On mennyt kuulemma ruiskusta " vahapanos" joka ilmeisesti säätelee jotenkin rikastimen toimintaa. Täytyy sanoa että nevö hööd tuollaisesta osasta. Kunhan osa tulee, ei muuten löytyny suomesta, niin vasta sitten voi kommentoida vaikutusta.
Ideoita pimenneen rastaan elvytykseen?
Eli startatessa katosi kaikki sähköt. Akussa pitäisi olla virtaa, sulakkeet kunnossa ja kello toimii (paitsi silloin kun kääntää virrat päälle). Kyse ei siis näytä olevan akun hyytymisestä vaan enemmän juuri sulakkeen palamiselta, paitsi ettei ollut sulake.
Ketjua selaillessa löytyi tällainen idea samanlaiseen ongelmaan:
Miten tuo käytännössä tehdään/korjataan? Avasin jo kerran tuon painikkeen/kahvan ja starttipainikkeellehan menee vain kaksi johtoa??? Mistä tässä pitäisi lähteä vikaa etsimään?
Edit/update:
Syy siis tässä ja edellisessä tapauksessa akku. Yks kaks vain pimenee.![]()
Viimeksi muokannut: mRkukov; 15.05.2014 klo 09:01. Syy: update
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Valot paloi kirkkaasti ennen painikkeen painamista. Sen jälkeen ei pienintäkään hehkua missään. Tämän lisäksi akku oli virroissaan talvenkin jälkeen ja kone starttasi ongelmitta. Olisi aika ihme jos nyt 5 ajokerran jälkeen se olisikin yks kaks yllättäen täysin kuollut.
Oletetaan siis että akku on kunnossa, mittaan sen jännitteet kun seuraavan kerran menen pyörän luo. Johdot oli kunnolla kiinni, sen verran tarkistin.
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Kyllä se voi pimentyä aivan yks kaks,tuossa keväällä laitettiin pojan CBR 125 R:ää tulille,akkua oli ladattu talven aikana säännöllisesti ja vielä juuri ennen asennusta.Virta päälle,varoitusvalot ja ajovalot paloi kirkkaasti,hipaisu starttinappiin ja kuului terävä poksahdus.Sulakkeet oli ehjät, ladattiin uudestaan,jännite riitti valoille muttei startille. Uusi akku Motonetistä ja pelasi moitteetta.
Ymmärrän kyllä akun hyytymisen juuri talvisäilöstä kaivaessa... mutta kesken kauden yhdellä startilla. Noh mittaan tänään jännitteet avaimen eri asennoissa. Olisikin akku, se on helppo vaihtaa.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Kuulostaa olevan just samat oireet kuin mullakin oli joista tuolla aikaisemmin kyselinkin. Usko pois vaan, se akku on sökö. Taisin itse parissakin viestissä vängätä että se on kunnossa kun yleismittari näytti 12,6V, kunnossahan sen silloin pitäisi olla. Uskoin vasta kun mittasin uudestaan startatessa ja huomasin että jännite putosi n. 1V:n eikä tietenkään toivoakaan startata. Eli, uusi akku ja pyörä käyntiin.![]()
Honda cbr 1000 f -90, ex
Honda cbr 1100 xx -97
12.8V näytti akku kunnes käänsi virta-avaimesta. Sitten näyttikin aika tasan nollaa.
Eli ilmeisesti se akku on nyt sitten sökö. Todella oudosti vain kerta laakista meni ilman mitään varoitusta. Voisiko akuissa olla joku suojausmekanismi joka olisi aktivoitunut??
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Ei oo reset-painiketta, eikä näppistäkään saa kiinni, että saisi maagisen Ctrl-Alt-Delete -loitsun.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Niin joo eli vm-99 ja ajettu 102000km. Powercommander, devilin sliparit, kn suodatin ja lambdaeliminaattori asennettu. Meinasi kyllä säätäjä että heidän penkki näyttää vähän alakanttiin mut siltiki tuntuu aika vähäiselle tuo tehonnousu. Imuilman lämpötila kyllä lähenteli 40astetta ku sattu hellepäivä olemaan eilen.
Onko missä mitattu? Löytyykö vääntökäyrää? Itse kans odottelin tuon suuntaisia lukemia.
2007 mittaus, pitäisi mittauttaa uudestaan mutta eipä ole ollut "tarvetta".
-00 vuoden pyörä PC3:lla ja oli säädetty "vääntäväksi" koneeksi ja ajossa sen kyllä huomaa (melkein 100Nm @ 3k rpm). Kaverin pyörä oli säädetty taas "huipputehoihin", mutta siitä puuttui vääntö. 1+1 = 2 ??? Kyllä! Yhdistin siis molempien kartat, minulta alaväännöt ja kaverilta huipputehot... molempien pyörät hyötyivät.
Olisi kyllä mielenkiintoista penkittää nyt lähes 80tkm lukeman kanssa.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Kyllä mä alan epäilee että nyt on joku menny päin vittua tuolla oman pyörän säädössä... Onko nuo siis takapyörätehoja?
Moro!
Mulla PC-II, K&N, syttyä aikaistettu ja Yoshi 4-1 avarrettu kokoränni. Ajettu 105tkm, '99 malli. Takaselta tehoa viime syksynä 143 hv. Siitä laskien koneelta n 153 - 155 hv.
Ihan vakiona noissa on tehoa 130-135 hv takapyörältä, siis täystehoisissa. Kuristetut sitten vähemmän.
Tuo 164.4hv kuulostaa aika kovalta lukemalta, vaikka olisi koneelta.
Hondalla ovat tavanneet ilmoittaa tehot yläkanttiin.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Onko missä penkitetty? Juu ja bikedoctorilla kyllä sanoivat että heidän penkki näyttää ennemminki alakanttiin tehot. Mutta siltiki ihmetyttää ettei enempää löytyny.
Viimeksi muokannut: Henkka81; 21.05.2014 klo 10:21.
Jos joku viittii jolla on commander 3 säädettynä niin laittaa sähköpostiin kartan niin vois ihan mielenkiinnon vuoksi vertailla. voin siitä kympin pari maksaakin.
henri.hanhisuanto@pp.inet.fi
Viimeksi muokannut: Henkka81; 21.05.2014 klo 10:50.
-00 vuosimalli (ruisku ennen EU kuristuksia) + tehokkain Saksan malli...
Takaselta näytti paperissa olevan 150.4 hp ja tuo käyrä oli sitten ilmeisesti "laskettu koneteho" tjsp.
Itsellä tosiaan pidemmän välit (1 piikki edessä) ja kaverin pyörää vasten alakierroksilta lähtiessä menin silti reippaasti edelle. Kun vauhti ja kierrokset nousi niin kaverin pyörä ottikin sitten hieman kiinni kunnes mentiin punasen lähelle ja lopetettiin. Tuon karttayhdistyksen jälkeen kaverin pyöräkin väänsi paremmin alhaalta ja yläkierroksilla oma ei "hyytynyt" enää niin paljoa vs kaverin pyörä.![]()
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Minullakin Saksasta maahantuotu.
Mp-asennus mittasi takapyörätehon ja sanoivat pyörää hakiessa, että hyvin on tehoja.
Vääntökäyrää en saanut, mutta huonosti on vääntöä näin perstuntumalla.
Mutta kiihtyy vauhdikkaasti.
Se on commanderin karttatiedosto. Ei kuva. ;)
http://www.powercommander.com/powerc...dType=PCIIIUSB
PC III USB Control Center Software
XX -00
Exä: 600 CBR F3
Mulla oli 2000-luvulla 3 Bläkkäriä putkeen, ostin kaikki uutena. Varusteina oli PC+K&N+Yoshi 4-1 fullsystem. Bikefox Oulussa eli Kimmo sääti laitteet, viimeisin vm.2005 antoi siellä Dynojet 250i penkissä takarengastehoina 158,3 hv ja vääntöä n.120 nM, ala/keskialueen vääntö ja ajettavuus parani huomattavan paljon orkkikseen verrattuna. Kimmo osaa ainakin japanin pyörät (ja miksei muutkin ) aivan suvereenisti. En ole kertaakaan katunut että olen ajanut Helsingistä Ouluun pyörän säädätykseen. Ja matkalla kone aukeaa hyvin. Tosin kaikki uudet pyöräni olen Hondien jälkeen eli 2 x Busa, 2 x ZZR1400 Bikefoxissa säädättänyt. Koskaan ei ole lopputuloksessa ollut moitteen sijaa eikä palvelussa.![]()
moro
voisiko joku kertoa oman tupla xx:n käynti lämpötiloja näin helteillä.
itselläni pyörii matka-ajossa 80 asteen molemmin puolin ja pitkissä liikennevaloissa lämmöt ei tahdo pysyä kurissa. 106 astetta parhaimmillaan sen jälkeen sammutellu.
flekti lähtee pyörimään 100 asteessa.
pyörä täysin vakiomalli vuosimallia 2003
kiitos :D
^ kuulostaa normaalilta..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)