Kiristin on vaihdettu vasta mutta kolkatus kuuluu nimenomaan kuumalla koneella.
Joo niinkai se täytyy tehä.Menihän tuossa 100000km rikki hetki sitten. Yhteensä reilu 7tkm tuli tänä kesänä ajeltua ja keväällä pyörän hommasin. Muutama viikko sitten sain hommattua hiilikuitusliparit ja veronpalautukset ku tulee niin powercommander tilaukseen. Kn-suodatin ja uudet tulpat on jo hankittuna. Pitää nyt vielä miettiä annanko olla sen kytkinkorin... Olis kyllä jo se kytkinposken tiivistekin hyllyssä. No,aika näyttää miten sitä innostuu purkamaan.
onko muuten kukaan porauttanu 1200cc ja laittanu niitä olikos ne nyt je-pistonsin mäntiä mitä stormi myy? Millainen vaikutus oli?
^
Kytkinkoppa sielä kolkuttelee.
Omissa hondissa ollu samaa.
Hyvä kai se olis vaihtaa, ei siitä haittaakaan ole.
Luultavasti se ei riko mitään, mutta se kolkatus on aika v*ttumaisen kuulosta...![]()
Se oli jo rikki...
Joo, se kuulostaa aika keljulta, kylmäkäynnistyskolkotus on suht normaalia ja kytkinkorin vaihto on kait hetken hurmio tuohon kylmäkalkkeeseen, kuumana koliseva saattaisi käydä jo omankin hermon päälle.
Älä korjaa ehjää....
Jaahas... meikäläisellä nyt alla ensimmäinen Bläkkäri. Kuudes pyörä noin kaiken kaikkiaan! Ihan ensimmäinen havainto on se että 40tkm ajamani BMW K1200S oli kovasti samanlainen pyörä, hieman tehokkaampi ja ärjympi... mutta ajoltaan ja tyyliltään kovasti samanoloinen. Valitettavasti tää Bläkkäri on minulle kuitenkin himpun liian ahdas!!! Eli talven aikana pitäisi saada klipareita ylös/ taaksepäin, Stormilla olisi myynnissä 3 + 3 cm siirtävä valmis paketti mutta saisiko vastaavaa jostain vähän edullisemmin??
Toinen mitä haluaisin pikkasen säätää olisi penkki, eli 1-2 cm ylemmäs niin olisin tyytyväinen, Onko se vain Comfort-penkin tilaus vai olisiko joku muu vaihtoehto olemassa??
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
ahdas ?
Itekkään en ole mikään pikkupoika ( 185cm ja 110kg) ja ei minkäänlaisia onglemia. Ja en ole lyhyt jalkanen.
Eli tämähän riippuu raajojen pituudesta suhteesta kroppaan.
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Ebaystä löytyy korotuskalikoita ainakin.. Mut toi 3cm siirto kaiketi eteenpäin (taakse)niin sellasia en sieltä olekkaan vielä löytäny. Penkkiasia on monella mielessä kun se alkuperäinen ei oo oikein parhaimmasta päästä, jos kädentaitoja löytyy niin talvenaikana itse muokkaamaan, päällisen neuloo uuestaan ompelimot vaikka kirjoituksineen kaikkineen tai sitten Top-Saddlerilta jakkaran tilaukseen.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ei kun nimen omaan taaksepäin, eli lähemmäs kuljettajaa. Ajoasento pystymmäksi!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Moi GoZa,
Vifferin (98 - 01) kahvat on aika paljon käytetty modi bläggäreissä, nostaa asentoa ja pärjää vielä orkkiskaapeleilla/-vaijereilla... sopiiko sinun ergonomiaan, niin-mutta e-bay on ystävä
, tai kysele pyöräpurkaamoilta...
Edit: taitaa ne uudemmankin vifferin (vtec 2002 =>) kahvat sopia...
MAD (mean absolute deviation)
jawsilla koropalat 28mm kohtuuhintaiset, itsekin tilannut sieltä. stormilla on ainakin ollut myynnissä cliparit, jotka nosti ehkä tuuman ja pari kolme senttiä lähemmäs kuskia.
mutta kannattaa miettiä, kumpi auttaa paremmin (halvemmalla) korkeampi penkki vaiko laskupalikat jalkatappeihin joilla tapit laskee parisen senttiä ja polvikulma loivenee. palikat ei paljoa myöskään jawsilla maksa, samaan lähetykseen tulee samalla nekin jos tilausta tekee..
jos tankoa nostaa pari senttiä ja penkkiä pari senttiä, niin eikös silloin kädet ole edelleen samassa asennossa kuin alunperin..?tanko ylös ja jalat alas, niin asento menee pystymmäksi. mun logiikalla..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Bonjasin kyllä mitä tarkoitit, kunhan vähän lähin hassuttelemaan.Olisikin mielenkiintoista koklata BB:tä vifferin clipareilla. Edellisessä ei ollu mitää ja nykyisessä on a'bout 3,5cm korokepalikat ja parani ajoasento ainaki mulle paremmaksi ku ilman mitään. Ja onnistu kaikilla orkkis jutuilla laittaa lisäkalikat.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Älä korjaa ehjää....
Purin viime talvena Yoshin RS-3 sliparin ja laitoin uudet sisuskalut. Kuoren niittasin kiinni popniiteillä kuten asiaan kuuluu. Muutamassa niitissä on jäänyt se tapista katkeava pää irtonaiseksi sinne niitin sisälle ja se helisee/särisee tietyllä kierrosalueella aika häiritsevästi. Ja ainakin yhdestä niitistä se nysä on pudonnut pois ja tehny niitistä onton josta tulee pakokaasut läpi, näkee ihan silmällä. Tyhjäkäynnilläkin ääni muuttuu selvästi kun tukkii sormilla noi niittien päät. Koko kesän oon kuunnellut tota sirinää mut nyt ei enää jaksa. Ensin aattelin uittaa täyteen pikaliimaa mut se ei kyllä tuki isompia koloja.. Onko hyviä ehdotuksia millä massalla noi sais pursotettua umpeen?
Ja pakollinen hauska kuva vielä loppuun:
![]()
Honda CBR1100XX Super Blackbird -97
[QUOTE=supaukko;6235450] Onko hyviä ehdotuksia millä massalla noi sais pursotettua umpeen?QUOTE]
Itse unohtaisin kyllä massat ja liimat... Poraa ne huonot popniitit pois ja tee homma uudelleen, tällä kertaa porausreikään sopivan tiukoilla rst niiteillä (vaatii sitten hieman hauista puristaa niitä pihtejä)
MAD (mean absolute deviation)
Viime talvena itsekin huolsin RS3:n. Porasin päädyn popparit irti, tsekkasin sisällön joka olikin ihan kaikinpuolin OK. Edes villoja en vaihtanut, vaikka olin jo hankkinut. Ja ko Yoshin röörillä on ajettu 100tkm.
Ostin myös Yoshin omia poppareita, ovat muistaakseni happosia. Ne olivat toki jäykkiä (lujia) ja katkesivat vasta kun niittipihtejä kunnolla painoi. Ja oli oma homma saada kaikki reiät nätisti kohdilleen, kumma kyllä. Kaikki niitit katkesivat 'kauniisti' juuri oikeasta paikasta. Ja tuli tiiveiksi. Mutta joo, maksoihan ne yhteensä kai parin kympin verran.
Suosittelen uutta niittausta. Jos et 'merkkiniittejä' hanki, niin vaikka lähimmästä biltemasta/motonetistä löytynee soppeleita rosteriniittejä. Ota vaikka pikkuisen liian isot ja poraa reiät sopiviksi.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Niitit on alan erikoisliikkeestä ostettu RST-versioita. Ulkokuori oli sisäosassa kiinni PULTEILLA, ei niiteillä. Ja rungossa oli siis kierteet. Edellinen omistaja oli laittanut tavalliset mustat kuusiopultit jotka luonnollisesti oli ruostuneet kiinni. Porasin ne pois jolloin jäljelle jäänyt reikä oli aika iso, ja olikin aika metsästys että löysin sopivat rosteriniitit. Kun sen piti olla halkaisijaltaan aika iso, mutta kuitenkin lyhyt, koska muuten otti runkoon kiinni eikä niitti mennyt pohjaan asti. Osittain sen vuoksi laitoin niittien alle myös prikan, rst luonnollisesti. Ilmeisesti toi on tosi vanha malli koska myöskään killeriä siihen ei ole saatavana. Siis ei ole olemassakaan. Piti ite hitsata.
Honda CBR1100XX Super Blackbird -97
Pakko laittaa tänne viestiä, kun liityin eilen bläkkärikerhoon. BW Vantaalta lähti mukaan 04 sininen. Ihastusta ensi koeajosta, aivan mahtava kone ja niin tasaisen varmaa vääntöä heti alusta. Kaasun kanssa pitänee olla varovainen tosin, ei viitsis korttia kuivumaan saada heti alussa
Nyt sitten vaan miettimään mitä kivaa lisävarustetta tähän kehtais hankkia... sliparit, PC, proileri... noita vois ainakin harkita ensalkuun. Onkos tässä vehkeessä tyyppivikoja, mitkä olis hyvä tietää? Mitenkäs jousitus, onko saatavilla järkevän hintaisia säädettäviä etujousia, ja minkälaisia kokemuksia muilla on noista?
Mutta on vaan hieno pyörä.![]()
Viimeksi muokannut: mtanner; 08.10.2013 klo 10:23. Syy: säätöä
Honda CBR 1100XX Super Blackbird (2004)
ex: Honda VFR 800 FI (2001)
Tervetuloa joukkoon.
Menee sit mukavasti pari iltaa, kun lukee ketjun 69 sivua.
Sieltä löytyy jos jonkinlaista asiaa.
Tupla-X -04
Welkommen! Säästä talven iloksi se luku-urakka niin menee inhimillisemmin talven yli odotus et päästään taas laitumelle..![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Nyt sitten vaan miettimään mitä kivaa lisävarustetta tähän kehtais hankkia... sliparit, PC, proileri... noita vois ainakin harkita ensalkuun. Onkos tässä vehkeessä tyyppivikoja, mitkä olis hyvä tietää? Mitenkäs jousitus, onko saatavilla järkevän hintaisia säädettäviä etujousia, ja minkälaisia kokemuksia muilla on noista?
Raiserit kahvojen alle(20 mm), progressiiviset jouset keulaan (hyperpro), ja parempi penkki...Em. "virityksillä" ainakin oman mustarastaan ajomukavuus nousi pykälän tai kaksi paremmaksi..Niin ja sliparit tietenkin(IXIL).
-Caelum igne tegam
-Defensor capitolii evp
-XX-03 blue one
-fjr 1300 -08
-xt 600 -94
^ ixilien äänet olis kiva kuulla joskus, itselläkin olivat vahvasti harkinnassa mutta sitten kallistuin kuitenkin akroihin..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Onko kukaan kokeillut Delkevicikin sarjaa? Ja mahtaako B.S.A.U:n hyväksynnällä saada merkintää rekkariin?
No se siittä sitten pyörä kun on 2002. E-hyväksytyt tähtoo vaan olla tupla hintaisia ja tossa olisi ollut kaikki reiluun 500€.
Miten olette toimineet katalysaattorin osalta? Eivät taida mitata kuin äänen rekisteröinnissä vai?
Näin syysiltojen iloksi, kun kerran täällä pääkaupunkiseudulla näyttää näitä ajokelejä riittävän vielä viikkotolkulla, laitoin sitten lähivalon Xenoniksi. Alkoi olla hieman liian pimeää kaduilla ja nämä alkuperäiset H7 valot ovat aika... tuhnut.
Nyt on silmämääräisesti lähes 2x lisää valoa tiellä, ja kustansi noin 20 euroa kun eBaysta (Englannista) tilasi kitin (lamppu + ballast). Vaivaa kului n. tunnin verran, kun piti vähän keulaa purkaa. Täysin hintansa arvoinen päivitys, voin suositella. Nyt pitää sitten "pitkät" kans päivittää, nehän on ihan aneemiset kun vertaa uuteen
Aiheesta toiseen... kuuluuko tän bläkkärin "vinkua" kun on vaihde vapaalla ja pyörä paikallaan? Jostain alhaalta edestä kuuluu suht tasaista vinkunaa/ininää, en ole saanut tarkkaan paikallistettua kohtaa. Vinkunan taajuus muuttuu hieman kun kytkintä painaa joten olisiko ne kytkimen levyt jotka vinkuu vanhuuttaan? 47k ajettu, ei tietoa onko aiemmin kytkimelle tehty mitään.
Honda CBR 1100XX Super Blackbird (2004)
ex: Honda VFR 800 FI (2001)
Tulipas tilailtua vähä osia pyörään...powercommander, jakopään ketju, ebc kytkinlevyt ja jouset, kytkinkori, kytkimen avain, kytkimen pääsylinterin korjaussarja, etuhaarukan stefat, jännitteensäädin ja venttiilikopan tiiviste... Siinähän sitä onkin jo joululahjaa ittelle.
![]()
Eipä siellä kytkin ääntele, aika useat nykypyörät kuullostaa ihan sähkömoottorilla oleviksi vakiokamoilla. Itse askartelin suotta kytkimen kanssa kun pyörässä oli 80tkm, levyt oli lähes uusien mitoissa, mutta uusin kun sattu olemaan osat käsissä. Operaatio ei vaikuttanut mihinkään mitenkään, toki saahan sen kytkimen rikki alle 2 tkm ajolla, kuten vaimon poika piikistään...
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
No ohan se Blackbirdi vaan aivan mahtava pyörä, tosin nyt oli aika siirtyä kokeilemaan jotain ihan muuta. Kokemusta kertyi kolmen ajokauden ja n.30tkm verran. Koskaan ei ollu mitään ongelmia matkan varrella ja tuolla tuli kierrettyä niin Norjaa kuin Keski-EurooppaakinHyvät muistot jäi kyllä.
Ja jäi vähän ylimääräistä roipettakin, jotka joutais pois nurkista: savunvärisinä mra-vario screen, ajovalonsuoja sekä takavilkut. Niin, ja bags connection EVO tankkirengas tuossa ois kanssa. Yv:tä voi laittaa em.tavaroista. Katso ilmoitus Varaosat,tarvikkeet ja tallirojut- myyntiosiosta.
Viimeksi muokannut: vanha; 29.12.2013 klo 17:54.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"