kerkesin eka ;)... nokkaketjunkiristin aiheuttaa juurikin noissa kierroksissa värinöitä, helppo vaihtaa itse, löytyy lohkon oikealta puolelta heti katteen alta....
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Näinhän sitä voisi ajatella, mutta kun se on vaihdettu n.20tkm sitten ja ketju ei rallattele tai äännä muutenkaan
Onko kukaan vaihtanu ruiskukoneisen xx:n katillisia vakioputkia katittomiin kaasariversion putkiin? Huomenna olis tarkoitus hakea putket niin aattelin kysäistä täältä ennen ku ostan mitään. Luin koko ketjun läpi enkä ainakaa huomannu että joku olis kokeillu semmosta.
Joo liitännät ei tuota ongelmia, lähinnä tarkoitin että onko eroa kulkupuoleen ja ääniin... No haen ne jokatapauksessa niin saapahan testailla.![]()
Tilasin tuolta jaws.uk vaimikäsenyt oli sytytystulpat ja jakoketjun kiristimen niin laitoin vahingossa postitus uk sisälle. maksu paypalin kautta. Laittoivat spostia että antaa osoite britanniaan mihin voi toimittaa. Vastasin että voinko maksaa lisää että lähettävät kotiosoitteeseen. Mitenhän tässä nyt käy,menikö rahat ja jää osat saamatta?
Jawsin kanssa asioineena luulen että homma hoituu hienosti, et menetä rahoja eikä jää osaset saamatta.
Tilasitko ja maksoitko siis suoraan niiden sivujen kautta?
Parhaiten homma toimii Jawsin kanssa niin, että laittaa eka spostilla et mitä ois tilaamassa ja että toimitus Suomeen. Taisin saada jotain alennuksiakin samalla kun oli useampi tuote tilattavana..
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Joo suoraan maksoin paypalin kautta mut eipä se vielä oo ainakaa veloitettu tililtä. Laitoin spostia niin odotellaan nyt että mitä vastaa. Ulkomaille tilaus suoraan näkyy olevan kalliimpaa mitä hakea suoraan liikkeestä osat suomessa...
No nyt sitten on käyty konttorilla hakemassa hyväksynnät (melumittaukset jne) papereihin Yoshimuran RS-3 (kokoputkisto) paikalla olosta. Eipähän tartte enään välittää pätkääkään poliiseista (siltä osin) jos vaikka pysäyttävätkin.![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Kellään mennyt etulaakerit bläkkäristä? Millaista ääntä pitivät? Mulla kuuluu keulasta "surina" n. 20km/h vauhdista alkaen n. 60km/h vauhtiin saakka kunnes ajoviima hävittää äänet. Autossa kun nuo laakeriäänet johtuu koria pitkin, niin helppo identifioida, mutta miltäs ne pyörässä kuulostaa? Ei sanottavaa klapia tunnu keulassa.
Laakereiden lisäksi olen epäillyt:
a) joku hankaa kumiin --> tsekattu, ei hankaa
b) jarruista --> ei oo oikein jarruääni
c) Metzeler Z6 ominaisääni karkealla asfaltilla --> ei kai?
d) Uusi lokasuojan jatke resonoi --> en oikein jaksa uskoa
Onko muilla vastaavia äänihavaintoja?
V.
CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
Ei ollut vielä 60tkm:ssa mennyt, vaan vaihdoin varalta talven aikana eteen ja taakse.
Ota eturengas ilmaan, pyörittele ja kuuntele mitä se rengas "sanoo".
Tällä eliminoit ainakin ne runko- ja rengasäänet
Tupla-X -04
Kaasari, ja on katiton 4-1. Vaihdoin uudet yoshin villat sillä pääsin 104db(A)han ja sit sellasta tuningverkon (ostin kertakäyttögrillin ja otin siitä) näköistä verkkoa sisäputken suuaukon yli 2-kerroin niin db(A):t tippu 102:een ja siis mulla ei ole killeriä papereissa eikä missään..
Ja bläkkäriinhän tuli ne ey-hyväksynnän perkeleet -03 eteenpäin joten mulla on 103db(A)n säännöllä.
No joo, mun on varmaan turha käydä tyrkyttämässä omaa X-11sta Yoshin putkilla muutoskatsastuksessa kun tuo on alunperin katillinen malli ja ne varmaankin tavitsisi olla, äänet killereiden kanssa on ehkä rajoissa.
Älä korjaa ehjää....
Onko niissä putkissa ollutkaan katteja (Yosheissas)? Aattelin et jos on (tyhjätyt, katit pois) niin mistä se katsuri sen tietää.. Ei ne multakaan päästöjä mittonut vaikka olis ehkä kuulunutkin ottaa ne.
Toinen tuli mieleen et itse en sitä killeriä alkanut laittamaan sitten millään kun pyörä meni tukkoiseksi sen kanssa niin keksin sen verkkopatentin (jolla sain 2db(A) pois) jonka näkee ainoastaan jos katsoo putken sisälle ja tällä virityksellä ei virtausvastusta havaittavissa ainakaan millään tavalla vedoissa eikä kierrosten otossa.
Suorastaan odotan että koppalakit pysäyttää ja alkaa vinoileen ja vittuileen putkesta "et ei tollasta saa olla ja missä killeri ja blaa blaa.." Arvon hra Kjonstaappeli, tää on niin hyvä Yoshin RS-3 ettei se sellaisia rektumin kiristimiä tarvi.." Katsotaan sitten miksi naama värkki menee viimeistään lyön paperokset kouraan..![]()
Testailin tänään katittomia vakioputkia katillisten tilalle ja minusta pelasi huonommin. Sitten aloin jakoketjun kiristäjää vaihtaa ja irtosi se peltilipare siitä uudesta niin kuinka tiukalle se jousi kuuluu vääntää sinne "pänninkiin" ku kasaa sen kiristäjän? Prkl ku semmonen rähmäkäpälä on...![]()
Tervehdys,uusi XX-kuski liittyi tänään mukaan ajohommiin.Taitaa olla lähes kymmenen vuotta siitä kun viimeksi on tullut kahvaa käännettyä,mutta 200 km tuli mittariin päivän aikana ilman mitään ongelmia ajon kanssa.Ei se näköjään tuo ajaminen mihinkään "unohdu",toki meno oli rauhallisen kokeilevaa vielä.Ja XX tuntui ihan mahtavalta ajaa,jo nyt uskaltaa sanoa,että oikea valinta tuli tehtyä.
Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
Olin liikennevaloissa vaihde vapaalla, huomasin konehuoneesta kuuluvan rahinaa/kolina joka loppui heti kun laitoin kytkimen pohjaan ja tuli takas kun päästin kytkimestä irti. H-kirja kertoo että kytkin vaihdettu 38tkm. Miellestäni kytkin toiminut moitteettomasti, ei luista.
Onko tuommonen rahina ominaisuus vai vika?
-98 ja ajettu n.58tkm
Mopot: MBK magmax -97, CPI Aragon s -07. Isot mopot: Honda Blackbird -98 =)
Ominaisuus... taitaa löytyä tarkemmin tästäkin ketjusta.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Olikohan muistaakseni kytkinpakan kruunussa sen verta löysää levyjen ja pakan sovituksessa (ominaisuus) et kytkin vapaalla tekee moista ääntä. Niin minullakin joten noup hätää..
Hieno homma, ehti jo hermoilla, turhaan.kiitos nopeista vastauksista
Mopot: MBK magmax -97, CPI Aragon s -07. Isot mopot: Honda Blackbird -98 =)
Totta, tuo kytkimen äänekäs toiminta (= rahina ja pieni kolinakin) on ihan xx:n ominaisuus muutoin niin hillityn käyntiäänen omaavalla kulkineella.
Kyseiset "äänet" kuulee etenkin kylmänä käytettäessä tyhjäkäynnillä, mikäli ei pidä kytkintä pohjaan painettuna.
Lämpimänä sitten on hieman vienompaa rahinaa...
Yhteenvetona: Paljon voimaa, niin paljon pitää olla toleranssiakin![]()
zx10r