joo niin ajattelin että tarpeellinen se varmaan on tuskin japanin pojat sitä muuten olis sinne tunkenut, mutta on kyllä jännä 3 osaa ja 3 ruuvia, ruuveille on varmat paikat ja sille vivulle mistä vilkkuja käytetään ja yhteen osaan tulee tämä vipu kiinni ja se osa asettuu hyvin sinne kotelon pohjalle mutta tuo yksei meinaa asettua mitenkään kumpaankaan mahdolliseen ruuviin josta oon sen irroittanut
![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
osalle löytyi paikka, se oli johdoille vedonpoistaja
vaikkakin on vielä nippusiteellä kiinni tehtaan jäljiltä niin sen takia en edes epäillyt.
nyt ilmeni uusi vika tämä kytkimen kytkin joka mahdollistaa startin vaihde päällä on sökö pitää laittaa aina vapaalle kun starttaa
onhan se jonkinlainen varkauden estolaite tietämättömille
![]()
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Ethän ole viimeaikoina säätänyt kytkinkahvaa lähemmäs? Mun pyörään oli edellinen omistaja laittanut pikasäädöllä olevat kahvat ja kun ne laittoi lähimpään mahdolliseen asentoon, ei onnistunut enää startata kuin vapaalla. Hetken raavin päätäni ennen kuin hiffasin, että ongelman ilmeneminen ajoittui samaan kohtaan, kun olin napsauttanut kytkinkahvan asentoon 1
Honda CBR 1100 XX
ex XL 700 V Transalp
mikähän vikana kun reilu 300km nopean motari ajelun jälkeen ,rupes nypyyttää kun rupes ajaa nätisti jaa välillä fi valo jäi palamaan...välillä rokkaa taas komeesti eikä yski...
Regulaattori jumissa josta aiheutuu ruiskusuuttimien rikkoutuminen? Jos on ruisku.
Maintenanceman tietää paremmin mitä epäillä.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Sieltähän vois koittaa lukea vikakoodit jos FI on kummitellut.
Älä korjaa ehjää....
Heips! Kyseessä '05 XX.
Silmät kiinni kun kulkee ja kypärässä Senalla huudattaa musiikkia tai puhuu puhelimessa niin ei meinaa huomata mitään ennen kuin on liian myöhäistä.
Ihmettelin viikon verran pesemätöntä pyörää ja ajattelin jo jarrut joutuvan putsaamaan kunnes parin päivän sisällä kiinnittänyt huomiota jarruttaessa hienoiseen nykimiseen ja ajoittain laahaavaan ääneen.
Tänään kyykistyin ajan kanssa tutkimaan etujarrupaloja jotka aivan finaalissa, toisella puolella jo syönyt muutaman millin leveydeltä ihan aavistuksen levyä (tod. lievää). Jarrupalojen vaihto siis edessä. Olen vaihtanut Corollan '07 farkkuun levyt ja palat tässä parin kesän sisällä, mutta auto tietty eriasia varsinkin tuon dual brake-systeemin osalta.
Löytyy Haynessin kirja bläkkäriin, mutta en ole vielä jarruhommia tutkinut.
1. Mitäs kaikkea pitäisi nyt muistaa huomioida - uskaltaako tuon tehdä itse?
2. Jarrupalat, onko suosituksia mistä - joudun kuitenkin toimimaan suht. nopeasti?
3. Entä onko työkaluista jotain erityistä mitä pitäisi hankkia?
Lapsiperheen arjessa, kiivastahtisessa päivätyössä ja amk-iltaopiskelussa ei ole aikaa ihmetellä asioita, mutta nyt on pakko ottaa akuutiksi projektiksi ettei levyt mene tohjoksi ja huonolla tuurilla vielä onnettomuuskin.
PS. Mitkä palat esim. Motonetin suuresta valikoimasta nyt pitäisi tuupata alle, mitä eroja?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/21...uosimalli=2005Koodi:Jarrupalat ja varoitinjohdot 98-22090 9822090 TRW-Lucas etujarrupalat Honda/Victory Sopivuudet: - CBR 1100 XX 98->07 eteen (tarve 2 sarjaa) TRW-Lucas Hinta: 29,90€ 98-23219 9823219 Ferodo jarrupalat Honda/Victory (FDB2098P) Sopivuudet: - CBR 1100 XX 98->07 eteen (tarve 2 sarjaa) Ferodo Hinta: 37,00€ 98-22085 9822085 TRW-Lucas sintteri etujarrupalat Honda Sopivuudet: - CBR 1100 XX 98->07 eteen sintteri vaihtoehto (tarve 2 sarjaa) TRW-Lucas Hinta: 34,50€ 98-23220 9823220 Ferodo sintteri jarrupalat Honda/Victory (FDB2098ST) Sopivuudet: - CBR 1100 XX 98->07 eteen sintteri vaihtoehto (tarve 2 sarjaa) Ferodo - CBR 1100 XX 96->07 taakse Ferodo Hinta: 41,00€ 98-22086 9822086 TRW-Lucas sintteri takajarrupalat Honda Sopivuudet: - CBR 1100 XX 96->07 taakse TRW-Lucas Hinta: 34,50€
Kiitos aikansa viestin lukemiseen kuluttaneille, alkavaan viikonloppuun,
T: Antti
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Normiajoon valitsisin vaihtoehdon 1.
sintteripaloja en ottaisi itselle.
Tupla-X -04
Ferodot tosiaan hain eteen, mutta taakse oli vain sinttereitä tarjolla - onko taakse erilaiset palat kuin eteen?
Autossahan näin on meikäläisen kokemuksen mukaan aina ollut, mutta Allrighting linkin mukaan http://www.allrightshop.fi/tuotteet/...ja+keng%C3%A4t voisi päätellä palojen käyvän myös taakse.
Motonetistä sanoivat, että taakse oli erikseen nuo sintteripalat eikä ilm. platinumit kävisi taakse..
Tulipahan samalla ostettua kassitolkulla tavaraa, mutta en vaihda takapaloja vielä vinkumisen pelossa, mitä osa on foorumeilla maalaillut.
Heittäisikö joku nyt tyhmää tyhjällä pullolla ja valistaisi uskaltaako taakse heittää sintteripalat vai käynkö vielä vaihtamassa toisenlaiseen takapalaan?
Kumartaen takavasemmalle..
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Samat palat käy eteen ja taakse.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Irrotatteko yleensä jarrupaloja vaihtaessa koko jarrusatulan vai Haynesin oppaan mukaan pelkästään liu'uttamalla palat ulos ja uudet tilalle?
Olisi varmaan hyvä putsata satulaa samalla, mutta..
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Muistaakseni takapalat ovat fyysisesti ihan erilaiset kuin etupalat.
Hyvä olisi tietysti että laatu olisi sama edessä ja takana.
Pikavaihto: yksi pultti auki ja vanhat pois ja uudet tilalle.
Oikeaoppisempi vaihto: satula käteen (ei tietty letkuista irti) vanhat palat pois ja ennenkuin työnnät männät sisälle satulaan niin puhdista ne vaikka vanhalla hammasharjalla ja sitten sisälle ja uudet palat tilalle.
Älä korjaa ehjää....
1. Jätin sintterit juurikin tuon vuoksi asentamatta, maalaisjärjellä pääteltynä.
2. Pikavaihdolla meni, joskin Haynesin kirjassa jarrupalojen takana kiinni pitäisi olla ilm. shimmin(?) rei'itettyä metallia olevan (jarrupalan muotoisen) levyn lisäksi joku toinenkin metallilevy. Itselläni ei kyllä ollut kuin tuo rei'itetty levy palan takana?
Sain illan hämärässä vielä jarrulevyn puhdistusainettakin naamariin joten jäi hieman vähemmällä puunailu.
Aika tiukaksi jäi sovitus, tänään työntelin jarrusatulaa edestakaisin ja sain varmaan liikkumavaraa juuri riittävästi.
Nyt kun vielä jaksaisi käydä vaihtamassa nuo sintteripalat platinumeihin..![]()
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Jarrut pestään vaikka fairy-seoksella, ei mitään brake-kliineriä sinne. Saavi alle, suihkupulloon ainetta ja toiseen vettä ja hammasharja käteen jos ei oo hetkeen pesty.
Toinen pelti lienee vaan kilinän-estoon tarkoitettu, todennäköisesti turha.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kuittaan, fairyvesi-seoksella pesinkin (hammasharjalla), mutta jarrulevyt erikseen aina palojen vaihdon jälkeen (per puoli) jarrulevyjen puhdistusaineella saadakseni puhdistettua levyt pimeässä - lähinnä varmistuksena ettei vaan sattunut mistään rasvaa levyihin.
Eipä tosiaan kilinöitä ole kuulunut, tiedä miksi jätetty pois, mutta..
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Itselläni samantyyppinen tilanne, eli "Alastaro-session" jälkeen -05 Böödissä fi-valo palamaan kesken ajon, ilman mitään havaittavaa käyntiongelmaa. Kun tuntui toimivan, niin matka jatkui. Parin kolmen lyhen ajokerran jälkeen hokasin, että pysähtyessä ja koneen käydessä tulee se vars. vikakoodi, tässä tapauksessa 8 vilkutusta fi-valossa, joka mekatsun mukaan viittaa ruiskuun ja pelotteli mahdollisella ruiskun rungon vaihdolla. No, viiden-kuuden lyhyen ajelun jälkeen vika häipyi. Yhden ainoan kerran "vikatilanteessa" kävi siten, että valo pysyi pois, mutta käynti vähän huononi, vaihtaessa huomasin tyhjäkäynnin puuttuvan. Reippaalla kahvan käännöllä käynti parani normaaliksi ja samalla fi-valo syttyi ?!? Liittimiä ruiskun liepeillä ei ole vielä kopeloitu. Onko tuttua muille ??
Böödi-05
900BoldooriF2-81
Rykkönen -98
Parempi myöhään kun ei milloinkaan
TPS sensoria epäilisin, tavallaan tuo mitä sun "mekatsu" sanoi on totta, honda ei myy tps anturia erikseen vaan yhdessä läppärungon kanssa, maksanee jotain tonin luokkaa, tod näk ylikin. Tps anturin voi kyllä vaihtaa ja jopa löytää jostain tuotenumeron perusteella (ebay tms). Honda ei anna asetusarvoa tuolle joten kohdalleen saaminen vaatinee toimivan mittaamisen (vastus tai jännite jonka antaa läppien ollessa kiinni).
Aikoinaan vaihdoin 900 hornettiin koko läppärungon takuuseen juuri tuon takia, onneksi oli takuu.
Tuo tps anturihan on "potentiometri" joka antaa ruiskunohjaukselle tiedon kaasun asennosta
Täällä hieman infoa noista vikakoodeista:
http://www.cbrxx.com/honda-cbr-xx-re...fi-faults.html
Kannattaa tarkistaa myös sähköliitokset, akku, maadoitukset, ne yleensä hapettuvat liittimet jne.
Älä korjaa ehjää....
Vahvistusta edelliseen:
Aihe: Re: VS: FERODO FDB2098 BRAKE PADS ORGANIC PLATINUM
Moi Antti,
Kyllä ko. pelissä on samat jarrupalat sekä edessä että takana.
Terveisin,
AllRight Europe Oy
Asiakaspalvelu / Tommi
www.allright.eu
http://www.allrightshop.fi/
http://www.facebook.com/allrighteurope
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Vikakoodit tallennettu, kiitos. Sitten vaan liittimien ym. tsekkaus ja toivotaan parasta ettei valo pala siinä lampussa. Sitten olis menossa ketjut ja rattaat vaihtoon, eli jos jotain huomioitavia vinkkejä on antaa asennukseen,niin kaikesta oleellisesta tiedosta olen kiitollinen. Lähtötilanteessa ei korjausopasta, ainoastaan "Italo-tekniikkaan" vihkiytynyt osaaja selkänojana.
Böödi-05
900BoldooriF2-81
Rykkönen -98
Parempi myöhään kun ei milloinkaan
^ Katso varsinkin ne moottorin/vaihteiston päällä olevat kumihuppujen sisällä olevat liitin rykelmät, nuo tuppaavat hapettumaan kun vesi pääsee hupun sisään muttei pois, ovat usein isompi suu ylöspäin eli siis keräävät vettä.
Älä korjaa ehjää....
Kyllä ko. pelissä on samat jarrupalat sekä edessä että takana.
Terveisin,
AllRight Europe Oy
Asiakaspalvelu / Tommi
Tod näk tarvikepalat ovatkin juuri näin, alkuperäisissä on eri tuotenumerot etu ja takapaloille.
Fyysisesti saman kokoiset ja muotoiset pienillä eroilla, takapaloissa siinä reiättömässä päässä jonkinlaiset hahlot joita etupaloissa ei ole. Kuvia esim täällä https://www.davidsilverspares.co.uk/...LACKBIRD-2005/
2001 vuosimallissa (huoltokortin mukaan) jopa etu oikeat ja vasemmat eri tuotenumeroilla http://www.hondabikes.fi/jalleenmyyn...huolto/1100-cc
Älä korjaa ehjää....
Rakentelua talveen..
Kysellääs ,onkos porukoissa sellaista herraa joka olis tehnyt koneremppaa..
Männät vaihtoon ja puristusten nosto.
Kannen avarrus.
Nokat vaihtoon.
kenen hiluilla ja hintaakin olis kiva saada..