Moro,
Mulla on ilmennyt "pieniä" latausongelmia -99 ruiskumallissa. Staattorin vaihdolla pääsin alkukesästä ajelemaan ~4000km, mutta virta alkoi sitten loppumaan uudelleen ja mittailut paljasti syyllliseksi staattorin. Pikku purkujumpan jälkeen staattori käteen ja siellähän se vika oli taas. Lähtevien johtojen eristykset palaneet(?) ihan haperoksi ja murentuivat pois otettaessa...
Onkos mulle nyt sattunut maanantai-staattori, vai onko jotain mikä sen hajottaa? Korjauskäsikirja ohjeisti päästämään öljyt pois ennen laturinkopan avaamista tai laittamaan kippoa alle, mutta mulla ei siellä öljyä ollut juuri nimeksikään kun kopan avasin. Pitäiskö kuitenkin olla?
-RR-
nyt tuli tuo tupla äxä hommattua, ni työn alle lähtee putket, ilmanputsari ja suutinsarja.(se "tehokkaampi" kaasarimalli)
Kilowatteina 115 nyt.
Mielessä on akran koko putkisto.( 4-2-1)
Pientä modia saa etulokari, peili/vilkut ja peräpää
mitäs muuta hmm..![]()
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Anna olla vain se vakkariputsari paikallaan, alle 400hv tehoilla ei ole niillä vapaavirtaushöpötyksillä mitään vaikutusta, no saapahan enemmän paskaa moottoriin...(rytkönen @ Elo. 14 2011,14:59) kirjoitti
![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Mulla on edessä se 3,3-3,4 ja takana 3,1-3,3 bar. Näillä opeilla kesti PR2 takana 14 tkm ja edessä vaihtui 17 tkm kohdalla, vaikka ei ollut vielä loppu, mutta pidempi reissu oli suunnitteilla.(janne_s @ Elo. 09 2011,13:35) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Omassa kaasari bläkkärissä on suutin satsi paikallaan ja ainakin siinä tuntui hieman vaikuttavan tuo putsari, Nyt on K&N filtteri ja hyvin pelittää, vakio suuttimilla tuo filtteri ei toimi, sekin tuli testattua..(Harri M. @ Elo. 16 2011,20:57) kirjoitti
OT. Näissä Saabeissa nuo vakio filsut riittää melko pitkälle![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Juu aikoinen "kutiteltu" turbotonnarikin pelasi hyvin vakiosutilla.(Frostgrey @ Elo. 17 2011,08:14) kirjoitti
Nykynen raktori ei paljoa potki...![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
tuli muutama sata km ajeltua vkl. Paljonkos teillä nuo kaasariversiot on vieny menovettä 100km.
Tuo oma menee sekalaisessa (maantie/motari/kaupunki) n.7 l/100km. Tuo motari nostaa kulutusta aika prkl reippaasti. Matkavauhtina pidin 140 motarilla Kun bensavalo syttyy, taitaa olla n.4 l jäljellä. *tankin koko 22l
Ens kesänä täytyy vissii venat tsekata ja säätää ja kaasarit synkata
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Verrattuna vakiopakosarjaan vääntökäyrään tulee noin 20 Nm:n monttu alle 4000 rpm:n. Huomaa ajettaessa erittäin selkeästi. Tämän takia vaihdoin jo parin tuhannen kilometrin jälkeen takaisin vakiopakosarjan. Huipputehoa muutama heppa enemmän. Taitaa olla vain hyvä että vakiopakosarja on "ahdas"?(scud @ Elo. 05 2011,11:51) kirjoitti
Delken pakosarja tulee ehkä vähän ulommas ja alemmas ja siksi raapii paikoin (ainakin rata-ajossa) asfalttiin. Sivukatteesta joutuu alhaalta hieman veistämään muovia pois tai sitten se sulaa pakosarjaan. Öljynsuodattimen vaihtokaan ei enää tainnut onnistua ilman sivukatteen irroitusta (?). Suuremmasta pakosarjan taivustussäteestä johtuen alkuperäinen syylärin (ala)tukirauta ei yletä paikalleen vaan sen joutui tekemään uuden(niin kuin joku jo mainitsikin).
Eikä Delke istu ihan niin hyvin sylinterikanteen paikalleen. Joutui hieman vänkäämään paikalleen laittaessa. Siinä sitten sai muutamasta (pakosarjan kiinnitys) mutterista kierteet menemään.
Ne kuparitiivisteet kanteen laitoin uudet. Yoshin sliparit istui Delken kanssa hyvin, ei tarvitse tiivisteitä.
Vieläkö vaihto kiinnostaa?
Olisi tuossa joutavana vähän käytetty Delken pakosarja.
![]()
Mahtaisikohan löytyä keneltäkään tietokoneelta kytkentäkaaviota bläkkäriin?? *Pitäisi saada laitettua pro-oiler kiinni ja nopeus-signaalin piuha johonkin kiinni. Ei ole netissä vielä missään kävellyt vastaan ja en ossaa kirjautua tuonne cbrxx.com sivustolle josta se ilmeisesti löytyisi. Jos voisi joku laittaa tänne tai minulle tulemaan oltaisiin kovin kiitollisia
Ai niin ja 1999 on vuosimalli.![]()
Jeesaisko toi:(taano @ Elo. 25 2011,20:11) kirjoitti
http://www.manualedereparatie.info/en....al.html
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
ittellä ruisku ja tankin alta löytyy kolminapainen pistoke ja muistaakseni vaaleanpunainen johto vihreällä juovalla oli nopeusanturin johto omassa pyörässä. toki en muista milloin ruisku tuli tuotantoon ja että onko 1999 kaasarimalli..
ittella 2007, ajettu nyt 43 500km ja tänään tuli ensimmäinen isompi vika joka ei johdu selkeästi kulumisesta kuten nuo aiemmin mainitut ketjut, eli mittariston valo palanut!!! tämäkö nyt on sitä kuuluisaa honda-laatua kun nyt jo tulee ensimmäinen vika ja takuu loppunut heinäkuussa?! *![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
1999 on jo ruisku, kaasaripelejä tehtiin kaksi ekaa vuotta, ootkos XX-Xenon harkinnut, että vaihdat ledivalot mittareihin? Ite meinasin ensitalvena moisen tehhä.(XX-xenon @ Elo. 25 2011,23:56) kirjoitti
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Ja suuret kiitokset scuuballeSieltähän löytyi paljonkin kaikenlaista mielenkiintoista tietoa.
Ja nopeus signaalin piuha näyttäisi olevan juuri se vaaleanpunainen/vihreä, kuten xx-xenon sanoi.
Mutta illaksi pyörä talliin ja tutkimaan asiaa tarkemmin 24 karhun kanssa![]()
Taano meinaa laittaa karhunpainiksi![]()
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
Delkeltä on vissiin tullut uusi pakosarja bläkkäriin vuodenvaihteessa (muistelen lukeneeni asiasta jossakin täällä). Itsellä käyrästö meni pyörään ja slipareihin kuin isä äitin selkään, eli ei tarvinnut modailla syylärin tukirautaa tai leikellä muoveja. Tiedä sitten liekö tuo virtaavuus miten muuttunut (toivottavasti(Spaceman Spiff @ Elo. 25 2011,18:47) kirjoitti
) kun pyörä on menossa säädettäväksi vasta ensi perjantaina*ja tuo meikän persdyno ei kuitenkaan ole niin luotettava. Jos ei muuta niin ainakin bensankulutus nousi putkien vaihdon jälkeen
, voi tietysti johtua tuosta myöhemmän mallin ruiskupaineensäätimestäkin mikä vaihdettiin samalla. Raportoin lisää penkityksen jälkeen.
Honda CBR 1100 XX -99
itse asiassa eilen illalla pimeällä ajaessani harkitsin vakaasti sitä. talvella vois yrittää askarrella, ei mua haittaa tuo polttimon palaminen, ku menny siitä varvikellon oik puolelta.(Harri M. @ Elo. 26 2011,06:41) kirjoitti
pitänee etsiä täältä missä ne ohjeet oli linkkinä..
mut kannattaisko samalla vaihtaa ihan kaikki ledeiksi vaiko vain ne taustavalot..?
jos sellaiset valkoiset laittais, ei mitään sellaista isompaa kolvausurakkaa kuten aimopammauksella aikanaan oli et vaihdettu pohjat ja kaikki.. niistähän kuvia löytyy tästäki topicista muistaakseni.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Hitsi kun tää ketju on venynyt!
Xenon kiinnostaa! -03 on kyseessä. Onko helppo asentaa? Minkä hintaisia muutos sarjat on? Jostakin luin silmilläni et ei kannata vaihtaa kun lähivalot!? Jaa a?
Jollain on kuitenkin kokemusta asiasta. Tehköön asian julkiseksi!?
Kiitos kamrat!
Yamaha FJR
ei mahdoton homma asentaa, toiset laittaa adapterin kna ja roiset ilman. Ilman saattaa lamppu ehkä hiema liikkua umpiossa, toki riippuu lampun kannasta.
Itse laitoin molempiin koska tulee pimeälläkin ajettua toisinaan. Pitkien ns vilauttelu xenonilla hankalampaa kosa kylmä polttimo .ömpenee jonku sekunnin ennen kuin täyden tehon saa irti. Lähivalolla ei ko ongelmaa koska palaa koko ajan..
Ainoa hankaluus löytää sopiva pakka ballasteille mut nekin saa katteiden taa hyvin piiloon ku miettii hieman ja miniballasti toki helpompi sijoittaa ku iso auton malli.
Kaukovalo helpompi laittaa kun alempana umpio, lähivalolla joutui käyttämään enemmän käsiä ku siwllä ylempänä piilossa. Lähivalon vedin varalta releellä, vikka jotkut ovat sitä mieltä ettei ole tarvetta, vaikka virta kulkee ainaki uudemmissa virtalukon kautta ja syttyessään ottaa virtapiikin.
Mut kannattava investointi kaikkiaan, en noista enää luopuisi!
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mittariston kun irrottaa niin on helpompi operoida tuo lähivalo, sekä etsiä ballastille paikkaa.
Ps. Mulla ois yks H7R-xenonsarja joutilaana.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Mikäli olen antanut itseni oikein ymmärää, niin etujarrut muuttuvat -99 eli eka ruiskumallista eteenpäin jotenkin, mutta: https://www.slipstreamperformance.co...ore....d=14604
Aussipoika väittää, että samat etulevyt käy läpi koko mallisarjan!
Voiko pitää paikkansa?
-H-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Ruiskumallin vanne on eri, erona levyt ja laakerit. Ei siis käy kaasarimallin levyt ysiysiin ja eteenpäin. Onpi kiinnityspulttien jako eri. Ellei sitten ole tarvikkeessa kahdet reiät pulteille..(Harri M. @ Elo. 31 2011,09:37) kirjoitti
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Juu jotain tämmöstä itsekin uumoilin, pitäsköhän laittaa aussiväelle oikin meiliä...(mopedman @ Elo. 31 2011,15:34) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Ja sitten kun oikein tarkkaan katsoo, niin tuoltahan voi valita vuosimallin...
Mutta nuo näyttäisi jo evukkailta:
http://www.s3performance.com.au/disc-ro....79.html
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Tuollaisen taulun tasaisesti valaiseminen ei oikein onnistu ledeillä vaan se vaatiin ympärivalaisevan polttimon.(XX-xenon @ Elo. 26 2011,22:34) kirjoitti
Tästä syystä minäkin aikoinaan päädyin vaihtamaan kiekkakelloon luminenssipohjan. Kuva ja toinen Kuva
Ja on muuten paskamainen homma tuo neulan irroitus ja takaisin hakeminen + se että neula piti vielä värjätä kun ei erotu valkoista taustaa vasten.
Ohjetta ei pelkkään ledin vaihtoon juuri tarvita mutta se löytyy täältä tarvittasessa.
Pääpiirteittäin se menee näin:
Hommaa 11 kpl PLCC2 ledejä
Pura mittaristo osiksi.
Vaihda ledit.
Ohjeissa oli neuvottu tinaamaan irti molemmat LCD näytöt mutta se ei ole tarpeen.
PS: Mulla olis tarjolla muutaman tonnin ajetusta äksästä hienot alkuperäiset keltaiset ledit!!!
vaatiiki näemmä rekisteröitymistä että kuvat näkeepi..(AimoPamaus @ Elo. 31 2011,18:13) kirjoitti
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Terve kaikille!
Joo, aikasemmin kysellin tosta jakopään kiristimestä ja sehänse oli. No se on vaihdettu ja nyt onkin jo tullut 5 tkm ajelua. Miten helposti/kovasti tuntuu moottorin kierrokset esim ohjaustangossa ja tankissa, jotenkin olen olevinaan ollut huomaavinani että nyt muutaman 100km aikaan se tuntuisi kovemmin? Mistähän tuollainen voisi johtua?
Entäpä aivan pieni ns "säklätys" tyhjäkäynnillä? Venoissa ei ollut saadettävää huollossa 5 tkm sitten...
Vai onko tässä tullut vain vainoharhaiseksi *![]()
Honda CBR 1100 XX -99
Nuo kiristimit tuppaa olemaan vissiin aika lyhytikäisiä, jotkut ovat laittaneet manuaalikiristimiäkin ja toimii lie ihan ok sekin.
Värinöitä ei omassa 1997 kaasarilissä ei mielestäni juuri ole, kilsoja kohta 80 tkm.
Säklätys tulenee kytkinkorista, varsinkin jos pannu on viileä, paljon laittaisin vaihoharhaisuudenkin piikkiin... *![]()
![]()
-Harri-
BTW, itekkin muuten oon aikoinaa Idensalmesta ponnistanut...
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Juu sieltä se säklätys kytkimen puolelta ehkän kuuluu enitenLiekkö pitäs huolestus/rueta toimenpiteisiin?
Honda CBR 1100 XX -99
Eläpä höpötä, kuulisitpa meikäläisen pyörän kylmänä ilman, että on kytkin pohjassa.
Vuosi sitten kurkkasin kytkintä, korissa hieman kulumia ja levyt sitten oli melkein uusien mitoissa, silloin kilsoja oli jotain vajaa 70 tkm.
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX