Sivu: 73 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2363717273747583 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2161:stä 2190:een 3435:sta
  1. #2161
    tuplax:aan kattelen tässä uutta pleksiä. paikallaan on tällä hetkellä mra:n tuplakupla, mutta mietin tässä jotain vähän paremmin suojaavaa mallia. äkkiseltään mra:n vario touring vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta, harmi tosin ettei sitä ole mustana. onko jollain kokemusta tosta xx:ssa? toinen vaihtoehto mikä nyt tuli mielleen on tuo mra X-Creen joko alkuperäiseen tai tohon tuplakuplaan asennettuna.
  2. #2162
    Omasta pyörästä kun kärähti jännitteensäädin, niin se oli helppo todeta siitä että se haisi kunnolla palaneelle.
  3. #2163
    Lainaa Sek1 kirjoitti Katso viesti
    haisi kunnolla palaneelle.
    ??? Pitäiskö mennä nuuhkimaan?? Eiks se voi mennä muuten rikki kuin "kärähtämällä"?
    Ja jos se ei olekaan rikki niin mikäs sitten on?? Itse laturi? Latausrele??
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.04.2014 klo 04:50.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #2164
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    ??? Pitäislö mennä nuuhkimaan?? Eiks se voi mennä muuten rikki kuin "kärähtämällä"?
    Ja jos se ei olekaan rikki niin mikäs sitten on?? Itse laturi? Latausrele??
    No paljonkos on jänniteet laturin johdoista?
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  5. #2165
    Lainaa Tomba750 kirjoitti Katso viesti
    No paljonkos on jänniteet laturin johdoista?
    Niinpä. Hyvä olisi mitata, ennen kuin summan mutikassa ostaa osia. Jos ei muuten, niin ei säre sitä uuttakin säädintä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #2166
    Lainaa Tomba750 kirjoitti Katso viesti
    No paljonkos on jänniteet laturin johdoista?
    Mä en ole hirveen hyvä tässä mekaanikon hommassa. Jos tietäisin missä ne laturin johdot on niin voisin mitata. Mulla kävi pari kertaa nopeasti BikeWorldin huoltomies siinä vilkasemassa mun pyörää kun uusi akku oli kiinni. Totesi ettei lataa... Kertoi myös että "erittäin usein" akun lisäksi hajoaa se jännitteen säädin.
    Uuden akun jännite oli 12,2 V kun pyörä oli käynnissä, ja laski hieman kun väänsi kaasua.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #2167
    Akku <- Jännitteensäädin <- Staattori

    Omassa on vaihdettu kaikki. Ensin pari akkua, sitten kun ei auta niin taisivat vaihtaa suoraan sekä säätimen että staattorin. Tämä siis edellisellä omistajalla.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  8. #2168
    90% varmuudella säädin on kypsä, loput 10% menee sitten staattorille.
    Omaan X-11:seen hain Stormilta säätimen viime keväänä kun Duellin halvempi ei kestänyt täyttä kautta.
    Nuo johdot jouduin jatkamaan, säädin on oikealla puolella takasivulla ja saatavilla oli vain lyhytjohtoista mallia, säätimen johtojen liittimen tyvestä nips poikki ja sulateabikojatkoilla liitos alkuperäisen saatimen johtoihin.
    Noiden säätimien toiminta on aika yleismallista, jos vain johtojen määrä täsmää, muutama vuosi sitten pölähti duunipaikalle jamppa joka oli matkalla Hollannista suomen lappiin, jännitteensäädin oli kypsynyt epäonnisen matkaajan Hondasta, kello oli jo viisi eikä ollut kiirettä vetää huollon ovia kiinni. Hyllystä löytyi (muistaakseni) yamahan moottorikelkan säädin ja johdot oikein yhdistämälla alkoi Honda lataamaan oikein hyvin. Parasta tuossa oli se että saatiin kaveri matkaan (ja tyytyväisenä).
    Älä korjaa ehjää....
  9. #2169
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä en ole hirveen hyvä tässä mekaanikon hommassa. Jos tietäisin missä ne laturin johdot on niin voisin mitata. Mulla kävi pari kertaa nopeasti BikeWorldin huoltomies siinä vilkasemassa mun pyörää kun uusi akku oli kiinni. Totesi ettei lataa... Kertoi myös että "erittäin usein" akun lisäksi hajoaa se jännitteen säädin.
    Uuden akun jännite oli 12,2 V kun pyörä oli käynnissä, ja laski hieman kun väänsi kaasua.
    Jos sen verran leikit mekaanikkoa ja saat laturin liittimen irti ni tarkista et kaikkien (kolmen) pinnien välissä on sama jännite
    Jos ei = uus staattori
    Jos on = uus jännitteensäädin. Tais löytyä siitä penkin alta oikeasta sivusta?

    "All three should be the same value – any significant difference of one reading will indicate a bad phase and the stator is probably defective.
    At idle this should be ~ 20V* and rise to ~ 70V* at 5K rpm." @ http://www.triumphrat.net/speed-trip...r-upgrade.html
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  10. #2170
    ^ senverran vielä vinkkiä että mittaus suoritetaan vaihtovirta asetuksella, onhan tuossa kyllä ne ~ merkit mutta kaikki ei välttämättä hoksaa.
    Älä korjaa ehjää....
  11. #2171
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    ^ senverran vielä vinkkiä että mittaus suoritetaan vaihtovirta asetuksella, onhan tuossa kyllä ne ~ merkit mutta kaikki ei välttämättä hoksaa.
    joo ei huono vinkki tasajännitteellä vois joku ihmetellä nollia ja vaihtaa uuden laturin
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  12. #2172
    Prkl... STORMIN siedettävän hintainen säädin löytyy hyllystä... TURUSTA! Ja oletan että Bikeworldin orggis on sen verran tyyris että sitä en osta. No mittaillaan nyt kuitenkin tänään jos sen siit... liittimen löydän.
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    90% varmuudella säädin on kypsä, loput 10% menee sitten staattorille
    JL-Bike antoi prosenteiksi 70% ja 30%
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.04.2014 klo 11:37.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #2173
  14. #2174
    Itse tuli Ebaysta tilattua puolan pojalta säädin n. 30€ toimituskuluineen.. Hyvin ainakin syksyn ja tämän kevään on toiminut. Vanhaan verrattuna on kunnon alumiini kansi jäähdytysripoilla...
    Kawasaki zx-12r 2005
    Saab 9-5 Aero 2004
    Saab 96 V4 Super -79
  15. #2175
    No niin... Staattori on nyt mitattu, ja sieltähän tuli oikein piristäviä uutisia!! 9v, 22V ja 29V
    (Voisko olla sitten niin hyvä tuuri että säädin on ehjä??)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #2176
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    No niin... Staattori on nyt mitattu, ja sieltähän tuli oikein piristäviä uutisia!! 9v, 22V ja 29V
    (Voisko olla sitten niin hyvä tuuri että säädin on ehjä??)
    Hyvä tuuri? Staattori taitaa olla tyyriimpi, kuin säädin. Ja jokuhan sen staattorinkin on polttanut...

    Edit: Tuleeko tuossa kaikki kolme vaihetta suoraan säätimelle, vai onko "vanhaan" tyyliin yksi valokatkaisijan kautta? Jos näin, niin olihan valot päällä?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #2177
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko tuossa kaikki kolme vaihetta suoraan säätimelle?
    Kaikki kolme tulee säätimelle.
    Hyvällä tuurilla tarkoitin sitä että mielummin maksan staattorista 240 euroa kuin niistä molemmista 380 euroa!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  18. #2178
    Onhan se näinkin, ja toivossa hyvä elää. Kannattaa kuitenkin mitata lataus heti staattorin vaihdon jälkeen, ja jos heittoa järkevistä arvoista, vaihtaa se säädin heti, eikä vasta sitten, kun uusikin staattori on päästänyt savut pihalle.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #2179
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    No niin... Staattori on nyt mitattu, ja sieltähän tuli oikein piristäviä uutisia!! 9v, 22V ja 29V
    (Voisko olla sitten niin hyvä tuuri että säädin on ehjä??)
    Luulen että se lataussäädin on kypsä, Noista kahdesta isommasta jännitteestä sen ois ehjänä pitänyt pystyä kehittämään latausjännitettä.
  20. #2180
    Hommaa vaan uusi staattori vaikka http://www.electrexworld.co.uk/ tai MotoMasterilta.
    Motomasterilla vähän kalliinpi kuin valmistajalta.
    Itselläni ei hajonnut säätäjä vaikka leikin jonkin aikaa risalla staattorilla.
    Avaa laturin poski niin huomaat todennäköisesti staattorin tuhoutuneen.
    Paljonkos rastaalla oli vedetty kun staattori antautui.
  21. #2181
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kaikki kolme tulee säätimelle.
    Hyvällä tuurilla tarkoitin sitä että mielummin maksan staattorista 240 euroa kuin niistä molemmista 380 euroa!!
    Taasko se honda on rikki
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  22. #2182
    Korjaamot rakastaa Hontia.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  23. #2183
    Lainaa Mooze kirjoitti Katso viesti
    tuplax:aan kattelen tässä uutta pleksiä. paikallaan on tällä hetkellä mra:n tuplakupla, mutta mietin tässä jotain vähän paremmin suojaavaa mallia. äkkiseltään mra:n vario touring vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta, harmi tosin ettei sitä ole mustana. onko jollain kokemusta tosta xx:ssa? toinen vaihtoehto mikä nyt tuli mielleen on tuo mra X-Creen joko alkuperäiseen tai tohon tuplakuplaan asennettuna.
    Mulla löytyis tallista mustana semmoinen oikein reilusti korkea ja leveä malli (merkkiä ja mallia ei tiedossa). Jouduin vaihtaa mra-tourinkiin kun mulle korkea malli pyöritti kypärään ravistuksen. Täysin ehjä, voisin myydä sopivasti tarvitsevalle. Kuvaa en osannut "kädettömänä" tähän liittää mutta eiköhän sekin jollain konstilla saada siirtymään jos kiinnostuit.
    Viimeksi muokannut: Digger1; 14.04.2014 klo 12:29.
  24. #2184
    Laitoin kuolleen akun tilalle uuden akun.

    (ei ladannut ajaessa yhtään)

    Pitkät päällä tyhjäkäynnillä akun jännite oli 11.95V

    Sitten kierroksia nostamalla 1000 - 5000rpm:n asti näytti kokoajan 14,60V

    Taitaa olla lataus ihan kunnossa?
    Tupla-X -04
  25. #2185
    Lainaa Teemu 79 kirjoitti Katso viesti
    Taasko se honda on rikki
    Ei se ole rikki (enään), se on ehjätty!
    Staattori vaihdettu ja kiitos Bikeworldin Matin sain lopulta tingittyä sen laturin hinnan niin alas ettei enää hirvittänyt! Yllättäen staattorin vaihdon jälkeen myös lataus toimi, eli jännitteensäädin on ilmeisesti ehjä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #2186
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole rikki (enään), se on ehjätty!
    Staattori vaihdettu ja kiitos Bikeworldin Matin sain lopulta tingittyä sen laturin hinnan niin alas ettei enää hirvittänyt! Yllättäen staattorin vaihdon jälkeen myös lataus toimi, eli jännitteensäädin on ilmeisesti ehjä!
    Toivotaan että toimii pääsiäisen yli ja kunnes uusi murheen kryyni tulee..
    toivotaan että uusi toimii paremmin ku nää edelliset
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  27. #2187
    Löytyisikö linkkejä tai vinkkejä mistä ostaa Suomesta tai ulkomailta bläkkärin wingrack telineen laukut tai vaihtoehtoisesti originaali laukuille teline?
    Rsv1000r factory
  28. #2188
    Osaisko kukaan kertoa löytyykö mistään vm-99 pyörään lambda eliminatoria tai sopiiko uudemman mallin eliminaattori? Ite en ainakaan löytänyt mistään -99-00 mallin pyörään. Tuli eilen vaihdettua jakopään kettinki ja laahaimet. Vois sanoa että turhaa työtä mutta saipahan mielenrauhan. laahaimissa ei ollu minkäänlaista kulumaa ja ketju oli ehkä n.millin venyny. Sivusuunnassa taipui enemmän mitä uusi ketju. Yhdessä imuventtiilissä oli välys vähän tiukka. Ja pyörällä ajettu 101000km.
  29. #2189
    Luulisi tuon lambdakillerin käyvän, sehän on vain vastus johtosarjan liittimeen sopivassa tulpassa, voihan olla että liittimen tyyppi on vaihtunut mutta rakennettavissa tuo on jos ei heittämällä sovi.
    Älä korjaa ehjää....
  30.  
  31. #2190
    Onkohan joku perehtyny mittariston FI-valon ja Bensavalon toimintaan.

    Kyseessä on siis X11, eli melkein samanlaiset sähköt kuin bläkkärissä.

    Laitoin tohon Koson mittariston ja kun uudessa mittarissa ei ollu tarpeeksi varotusvalon paikkoja, niin kytkin ajonestoon, FI ja bensavaloon erilliset ledit.

    Ajonestovalo toimii ihan loogisesti, eli palaa hetken kun laittaa virrat päälle. Eli tämä toimii.

    FI valo ja bensavalo palaa koko ajan kun virrat päällä ja on siis samanlainen ledi vastuksen kanssa kun toi toimiva ajonestovalokin.

    Pyörä toimii normaalisti ja bensaa on tankki melkein täynnä, siinä mielessä kaikki ok, mutta olishan sehyvä saada noi toimimaan oikein.

    Eli onko mulla vaan nyt bensavalon anturi rikki ja FI:ssä joku häiriö päällä?
    Käsittääkseni toi FI valon pitäis vilkutella jotenkin tietyssä tahdissa mahdollisten vikojen mukaan ja se siis vaan palaa koko ajan.

    Pyörä on ollu mulla pari kuukautta ja siinä ei ollu ostaessa alkuperästä mittaristoa, joten ei ole kokemusta esim. bensavalon toiminnasta aiemmin.
Sivu: 73 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2363717273747583 ... ViimeinenViimeinen