SW-Motechin takatelineen modaaminen orkkistelineisiin saattaa muodostua melkolailla haastavaksi. Kannattaa tutkia tuo OEM:n ja Alurackin rakenne ja harkita tarkkaan, sillä tämä SW:n Alurack taitaa olla halvimmillaankin 130€ luokkaa. Jos tietysti alumiinihitsaus on "pala kakkua", niin voihan sitä tietysti kokeilla. Tuo meikäläisen kulmarautaversio maksoi osineen+töineen alle 50€. Omat hitsaustaidot ovat sitä luokkaa, että uskallan luottaa ehkä omiin johtotinauksiin. Siisteys oli myös erittäin isossa roolissa sauman pysyvyyden lisäksi.
Täällä SW-Motechin sivulaukkurautojen ja meikäläisen yhteistyö kesti n. 1000 km. Lyhyesti tämämerkki kertonee kaiken. Myyjäliike hoiti asian erittäin hienosti, SW-Motech ei niinkään. Tuo kuvissakin näkyvä takalaukku on ainoa SW-Motechin tuote, joka tuosta leikistä jäi pyörään. Sekin on muistaakseni kolmas vaiko neljäs laukku, joka vasta alkoi toimimaan. Laukunhan on valmistanut Coocase eli SW-Motechia tässä on tekstit ja tarrat.
Sellainen varoituksen sana, että SW:n sivulaukkurautojen mukana ei tule pyörässä olevien etummaisten kateholkkien vahvistusrautoja, jotka Mr. Honda toimittaa OEM-laukkurautojen mukana. Ne todellakin ovat tarpeelliset ja ihan aiheesta sinne tehty. Ilman näitä rautoja SW-Motechin sivulaukkuraudan etummainen kiinnike liikkuu sormivoimin useita millejä joka suuntaan. Siitä voinee päätellä, mitä tämä tekee pahimmassa tapauksessa katteelle, joka on siellä välissä. Vastaava homma on SW-Motechin takalaukkuraudan ja sivulaukkurautojen kiinnityksissä, jotka kohdistavat melkoisia vääntöjä taaimmaisiin katekiinnityksiin.
Pelkän SW:n takalaukkuraudan kanssa ei ollut ongelmia, mutta sivulaukkurautojen kanssa kasvoi "se" otsaan.
Ongelmahan alkaa olla myös se, että OEM-laukkurautoja ei taida enää saada juurikaan mistään. Vaihtoehdot ovat siis melkolailla Givin Wingrack tai SW-Motech, jos OEM-rautaa ei jo valmiiksi löydy. OEM:llä ollaan tietysti naimisissa noiden orkkislaukkujen kanssa, jotka eivät välttämättä koollaan päätä huimaa. Givin ulkonäöstä voi tietysti olla montaa mieltä, itselle ei oikein iskenyt.
Jos siis SW:n sivulaukkurautoja olette laittamassa, niin kannattaa suosiolla dremelöidä etummaisten kiinnikkeiden (nämä pitkät holkit, joissa kate on kiinni) ympäriltä katemuovit pois siten, että holkin liike ei pääse missään välissä kohdistumaan katteeseen. Takakiinnitykseen kannattaa tehdä vastaava operaatio siten, että katteen muovin reiät ovat aavistuksen metalliholkkeja suuremmat. Samalla kannattaa myös liimata vaikka metalliprikka näihin katteen metalliholkkien päihin, jotta mopon runkokiinnitys painaa aina metalliholkkia eikä katetta vasten. Ei välttämättä huono operaatio OEM-telineillekkään, sillä takakatteen rakenne on sellainen, että siinä on tainnut olla suunnittelijalla hieman huono päivä. Muovia ei saisi missään tapauksessa jättää puristuksiin kahden metallin väliin. Nykyisellä rakenteella käy juurikin näin. SW:n raudoilla vipuvarret ovat vielä sen verran pitkiä, että murtoa syntyy entistä enemmän. Givin Wingrackillä tätä ongelmaa ei syntyne, sillä OEM-kauhukahva jää kiinnityksissä paikoilleen. Se kestää vääntöäkin ja tällöin mahdollinen vääntö kohdistuu paljon suurempaan ainevahvuuteen.
Takakate on nimittäin kallis ja kokemuksesta voin kertoa, että se ahdistukseen viittaava käyrä melkolailla jyrkkä...![]()
-06 Mustarastas, mustana
ex. -93 Suzuki PV, mustana
Tehoero vain 100-kertainen...
Juu, tuon SW:n ja orkkisrautojen sovitus ei mun mielestä onnistu mitenkään. Kallis kokeilu jos haluaa askarrella. Tuota tuli tutkittua, en tosin irto-osilla päässyt mallailemaan. Oma tilanne eteni kokolailla näin. Ostaessani mopon oli orkkisarja + Givi takalaukku, enkä asiaa siinä vaiheessa edes juuri tutkinut. No, yksi kaunis aamu takalaukku olikin puoliksi irti, eli Giwin levyn alustan yhdistävä sovite oli vasemmalta poikki. Noh, selvittelyjen jälkeen löytyi palikalle myyjä (Kuuttila), soitto ja uusi tilalle. Tämä ei taas montaakaan tuhatta kestänyt ja taas jutustelua Harrin kanssa, levy "takuuseen". Kesti taas hetken aikaa. Joka kerta petti samasta kohdasta vasemmalta, tuloksena parin sentin melkein läpireikä katteessa. Tuo levy on tosi fiksusti muotoiltu, mutta millin levy ei vaan kestä, jotain vääntöä mulla voi toki olla vaikka paikalleen meni ihan heittämällä. Viime keväänä sitten osui käteen sopivaa kulmaan väännettyä teräslevyä, vahvuutena 4-5mm. Tuosta mallasin kaksi, eli nyt tuki ei ole yhtenäinen, vaan molemmilla puolilla omansa, polttoleikkamalla karkea muoto, vähän rälläkkää, maali päälle ja vot. Nyt kestää. Ollut paikallaan kesän/20 tkm ilman mitään ongelmaa. Oli viimeviikolla irti, kun takakatteen irroitin, mutta enpä huomannut kuvia taaskaan ottaa.
Ja takalaukkuna Giwin 52 litrainen alumiinipohjalla.
Tuhannesti kiitoksia infosta! Tästähän kehkeytyy mietiskeltävää kerrakseen
Luulis ny prkl, että kyseiseen laitteeseen löytyis helppoja ratkaisuja...
Melkein lähtisin sillä, että kannattaa ehdottomasti pitää nuo OEM-laukut rautoineen. Silloin erittäin todennäköisesti pyörässä on kiinni ne vahvistusraudat ja se on kaikissa tapauksissa pelkästään positiivista.
Loppupeleissä tuo takalaukkuraudan tekeminen on melko yksinkertainen ja edullinen juttu, jos vaan pikkuisen tinkii siitä irroitettavuudesta. Kemppi-liimassa on pirun hyvä pito. Itsellä oli aikoinaan ihan samat kriteerit tuohon irroitettavuuteen, mutta edes silloin kuin se olisi ollut mahdollista en sitä käyttänyt.
Laita vähän sijaintitietoa, niin varmuudella löytyy joku kenen rastaasta voi ottaa mallia. Äkkiäkö sitä ajokelien tultua Turku-Helsinki-Etelä-Suomi-välimaastossa voin vaikka käydä itsekin näyttämässä, jos kiinnostusta kuvien tyyliseen ratkaisuun löytyy.
-06 Mustarastas, mustana
ex. -93 Suzuki PV, mustana
Tehoero vain 100-kertainen...
miniballastit on helppo tunkea mihin vaan. itse työnsin ne vain sivussa olevan yläkatteen alle, siihen ylhäällä olevan pienen reiän kohdalle, jos käy lämpimänä, niin saa edes hieman ehkä viimaa enemmän. hyvin ovat pysyneet ilman mitään teippejä jne.
itse hehkujen asennuksessa kannattaa olla jokin adapteri, jotta istuvat kunnolla paikoilleen, riippuen tietenkin, millainen hehku ja sen kanta paketissa sattuu olemaan. omat heiluu hieman paikoillaan, muttei mielestäni mitenkään haittaavasti, muoviset kannat oli omissa aikanaan -09 kun laitoin.
kaukovalo mulla on H7 ja lähivalo H7R.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Joo... Ostin nyt sitten kaverilta käytetyn 40 litrasen Givin joka on kiinni jossain Yammun telineessä. 50€ maksoin, joten hinta öpaut kohillaan. Kelien parantuessa täytyy kiikuttaa romppeet yhdelle frendille joka on aika velho metalli hommissa (vääntänyt mm. rodin rungon metrikamasta). Luulen että se saa suunniteltua raudan, jonka saa pultattua kiinni... ettei tarttis hitsailla....
Mulla on "Bagsterin" tankin suoja/laukku. Jos joku tietää... sellainen koko tankin peittävä "nahkalärpäke". Pyörä on musta ja suoja/laukku viininpunainen. Oon joskus nähnyt suvirannassa punaisen bläkkärin, vastaavalla mustalla bagsterillä. Uskoisin kyseisen pyörän omistajan olevan kiinnostunut vaihtokaupasta. Jos jollakulla on tietoa pyörän omistajasta tai jtn... infoa kiitosh!![]()
Dodiin, tipu saapui talouteen ja odottelee pakkasten jatkumista pitkähkön toimenpidelistan kanssa. Eniten otsan rypistymistä aiheuttaa moottorin/kytkimen puolelta satunnaisesti kuuluva kolahdus. Kuulemma on ääntänyt tällä lailla jo muutaman vuoden ja jonkin huoltomiehen arvion mukaan ei ole vaarallista. Omaan korvaan tuo kuitenkin kuulosti sellaiselta että asiaa pitäisi hieman tarkemmin selvitellä.
Kyseessä oli siis tyhjäkäynnillä kuulunut kolahdus, ja samalla hetkellä kun kolahti, kone hyytyi hieman hetkellisesti. Kuulemma tehnyt tätä myös ajon aikana, mutta edellisen omistajan mukaan ei kuitenkaan ruvennut buuaamaan tai sen kummemmin niiannut hyytymisen vuoksi. Eniten tekee tätä kylmänä ja matalilla (2000rpm) kierroksilla. Ei ilmeisesti ole vaikutusta onko veto päällä tai tekee moottorijarrutusta.
Tässä on aika paljon nyt kuulopuheen varassa tulevaa diagnostiikkaa, mutta olisiko mitään arvauksia mistä kannattaisi vikaa lähteä metsästämään? Tarkoitus on kaivella kytkin auki jos siellä näkyisi jotain selkeitä merkkejä äänen aiheuttajasta.
Lisäksi tuntuu kytkin(?) rohisevan tyhjäkäynillä niin että tuntuu sarvissa asti, kytkimen kun painaa pohjaan niin lakkaa. Tämä ilmeisesti on kuitenkin normaalia, ainakin näiden aikaisemman 85 sivun perusteella![]()
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
Mainitsemasi kytkimen rollotus kylmänä on ihan normaalia, pieni hetki lämmityskäyttöä kytkin pohjassa/ pumppaillen poistaa äänen nopeasti. Jos äänestä haluaa eroon niin kytkimen osia pitäisi vaihtaa useita.
Jos käytät kytkimen auki niin kytkin kruunun takaa paljastuu öljypumpun käyttöketju, tarkasta se liiallisen venymisen varalta, se saattaa aiheuttaa ääntä löysänä hötkyillessään (ei säädettävä). Tarkista myös kytkinkellon kunto. Kytkinkopan vieressä olevan jakopään alakopan alta näet jakoketjun ja laahaimet (niiden alapäät) kokeile heiluuko/onko väljää.
Varaa uudet tiivisteet molempia koppia varten sekä uusi jakoketjun kiristin, tämä varsinkin jos ei varmaa tietoa vaihdosta. Asenna uusi kiristin OIKEIN, vanha irti (2kpl M6 ruuveja) ja uusi paikoilleen, VASTA TÄSSÄ VAIHEESSA irroitat sen kiristintä pakitus asennossa pitävän pienen peltilipareen. Valmis.
Tasapainoakselit saattavat vaatia säätöä ajan myötä (niiden käyttörattaiden hammaskosketus) korjaamokäsikirja kertoo oikean säätötavan (en nyt muista ulkoa), älä koske jos et tiedä.
Tässä nyt vähän aluksi vinkkejä.
Älä korjaa ehjää....
Tää on kaasaripeli? Kuulostaa ns. heikolta tyhjäkäynniltä jossa yks pytty sammuu tai käy siinä rajoilla että pelaako. Tulee mieleen perinteiset kaasarien synkkaus, tyhjäkäyntisuuttimien pesu (seosruuvien säätö jos mahdolista), puolien/tulpanjohtojen tarkastus tai ehkä jopa akku/jänniteensäädin/laturi (=ei kunollista kipinää pienellä käyntinopeudella).
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kiitoksia nopeista vastauksista. Tulee mieleen että nukutaanko täällä yöllä ollenkaan vaan kytätään foorumia ja rouvan föönillä sulatellaan lunta ulkoa ajokauden edistämiseksi
Kaasaripeli tosiaan kyseessä, ja jakopään ketjun kiristin on uusittu 4v ja n. 15000km sitten. Toivottavasti sitä ei tarvitse vielä ruveta entraamaan... Kaveri oli mukana kuuntelemassa tuota ääntä ja ensimmäisenä veikkauksena heitti juurikin tuon öljypumpun ketjun. Epäili että olisiko päässyt venähtämään ja pykältäisi joskus yhden hampaan verran yli rattaalta aiheuttaen tuon nyppäyksen.
Vajailla pytyillä käymistä en pidä kovin todennäköisenä, koska muuten tyhjäkäynti on ihan normaali. Ja joskus aikaisemmassa pyörässä pesun jälkeen hetken kävi kolmella ja sen kyllä huomasiMutta nuo puolien ja tulpanjohtojen (+ tulppien) tarkistus menee joka tapauksessa tuohon työlistalle.
Mutta joo, näistä tuli syynättäviä kohteita, kiitokset![]()
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
pitää kattos hommata vuorotyö jota voi koneen lähellä tehdä, niin onnistuu pyöriä täällä mitä erikoisimpiin aikoihin..niin ja kuumailmapistooli paljon tehokkaampi ku fööni.
milloinkahan sitä pitäis alkaa kuuntelemaan oman pyörän ketjunkiristintä.. tosin yks tuttu neuvoi, et sitten kun ääni on sellainen, ettei uskalla enää ajaa, on tullut sen vaihto ajankohtaiseksi.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
No sehän selittää asioita... Itse jätän myös avopuolisolta salaa takaoven auki aina yöksi että ilma lämpenisi nopeammin.
Pyörän ympärillä käyty taas häärimässä ja olihan jaksettu vääntää vasemman puolen jarrusatula lujasti kiinni. Oikean puolen satula lähti nätisti irti mutta vasen ei inahdakaan. Omaa vääntömomenttia vielä löytyisi mutta tuntuu että ensimmäisenä antaa pultin kanta periksiUskaltaisikohan tuota WD-40:llä tms löträtä jos lähtisivät aukeamaan? Lisäksi se pultin kanta oli valmiiksi hieman muodoton, paha sanoa että onko se torxi vai kuusiokolo... Kuusiokolo se vissiin pitäisi olla, ainakin huoltokirjan mukaan.
Samalla heräsi myös kysymys pyörän nostamisesta ilmaan kun nähtävästi putkiston vaihdon vuoksi keskiseisontatuki on heitetty menemään. Keskiseisontatuen paikalle oli rakennettu jonkinlaiset kumipuslat, joista sopivalla välipalikalla nostamalla pyörän takapään saa ilmaan. Etunenkin pitäisi saada irti maasta, mistä tuota kannattaisi nostella? Kärsiikö öljypohjasta, tyhjäyspropun takaa nostaa tai tukea jotain palikkaa vasten vai onko jotain järkevämpiä nostopaikkoja. Tuskin olen ainut jolta on tuo keskijalka kastroituToki yksi vaihtoehto voisi olla napata se putkisto nyt huoltojen ajaksi irti ja hommata siihen se keskituki jostain väliaikaisesti kiinni...
Hirviä määrä kysymyksiä odotettavissa täältä. Lupaan tarjota kaffit vastaajille tässä Oulun alueella kesän mittaan, olisi muutenkin mukava nähdä paikallisia ornitologeja ja kehua kilpaa toistensa pyöriä![]()
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
jotenkin tuntuu, et japanialaisessa voisi ennemminkin olla kuuskulmat käytössä, tuossa mun toisessa, saksalaisessa löytyy torxia joka lähtöön ja vielä niitäkin molempia laatuja.
joskus piti saada keula ylöspäin, niin laitoin hallitunkin olikohan pakosarjan alle ja nätisti nostin siitä, keskituella toki oli koko vehje ja kevyesti nousi. öljypohja mahtaa olla alumiinia, kaipa sielläkin joku milli sitä on, mut kannattaako siitä nostaa.. en ehkä kokeilisi, ihan vaan varalta, mutuna ajatellen..
ite laitoin vain sliparit, niin keskituki käytössä, onhan se kätevä olla olemassa, etenkin jos ei ketjurasvaria ole käytössä.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Onko muuten näin ettei katteiden kiinnityksissä ole ollenkaan prikkoja? Kukaan laittanut niitä jälkeenpäin?
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
eipä taida olla, enk ole laittanut. alhaalla on sitten ne muoviset vetoniitit, hajoavat aika helposti ja sen jälkeen ovat hieman väljiä. hondaliikkeestä ostin niitä viimeksi jonkinlaisen nipun, ei nyt hirveitä maksaneet, euron toista ehkä kappale. toki saattaa saada netistä halvemmalla jos oikein tarkkana haluaa olla..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
^Niitä muovinastoja kannattaa tosiaan pitää muutama varalla.
Älä korjaa ehjää....
Ok, jännä homma. Tunnustaisi että siinä katteen ja ruuvinkannan välissä saisi joku lätkä olla mutta ehkä japanialainen insinööri tietää mitä tekee.
Niitä muovinastoja olikin muutama jo jäänyt matkan varrelle ja osa oli vahingoittunut. Iibeistä näyttää löytyvän kohtuu edukkaasti; http://www.ebay.com/itm/10x-6mm-Plas...item4191d24104
Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että nuo muovihärpättimet ovat yksi osoitus Perkeleen olemassaolosta.
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
Ei tullut ainakaan haulla vastaan niin hyvä listaus osista tilausmahdollisuuksineen ja jonkinlaisine räjäytyskuvineen löytyi täältä: http://www.bike-parts-honda.com/index.php
Toimii jopa mobiilivehkeillä![]()
-97 CBR 1100 XX
-91 GSX 750F (ex)
Voisithan vaikka hakea jostain muovi/kumikaupasta ohutta muovi/teflon levyä jonkin jämäpalan ja tehdä parilla ns läpipaskolla noita kateruuvin alusprikkoja.
Älä korjaa ehjää....
Äkkiseltään vilkaistuna näyttäisi ainakin jarrupalat olevan aika reippaasti kalliimpia kuin esim. mitä Lings Honda Partsilla. Kannattaa myös tsekata sieltä ja David Silveriltä, jos mopoon meinaa osia tilata. Lingsillä taitaa olla kanssa alkuperäisistä varaosakirjoista kuvat/listaukset.
-06 Mustarastas, mustana
ex. -93 Suzuki PV, mustana
Tehoero vain 100-kertainen...
SonicSpringsin jouset tuli ja kiinni on
![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
IMG_1049b.jpg
Mites tuo http://www.lingshondaparts.com/honda..._model_M10.php sarjanumero sitten saisi stemmaamaan jaettuihin alueihin? Sarjat jatkuvat *5M5M kun taas omassa seisoo *35M.. ja sitä rataa? ;-) Suomi-fillari kyseessä eli meneekö sitten ED vai ED / TWO -kategoriaan?
Nimim. Newbie mikä noobie.
[Edit. Ja siis 2005 kyseessä, luonnollisesti]
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
http://www.ebay.de/itm/Full-Set-Gold...item1c439ab35e
Tuosta edulliset jarrupalat
Tupla-X -04
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]
Fi valo syttyy vieläkin aina noin 20 minuutin ajon jälkeen. Välkyttelee 8 kertaa, eli TPS vikaa.
Valon saa kuitattua, kun käyttää kaasun pohjaan käynnistyksen yhteydessä. Liittimet putsailtu talven aikana, ei auttanut. Ecu sen omalla kuminauhalla kiinni, pitäiskö niputtaa vieläkin tiukemmin? Vai joko pitäisi uskoa, että anturi on vaihto kunnossa?![]()
Honda SLR 650 10.2016- [ 100km]
Honda CBR 1100 XX 3.2014- 5.2015 [7000km]
Suzuki GSX-R1000 2.2013- 3.2014 [6000km]
Kawasaki ZR-7S 4.2012- 2.2013 [11050km]
Kawasaki ZXR750J 7.2011- 4.2012 [5535km]