Sivu: 32 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2230313233344282 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 3435:sta
  1. #931
    Lainaa (FireBladeESE @ Touko. 28 2011,14:12) kirjoitti
    mitäs hyviä ja huonoja puolia on vuosimallissa -98`?
    eihän niitä huonoja puolia olekaan *
    (jänniteensäädin tuppaa monesta laitteesta pimenemään)



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  2. #932
    Lainaa (Glauz529 @ Touko. 15 2011,21:17) kirjoitti
    Eikös se liene jokin ominaisuus, että pitää ääntä. Liittynee siihen, että etu- ja takajarru ovat yhteyksissä toisiinsa... Kai siinä jokin sähkölaite alkaa ääntä pitämään.

    BTW, pystyykö sivupeilejä liikuttamaan korkeussuunnassa?
    Ei ole tuon pyörän jarruissa muita sähköjä kuin jarruvalojen kytkimissä.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  3. #933
    Tuli vaihdettua ketjut ja rattaat (DID 530 110 ZVM-X, 16/44) ja kun ketjut laittaa oikeaan kireyteen ni niiden kohdistumerkkien mukaan ketjut on vaihtokunnossa.... Olisko pitäny hankkia lyhyemmät ketjut ku tuli laitettua piikkiä pienempi eturatas vai onkohan tullu tyrättyä taas jotain.
  4. #934
    Ota yksi lenkki pois, sillä kai se selviää.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  5. #935
    Lainaa (Tuumas @ Kesä. 07 2011,16:05) kirjoitti
    Tuli vaihdettua ketjut ja rattaat (DID 530 110 ZVM-X, 16/44) ja kun ketjut laittaa oikeaan kireyteen ni niiden kohdistumerkkien mukaan ketjut on *vaihtokunnossa.... Olisko pitäny hankkia lyhyemmät ketjut ku tuli laitettua piikkiä pienempi eturatas vai onkohan tullu tyrättyä taas jotain.
    Kyllähän tuo johtuu juuri tuosta pienemmästä eturattaasta, jos aiot lyhentää ketjua niin varmistu siitä että säätövara riittää toiseen suuntaan, ettei vain lyhene liikaa.
    Älä korjaa ehjää....
  6. #936
    Olis kohta aika kiristellä ketjuja pyörästä, mutta koska minulla ei ole momenttiavainta (ohjekirjassa neuvotaan käyttämään), niin kuinka ranttu tuo taka-akseli on momentin suhteen? Eli pitääkö momenttiavainta käyttää vai haittaako, jos kiristää akselipultin käsin? Mikä on sitten käsin se sopiva kireys?

    PS. Olen käsittänyt, että hivenen "liian löysä" ketju (lue: löysyys enemmän kuin suositus) on parempi kuin liian kireä, joten onko haittaa jos vapaaliike on noin 4cm?
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  7. #937
    ite vetaisin kerran ns rannemomentilla takasen kiinni, seuraavassa renkaanvaihdossa meinas asentaja, että kannattaa kuule käyttää momenttiavainta ettei laakerit mene!

    eikös hondan oma momentti ole sen 5,9...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  8. #938
    ÖÖÖ mites se momentti niihin laakereihin pääsee vaikuttamaan kun se pultti puristaa vaan kaikki holkit toisiinsa kiinni. Laakerin ulkokooli liukuu tarvittavan määrän? vai olenko
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  9. #939
    Lainaa (XX-xenon @ Kesä. 14 2011,09:14) kirjoitti
    ite vetaisin kerran ns rannemomentilla takasen kiinni, seuraavassa renkaanvaihdossa meinas asentaja, että kannattaa kuule käyttää momenttiavainta ettei laakerit mene!

    eikös hondan oma momentti ole sen 5,9...
    Muistaakseni momentti oli ohjekirjan mukaan 95 Nm. Eli melkeen sama kuin suositus alumiinivanteille.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  10. #940
    no laakerin se meinas hajoavan jos menee liiaan tiukalle..

    muistelen että hayneskin sanoi sen 59..
    toki voin olla väärässäkin, se miesmuisti nääs..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #941
    Siellä navan sisällä on käsittääkseni putki niiden laakereiden sisä "koolien" vaissä, jos siis laakerit rikkoontuvat liiallisesta kiristyksestä, niin silloin akseli on vedetty niin tiukalle että se putki on mennyt lyttyyn.
    Ja tosiaan parempi, että ketjut ovat hivenen liian löysällä kuin yhtään liian kireällä.
    X-11 taka-akselin mutterin momentti on korjausoppaan mukaan 118Nm



    Älä korjaa ehjää....
  12. #942
    Asiasta johonkin...
    Ostin ekan tipuseni tuossa viikko sitten. Sain vasta vkoloppua luettua ohjekirjan (joo ei niitä tosimiehet lue). Rupesin sen perusteella tarkemmin tänään pyörää tutkimaan. Ohjeissa puhuttiin Toisioketjun laahaimesta. Juttu ketjujen kiristämisen kanssa samalla osiolla.

    Vaihdevivusta tulisi katsoa n 5-10cm ylöspäin ja todeta tuo laahaimen kuluneisuus. Mitä sieltä pitäisi löytää? Yritin katsoa taskulampun kanssa vähä joka välistä mutta en nähnyt mitään.


    Mitä teen väärin?
    XX
  13. #943
    Lainaa (Maintenanceman @ Kesä. 15 2011,18:21) kirjoitti
    Siellä navan sisällä on käsittääkseni putki niiden laakereiden sisä "koolien" vaissä, jos siis laakerit rikkoontuvat liiallisesta kiristyksestä, niin silloin akseli on vedetty niin tiukalle että se putki on mennyt lyttyyn.
    Ja tosiaan parempi, että ketjut ovat hivenen liian löysällä kuin yhtään liian kireällä.
    X-11 taka-akselin mutterin momentti on korjausoppaan mukaan 118Nm
    Kaasaripelin omistajankäsikirja antaa momentiksi 93 Nm ja sama arvo löytyy myös alkuperäisestä korjaamokirjasta. Tosin itselläkin reissussa mukana on vain sopiva kiintoavain ja sillä mometti on kiristys peräsuoli pitkällä.

    Taitaa olla vielä alkuperäiset laakerit ja ensiviikolla startti Tanskaa kohden, eikä hirvitä yhtään.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  14. #944
    siinä takahaarukan päällä oleva suoja muovi/kumi, sen kuluneisuus. Ketju liukuu sitä pitkin. Jos sitä ei ole tai kulunut niin ketjut syö sitten takahaarukkaa.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  15. #945
    tuli eilen haettua uus eturengas (metzeler) ja tänään huomasin
    et ohjaus ravistaa aavistuksen, voisko vika olla renkaassa?
    edellinen rengas oli michelin enkä huomannu sillä minkäänlaista heittoa.
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  16. #946
    Tehtiinkö rengas-vanne yhdistelmälle tasapainoitus ?



    Honda CBR1100 XX
    VW Passat 3C Variant TDI DSG6
    VW Golf IV
  17. #947
    kyllä se tehtiin...
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  18. #948
    Lainaa (nurmak @ Kesä. 15 2011,23:30) kirjoitti
    siinä takahaarukan päällä oleva suoja muovi/kumi, sen kuluneisuus. Ketju liukuu sitä pitkin. Jos sitä ei ole tai kulunut niin ketjut syö sitten takahaarukkaa.
    Ohjekirjassa ohjeistetaan katsomaan kuluneisuus etuhammasrattaan "luukun" (luukku/kansi, jonka takana hammasratas on) takaa.
    Itsellä kiinnostaisi käyttää kansi pois, ja samalla tarkistaa laahain sekä puhdistaa paska pois kannen takaa. Kysymy kuuluukin, että miten tämä kansi irroitetaan?
    Kansi on kiinni 4 pultilla, joista on 2 helposti irroitettavissa. Kaksi muuta on myös helposti irroitettavissa, mutta niillä on myös kiinni jokin nestekytkimen osa. Jos ne kaksi pulttia irroittaa, ja ottaa tämän kytkimenkin osan irti, tulee silloin nesteitä ulos jostain? Vai onko osa täysin umpinainen ja ainoastaan kiinni niillä 2 pultilla?
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  19. #949
    Lainaa (bug85 @ Kesä. 16 2011,12:53) kirjoitti
    Lainaa (nurmak @ Kesä. 15 2011,23:30) kirjoitti
    siinä takahaarukan päällä oleva suoja muovi/kumi, sen kuluneisuus. Ketju liukuu sitä pitkin. Jos sitä ei ole tai kulunut niin ketjut syö sitten takahaarukkaa.
    Ohjekirjassa ohjeistetaan katsomaan kuluneisuus etuhammasrattaan "luukun" (luukku/kansi, jonka takana hammasratas on) takaa.
    Itsellä kiinnostaisi käyttää kansi pois, ja samalla tarkistaa laahain sekä puhdistaa paska pois kannen takaa. Kysymy kuuluukin, että miten tämä kansi irroitetaan?
    Kansi on kiinni 4 pultilla, joista on 2 helposti irroitettavissa. Kaksi muuta on myös helposti irroitettavissa, mutta niillä on myös kiinni jokin nestekytkimen osa. Jos ne kaksi pulttia irroittaa, ja ottaa tämän kytkimenkin osan irti, tulee silloin nesteitä ulos jostain? Vai onko osa täysin umpinainen ja ainoastaan kiinni niillä 2 pultilla?
    Ei tule nesteet pihalle vaikka irrotat kaikki pultit (ite otin vähän aikaa sitten kyseisen luukun auki).
  20. #950
    Lainaa (bug85 @ Kesä. 16 2011,12:53) kirjoitti
    Lainaa (nurmak @ Kesä. 15 2011,23:30) kirjoitti
    siinä takahaarukan päällä oleva suoja muovi/kumi, sen kuluneisuus. Ketju liukuu sitä pitkin. Jos sitä ei ole tai kulunut niin ketjut syö sitten takahaarukkaa.
    Ohjekirjassa ohjeistetaan katsomaan kuluneisuus etuhammasrattaan "luukun" (luukku/kansi, jonka takana hammasratas on) takaa.
    Itsellä kiinnostaisi käyttää kansi pois, ja samalla tarkistaa laahain sekä puhdistaa paska pois kannen takaa. Kysymy kuuluukin, että miten tämä kansi irroitetaan?
    Kansi on kiinni 4 pultilla, joista on 2 helposti irroitettavissa. Kaksi muuta on myös helposti irroitettavissa, mutta niillä on myös kiinni jokin nestekytkimen osa. Jos ne kaksi pulttia irroittaa, ja ottaa tämän kytkimenkin osan irti, tulee silloin nesteitä ulos jostain? Vai onko osa täysin umpinainen ja ainoastaan kiinni niillä 2 pultilla?
    Se kytkimen osa on kolmella pultilla kiinni ja sen voi irrottaa ilman että nesteitä pääsee ulos kun ottaa varovasti irti eikä päästä sen sisäsylinteriä liukumaan ulos. Ei se kovin hanakasti ulos pyrikään, ellei sitten paina kytkintä tai taivuta kytkinletkua pahasti. Irrotuksen jälkeen vaikka teippiä ympärille lopputoimenpiteen ajaksi.
    Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -04
  21. #951
    Lainaa (nurmak @ Kesä. 15 2011,23:30) kirjoitti
    siinä takahaarukan päällä oleva suoja muovi/kumi, sen kuluneisuus. Ketju liukuu sitä pitkin. Jos sitä ei ole tai kulunut niin ketjut syö sitten takahaarukkaa.
    Kiitoksia vastauksesta. *

    Osaako joku sanoa miten kauan laahain kestää?

    Ostin tosiaan X:n ja mittaris oli 37t. Vuosimalli on -97. Tuontipyörähän se on niin kuin kaikki muutkin. Pyörä näytti olevan hyväs kunnos ja hinta oli kohdillaan niin uskalsi ostaa. Nyt vain mietin paljonko sillä on oikeasti ajettu.
    Jalkatappien kumit oli hieman kuluneet mutta eivät mielestäni luokkaa 100t ajettu. Myös kädensijoista huomasi pientä painaumaa/kulumaa.

    Onko jotain muita hyviä paikkaa mistä arvioida kilometrejä?
    XX
  22. #952
    Omassa kilometrejä noin 57tkm, muutama tuttu ei ole meinannut uskoa niin "paljon" ajetuksi, yleinen kunto on huomattavasti tärkeämpää kuin ne kilometrit, ja tietysti se kuinka on huollettu. Omat jalkatappien kumit jo hieman kuluneet, mielessä on ollut että josko tilaisi niihin uudet kumit.
    Takaswingin laahain kumit vielä kunnossa, se kumihan löytyy myös alapuolelta. Tarkastele kuinka kevyesti/takkuilematta ohjainlaakeri toimii, kunnon rarvauksella ja säädöllä hyvissä ajoin säästyy työläämmältä laakeriremontilta
    Älä korjaa ehjää....
  23. #953
    tuolta löytyy FI-valoon liittyvää tietoa, miten vilkkuu ja miksi.

    http://www.superblackbird.co.uk/

    sieltä sit vasemmalta FAQ's & Guides ja sitten alta keskeltä EFI Fault Finding.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  24. #954
    Hei kolleegat! Eikös ton kiekkamittarin pitäs käydä "tapissa" kun virrat laittaa päälle?! Vai muistanko väärin!?!
    Käytin mittaristoa pois paikaltaan ja nyt ei tee tuota testiä. Toimii kyllä muuten niinkuin pitääkin, eli näyttää kierrosluvun oikein ja muutenkin mittaristo toimii!

    Kellään kokemuksia aiheesta..?

    edit: muistinpa ilmeisesti väärin sittenkin, ohjekirja ei sanonu tosta mitään ja youtube-pätkissäkään ei moista testiä näkynyt...



    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  25. #955
    Kyllä "Vanhalla" muisti pettää, ei mullakaan käväise rundia edestakaisin.
    Honda CBR1100 XX
    VW Passat 3C Variant TDI DSG6
    VW Golf IV
  26. #956
    Lainaa (vanha @ Kesä. 30 2011,00:12) kirjoitti
    Hei kolleegat! Eikös ton kiekkamittarin pitäs käydä "tapissa" kun virrat laittaa päälle?! Vai muistanko väärin!?!
    Käytin mittaristoa pois paikaltaan ja nyt ei tee tuota testiä. Toimii kyllä muuten niinkuin pitääkin, eli näyttää kierrosluvun oikein ja muutenkin mittaristo toimii!

    Kellään kokemuksia aiheesta..?

    edit: muistinpa ilmeisesti väärin sittenkin, ohjekirja ei sanonu tosta mitään ja youtube-pätkissäkään ei moista testiä näkynyt...
    Nyt on korkee aika mennä busa kaupoille.
  27. #957
    Lainaa (ple123 @ Heinä. 01 2011,08:51) kirjoitti
    Kyllä "Vanhalla" muisti pettää, ei mullakaan käväise rundia edestakaisin.
    Jees, on se uskottava
    Muuten en olisi varmaan edes kiinnittäny huomiota, mut kaveri vaan kysyi kun laittoi virrat päälle et miks ei mittari tee testiä.. Ja siitähän se epäilys sitte lähti..

    ^ja ei, en ole nyt busakaupoille lähössä, kiitti kuiteski vinkistä
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  28. #958
    Hyvää päivää kaikille!

    Juu eli ostin tuossa -99 1100xx ja siitä kuuluu 2-4 tuhannen kiekan kohdalla pientä resonointia, mahtaakohan olla nokkaketjun kiristin vaihtokunnossa? Tosin huolto on varattu jo tulevalle tiistaille, mutta ajattelin osaisiko joku sanoa täällä kuinka vakava tuo resonointi on, uskaltaako vielä tiistaihin asti ajella huoletta vai liekkö jo ihan fiinalissa.. pyörällä ajettu n 50tkm
    Honda CBR 1100 XX -99
  29. #959
    Lainaa (Ake87 @ Heinä. 02 2011,15:05) kirjoitti
    Hyvää päivää kaikille!

    Juu eli ostin tuossa -99 1100xx ja siitä kuuluu 2-4 tuhannen kiekan kohdalla pientä resonointia, mahtaakohan olla nokkaketjun kiristin vaihtokunnossa? Tosin huolto on varattu jo tulevalle tiistaille, mutta ajattelin osaisiko joku sanoa täällä kuinka vakava tuo resonointi on, uskaltaako vielä tiistaihin asti ajella huoletta vai liekkö jo ihan fiinalissa.. pyörällä ajettu n 50tkm
    Kiristinhän se. Haittaa on vain korville, jos kohta vaihda(ta)t.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    Moto Guzzi California EV Touring
  30.  
  31. #960
    ongelma: XX kolisee.

    ei moottorista johdu, ei kytkimestä.
    takaa kuuluu sellainen klonk, klonk, klonk.. etenkin kun lähtee liikkeelle, mutta emännän mukaan myös ajon aikana, nopeuden mukaan, kunnes moottorin ääni on niin suuri, ettei sitä kuulu enää, todennäköisesti kuuluu siis silloinkin. *

    ketjuja ajattelin ensin, jos osuis vaikka keskitukeen, kiristin niitä, eikä osu siihen. kolina ehkä pahentui kiristämisellä emännän mukaan.

    voisiko se kuulua laakerista..? tuntuu että se alkaisi ennemminki rahisemaan kuin kolisemaan kuluessaan. ja meniskö laakeri jo 41tkm ajettaessa..? *

    ehdotuksia, mistä kolina voisi johtua..?

    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 32 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2230313233344282 ... ViimeinenViimeinen