tuplax:aan kattelen tässä uutta pleksiä. paikallaan on tällä hetkellä mra:n tuplakupla, mutta mietin tässä jotain vähän paremmin suojaavaa mallia. äkkiseltään mra:n vario touring vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta, harmi tosin ettei sitä ole mustana. onko jollain kokemusta tosta xx:ssa? toinen vaihtoehto mikä nyt tuli mielleen on tuo mra X-Creen joko alkuperäiseen tai tohon tuplakuplaan asennettuna.
Omasta pyörästä kun kärähti jännitteensäädin, niin se oli helppo todeta siitä että se haisi kunnolla palaneelle.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.04.2014 klo 04:50.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mä en ole hirveen hyvä tässä mekaanikon hommassa. Jos tietäisin missä ne laturin johdot on niin voisin mitata. Mulla kävi pari kertaa nopeasti BikeWorldin huoltomies siinä vilkasemassa mun pyörää kun uusi akku oli kiinni. Totesi ettei lataa... Kertoi myös että "erittäin usein" akun lisäksi hajoaa se jännitteen säädin.
Uuden akun jännite oli 12,2 V kun pyörä oli käynnissä, ja laski hieman kun väänsi kaasua.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Akku <- Jännitteensäädin <- Staattori
Omassa on vaihdettu kaikki. Ensin pari akkua, sitten kun ei auta niin taisivat vaihtaa suoraan sekä säätimen että staattorin. Tämä siis edellisellä omistajalla.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
90% varmuudella säädin on kypsä, loput 10% menee sitten staattorille.
Omaan X-11:seen hain Stormilta säätimen viime keväänä kun Duellin halvempi ei kestänyt täyttä kautta.
Nuo johdot jouduin jatkamaan, säädin on oikealla puolella takasivulla ja saatavilla oli vain lyhytjohtoista mallia, säätimen johtojen liittimen tyvestä nips poikki ja sulateabikojatkoilla liitos alkuperäisen saatimen johtoihin.
Noiden säätimien toiminta on aika yleismallista, jos vain johtojen määrä täsmää, muutama vuosi sitten pölähti duunipaikalle jamppa joka oli matkalla Hollannista suomen lappiin, jännitteensäädin oli kypsynyt epäonnisen matkaajan Hondasta, kello oli jo viisi eikä ollut kiirettä vetää huollon ovia kiinni. Hyllystä löytyi (muistaakseni) yamahan moottorikelkan säädin ja johdot oikein yhdistämälla alkoi Honda lataamaan oikein hyvin. Parasta tuossa oli se että saatiin kaveri matkaan (ja tyytyväisenä).
Älä korjaa ehjää....
Jos sen verran leikit mekaanikkoa ja saat laturin liittimen irti ni tarkista et kaikkien (kolmen) pinnien välissä on sama jännite
Jos ei = uus staattori
Jos on = uus jännitteensäädin. Tais löytyä siitä penkin alta oikeasta sivusta?
"All three should be the same value – any significant difference of one reading will indicate a bad phase and the stator is probably defective.
At idle this should be ~ 20V* and rise to ~ 70V* at 5K rpm." @ http://www.triumphrat.net/speed-trip...r-upgrade.html
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
^ senverran vielä vinkkiä että mittaus suoritetaan vaihtovirta asetuksella, onhan tuossa kyllä ne ~ merkit mutta kaikki ei välttämättä hoksaa.
Älä korjaa ehjää....
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.04.2014 klo 11:37.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Mikähän tää on?
http://www.elektroniikkaosat.com/c-9...a-malli-2.html
Tupla-X -04
Itse tuli Ebaysta tilattua puolan pojalta säädin n. 30€ toimituskuluineen.. Hyvin ainakin syksyn ja tämän kevään on toiminut. Vanhaan verrattuna on kunnon alumiini kansi jäähdytysripoilla...
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
No niin... Staattori on nyt mitattu, ja sieltähän tuli oikein piristäviä uutisia!! 9v, 22V ja 29V
(Voisko olla sitten niin hyvä tuuri että säädin on ehjä??)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Onhan se näinkin, ja toivossa hyvä elää. Kannattaa kuitenkin mitata lataus heti staattorin vaihdon jälkeen, ja jos heittoa järkevistä arvoista, vaihtaa se säädin heti, eikä vasta sitten, kun uusikin staattori on päästänyt savut pihalle.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Hommaa vaan uusi staattori vaikka http://www.electrexworld.co.uk/ tai MotoMasterilta.
Motomasterilla vähän kalliinpi kuin valmistajalta.
Itselläni ei hajonnut säätäjä vaikka leikin jonkin aikaa risalla staattorilla.
Avaa laturin poski niin huomaat todennäköisesti staattorin tuhoutuneen.
Paljonkos rastaalla oli vedetty kun staattori antautui.
Mulla löytyis tallista mustana semmoinen oikein reilusti korkea ja leveä malli (merkkiä ja mallia ei tiedossa). Jouduin vaihtaa mra-tourinkiin kun mulle korkea malli pyöritti kypärään ravistuksen. Täysin ehjä, voisin myydä sopivasti tarvitsevalle.Kuvaa en osannut "kädettömänä"
tähän liittää mutta eiköhän sekin jollain konstilla saada siirtymään jos kiinnostuit.
Viimeksi muokannut: Digger1; 14.04.2014 klo 12:29.
Laitoin kuolleen akun tilalle uuden akun.
(ei ladannut ajaessa yhtään)
Pitkät päällä tyhjäkäynnillä akun jännite oli 11.95V
Sitten kierroksia nostamalla 1000 - 5000rpm:n asti näytti kokoajan 14,60V
Taitaa olla lataus ihan kunnossa?
Tupla-X -04
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Löytyisikö linkkejä tai vinkkejä mistä ostaa Suomesta tai ulkomailta bläkkärin wingrack telineen laukut tai vaihtoehtoisesti originaali laukuille teline?
Rsv1000r factory
Osaisko kukaan kertoa löytyykö mistään vm-99 pyörään lambda eliminatoria tai sopiiko uudemman mallin eliminaattori? Ite en ainakaan löytänyt mistään -99-00 mallin pyörään. Tuli eilen vaihdettua jakopään kettinki ja laahaimet. Vois sanoa että turhaa työtä mutta saipahan mielenrauhan.laahaimissa ei ollu minkäänlaista kulumaa ja ketju oli ehkä n.millin venyny. Sivusuunnassa taipui enemmän mitä uusi ketju. Yhdessä imuventtiilissä oli välys vähän tiukka. Ja pyörällä ajettu 101000km.
Luulisi tuon lambdakillerin käyvän, sehän on vain vastus johtosarjan liittimeen sopivassa tulpassa, voihan olla että liittimen tyyppi on vaihtunut mutta rakennettavissa tuo on jos ei heittämällä sovi.
Älä korjaa ehjää....
Onkohan joku perehtyny mittariston FI-valon ja Bensavalon toimintaan.
Kyseessä on siis X11, eli melkein samanlaiset sähköt kuin bläkkärissä.
Laitoin tohon Koson mittariston ja kun uudessa mittarissa ei ollu tarpeeksi varotusvalon paikkoja, niin kytkin ajonestoon, FI ja bensavaloon erilliset ledit.
Ajonestovalo toimii ihan loogisesti, eli palaa hetken kun laittaa virrat päälle. Eli tämä toimii.
FI valo ja bensavalo palaa koko ajan kun virrat päällä ja on siis samanlainen ledi vastuksen kanssa kun toi toimiva ajonestovalokin.
Pyörä toimii normaalisti ja bensaa on tankki melkein täynnä, siinä mielessä kaikki ok, mutta olishan sehyvä saada noi toimimaan oikein.
Eli onko mulla vaan nyt bensavalon anturi rikki ja FI:ssä joku häiriö päällä?
Käsittääkseni toi FI valon pitäis vilkutella jotenkin tietyssä tahdissa mahdollisten vikojen mukaan ja se siis vaan palaa koko ajan.
Pyörä on ollu mulla pari kuukautta ja siinä ei ollu ostaessa alkuperästä mittaristoa, joten ei ole kokemusta esim. bensavalon toiminnasta aiemmin.