Kantsii ladata sitä uuttakin akku hiukkasen. Voivat joskus olla kauankin seisseitä ja tyhjentyneitä.
Sukisukimies
Jokos on kokemuksia peränkorotuksesta? Mitenkä muuttui?(Deecu @ Huhti. 06 2009,22:27) kirjoitti
Sukisukimies
Itse tuli pääsiäisenä omaan pyörään laittettua n.5mm alumiini pala tuonne iskarin yläpäähän ja muuttui mielestäni aika paljonkin paremmin kääntyväksi, jotenkin tuntuu vaan kallistuvan helpommin mitä ennen
Mitään haittapuolia en ainakaan ole huomannut.
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Pari kertaa tullut vasta ajettua, joten tässä nyt vielä opetellaan ajamaan talven jäljiltä. Mutta ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt. Ja samalla kun tuli tuo takaiskarikin vaihdettua, niin hieman hankalaa sanoa että mikä muutos johtuu mistäkin. Takajousitus siinä nyt ainakin nykyään jo on. Pitäis varmaan kokeilla joskus ottaa se palikka pois, ajaa lenkki ja laittaa takas, niin silloin ainakin huomais mahdolliset erot.(Jooney @ Huhti. 15 2009,21:54) kirjoitti
ZZR1400 -06
Tuleeko noiden kirkkaitten lasien mukana se peiliosa siinä takapuolella,(weni72 @ Huhti. 14 2009,19:26) kirjoitti
itse lasihan on jollain kuumaliimalla tiivistetty ja kiinnitetty mustaan takaosaan ja näyttäis olevan aika lujassa kiinni *
Mulla olisi *itseasiassa mahdollista tehdä itse pelkät kirkkaat lasit jos sais ehjänä vanhat irti....sävytyskin onnistuisi *
<br />
Mä laskin keulaa etukolmiosta(10mm) ja ketterämpi/paremman näköinen tuli, 3 kesän kokemus matalammasta bläkkäristä...(Frostgrey @ Huhti. 15 2009,22:23) kirjoitti
Perääkin nostin, mut meni jotenki oudon näköiseksi pyörä, joten purin korotuksen pois...keula saa riittää...
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Itse ostin Jawsilta ja tuli koko umpio. Hommasin vielä bling-bling-kromipolttimot ja tuli siisti!(Juhannus60 @ Huhti. 16 2009,11:25) kirjoitti
Suosittelen.
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Ok, en taida alkaan repimään laseja irti mennee vielä rikki...pittääpä kattoo tilaisko sitten tuolta.(strider @ Huhti. 16 2009,16:17) kirjoitti
<br />
Nyt sitte vihdoin tuli matkustajan penkin suoja
Pääsee laittaan mopon loppuun *
Onko kukaan mittaillu mitä pläkkäri kuluttaa noin niinku suunnilleen?
Jotenki tuntu vaan eka reissut tälle keväälle *syöpöltä verrattuna syksyyn *
Kaasari peli kyseessä
Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän*Eiku Pappa tunturin
Bläkkärissähän on ongelmana kallistusvarojen puute. Etupäätä laskemalla taitaa kallistusvara jäädä vieläkin pienemmäksi?(Petsku @ Huhti. 16 2009,11:40) kirjoitti
Jalkatapeissa on h....tin pitkät pultit, eikä syyttä. Jalkatappi tai pikemminkin se pultti jalkatapissa kun ottaa maahan kiinni on kallistusvarat käytetty. Seuraavana sitten ottaakin jo katteet maahan.
En lähtisi etupäätä laskemaan vaan pikemminkin takapäätä nostamaan.
nimim. katteet ruvella...
Sukisukimies
Mulla syö -00 ruisku bläkkäri n.5-7L /100km ajo tyylistä riippuen, mutta nyt keväällä tuntui soppa maistuvan paljon paremmin kuin kävin ensimmäisellä lenkillä... Luulen kulutuksen lisääntymisen johtuvan pelkästään tosta kylmästä kelistä...![]()
Super blackbird
Kylmyydestähän se johtuu. Ryyppy on paljon pitempään päällä kuin lämpösellä ilmalla. Itsellä ihan sama ilmio havaittu.(Niiro @ Huhti. 17 2009,19:08) kirjoitti
Sukisukimies
Paljonko teillä on tyhjäkäynti ruisku XX:ssä lämpimänä näillä keleillä?
Mulla kiertää 1500. Oli pakko ruuvata 1200:aan kun kuulosti niin ärsyttävältä.
Bensaa palaa joo ihan hulluna.
-06 XX
Siinähän se tyhjäkäynnin säätöruuvi on vasemmalla puolella etukatteen takana. Laitoin n.1100 kierrosta niin nyt on hyvän tuntuinen. Ohjekirja sanoo että 1100 +-100 kierrosta olisi oikea.(keskijalka @ Huhti. 21 2009,13:47) kirjoitti
-06 XX
Terve.(weni72 @ Huhti. 17 2009,20:25) kirjoitti
Ite yhdistin vaan suoraan penkin alla takavilkkujen piuhoihin ja sieltähän nuo kaikki sit pelaa.
Jos nyt muistan oikein..![]()
No nyt kun on yli 500km takana, voi sanoa että parempi on kuin ennen. Taipuu mutkiin jotenkin kevyemmän oloisesti ja ketterämmin. Pyörä tuntuu ikäänkuin pienemmältä ja kevymmältä käsitellä.(Deecu @ Huhti. 15 2009,22:24) kirjoitti
Kannattaa kokeilla. Pieni homma kuitenkin, ja helppo palauttaa takaisin jos tuntuu siltä.
+20 parhaimmillaan tänään *. Voi sitä ajamisen riemua taas *
![]()
ZZR1400 -06
Takarengas asiaa.... Varastossa makaa edellisen pyörän jäljiltä 190/50 takakumi, mitenköhän tuollainen toimii vakio 180/55 renkaaseen verrattuna jos ajaisin tuon pois bläkkärin alla, onko kenelläkään kokemusta ko. muutoksesta.
Vanteelle toki menee, mutta tuleeko miten kankea ajettava tms..
Mulla on 190/50 ja alkuun tuntui tosi isolta erolta. Suurin ero on kallistumisen muuttumisesta hitaammaksi ja vaatii hieman enemmän voimaa kuin 180/55 renkaalla. Nyt sitten kun sillä on yhden kesän ajanut, niin ei tuota enää huomaa ollenkaan eli tottumiskysymys. Tosin seuraava rengas tulee kyllä melko varmasti olemaan 180/55 rengas, kun se tuntuu sopivan mun ajotyyliin paremmin.(maketku @ Huhti. 26 2009,11:07) kirjoitti
Alla punainen -04 tupla-X
Mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuollaisesta 96-98 vuosimallin blackkaristä kannattaa katsoa jos sellaista mielisi ostaa? Gigseri meni kaupaksi ja tuollainen XX kiinnostaisi. Ihan jo sen vuoksi, että pitäisi olla mukavampi matka-ajossa. Tuossa gigserissä tuo ajoasento oli aika jyrkkä (Vm95) eikä yli 200km paljon pystynyt pysähtymättä ajamaan. Muuten ihan kiva peli.
Nyt olisi hakusessa sellainen pyörä millä pärjää kaupungissa, mutta myös matkassa.
Tekniikkahan tuossa pyörässä pitäisi olla pomminvarmaa, mutta onko jotain erikoista mitä katsoa?
Kiitoksia etukäteen jo vinkeistä.
Suzuki GSX-R 1100
Siltä varalta että huomaatkin katsovasti -99-00 -ruiskumallia (etkä kaasari-XX:ää johon kai alunperin viittasit), niin kannattaa ehdottomasti katsoa sähköpuolen toiminta. Omassa -00:ssa tuli tuo FI-valo/satulan allaoleva liitinkorroosioongelma vastaan, ja vaati aikoinaan aika paljonkin kolvausta (JV-Motorsport teki hienoa työtä) jotta sähköt saatiin kondikseen. Muuten nuo XX:t ovat monen muun CBR:n tapaan kovia kuluttamaan nokkaketjun kiristäjiä, ja jokunen regulaattori/tasasuuntaajakin niistä on kärähtänyt. Omasta kohta 100tkm ajetusta pitäisi kai kohta vaihtaa takaiskari ja pyörien laakerit mutta muuta mekaanista häikkää ei juuri ole ollut.(-karppa- @ Touko. 02 2009,18:07) kirjoitti
Täällä lisää tuosta FI-valojutusta: http://www.ixxra.com/filightproblems.htm
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Tuota vanhempaa kaasarimallia olen katsomassa. Isot pojat kertoi, että vastaisi paremmin kaasuun tuo kaasarimalli entä ruiskumalli, mutta mistäpä sen tietää. Pitää käydä koeajamassa(MarcusB @ Touko. 02 2009,20:35) kirjoitti
.
Suzuki GSX-R 1100
Käytettyllä -98 XX:llä toista kesää ajaneena keskittyisin katsomaan kulutusosien kuntoa ja selvittämään onko kaikki huollot tehty ajallaan.
Lämpöjä kannattaa seurata, sillä useilla tuntunut olevan ongelmia sen kanssa (termostatti sokönä?).
Nokkaketjun kiristin saattaa myös olla lopuillaan, joten "rallattelu" varsinkin pienillä kierroksilla saattaa olla merkki siitä.
Muutenhan tuo on "pommin varma", kuten itsekkin totesit. *
Ja ennen kaikkea tosi mukava ajettava ja tehoakin on sopivasti. *
Toivotaan onnistuneita kauppoja.
"Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
Puusilmä kun olen niin en ole ennen ketjua huomannut.(Deecu @ Huhti. 25 2009,16:24) kirjoitti
Tein myös tuon peränkorotuksen prikkojen kanssa ja kyllä kannatti. En muista kuinka paljon se 3mm nosto vaikutti perään mutta sen verran kuitenkin että gummi mahtuu vielä pyörimään kun on keskiseisontatuella. Pyörän käytös parani kyllä mukavasti. Radalla en ole kokeillut mutta normiajossa on edelleen vähintäänkin riittävän vakaa mutta hiukan hanakammin menee mutkiin. Ehkäpä paras hintalaatusuhde ikinä tüünauksella.![]()
Jälleen suzukisti
Noh, huomasin just talvisäilöstä haettuani, että tässä vm-00 bläkärissä saattaa syttyä satunnaisest tämä
FI-valo, kun painaa jarrua... =(
Mitäs muuten maksoi laitattaa kuntoon siellä JV-Motorsportissa? MarcusB?? Tietty jos ite vähä putsailis sitä liitintä, niin muutaman kk pärjäilis, mutta olishan tuo mukava laittaa kerralla kuntoon...
Hayabusa -2011
Minun XX:ssä oli hyvin samankaltaiset oireet; FI-valo paloi himmeästi takajarrua käytettäessä ja etujarrusta jarruvalo ei välillä syttynyt lainkaan. Korjautin tuon JV:llä keväällä 2006 kun siellä vielä oli Honda-asiantuntija (Juha?), joka sittemmin perusti oman firmansa Metura-motorsin. En nyt enää muista tarkkaa hintaa, mutta kyllä se kolvaustyö muutamankin satasen kustansi, silti paljon halvempaa kun koko johtosarjan vaihtaminen (~7-800e).(Kale79 @ Touko. 02 2009,21:58) kirjoitti
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Terve!
Uutena XX:n omistajana kyselisin seuraavaa:
Onko normaalia ns. tyhjä-alue 4500-5000 kierroksilla rivakasti kiihdyttäessä, tämä ei ilmene niin voimakkaasti isoilla vaihteilla.
Kyselisin myös XX:n alkuperäistä suutinkokoa kaasareille, koska pyörä on alunperin tuotu saksasta ja on pieni epäilys, että siihen on asennettu pienemmät suuttimet.
Ja kyseessähän on vm -98 viimeinen kaasari bläkkäri.
2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
EX: 2011 BMW K 1600 GT
EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
EX: 1998 Honda cbr 1100xx
EX: 2001 Honda nsr 125r
Kaasarivehkeessä on monttu vääntökäyrässä juuri tuolla kohtaa, itse laitatin sliparit ja factoryn suutinsatsin(stage 3 race kit, not for highway use(luki paketissa)) ja penkkiin, erittäin suosiollinen vaikutus, 100nm vääntöä *jo 3000rpm, täyskierroksilla 122nm ja huipputeho145hp takarenkaalla, melkein vanhemman busan lukemat.
Do you have premonitions of déjà vu?
Terve!
Nyt tarvittaisiin 1998 XX:n pääsuuttimien ja mahdollisesti muiden suuttimien alkuperäiset koot, sillä imukurkut oli 72 kilowattiselle ja pyörähän oli tuotu jälkikäteen Saksasta.
Laitimmainen kaasari avattu, jossa pääsuutin 142 ja viereinen suutin 42S.
Kiitos.
2019 Honda Goldwing "isolohko" Bagger
EX: 2011 BMW K 1600 GT
EX: 2002 Honda GL 1800 Goldwing
EX: 1998 Honda cbr 1100xx
EX: 2001 Honda nsr 125r
Moro.
Mulla on vähän erillaiset kokemukset tosta perän korotuksesta. Takana oli 3mm prikka, jolla perä nousi 18mm ja keulaa olen laskenut 6mm. Tällä kokoonpanolla tuli ajeltua n.1000km. Toki pyörä muuttui herkemmäksi ja kääntyi mutkaan paremmin, mutta tuli myös levottovammaksi ajaa. Saimpa sillä ekan tank släpperinkin aikaiseksi n.120km/h nopeudessa, mitä vakio alusta ei koskaan tehnyt.
Toinen asia minkä huomasin, ehkä johtuen vähän etukenommasta ajoasennosta niin tuntuu käyvän enemmän ranteiden päälle ja perse puutuu nopeammin.
Tänään sitten otin sen prikan pois ja kyllähän XX:sä muuttui taas vakaaksi ajaa. Mutkaankin se tuntui taittuvan ihan hyvin tosin mulla on sitä keulaa vähän pudotettu. Meno tuntui taas sen verta makeelta, ettei ainakaan mulle tule sitä prikkaa ikävä.
Honda 1100XX
Kawasaki ZZR 600
Suzuki TS 125
Honda CB 125
Suzuki PV
Honda Monkey
Onko muut xx kuskit huomannu että ei tarvi pitää pienen hetken kaasua pohjassa niin heti on kolmesataa mittarissa![]()
Liekko ominaisuus tai jotain![]()
Vai oisko jopa tyyppivika![]()
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)