Taitaa olla bläkkärissä jostain syystä se ohjaus aavistuksen vinossa jo uutena. Eli ominaisuus on - ei vika.(Ilpo-1 @ Helmi. 08 2009,18:29) kirjoitti
Ovat varmaan Hondalla ajatelleet kun ei pyörään kuitenkaan mitään vikoja käytössä tule, niin laittavat tehtaalla jonkun "vian" jo etukäteen *![]()
Onkohan tuohon muuten mitään hyväksi havaittua keinoa saada kotikonstein se ohjaus millilleen suoraan?(HoXXMa @ Helmi. 08 2009,20:20) kirjoitti
t: Ilkka
Joskus kun on olleet etuputket irti, niin eipä ole edes tullut mietityä että voisi mennä vinoonkin takaisin laittaessa *(ile-78 @ Helmi. 09 2009,11:09) kirjoitti
Olen vain katsonut mitalla ensin sen yläkolmion "ylityksen", kiristänyt sitten sieltä hieman, jottei valu enää alaspäin, sama toiselle putkelle, jonka jälkeen pultit yksi kerrallaan momenttiin.
Ymmärtääkseni ne menee aikaslailla automaattisesti suoraan, jos ei ole mitään voimia vääntämässä vinoon. Esim. pyörää tms. roikkumassa alapäässä. Tai näin mä ainakin arvaisin *![]()
ZZR1400 -06
Onkos muuten tuo yläkolmio ja alakolmio aina kohdallaa eli "yhtäpuuta"? Siis onko siellä jotkut boorit/ohjainkolot mihkä se tulee automaattisesti ja pysyästi kohdalleen? Vai pääseekö myös tuo yläpää kääntymään vinoon suhteessa alakolmioon.?(Deecu @ Helmi. 09 2009,16:00) kirjoitti
Ei oo yhtä puuta, vaan kahta puuta *(ile-78 @ Helmi. 10 2009,23:12) kirjoitti
. Alaosa akselin kanssa, ja yläosa yksin. Eli voi olla eri asennossa. Jos tuntuu ettei yläosa käänny suoraan helposti, niin hieman kun avaa sitä omituisen muotoista pulttia yläkolmion päältä, niin pitäis kääntyä. Samallahan siinä vaikka laittaa uudet rasvat ohjauslaakeriin, jos kokee tarpeelliseksi. Ohjauslaakerin kiristyksessä onkin tosin omat niksinsä, mutta niistäkin varmaan haulla löytyy täältä yhtä ja toista *
![]()
ZZR1400 -06
Sellainen tarkennus vielä, että sen omituisen näköisen keskipultin lisäksi kannattaa löysätä myös noita etuputkien puristusliitoksen pultteja (yläkuva=22 ja alakuva=9) muuten voi olla vähän raskas käännettävä *(Deecu @ Helmi. 10 2009,23:25) kirjoitti
Mulla suoristus meni suurinpiirtein näin: etupyörä ilmaan (keskituelle ja liinalla takapyörä maahan kiinni), noi puristusliitoksen pultit hiukan auki (tässä kohtaa kaveri pitelee etupyörää suorassa), hiukan jännitystä oikealle ja pultit nopsasti takaisin monenttiin. Tämä kaikki siis etuvanne paikallaan, aikaa meni parisen minuuttia.
Lopuksi kannattaa käännellä tanko etupyörä ilmassa reunasta reunaan, jos on stopparia vasten yhtä pitkä matka stongan päästä tankkiin molemmilla puolilla, niin homma on onnistunut. Ekalla kerralla meni hiukan yli, mutta nyt on tismalleen suorassa *![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Kaikkein helpoin keino on ajaa jalkakäytävän viereen ja kivetystä vasten kun nopeasti kääntää, niin sillä suoristuu. Sen verran kulmaa siihen kivetykseen ettei vanne osu kivetykseen vaan rengas. Yhtä hyvä on jos pidät stongasta tiukasti kiinni ja kaveri potkaisee renkaaseen. Jos se helposti menee vinoon niin yhtä helposti se suoristuu.
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
[QUOTE= (Joke @ Helmi. 11 2009,07:51)]Jeps, onkos noiden pulttien "22" ja "9" momentti mikä?Deecu,Helmi. 10 2009,23:25 kirjoitti
[QUOTE= (ile-78 @ Helmi. 11 2009,15:08)]Manuskan mukaan ylempi 23 Nm ja alempi 49 Nm, omassa vedin ihan rannemomenttiin, mutta hyvähän noi on olla oikeassa monentissa.(Joke @ Helmi. 11 2009,07:51) kirjoitti
Koko manuska löytyy muuten täältä, kliks
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Täällä on viimeisen 85tkm aikana käytetty seuraavia öljyjä:(bug85 @ Loka. 07 2008,16:54) kirjoitti
Castrol GPS 10W-40 ja 15W-50
Castrol R4 Superbike 10W-50
Teboil 4T Suberbike 15W-50
Shell Advance Ultra 4
Bel-Ray EXP 10W-40
Valvoline DuraBlend 4T 10W-40
Hondan GN4 10W-40 ja HP4M 20W-50
Parhaiten on toimineet noi Hondan omat öljyt. Varsinkin tuolla HP4M öljyllä tuntuisi vaihteet vaihtuvan kaikkein pehmeimmin.
Suzuki Hayabusa K9
Se on aina mielessä, ilman sitä ei kai elää vois.
Kuin tatuointi kielessä, ei edes kulumalla lähde pois.
-Leevi And The Leavings
Saatetaan tämän talven huoltolista loppuun:
-Vaimentimien kiilloitus harjalaikka+vaha, jonka jälkeen kiilloituslaikka+kiilloitustahna -> Bling!
-Eturenkaan vaihto, alle laitettiin Metzin Z6 G
Tänä talvena enää korkeintaan asennellaan erinäisiä lisävarusteita ja odotellaan kevään tuloa.![]()
Onko kellään kokemusta Ermaxin ABS-muovi huggereistä. Tuli tuollainen tilattua ja olisi hieno tietää sopiiko ilman väkivaltaa paikalleen![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Ei ole kokemuksia mutta oliko kallis?(Frostgrey @ Helmi. 13 2009,18:36) kirjoitti
n. 80€ tuli hintaa tuolta briteistä.(Jaskax @ Helmi. 14 2009,12:12) kirjoitti
Eli tuolta
http://www.intobikes.co.uk/product....sd=DESC
Jotenkin vaan houkutti ennemmän tuo muovinen kuin lasikuituinen
![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Siitä hugger: ei ole Ermax, mutta istuu paikalleen niinkuin pitää!
http://www.nettivaraosa.com/viewPar....art.php
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Itselläni on -99 mallissa Ermaxin undertray ja huggeri, molemmat menivät vaivatta kiinni. Undertraytä varten piti alkuperäistä lokaria muotoilla, senhän me kaikki jo tiedämmekin, eikä sitä nyt kukaan kysynytkään, vastasin vain varuilta. Huggeri näyttää irrallisena jotenkin muotopuolelta, paikoilleen asennettuna se on just eikä melkein.
Syvä iskumme on, viha voittamaton.
Mulla on xx:ssä nuo pyöränväriset (Candy Blue) Corbinin sivulaukut. Ainakin itse pidän kyllä niiden ulkonäöstä (Sopivat bläkkäriin kuin nenä päähän) ja lienevät melko hyvät ns. aerodynaamisestikin, eli eivät varmaankaan aiheuta suuremmin ilmanvastusta kuten useimmat laukut.(XX-Enkeli @ Helmi. 08 2009,12:10) kirjoitti
Linkki kuvaan, jossa laukut paikoillaan:
http://www.uusikaupunki.fi/~eerool/blackbird.jpg
Lisäksi Corbinit eivät vaadi mitään telineitä asennukseen, kun kiinnitetään xx:n omiin valmiisiin pultinreikiin ( 2 kpl/puoli)mukana seuranneilla pulteilla ja ruuvataan äänärikiinnikkeen pulttiin alatuki...
Asiasta seitsemänteen. Minkälaisia takavilkkuja olette sovitelleet xx:ään.
Eritoten erilaiset "normi minivilkut ei siis ledivilkut" kiinnostaisi, kun nuo alkuperäiset on aika "lohnon" näköiset![]()
*******************
zx10r
*******************
XX:ssähän on (ainakin edessä) ns. kelluvat jarrulevyt. Ja omassani toisinaan hieman täristää ja samalla myös ääntää tuo etujarru kun jarruttaa. Ei aina mutta joskus ja yleensä heti liikkeelle lähdettäessä. Joskus myös "kihnuttaa" kun työntelee pyörää, mutta ei niin paljoa kihnuta että ajaessa huomaisi.
Mutta asiaan:
Oletan tuon johtuvan toisen etujarrunlevyn yhdestä tai useammasta "kellukkeesta", joka siis mielestäni vähän jumittaa ja aiheuttaa levyyn jännityksiä, jotka sitten hieman sitä "vänkäävät" jonnekkin päin. Ja ääntä ja tärinää syntyy.
Ja kysymys on siis, miten noita voi/pitää hoitaa paikoilleen? öljyämälläkö kenties, vai?
Olen tähän mennessä koittanut brake cleanerilla putsata sitä paikoilleen, mutta vailla menestystä. Öljyä en ole vielä kokeillut miten sillä onnistuisi (tietysti pitää sitten muistaa levy puhdistaa mahdollisista roiskeista).
Tarkoitus olisi kuitenkin paikoilleen tehdä tuo "korjaus operaatio", kun ei jaksa purkaa sitä.
Eli mitä/miten tuo parhaiten onnistuu???
t: Ilkka
Tosi hienot vinkkarit(HabaXX @ Helmi. 19 2009,21:32) kirjoitti
Onko ne lyhyillä vai pitkillä varsilla ja
jollain Iridiumlasilla (kirkkaalla) ja oranssilla polttimolla?
*******************
zx10r
*******************
Jarrulevyn niittien välissä on hienoa pölyä ja vähän karkeempaakin pölyä, parhaiten sen saa pois ihan kuivana pyörittelemällä ja vääntelemällä niittejä kevyesti. Niiteistä saa otteen esim. niitin läpi sopivalla pitkähköllä pultilla, kahdella korialuslevyllä sekä pulttiin sopivalla mutterilla. Pultti pujotetaan vanteen keskiön puolelta aluslevyn kanssa niitin läpi ulkopuolelle, jossa kiristetään mutteri aluslevyn kanssa, jolloin niitti jääpi puristuksiin. Sitten vaan vemputellaan ja pyöritellään niittiä niin kauan kunnes sieltä ei enää pölyä/hiekkaa ropise. Lopuksi voi vielä suihkaista Bräkleenillä / Quickleenillä.(ile-78 @ Helmi. 19 2009,19:53) kirjoitti
Mistähän kantsis kysäistä noita Hondan omia öljyjä, saako tilattua ulkomailta ja säästäkö kuinka paljon?![]()
Civis Pacum, Para bellum
Geeännelosta saa suomestakin ihan ok hintaan, tuskinpa kannattaa lähtee ulkomailta tilailee ellei nyt sitten sadan litran tynnyriä meinannu..(Hava61 @ Helmi. 25 2009,21:02) kirjoitti
Näistäkin rengasmerkinnöistä on varmasti ollut aikaisemmin miljoona eri kysymystä, mutta enpä kyllä nyt löytänyt sopivaa..
Eli tarkoitus on hankkia XX:ään Michelin Pilot Road2 renkaat, tai takarengas tällä kertaa, etusessa vielä pintaa.
Ja esimerkiksi yhdessä nettifirmassa on tommosia vaihtoehtoja tuolle renkaalle. (www.mynetmoto.com)
180/55ZR17 (73W) P.ROAD 2 "A" *147,00 € *
180/55ZR17 (73W) P.ROAD 2 "B" *149,00 € *
180/55ZR17 (73W) P.ROAD 2 "C" *159,90 € *
Eli nuo "A" "B" "C" on varmaan jotain kuormitukseen liittyviä luokkia, mutta mikä noista on sopiva XX:ään? Ja mitähän lienee eroa.
Ja lukeeko tuo kyseinen "lisäkirjain" miten/missä muodossa michelinin renkaan kyljessä?
Ja sitten kun monessa muussa firmassa myyvät tuota pilotroad2:sta sitten ilman tuota "lisämerkintää", niin ovatko ne sitten mitä renkaita? Eli tohtiiko sellaisen tilata ja laittaa alle ilman tarkempaa tutkimusta.
Kun näkyy tuo hintakin vaihtelevan, ni hankalahkoa tuo vertaaminen...
t: Ile
EDIT: Ja näkyypä olevan vielä yks malli ilman tuota lisäkirjainta ja hieman edullisin. Ja sitä tyrkyttää tuo "suositusohjelma" tuolta alle.
Tuli sitten vietyä satula uudestaan päällystettäväksi kun oli etunurkista hieman revennyt. Muuten pysyy orkkiksena, mutta päälliseksi tulee Davidin punttis vehkeissä käytettyä "tekonahkaa". Pitäisi olla kestävää, vedenpitävää eikä niin liukas kuin alkuperäinen.
Saas sitten nähdä millanen on![]()
Kawasaki zx-12r 2005
Saab 9-5 Aero 2004
Saab 96 V4 Super -79
Paljonko maksoi kaikkineen tuo satula?? Näyttää melko pätevältä...(HabaXX @ Maalis. 06 2009,22:17) kirjoitti
www.metzi.com
Jos ei ole pakko muotoilla uudelleen niin pelkän päällisen saa teetettyä ja ihan sellaisena kuin haluaa. Joko irrotetettavaa tai niitattavaa mallia.
Minulla oli tuollainen irroitettava.
KUVA
pirun fiksun näkönen, kerroppa firma josta tilasit niin voisi kysellä tuosta...(HabaXX @ Maalis. 07 2009,12:29) kirjoitti
edit. no tuo toppsaddlerypä tietenkin...
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Kiitos vinkistä, nyt oli 1 bargain myös joka teki 220e kotiin toimitettuna. Pistin tilaukseen. Kauanko sulla meni että sait jakkaran ja paljonko maksoi oman postitus ranskaan?(HabaXX @ Maalis. 07 2009,12:29) kirjoitti
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Tänään tuli oma kotio, aika pirun komian näköinen livenä. Samanlainen kuin tuo sinunkin kuvassa oleva mutta ilman geelipehmusteita. Varsin pehmoisen oloinen tämäkin mutta mitään ei osaa sanoa ennenkuin saa testilenkille. 220e + vanha pitää lähettää takaisin ranskaan. Eiköhän ne siitä sitten taas kyhää samanlaisen vermeen kuin tämä tilattukin ja sitten on taas yksi bargain myytävänä joten olkaa valmiina(HabaXX @ Maalis. 06 2009,22:17) kirjoitti
![]()
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm