Sivu: 48 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3846474849505898 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1411:stä 1440:een 3437:sta
  1. #1411
    Lainaa IMN kirjoitti Katso viesti
    Renkaiden vaihdosta tällainen ensikertalaisen kyssäri, toimivia niksejä siis tiedustelen:

    Miten olette toimineet rastaan renkaiden irroittamisessa? Kiinnostaa lähinnä tuo etupään nosto siten, että pyörä pysyisi mieluiten pystyasennossa . Takarengas tuskin tuottanee keskiseisontatuen kanssa ongelmia, mutta oletteko käyttäneet mitä apuvälineitä eturenkaan kanssa? Nurkista löytyy kyllä MP- nosturi, jota on käytetty M1800R:n renkaiden irroittamisessa ihan onnistuneesti (aivan erilainen pyörä kuitenkin nostaa). Netistä katselin, että jotkut ovat nostaneet leveällä kalikalla tukien öljypohjasta (jotenkin hieman ?!?)? Oletteko ihan suosiolla irroittaneet katteita?


    Hommana tuo ei hirvitä, päinvastoin ihan mukavaa ja mielenkiintoista. Vannetyöt saa hoitaa alan liike ihan suosiolla, mutta irroitukset teen mieluummin itse.
    tässä keväällä vaihdatin kumet (ilmatteeksi ) ja irrotin renkaat hallitunkin avustuksella. Keskiseisontatuelle ja hallitunkki öljypohjan alle. Paksu työhanska oli välissä ettei tuu damagea. Kannattaa todellakin olla varovainen jos tunkilla nostaa. Meinas kipata kun laitoin etujarrusatuloita paikoilleen.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  2. #1412
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti

    PSS. Tuo Bilteman emäputkesta nostava ei varmaankaan ole välttämättä paras mahdollinen (jollakin "foorumitietojen mukaan" pettänyt). Nuo BikeLiftit yms. lienee laadukkaampia, ainakin hinnakkampia
    Juu se olikin esimerkki. Veikkaan silti, että tuo bilteman nostin on silti parempi kuin "tunkilla pyörän alta, pyörä on hieman kiikkerä ja saattaa kaatua"
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  3. #1413
    Lainaa Brute kirjoitti Katso viesti
    Olen joo, siitä totesinki ettei kahelle kaasarille mee soppaa.
    Eilen otin kaasarit käteen, avasin ja putsasin joka paikan paineilmalla ja katoin tiivisteiden sun muiden kunnon silmämääräsesti. Sama vika jatkuu..

    Voisko olla imuvuoto tms.?
    Tuleeko bensahanalta nolemmista letkuista bensaa kun imasee siitä alipaine letkusta joka aukasee hanan.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  4. #1414
    Lainaa H@nde kirjoitti Katso viesti
    Tuleeko bensahanalta nolemmista letkuista bensaa kun imasee siitä alipaine letkusta joka aukasee hanan.
    Kyllähän sieltä sitä tulee, ja kaasarien päästä on putsattu kaikki maholliset reitit..
    Alkaa loppuun mielikuvitus pikkuhiljaa.
    CBR 1100 XX 1998
  5. #1415
    Vaihdettiin juuri eturengas silleen että keskiseisonnalle, toinen painaa perää maahan ja toinen laittaa tukevat puupalikat etuhaarukan tueksi. Eli tuki siitä etuakselin kohdalta molemmin puolin. Riippuen tuista, joko erittäin hutera tai erittäin tukeva.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  6. #1416
    Lainaa Brute kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän sieltä sitä tulee, ja kaasarien päästä on putsattu kaikki maholliset reitit..
    Alkaa loppuun mielikuvitus pikkuhiljaa.
    Jos tulee molemmista ja kohossa ei ole neula jumissa, niin on kyllä mystinen juttu. oletkos yrittänyt puhaltaa sinne kolmos nelos kaasarille bensaletkun kautta silloin kun kohon pohjaventtiili on auki.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  7. #1417
    Lainaa H@nde kirjoitti Katso viesti
    Jos tulee molemmista ja kohossa ei ole neula jumissa, niin on kyllä mystinen juttu. oletkos yrittänyt puhaltaa sinne kolmos nelos kaasarille bensaletkun kautta silloin kun kohon pohjaventtiili on auki.
    Kyllä tossa ku otin kaasarit käteen nii tuli puhalleltua vähä suuntaan ja toiseen. En oo kokeillu siten et kaasarit olis koossa, mut avonaisena ainaki ilma kulkee neulaventtiilin läpi.
    CBR 1100 XX 1998
  8. #1418
    Kiitoksia hyvin perusteellisista vastauksista. Moottoripyörän nostin on onneksi aika leveältä alalta nostava. Toisaalta taas miettii, että paikallisessa pajassa ei paljoa ole hintaeroa sille, että vaihdattaako irtovanteen vaiko alta-alle. Mutta itse tehtynä tulee ehkä tehtyä rauhallisemmin. Hinta vs. aikasäästö ei juuri "tee tiliä". Eipä tuo Bilteman seisontatukikaan kallis ole.

    Mopolla on nyt ajettu 12 tkm ja orkkisrenkaat alla. Todennäköisesti vaihdan molemmat samaan aikaan, vaikka etunakissa vielä pintaa onkin jonkin verran. Micheliniä (PR3:a) taitaa tulla alle tämän armottoman googlettamisen jälkeenkin.

    Btw. tänäänkin oli aivan loistava mopoilukeli täällä Uudellamaalla, suu niin muikeena
    -06 Mustarastas, mustana
    ex. -93 Suzuki PV, mustana

    Tehoero vain 100-kertainen...
  9. #1419
    Lainaa IMN kirjoitti Katso viesti
    Mopolla on nyt ajettu 12 tkm ja orkkisrenkaat alla. Todennäköisesti vaihdan molemmat samaan aikaan, vaikka etunakissa vielä pintaa onkin jonkin verran. Micheliniä (PR3:a) taitaa tulla alle tämän armottoman googlettamisen jälkeenkin.
    Ottamatta kantaa mihinkään muuhun mutta tänään kun vihdoin ja viimein, eli kuukauden päivät kolarin jälkeen tuli pyörä takaisin korjaamolta ja olivat pyynnöstäni laittaneet samalla alle ko. kumit niin ei voi muuta sanoa kuin että voi elämä. Pitoa on heti ensimetreistä lähtien ja pyörän luonne muuttui ihan mielettömän paljon. Nimenomaan siihen parempaan suuntaan. Eli täältä ainakin kehut noille kumeille, maksaa kyllä maltaita mutta on se vain sen arvosta.
    Honda CBR1100XX
  10. #1420
    MyNetmoto.com

    Michelin PilotRoad3 180/55 + 120/70, 281€ kotiin tuotuna

    pito ihan törkeen hyvä. joutuu pitämään tosissaan kahvoista kiinni jos kunnolla kiihdyttää ja uskaltaa mutkatielläkin kanttailla.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  11. #1421
    Ei oo bläkkärissä PR3:sia, mutta suskassa on.
    Bläkkäriin tulee varmasti ko. renkaat seuraavan vaihdon yhteydessä
    Tupla-X -04
  12. #1422
    APUVA!
    Ideoita mikä mahtaa olla vikana kun -01:n (ruisku) tupla-x ei tahdo lähteä käyntiin. Eli seuraava tapahtumaketju:
    1. Pyörä lähti hyvin käyntiin, mutta pukkasi mustaa savua hetken jonka jälkeen taas kävi normaalisti.
    2. Seuraaavalla käynnistys kerralla(pesty välissä liekö merkitystä) sama homma paitsi, että ei rupea millään käymään hyvin
    3. Seuraavana päivänä ei enää käynnisty olleenkaan
    4. Uudet tuplat ja käynnistyy, mutta käy todella huonosti ja puskee mustaa savua
    5. Taas ei käynnisty ollenkaan

    Ohjaus boksi ei anna mitään virheitä(FI valo sammuu normaalisti). Kipinä vaikuttaa hyvältä erillisellä tulpalla, mutta omat tulpat eivät taas enää anna kovin kummoista kipinää.

    Epätoivoisena jo seuraavia asioita tarkistettu mitä kotikonstein ilman "erikoisvälineitä" pystytty/osattu:
    - Bensan läpivirtaus (2,2 dl/10s), bensanpaineen mittaukseen ei ole välineitä (Kellään idea miten voisi kotikonstein tehdä?)
    - puolien Peak voltage mitattu itse tehdyllä adapterilla < 150v (http://www.youtube.com/watch?v=TWsE2tPjHuo)
    - imuilman lämpötila-anturin vastus mitattu (1,5 kohmia) ja syöttöjännite ok
    - kaasun asentotunnistin mitattu ja tuntuisi toimivan(vastus muuttuu, mutta en tiedä mitä arvoja pitäisi olla)
    - MAP:n syöttöjännite mitattu (voiko tätä testata jotenkin tarkemmin)
    - jäähdytinnesteen anturin vastus mitattu (2,3 kohmia) ja syöttöjännite ok
    - suuttimien vastukset ja ohjausjännitteet mitattu. Jostain syystä 2:s ja 3:s suuttimien toiseenkin piuhaan tulee n. 3v jännite. Liekö normaalia? 1:n ja 4:n toiseen piuhaan ei tule mitään jännitettä. Kaikille toiseen piuhaan tulee akun jännite niin kuin kuuluukin.
    - Lambdaa ei oikein pääse mittaamaan kun ei lähde käyntiin

    Voiko jossain olla huonoa maadoistusta tms. mikä aiheutaisi vastaavat oireet.
  13. #1423
    ^Mikäli putkesta tulee mustaa savua, pyörä saa kakkua liikaa tai ilmaa liian vähän. Ilmanputsarin tarkastukseen siis hophop. Ei ole ensimmäinen kerta kun pyörän ilmanputsarin kotelossa asustelee hiiriperhe.
  14. #1424
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    ^Mikäli putkesta tulee mustaa savua, pyörä saa kakkua liikaa tai ilmaa liian vähän. Ilmanputsarin tarkastukseen siis hophop. Ei ole ensimmäinen kerta kun pyörän ilmanputsarin kotelossa asustelee hiiriperhe.
    äh. unohtui laittaa, että imanputsari on jo vaihdettu ja koteloputsattu. ei nollut mitenkään erityisen likainen.

    Eli vika ei ole siellä.
    Viimeksi muokannut: ttiensuu; 27.05.2012 klo 19:58.
  15. #1425
    No niin nyt on mopedi seisonu muutaman päivän tallissa kun ei lataa... Mittausten mukaan oli jännitteensäädin sökö, laitoin uuden paikalleen eikä vieläkään lataa. (vanhakin tuntuisi olevan ehjä nyt, kun uudestaan mittailin arvoja)
    Ja staattorin arvot on kanssa ohjearvoissaan eikä ole mikään napa maissa.
    Akku ottaa ja pitää kyllä virtaa kun oon akkulaturilla lataillut.
    Oisko kellään vinkkiä antaa mitä tutkia vielä? Vai pitäisikö sitä vain kokeilla uutta staattoria?
  16. #1426
    Lainaa taano kirjoitti Katso viesti
    Ja staattorin arvot on kanssa ohjearvoissaan eikä ole mikään napa maissa.
    Akku ottaa ja pitää kyllä virtaa kun oon akkulaturilla lataillut.
    Oisko kellään vinkkiä antaa mitä tutkia vielä? Vai pitäisikö sitä vain kokeilla uutta staattoria?
    Jos staattorin kaikki vaiheet kunnossa ja ohjearvoissaan niin melkoisella todennäköisyydellä se latausongelma ei siitä johdu vaikka niitä joskus mennyt takuuvaihtonakin eri mallin cebareista.
    Mikäli jännitteensäädinkin on uusittu niin vaihtoehdot johtaa tuohon akkuun tai kaapelointiin.
    Kokeile vain suosiolla uutta akkua (vaikkapa Biltsikasta esim. saa suht. halvalla joko normi huoltovapaata tai geeliakkua).
    *******************
    zx10r
    *******************
  17. #1427
    Regulaattorista:

    Huomasin tuossa pyörää purkaessani, että regulle tulevassa 6-napaisessa liittimessä yksi napa oli mustunut ja muovi sulanut. Kyseinen napa oli alarivissä oikealla, kun liittimen irrotti.

    Mistä tämä kertoo, ja voisiko tässä olla syy mystisiin käyntihäiriöihin?

    Ja pyörä siis -98 kaasarimalli.
    CBR 1100 XX 1998
  18. #1428
    Lainaa Brute kirjoitti Katso viesti
    Regulaattorista:

    Huomasin tuossa pyörää purkaessani, että regulle tulevassa 6-napaisessa liittimessä yksi napa oli mustunut ja muovi sulanut. Kyseinen napa oli alarivissä oikealla, kun liittimen irrotti.
    Mistä tämä kertoo, ja voisiko tässä olla syy mystisiin käyntihäiriöihin?
    Ja pyörä siis -98 kaasarimalli.
    Varmasti aiheuttaa käynti ja lataushäiriöitä
    Jos tuosta jännitteensäätimen liittimestä jonkin vaiheen liitoksistä mustunut ja muovi sulanut, niin kertoisi
    juurikin tuon säätimen toimintaongelmasta. Yleensä hapettunut/huono liitos juurikin siinä kohtaa.
    PS. Myös tuolla busapuolella vanhemmissa Gen1-malleissa joskus oli sulanut koko regun liitin/johdot, korjauksena
    uutta regua ja uutta liitintä samalla
    *******************
    zx10r
    *******************
  19. #1429
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Varmasti aiheuttaa käynti ja lataushäiriöitä
    Jos tuosta jännitteensäätimen liittimestä jonkin vaiheen liitoksistä mustunut ja muovi sulanut, niin kertoisi
    juurikin tuon säätimen toimintaongelmasta. Yleensä hapettunut/huono liitos juurikin siinä kohtaa.
    PS. Myös tuolla busapuolella vanhemmissa Gen1-malleissa joskus oli sulanut koko regun liitin/johdot, korjauksena
    uutta regua ja uutta liitintä samalla
    Jees, uus regu lähti tilaukseen, toivottavasti auttaa.
    http://www.motomaster.fi/kauppa//pro...ails.php?p=134

    Samalla uus kysymys: Törmäsin tääl keskusteluis väitteeseen, et alipainekaasarit ei toimis kunnolla kartiofilttereillä, eli vaatis aina alkuperäisen putsarikotelon. Pitääkö paikkansa?
    CBR 1100 XX 1998
  20. #1430
    Mistäs löytyis jarrujen ilmausohjetta?
    Tuo sivun 32 linkki ei enää toiminut.
    Tupla-X -04
  21. #1431
    Lainaa janneja kirjoitti Katso viesti
    Mistäs löytyis jarrujen ilmausohjetta?
    Tuo sivun 32 linkki ei enää toiminut.
    Esim. täältä.

    ...ja tästä vielä lisää
    Honda CBR1100XX
  22. #1432
  23. #1433
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Jos staattorin kaikki vaiheet kunnossa ja ohjearvoissaan niin melkoisella todennäköisyydellä se latausongelma ei siitä johdu vaikka niitä joskus mennyt takuuvaihtonakin eri mallin cebareista.
    Mikäli jännitteensäädinkin on uusittu niin vaihtoehdot johtaa tuohon akkuun tai kaapelointiin.
    Kokeile vain suosiolla uutta akkua (vaikkapa Biltsikasta esim. saa suht. halvalla joko normi huoltovapaata tai geeliakkua).

    Nyt on uusi akku paikoillaan ja johtoja sekä liittimiä käyty läpi. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta ei, ei vaan lataa..
    Taidan rueta henkisesti valmistautumaan tuohon staattorin vaihtoon, pitää sen jostain vian löytyä..
  24. #1434
    Lainaa taano kirjoitti Katso viesti
    Nyt on uusi akku paikoillaan ja johtoja sekä liittimiä käyty läpi. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta ei, ei vaan lataa..
    Taidan rueta henkisesti valmistautumaan tuohon staattorin vaihtoon, pitää sen jostain vian löytyä..
    Tuosta staattorista voi olla esim. käämitys poikki jostain vaiheesta tms. Harvinaista mutta mahdollista :/
    Toki tuon staattorin johdotukset/liitokset kannattaa aina tarkistaa.

    Kannattaa myös mitata vaiheiden välisten (keltaisten johtimien) ohmiarvojen (0,1 - 1 ohm) lisäksi tuota latausvirtaakin säätimeltä akulle päin kun kone on käynnissä. Latausjänniteen arvo voi heitellä kierroksista riippuen 13,x V.....< 15,5 V (kuitenkin alle 15,5 V)
    Tietenkin voisi mitata nuo staattorin vaiheetkin yksi kerrallaan kun kone on käynnissä ja jos jossakin suurta poikkeavuuta niin silloin
    lienee hyvä henkisesti varautua staattorin vaihtoon tai "uudelleenkäämitykseen".

    Akun jännitearvot pitäisi olla 13 - 13.2 V (täyteen ladattuna/fully charged) ja alle 12,3 V (tyhjä/under charged).

    PS. Bläkkärin tunnetumpi sähköongelma lienee tuo "Wiring Loom" ongelma mikä aiheuttaakin taasen muita sähköongelmia kuin latausongelmia.
    LINKKI http://www.bikersoracle.com/blackbir...8&page=1&pp=15
    Viimeksi muokannut: eeroolli; 30.05.2012 klo 13:49.
    *******************
    zx10r
    *******************
  25. #1435
    Lainaa Brute kirjoitti Katso viesti
    Jees, uus regu lähti tilaukseen, toivottavasti auttaa.
    http://www.motomaster.fi/kauppa//pro...ails.php?p=134

    Samalla uus kysymys: Törmäsin tääl keskusteluis väitteeseen, et alipainekaasarit ei toimis kunnolla kartiofilttereillä, eli vaatis aina alkuperäisen putsarikotelon. Pitääkö paikkansa?
    Tiedä vaikkuttaako noi sutit kaasareitten toimintaan, mutta vapaavirtaussuodattimista alkaa olla hyötyä vasta jossain +400 hv teholuokassa, alle sen vaikutus on psykologinen. Tai no, saahan niillä enemmän paskaa moottoriin.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  26. #1436
    En muuten ainakaan omaani vaparia laita. Tuollaiset kun tahtoo pysäyttää vasta kävyn kaasariin menon..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  27. #1437
    Hehkutetaan vielä tälläkin puolella niille jotka asiaa ymmärtävät. Myin vanhan tuplaäksän pois.

    Kokeilin paria customia, bemaria ja vähä nakuakin. Sitten sen vaan tajus että uus tupla X on saatava. Tänään haettiin 2005 mallin 23t ajettu nätin sininen rastas. Melkein poru pääsi kun sillä pääsi taas ajeleen. Ei vaan mikää muu pyörätä sytytä samalla tavalla kuin XX . Myös 9 vuoden päivitys uudempaan tuntu melko hyvältä.
    XX
  28. #1438
    Lainaa ilpe kirjoitti Katso viesti
    Hehkutetaan vielä tälläkin puolella niille jotka asiaa ymmärtävät. Myin vanhan tuplaäksän pois.

    Kokeilin paria customia, bemaria ja vähä nakuakin. Sitten sen vaan tajus että uus tupla X on saatava. Tänään haettiin 2005 mallin 23t ajettu nätin sininen rastas. Melkein poru pääsi kun sillä pääsi taas ajeleen. Ei vaan mikää muu pyörätä sytytä samalla tavalla kuin XX . Myös 9 vuoden päivitys uudempaan tuntu melko hyvältä.
    onnittelut vanhan tutun mutta uuden perheenjäsenen johdosta!
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #1439
    Lainaa eeroolli kirjoitti Katso viesti
    Jos staattorin kaikki vaiheet kunnossa ja ohjearvoissaan niin melkoisella todennäköisyydellä se latausongelma ei siitä johdu vaikka niitä joskus mennyt takuuvaihtonakin eri mallin cebareista.
    Mikäli jännitteensäädinkin on uusittu niin vaihtoehdot johtaa tuohon akkuun tai kaapelointiin.
    Kokeile vain suosiolla uutta akkua (vaikkapa Biltsikasta esim. saa suht. halvalla joko normi huoltovapaata tai geeliakkua).
    Onnea täältäkin!

    Aika vaikeahan tuolle on korvaavaa mopetia löytää, vaikka omakin on jo rippikouluiässä ja kohta 85 tkm. takana.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  30.  
  31. #1440
    OU SHIT! Vaimo sai pyöräkortin! Heti alko kinuaminen bläkkärin sarviin. Jos pitäis oman käsittelykokeen ja kattois osaako tuo ajaa. Ei kuitenkaan kylmiltään viitti päästää liikenteeseen ku vähä eri tehopaino luokkaa kuin autokoulun 600:nen.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
Sivu: 48 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3846474849505898 ... ViimeinenViimeinen