläkään tapahtunut vastaavaa?
^ Väkisin tulee mieleen, että nokkien jako ei ole kohdallaan eli ketju on siirtynyt kiristintä vaihtaessa.
Käykö se sitten muuten normaalisti?Jos käy,niin kokeilisin itse tyhjäkäynnin säätöruuvaimesta pyörittämällä saada tyhjäkäyntiä kohdilleen.Jos sitä vaikka olisi huollossa "vahingossa" sorkittu,vaikka ei kyllä luulisi jos kerran on huollettu asiallisessa paikassa.
Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
Jos pelkkä kiristin vaihdettu niin ei se ketju ole hypännyt.
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Paitsi sitten siinä tapauksessa, että on "tumpeloitu oikein huolella" kiristimen helppo asennustyö.
Esim. jätetty "merkkihuoltoasennuksessa" kiristimen jousikuormaa helpottava asennuspelti paikoilleen kiristimeen
ja sen jälkeen pyörä laitettu käyntiin, jolloin voi tuo jakokin silloin hypätä pois paikoiltaan jos ei ole ollut kiristimessä jousikuormaa päällänsä.
Esim. kiristäjän oikeaoppisesta asennustoimenpiteestä oli jossain vanhassa ketjussa juttu, josta epäsuora lainaus:
- Kiristin laitetaan asennusvaiheessa lyhimmilleen, jonka jälkeen asennetaan paikalleen peltiläpyskän lukitsemana (ns. pidätinpelti), joka on uudessa kiristimessä mukana/usein ns. paikoillaankin.
- Kun kiristin on kiinnitetty omalle asennuspaikalleen moottoriin otetaan peltiläpyskä pois, jolloin kiristimen jousivoimakin vapautuu.
- Asennetaan kierteellinen peitetulppa esim. vanhasta kiristimestä (mikäli sitä ei seurannut uuden kiristimen mukana) uuden kiristimen reikään, jossa em. peltiläpyskäkin oli.
- Lopuksi *työnnetään pyörää ensin vaihde päällä eteenpäin, sitten taaksepäin, jolloin kiristin säätyy myös sopivan kireälle ennen asennuksen jälkeistä ensimmäistä käynnistystä.
*******************
zx10r
*******************