Sivu: 86 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3676848586878896 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2551:stä 2580:een 3435:sta
  1. #2551
    Lainaa janneja kirjoitti Katso viesti
    Vinkuvat muuten kivasti
    Honda CBR 1100 XX -99
  2. #2552
    Olen ostamassa joko bläkkäriä tai gixxeriä (tiedän, kovin erilaiset pyörät...). Hondissa näkyy olevan useinkin yli 100 000 kilometriä mittarissa. Kysäisenpä nyt, että kenellä olisi eniten ajettu bläkkäri ja millaisia korjauksia ja huoltoja siihen on aikojen saatossa tehty.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  3. #2553
    Moi, mun '99 on ajettu melkein 110tkm. Itse olen ajanut 46tkm/'05 alkaen eteenpäin.

    Yhden ketjupaketin olen vaihtanut, renkaita ja öljyjä, suodattimia, sytystulppia, jäähdytysnesteet kahdesti ja jarrunesteet kolmesti. Nokkaketjun kiristimen vaihdoin kerran. Läppärunkojen synkkaus olisi varmaan aika tehdä kohta.

    Mulla on huoltohistoria tallessa, kertaakaan ei ole venttiilijä tarvinut säätää. Mulla on pysynyt ihan samoissa arvoissa 24tkm välein tarkastettaessa. Niin joo, yhden kerran piti vaihtaa venttiilikopan tiiviste, kun hikoili hieman. Kerran myös jouduin rikkomaan 'suojakupin' (CAP (45MM) 11332-ML7-000 ks http://www.houseofhondaparts.com) kun alumiininen 'mutteri' pyöristyi ja se irtosi vain väkivallan avustuksella. Huoltokustannukset on kohtuulliset ja itse tehtävissä. Vakuutukset pikkukaskolla n 400-500€/vuosi ympärivuotisena mulla.

    Mulla on tapana antaa koneen lämmitä paikallaan minuutti-pari ja sitten liikkeelle. Oma käyttö on ei-niin-nurkkapyörittelyä. Tietä, maisemia, RP -ajoja, ratailua hitaassa ryhmässä ja seisovaa mailia.

    Kaverilla on ajettu '97 XX jotain 160tkm ja ei ainakaan ole laiskempi vehje. Sekään ei syö öljyä. Itse käytän Hondan orkkisosia ja Hondan GN4 mineraaliöljyä. Toimii todella hyvin! Mulla on Yoshi RS3 4-1 kokoränni, K&N putsari, PC-II ja syttypyörän ennakkoa koneistettu lisää. Takapyörältä kaksi vuotta sitten yhdessä dynossa 142hv.

    Viime kesänä XX miitissä taisi enimmät kilsat olla n 180tkm. Kertoi, että ihan perushuolloilla on mennyt.

    Eli: jos on XX huollettu, niin ajamalla ei ihan pienellä yrityksellä rikki mene. Voisi kutsua ns ajopyöräksi. Jos halua ropata, hanki joku toinen...

    PS Edit: teinhän minä viime talvena keulahuollon. Ei vuotanut, mutta vaihdoin stefat ja pölysuojat sekä cocktail 10w ja 15w öljyistä sisään. Huollossa purin tolpat niin osiksi kuin mahdollista ja kaikki polttoöljyllä & harjalla putipuhtaaksi.

    Vanha 'öljy' oli harmaan mustaa ja sitä oli noin 2/3 määrästä jäljellä. Suosittelen keulahuoltoa sadan tonnin välein.

    Alkupäräiset jouset sisällä, vielä oli pituus ihan alueella. Lisäsin samalla jousien esijännitystä. Onhan tässä tietysti tullut ropattuakin. Vähän liikaakin, vähemmälläkin varmaan pärjäisi ihan hyvin.

    Edit2: Vaihdoinhan muuten pyöränlaakeritkin. Ihan vinkkinä, kannattaa olla sen painepesurin kanssa tarkkana Vian huomasin siitä, kun ei kulkenut Hallissa wanhaan malliin. Samalla vaihdoin kaikki laakerit ja holkit, eteen ja taakse.
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  4. #2554
    Bläkkärin remontti etenee. Sain firmasta moottorinosturin lainaan jolla yläpää lähti lentoon ohjauslaakerin vaihtoa avittamaan. Sekä ylä- että alapuoli lähtivät nätisti irti ilman dremeliä tai pakastamista/tohottamista. Aika hyvä videonpätkä aiheeseen liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=_Ozfh93CvBs ja vielä sanallisesti nimenomaan rastaalle: http://www.cbr1100xx.org/forums/inde...opic=30221&hl=

    Etuiskarit ja eturengas ovat nyt irti ja menossa huoltoon käymään (etuiskareiden huoltohinta yht. 100€ sis. öljyt, stefat & työt = en ala askarrella itse tässä vaiheessa). Tänään uusi ohjauslaakeri mukaan ja viikonloppuna asentamaan.

    Kuvia asennusrojektista löytyy täältä: https://drive.google.com/folderview?...DQ&usp=sharing
    Viimeksi muokannut: kosanderi; 10.04.2015 klo 09:46.
    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
  5. #2555
    Lainaa kosanderi kirjoitti Katso viesti
    Bläkkärin remontti etenee. Sain firmasta moottorinosturin lainaan jolla yläpää lähti lentoon ohjauslaakerin vaihtoa avittamaan. Sekä ylä- että alapuoli lähtivät nätisti irti ilman dremeliä tai pakastamista/tohottamista. Aika hyvä videonpätkä aiheeseen liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=_Ozfh93CvBs ja vielä sanallisesti nimenomaan rastaalle: http://www.cbr1100xx.org/forums/inde...opic=30221&hl=

    Etuiskarit ja eturengas ovat nyt irti ja menossa huoltoon käymään (etuiskareiden huoltohinta yht. 100€ sis. öljyt, stefat & työt = en ala askarrella itse tässä vaiheessa). Tänään uusi ohjauslaakeri mukaan ja viikonloppuna asentamaan.

    Kuvia asennusrojektista löytyy täältä: https://drive.google.com/folderview?...DQ&usp=sharing
    Kysymys... Onnistuuko ko. laakeroinnin uusinta katteita irroittamatta? Toki purku ja kasaus mukavampaa näin..

    Itsekin varmaan kesän aikana duunaan ko. homman (jos tarvii) ja ajattelin että homma onnistuis katteet päällä? (ed. sussukista tein saman homman katteita purkamatta)
    Suzuki Hayabusa
  6. #2556
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Kysymys... Onnistuuko ko. laakeroinnin uusinta katteita irroittamatta? Toki purku ja kasaus mukavampaa näin..
    Ahtaaksi menee, ja riippuu nostovälineistä. Jos sulla on keskiseisontatuki ja saat takapään jollain liinoilla tms vedettyä alaspäin kiinni ehkä joo. Katteet päällä ei tainnut päästä ees tunkilla keventämään öljypohjasta. Pakosarjasta tunkkaaminen omalla vastuulla Korjauskäsikirja ei sinänsä käske irroittamaan kuin eturenkaan ja kahvat. Veikkaisin tosin että n. 30cm pitkät sormet ja muutamat ylimääräiset nivelet tulevat tarpeeseen koska nytkään tuota tilaa ei ollut liiaksi
    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
  7. #2557
    Lainaa kosanderi kirjoitti Katso viesti
    Pakosarjasta tunkkaaminen omalla vastuulla
    Pakosarjasta tunkkasin Suzukin ja ei ollut liinaa..
    Suzuki Hayabusa
  8. #2558
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti
    Moi, mun '99 on ajettu melkein 110tkm. Itse olen ajanut 46tkm/'05 alkaen eteenpäin.

    Yhden ketjupaketin olen vaihtanut, renkaita ja öljyjä, suodattimia, sytystulppia, jäähdytysnesteet kahdesti ja jarrunesteet kolmesti. Nokkaketjun kiristimen vaihdoin kerran. Läppärunkojen synkkaus olisi varmaan aika tehdä kohta.

    Mulla on huoltohistoria tallessa, kertaakaan ei ole venttiilijä tarvinut säätää. Mulla on pysynyt ihan samoissa arvoissa 24tkm välein tarkastettaessa. Niin joo, yhden kerran piti vaihtaa venttiilikopan tiiviste, kun hikoili hieman. Kerran myös jouduin rikkomaan 'suojakupin' (CAP (45MM) 11332-ML7-000 ks http://www.houseofhondaparts.com) kun alumiininen 'mutteri' pyöristyi ja se irtosi vain väkivallan avustuksella. Huoltokustannukset on kohtuulliset ja itse tehtävissä. Vakuutukset pikkukaskolla n 400-500€/vuosi ympärivuotisena mulla.

    Mulla on tapana antaa koneen lämmitä paikallaan minuutti-pari ja sitten liikkeelle. Oma käyttö on ei-niin-nurkkapyörittelyä. Tietä, maisemia, RP -ajoja, ratailua hitaassa ryhmässä ja seisovaa mailia.

    Kaverilla on ajettu '97 XX jotain 160tkm ja ei ainakaan ole laiskempi vehje. Sekään ei syö öljyä. Itse käytän Hondan orkkisosia ja Hondan GN4 mineraaliöljyä. Toimii todella hyvin! Mulla on Yoshi RS3 4-1 kokoränni, K&N putsari, PC-II ja syttypyörän ennakkoa koneistettu lisää. Takapyörältä kaksi vuotta sitten yhdessä dynossa 142hv.

    Viime kesänä XX miitissä taisi enimmät kilsat olla n 180tkm. Kertoi, että ihan perushuolloilla on mennyt.

    Eli: jos on XX huollettu, niin ajamalla ei ihan pienellä yrityksellä rikki mene. Voisi kutsua ns ajopyöräksi. Jos halua ropata, hanki joku toinen...

    PS Edit: teinhän minä viime talvena keulahuollon. Ei vuotanut, mutta vaihdoin stefat ja pölysuojat sekä cocktail 10w ja 15w öljyistä sisään. Huollossa purin tolpat niin osiksi kuin mahdollista ja kaikki polttoöljyllä & harjalla putipuhtaaksi.

    Vanha 'öljy' oli harmaan mustaa ja sitä oli noin 2/3 määrästä jäljellä. Suosittelen keulahuoltoa sadan tonnin välein.

    Alkupäräiset jouset sisällä, vielä oli pituus ihan alueella. Lisäsin samalla jousien esijännitystä. Onhan tässä tietysti tullut ropattuakin. Vähän liikaakin, vähemmälläkin varmaan pärjäisi ihan hyvin.
    Valaisevaa ynnä rohkaisevaa. Viikonlopun kuluessa, tai mieluiten tänään pitäisi tehdä päätös, että ehtii ennen sunnuntaiehtoota hakemaan. Taidan ottaa neuvoa antavat kahvit...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  9. #2559
    Lainaa ted kirjoitti Katso viesti
    Olen ostamassa joko bläkkäriä tai gixxeriä (tiedän, kovin erilaiset pyörät...). Hondissa näkyy olevan useinkin yli 100 000 kilometriä mittarissa. Kysäisenpä nyt, että kenellä olisi eniten ajettu bläkkäri ja millaisia korjauksia ja huoltoja siihen on aikojen saatossa tehty.
    Kummatkin on ollut, kuten allekirjoitus kertoo Millasta ajoa meinasit? Gikkeri täydellinen mutka-ajoon ja bläkkäri sellanen kompromissi mutkan ja matkan välistä. Sen takia siihen vaihoinkin. Keulaa joutu vähän jäykistää, niin sai paremman tuntuman mutkille.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  10. #2560
    joo, xxmiitissä taisi kovimmat kilsat olla jotain sen 180tkm, sellaista huhua olen aikanaan kuullut, että englannissa virkakäytössä olisi pläkkäriin ajettu tuplana nuo kilsat.. tiedä häntä sitten.

    vai että 100tkm välein pitäis keulaöljyt jo vaihtaa.. eipä satu lukemaan mitään edes huoltokirjassa, mutta varmaan se olis asiallinen toimenpide jossain vaiheessa hoitaa.. 48tkm itsellä ja venttiilien tarkistus edessä ens kesänä, saa huoltoliike hoitaa, ei jaksa alkaa edes yrittämään itse, onneksi sentään 24tkm tuo väli siinä hommassa.

    ja jos ei heti tule hankittua tuollaista menopeliä, niin tervetuloa xx-miittiin tutkimaan pyöriä, kyselemään ja ottamaan olutta.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #2561
    Woblaako muut bläkkärit jos tangosta löysää? Olen huomannut moista oiretta omassa ja mietin onko kyse renkaista tai jostain muusta.
    XX
  12. #2562
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Woblaako muut bläkkärit jos tangosta löysää? Olen huomannut moista oiretta omassa ja mietin onko kyse renkaista tai jostain muusta.
    Omassani tuota vikaa oli, annoin vaihdossa joten jäi selvittämättä oliko renkaalla osuutta. Uskoisin kyllä että oli.
    K8-1000
  13. #2563
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Woblaako muut bläkkärit jos tangosta löysää? Olen huomannut moista oiretta omassa ja mietin onko kyse renkaista tai jostain muusta.
    Jossakin tässä ketjussa muistan olleen asiasta jo juttua ja muistaakseni XX keula on herkkä kuluneelle ja/tai huonosti tasapainotetulle renkaalle. Sama juttu malleissa X11 ja CBR1000F:ssä... itselläkin ajankohtainen ihmetyksen aihe kun liikkeestä hakemassani pyörässä uusi eturengas ja ravistaa 80 nopeudessa aivan järjettömästi. Meinasinkin viikolla napata renkaan irti, käyttää tasapainotettavana ja katsoa auttoiko.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  14. #2564
    Itse kävin ajamassa viime vuonna tuollaista CBR1000f. Oli sivu ja takalaukut kiinni, ajossa meni suoraan kuin tavarajuna mutta 60kmh vauhdista kun irrotti molemmat kädet niin alko woblaamaan niin perkeleesti. Peilistä näkyy kun takaboksi lentää ojaan ja ei muuta ku tien sivuun pienellä WTF just happened fiiliksellä.

    Kappan metallinen teline oli murtunut kummaltakin puolelta samasta kohtaa. En tiedä tuliko pyörän runkoon niin kova sivuttaisvoima tuosta woblauksesta että näin tapahtui. Ikinä en ole vastaavaa nähnyt tai kuullut mutta se on ainoa selitys jonka asiaan keksin.

    Se koeajo loppui siihen. Turha varmaan mainita että myyjän kanssa riitti asiasta keskusteltavaa, hänellä oli varma mielipide että olin ajanut 160km/h hidastetöyssyyn.

    Muistaakseni siinä oli ok renkaat mutta kilsoja n.100tkm joten laakereista ym ei tietenkään varmuutta.

    Varmasti jokainen meistä tekee tuollaista että irrottaa molemmat kädet testatakseen että pyörä menee suoraan, korjaa varusteita tms. Mutta ikinä ei ole tuollaista itsellä tapahtunut vaikka olisi ollut helvetti peräkärry kiinni pyörässä.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  15. #2565
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Jossakin tässä ketjussa muistan olleen asiasta jo juttua ja muistaakseni XX keula on herkkä kuluneelle ja/tai huonosti tasapainotetulle renkaalle. Sama juttu malleissa X11 ja CBR1000F:ssä... itselläkin ajankohtainen ihmetyksen aihe kun liikkeestä hakemassani pyörässä uusi eturengas ja ravistaa 80 nopeudessa aivan järjettömästi. Meinasinkin viikolla napata renkaan irti, käyttää tasapainotettavana ja katsoa auttoiko.
    ravistamiseen vaikuttaa kans jostain syystä pitkittäisin oleva ura, ja keulan öljyt ,liian pienet ilmanpaineet tarvii pitää hiukan yli suosituksen kun on niin keula painonen
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  16. #2566
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Woblaako muut bläkkärit jos tangosta löysää? Olen huomannut moista oiretta omassa ja mietin onko kyse renkaista tai jostain muusta.
    Itse pelkäsin samaa kun huomasin, mutta loppui välittömästi kun vaihdatin uudet renkaat alle, PR4:set (tasapainotus luonnollisesti) JL Bikessa. Työkaverin appiukko vaihtoi tankopainot hieman painavampiin ja kuulemma auttoi myös.

    Pitää vielä itsellekin vaihtaa nuo tankopainot, mutta en ole joutanut. En kyllä varmaan silti enää uskalla koskaan päästää pitkäksi aikaa tangosta irti, sen verran jäänyt takaraivoon - nurin menee kyllä pirun nopeasti jos alkaa voblaamaan eikä pääse heti tankoon kiinni. Aikaisemmin tapana kuitenkin taajamaan tullessa levitellä käsiä ja vähän venytellä, mutta nykyään ei enää uskalla. Jänishousuksi tullut..
    ___________________________________
    Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
  17. #2567
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    vai että 100tkm välein pitäis keulaöljyt jo vaihtaa.. eipä satu lukemaan mitään edes huoltokirjassa...
    Tehtaan mielestä ne on ikuiset ölpät...

    Ei näet lue manuaalissa, eikä muussakaan eepoksessa ole vastaan tullut etutolppien öljynvaihtoväliä.

    Mutta joo, jos XX:ään päädyt on kolleegoita kyllä riittävästi. Nettimotossa on n 100 XX:ää kaupan. Ei luulis olevan vaikeaa löytää soppelia väri/varusteyhdistelmää
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  18. #2568
    ~0,11 kg/mm jäykemmät etujouset ja 10W keulaöljyillä on toistaiseksi (400km vasta tullut ajeltua) tuntunut hyvältä, eikä ole alkanu ravistaa kun päästää irti. Täytyy enempi vielä kokeilla, niin voi varmuudella sanoa.
    Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
    Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
    Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
    Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
    Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
  19. #2569
    Jees, renkaiden vaihto on nyt kesällä edessä jokatapauksessa. Jos se ei auta niin mitä kannattaisi seuraavaksi? Tankopainot on suht simppeli operaatio, mutta voi kai niitä keulaöljyjäkin koettaa vaihtaa.
    XX
  20. #2570
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Jees, renkaiden vaihto on nyt kesällä edessä jokatapauksessa. Jos se ei auta niin mitä kannattaisi seuraavaksi? Tankopainot on suht simppeli operaatio, mutta voi kai niitä keulaöljyjäkin koettaa vaihtaa.
    Vaiha vaan suosiolla se rengas niin lähtee woblaukset pois, mulla oli sama homma ja vaikka oli pintaaki jäljellä ja ns merkki rengas (PR 2 ) niin renkaan vaihtamalla lähti täysin woblaukset
  21. #2571
    Lainaa Versuli kirjoitti Katso viesti
    Vaiha vaan suosiolla se rengas niin lähtee woblaukset pois, mulla oli sama homma ja vaikka oli pintaaki jäljellä ja ns merkki rengas (PR 2 ) niin renkaan vaihtamalla lähti täysin woblaukset
    Mulla on Bläkkärissä ja aiemmin 1000F:ssä toiminut kunnolla ainoastaan Mez4 ja nyt Misukka PR3 ... ei edes ohjauslaakerin vaihto auttanut. Mez6:lla voblas ihan helvetisti heti uudesta lähtien. Ja lisäksi.. mulla ei ainakaan ole koskaan vaikuttanut yhtään onko kolmen laukun setti kiinni, tyhjänä tai täynnä..

    Ai niin... ja lisäyksenä tähän, alkuperäinen tehtaan eturengas ... olikohan se Dunlop ... vaikka oli ihan hiihtoliiton hyväksymässä kunnossa, ei woblannu yhtään.
    Honda CBR1100XX
  22. #2572
    Lainaa CebariTonni kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Bläkkärissä ja aiemmin 1000F:ssä toiminut kunnolla ainoastaan Mez4 ja nyt Misukka PR3 ... ei edes ohjauslaakerin vaihto auttanut. Mez6:lla voblas ihan helvetisti heti uudesta lähtien. Ja lisäksi.. mulla ei ainakaan ole koskaan vaikuttanut yhtään onko kolmen laukun setti kiinni, tyhjänä tai täynnä..
    Itsellä ainakin vaikuttaa takalaukut todella paljon tuohon ohjaukseen hitaissa vauhdeissa, kevyt kuski kun olen. Jos on 3 laukkua tavaroineen niin 0-30km/h on aikamoista tasapainottelua. Ei passaa kaasua juuri antaa kun keula tuntuu olevan parin kilon painoinen. Wobblausta tulee myös paljon helpommin silloin kun on ns. takapainoinen pyörä, mutta se ei ole itse syypää siihen wobblaukseen. Syypää on täälläkin todetut renkaat.

    Eli jos wobblaa niin ongelma on todennäköisesti renkaissa, niiden tasapainotuksessa tai joissakin tapauksissa voisi olla myös hieman laahaavassa jarrussa. Takarenkaan asentokin kannattaa tarkistaa ettei ole rengas vinossa suhteessa menosuuntaan, ei vain takahaarukan merkeistä vaan ihan renkaan suuntaa katsomalla.

    PR3 alla eikä wobblaa.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  23. #2573
    Takajarrupalat finaalissa, edessä vielä jonkin verran pintaa. Kysymys: täytyykö vaihtaa yhtäaikaa vai voinko lykätä etupalojen vaihtoa? Onko bläkkärissä lämpöeristetyt jarrumännät? (vm-2008)
  24. #2574
    Itse en ainakaan näe mitään syytä miksi pitäisi vaihtaa jos edessä on pintaa vielä jäljellä, eiku vaan.
    Honda CBR 1100 XX -99
  25. #2575
    Taisi alkuperäinen rengastus aikanaan bridgestones. Jotain kai 25tkm meni alkuperäinen etunen ennen ku meni vaihtoon.

    Tänään uusi akku paikoilleen ja navin teline. Samalla käytin tallista ulkona ja kuumaksi. Onhan se ihan erilainen ku soranorsu. Ja äänet kans ihan erit akroilla.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #2576
    Woblauksen osalta kannattaa myös tarkistaa etuakselin päätypultin kireys sekä akseliholkkien liikkumattomuus. Omassa mopossa nämä oli löysällä (toinen holkki liikkui aavistuksen ääriasentoon käännettäessä). Lähti näiden korjaamisella woblaus ja etupään naksuminen unholaan. Woblaus alkoi tässäkin tapauksessa jossain 50-60:n hujakoilla. Nyt ei woblaa enää missään vauhdeissa. Jostain syystä tuo etuakselin pultti oli päässyt löystymään.

    PR3:ia ei varmaan voi liikaa kehua, sopivat kyllä erinomaisesti rastaaseen. Nyt ajettu yli 14 tkm niillä ja pintaa vielä reilusti sekä edessä että takana.

    Oletko aplari tsekannut vasemman etusatulan ulomman palan kunnon? Vähän ominaisuutta näillä dualeilla kuluttaa sitä vinoon ja vielä siten, että irroittamatta sitä ei näe (palan alapää näyttää ilman irroittamista ihan ok:lle, yläpää saattaakin olla sitten jo finaalissa).
    -06 Mustarastas, mustana
    ex. -93 Suzuki PV, mustana

    Tehoero vain 100-kertainen...
  27. #2577
    Lainaa IMN kirjoitti Katso viesti
    Oletko aplari tsekannut vasemman etusatulan ulomman palan kunnon? Vähän ominaisuutta näillä dualeilla kuluttaa sitä vinoon ja vielä siten, että irroittamatta sitä ei näe (palan alapää näyttää ilman irroittamista ihan ok:lle, yläpää saattaakin olla sitten jo finaalissa).
    Juurikin näin... tuli itsellenikin aikoinaan yllärinä, kunnes kuulin että tuo on ominaisuus.
    Honda CBR1100XX
  28. #2578
    Päivitellääs tännekin... Omasta pyörästä käytin koneen levällään ku porautin sylinterit ja männät vaihtu je pistonseihin. Tilavuutta tuli 1200cc ja purisussuhde nousi hiukan. On kyllä loppujen lopuksi todella yksinkertainen kone käyttää auki. Haynesin oppaasta löytyy kaikki ohjeet esim.tasapainoakselien ajoituksiin yms... Kannesta tukin pakokaasun kierrätysjärjestelmän ja tällä hetkellä on työn alla vakio alkukäyrien modaus. Putkisto on kyllä aika tukossa alkuperäisenä. Jos viikonloppuna sais ensisavut otettua.
  29. #2579
    Pyörä siis vm-99 eli ruisku ja ajettu 108tkm. Tampereen bikefoxissa viimekesänä löyty takaselta 136hv ja oli asennettuna commanderi, lambdakilleri, devilin vaimentajat ja kn-filtteri. Huonoa oli sillon kova hellekeli ja imuilman lämpötila näyttiki penkkilapussa 37,5astetta. Ihmettelen kyllä niitä joiden pyörästä löytyy takapyörältä se 150-160hv että onko penkki ollu optimistinen vai mikä on ku oma pyörä keulii vielä kakkosella täyskaasukiihdytyksessä ja ei tuon enempää oo tehoa.
  30.  
  31. #2580
    Täristellääs vielä tässä ketjussa tuota eturengasta...

    Hoksasin akselia kiristellessäni eturenkaan vasemmassa kyljessä keltaisen täplän ja jäin miettimään, että pitäisikös sen täplän olla venttiilin kohdalla vai olikos tuolla täplällä joku muu merkitys. Ei muuta, mutta täplä on kymmenisen senttiä venttiilin kohdalta ja tuumin josko vaikuttaisi renkaan tasapainoon?
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Sivu: 86 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3676848586878896 ... ViimeinenViimeinen