Sivu: 47 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3745464748495797 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1381:stä 1410:een 3435:sta
  1. #1381
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    akku irti ja lämpimään varastoon.

    Asiasta maitopurkkiin. Honda kävi tänään dynossa raahen mp-näyttelyssä ja irti lähti 151,75 HP ja 138,41 Nm.
    tehot lähes tallella.
    Olitko tehnyt niille suuttimille ennen mittausta mitään?
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  2. #1382
    Lainaa H@nde kirjoitti Katso viesti
    oletkos varma että on pintaa katsoppa molemmilta puolin ja palan kummatkin päät. Mullakin näyttää olevan pintaa, mutta vaihtoon menee jahka asentaja kerkeis vaihtaa.
    tosiaan olis kiva tietää kuinka paljon noilla on ajettu.. pläkkärissähän tahtoo edessä vasemmalla puolella pala kulua reippaammin siellä ylhäällä, hankala paikka huomata jos ei tiedä katsoa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  3. #1383
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Olitko tehnyt niille suuttimille ennen mittausta mitään?
    En oo kaasuttimiin koskenu ollenkaan. Ei oikeen nyt hoksaa tuon pyörän käytöstä kun aikasemmin valittelin että vie bensaa pirusti, nii nyt kun iridiumit tulppina ja kun käytin dynossa ei tunnu bensamittari laskevan nimeksikään .
    Hyvä homma toki mut pitäs käydä pitempi rauhallinen lenkki ajamassa ja kattoo onko tosi että dynossa sylki paskat pois kaasareista tai missä sitä ikinä olikaan. Yks vois olla että koho ollu jumissa

    P.S. nyt ajanu (viime tankkauksen jälkeen) kaupunkiajoa melkein paristataa kilsaa ja mittari näyttää vielä yli puolta tankkia ei passaa kehua liikaa...
    Viimeksi muokannut: cbrantti; 16.05.2012 klo 08:37.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  4. #1384
    Tuon bensamittarin toiminta ei ole kovin loogista. Ensin ei laske palkit millään ja sit loppu hulahtaa hyvinkin nopeesti.
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  5. #1385
    siis bensaa on menny mut ei lähellekkään niin paljo ku aikasemmin. Vähä kyllä kallistun tuohon kohon jumitukseen miksi söi bensaa . Pitää rundi heittää ja laittaa merkille paljoko menee ainetta niin voi vertailla aikasempaan kulutukseen.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  6. #1386
    ohan tuo bensamittarin laskeminen loogista yläosa on paljon laajempi alue pinta-alallisesti kun pohja joka vain kapenee pohjaa myöten, täten mittarikin laskee nopeemmi
  7. #1387
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RaVe kirjoitti Katso viesti
    Mikä mahtaa xx:n etujarrussa olla vikana kun jarruttaessa kuuluu sellaista sirinää niinkuin olis helvetin iso heinäsirkka jossain lähellä.
    Semmosta pitää mun xj diversioninkin etujarru, sellaista sileänkuuloista sirrutusta, sen kuulee ilman korvatulppia ja tulpilla ei kuule. En nyt muista kuuluiko ittellä tuota ennen kun hommasin sintteriset jarupalat, jotenkin yhdistän muistossani tuon äänen jarrrupalojen vaihtoon.
  8. #1388
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Semmosta pitää mun xj diversioninkin etujarru, sellaista sileänkuuloista sirrutusta, sen kuulee ilman korvatulppia ja tulpilla ei kuule. En nyt muista kuuluiko ittellä tuota ennen kun hommasin sintteriset jarupalat, jotenkin yhdistän muistossani tuon äänen jarrrupalojen vaihtoon.
    alkoipa itselläkin kuulumaan tuota heinäsirkkojen nussintaa palojen vaihdon jälkwen (sintteri). Eilen illalla purin satulaa ja samalla tutkin niin toinen mäntä liikkuu huonommin kuin toinen, eli jumipaskasta johtuu varmasti se ääni. Tänään duunin jälkeen toinen satula purkuun ja nesteiden vaihto yms.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  9. #1389
    Lainaa RaVe kirjoitti Katso viesti
    Mikä mahtaa xx:n etujarrussa olla vikana kun jarruttaessa kuuluu sellaista sirinää niinkuin olis helvetin iso heinäsirkka jossain lähellä. Ja ei, ääni ei kuulu mun pään sisältä koska sen kuulee kyytiläinenkin... Jarrupaloissa näyttää olevan pintaa, levyt näyttää olevan kunnossa ja kaikki osat kunnolla kiinni. Ääni kuuluu sitä kovempana mitä kovempaa jarruttaa. Pyörä pysähtyy kuitenkin hyvin. Voisiko levyt olla kierot ja ääni tulla siitä?

    Itellä cb hondassa sama juttu ja kyselinkin siitä pari vuotta sitten täällä ja tuntu et monella sama juttu. Aluksi ajattelin et ku jarrulevyissä on niit reikiä ja jos pala ois kulunut jotenkin ni kuuluis siitä ku ilma menee niistä levyn rei`istä läpi jarruttaessa, en tiiä sit. Ei oo kyl menoo haitannu tähänkään asti ja hyvin on pysähtynyt.
  10. #1390
    Lainaa cbrantti kirjoitti Katso viesti
    akku irti ja lämpimään varastoon.

    Asiasta maitopurkkiin. Honda kävi tänään dynossa raahen mp-näyttelyssä ja irti lähti 151,75 HP ja 138,41 Nm.
    tehot lähes tallella.
    Jaha, vaihteeksi ollut taas sellanen "hyvän mielen penkki".
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  11. #1391
    Lainaa RaVe kirjoitti Katso viesti
    Mikä mahtaa xx:n etujarrussa olla vikana kun jarruttaessa kuuluu sellaista sirinää niinkuin olis helvetin iso heinäsirkka jossain lähellä. Ja ei, ääni ei kuulu mun pään sisältä koska sen kuulee kyytiläinenkin... Jarrupaloissa näyttää olevan pintaa, levyt näyttää olevan kunnossa ja kaikki osat kunnolla kiinni. Ääni kuuluu sitä kovempana mitä kovempaa jarruttaa. Pyörä pysähtyy kuitenkin hyvin. Voisiko levyt olla kierot ja ääni tulla siitä?
    Ei mitään vikaa, aivan normaali ääni.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  12. #1392
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Jaha, vaihteeksi ollut taas sellanen "hyvän mielen penkki".
    oletan kuitenkin että moottorin tehot eikä takarenkaalta..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #1393
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Ei mitään vikaa, aivan normaali ääni.
    mäntien ja satuloiden puhdistuksen ja jarrunesteen vaihdon jälkeen ääni hävisi täysin. On sitten ilmeisesti normaalia, että annetaan paskaisten / jumittavien osien hingata ja vingata siellä? Enää ei jarrut laahaa ja VAIN jarrutuksessa kuuluu ääntä ja sekin vain tasaista suhinaa.

    Sinuna putsaisin osat.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  14. #1394
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    oletan kuitenkin että moottorin tehot eikä takarenkaalta..?
    kyllä on takapyörältä mitattuna.
    Viimeksi muokannut: cbrantti; 21.05.2012 klo 08:21.
    -Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
    -Suzuki VL 1500 Intruder '99
  15. #1395
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Honda kun on kyseessä, niin ei kannata pelleillä huonon akun kanssa. Heti jos rupee temppuileen, niin uusi akku kehiin. 3 kaverilla on hajonnut laturi akun (toivottavasti) takia. Eli halpaa "huoltoa" uusia paska akku.
    Ja minä olen se sitten se neljäs En ole akkua vielä testannut mutta muutaman vuoden vanha Varta ja minkäänlaista heikkouden merkkiä ei etukäteen osoittanut kunnnes reilun sadan km:n ajon jälkeen pyörä seisoi muutaman tunnin ja kun piti liikkeelle lähteä niin ei startannut Mäkistartilla käyntiin ja ajo kotiin,tutkiskelun jälkeen lopputulos oli että staattori oli palanut. Että kyllä nämä staattorin palamiset on selvästi yksi Hondan tyyppivika,sanokaa mitä sanotte.! Bläkkäri vm.2000
  16. #1396
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Ei mitään vikaa, aivan normaali ääni.
    Komppaan täysin. Yleensä sirittävä ääni palaa, kun jarrut on juuri putsattu, ja liukupinnat rasvattu.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  17. #1397
    Lainaa alatar kirjoitti Katso viesti
    Että kyllä nämä staattorin palamiset on selvästi yksi Hondan tyyppivika,sanokaa mitä sanotte.! Bläkkäri vm.2000
    Kuka väittää ettei ole? nimim. -00 ja vaihdettu.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  18. #1398
    Kysymys kaasarien sielunelämästä:

    -98-vuoden XX ja jostain syystä 3. ja 4. kaasarit ei saa bensaa..? Eli käytännössä käy kahdella.
    Hanas tai bensaletkus ei ole mitää vikaa, eli mistähän sitä vikaa pitäs lähtee hakemaan?
    CBR 1100 XX 1998
  19. #1399
    No joo, tulppien vaihdon ajaksi irrottelin tankin ja kaikki letkut. Nooh, siinäpä ei oikein enää muistanut mikä letku meni minnekkäkin. No nyt syö bensaa, tankilla ajelee sellanen 200 km. Kaasarimalli kyseessä, ajettu 58000. Kysymys kuuluukin että voiko nuo letkut laittaa niin väärin että bensankulutus kasvaa? Tosin nyt keväällä ollut hiukka ranne mutkalla
    Honda 1100XX -97
    Kawasaki ER-5 -97
  20. #1400
    Lainaa jurp kirjoitti Katso viesti
    No joo, tulppien vaihdon ajaksi irrottelin tankin ja kaikki letkut. Nooh, siinäpä ei oikein enää muistanut mikä letku meni minnekkäkin. No nyt syö bensaa, tankilla ajelee sellanen 200 km. Kaasarimalli kyseessä, ajettu 58000. Kysymys kuuluukin että voiko nuo letkut laittaa niin väärin että bensankulutus kasvaa? Tosin nyt keväällä ollut hiukka ranne mutkalla
    Oikeestaan ei ja toihan on ihan normikulutus, kun pikkasen käy aukasemassa
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  21. #1401
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    mäntien ja satuloiden puhdistuksen ja jarrunesteen vaihdon jälkeen ääni hävisi täysin. On sitten ilmeisesti normaalia, että annetaan paskaisten / jumittavien osien hingata ja vingata siellä? Enää ei jarrut laahaa ja VAIN jarrutuksessa kuuluu ääntä ja sekin vain tasaista suhinaa.

    Sinuna putsaisin osat.
    Höpö höpö, kahdessa mopossa ollut sama ilmiö tietyillä pala-levyyhdistelmillä ja ihan täydellisen rempan jäljiltä, eli edelleen ihan normaali ääni.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  22. #1402
    Lainaa jurp kirjoitti Katso viesti
    No joo, tulppien vaihdon ajaksi irrottelin tankin ja kaikki letkut. Nooh, siinäpä ei oikein enää muistanut mikä letku meni minnekkäkin. No nyt syö bensaa, tankilla ajelee sellanen 200 km. Kaasarimalli kyseessä, ajettu 58000. Kysymys kuuluukin että voiko nuo letkut laittaa niin väärin että bensankulutus kasvaa? Tosin nyt keväällä ollut hiukka ranne mutkalla
    Mulla on jossain jonkinlaatuinen pdf kopsu varaosakirjasta, laita yv:llä email, niin lähetän sen sulle. Kattele sitten saako räjähyskuvista selvää. Toisaalta, jos huohotin ja alipaineletkut olis väärinpäin, niin ei pitäis välttämättä saada polttoainetta ollenkaan.

    Viimeksi meni 300 kilsaa tankilla sisältäen 200 kilsaa aika reipasta ajoa.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  23. #1403
    Lainaa Brute kirjoitti Katso viesti
    Kysymys kaasarien sielunelämästä:

    -98-vuoden XX ja jostain syystä 3. ja 4. kaasarit ei saa bensaa..? Eli käytännössä käy kahdella.
    Hanas tai bensaletkus ei ole mitää vikaa, eli mistähän sitä vikaa pitäs lähtee hakemaan?
    Oletkos käyttänyt jo kaikki kaasarit tyhjänä sieltä pohjista löytyvistä ruuveista?
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  24. #1404
    No niin, jos sitä kohta ehtisi ottamaan rastaan taas ajoon. Pientä laittoa vaatii kuitenkin ennen sitä.

    Millaisia kokemuksia on noista manuaalisista nokkaketjun kiristäjistä? Omassa alkuperäinen rallatteli jo viime kesänä pikkuisen, joten pitäisi varmaan vaihtaa.

    Jos automaattinen parempi, niin onko hyvää vinkkiä mistä sellainen kannattaa tilata?
    - Suzuki GSX-750F vm. 2000, 2007-2010
    - Honda Blackbird vm. 2000, 2010-2013
    - Kawasaki Z750 vm. 2008, 2013-2014
    - Kawasaki ZZR1400, vm. 2008, 2014-2015
    - Suxuki GSX1300R, vm. 2008, 2015-
  25. #1405
    Orkkis automaattisen kiristimen ostin paikallisesta Hondan huollosta ja maksoi 50 ekee. Hävis äänet

    Noihin jarru sirinöihin samaa mieltä että ominaisuus....
  26. #1406
    Lainaa Markoxx kirjoitti Katso viesti
    Orkkis automaattisen kiristimen ostin paikallisesta Hondan huollosta ja maksoi 50 ekee. Hävis äänet

    Noihin jarru sirinöihin samaa mieltä että ominaisuus....
    Evukas on kiristin ollut, niitähän saa myös esim. mcscatterilta. Omakin ketju hieman ääntelee neljän tonnin kohdilla, mutta ei vielä pahasti.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  27. #1407
    Lainaa Harri M. kirjoitti Katso viesti
    Oletkos käyttänyt jo kaikki kaasarit tyhjänä sieltä pohjista löytyvistä ruuveista?
    Olen joo, siitä totesinki ettei kahelle kaasarille mee soppaa.
    Eilen otin kaasarit käteen, avasin ja putsasin joka paikan paineilmalla ja katoin tiivisteiden sun muiden kunnon silmämääräsesti. Sama vika jatkuu..

    Voisko olla imuvuoto tms.?
    CBR 1100 XX 1998
  28. #1408
    Renkaiden vaihdosta tällainen ensikertalaisen kyssäri, toimivia niksejä siis tiedustelen:

    Miten olette toimineet rastaan renkaiden irroittamisessa? Kiinnostaa lähinnä tuo etupään nosto siten, että pyörä pysyisi mieluiten pystyasennossa . Takarengas tuskin tuottanee keskiseisontatuen kanssa ongelmia, mutta oletteko käyttäneet mitä apuvälineitä eturenkaan kanssa? Nurkista löytyy kyllä MP- nosturi, jota on käytetty M1800R:n renkaiden irroittamisessa ihan onnistuneesti (aivan erilainen pyörä kuitenkin nostaa). Netistä katselin, että jotkut ovat nostaneet leveällä kalikalla tukien öljypohjasta (jotenkin hieman ?!?)? Oletteko ihan suosiolla irroittaneet katteita?


    Hommana tuo ei hirvitä, päinvastoin ihan mukavaa ja mielenkiintoista. Vannetyöt saa hoitaa alan liike ihan suosiolla, mutta irroitukset teen mieluummin itse.
    -06 Mustarastas, mustana
    ex. -93 Suzuki PV, mustana

    Tehoero vain 100-kertainen...
  29. #1409
    hommaa jokin emäputkesta nostava kuten esimerkiksi
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  30.  
  31. #1410
    Lainaa IMN kirjoitti Katso viesti
    Renkaiden vaihdosta tällainen ensikertalaisen kyssäri, toimivia niksejä siis tiedustelen:

    Miten olette toimineet rastaan renkaiden irroittamisessa? Kiinnostaa lähinnä tuo etupään nosto siten, että pyörä pysyisi mieluiten pystyasennossa . Takarengas tuskin tuottanee keskiseisontatuen kanssa ongelmia, mutta oletteko käyttäneet mitä apuvälineitä eturenkaan kanssa? Nurkista löytyy kyllä MP- nosturi, jota on käytetty M1800R:n renkaiden irroittamisessa ihan onnistuneesti (aivan erilainen pyörä kuitenkin nostaa). Netistä katselin, että jotkut ovat nostaneet leveällä kalikalla tukien öljypohjasta (jotenkin hieman ?!?)? Oletteko ihan suosiolla irroittaneet katteita?
    Ei muuta kun pyörä keskituelle ja varovasti vaikkapa ns. "hallitunkilla" hieman nostaa etuosasta pakosarjan
    alta varovasti (kannattaa laittaa vaikka lauta tai tunkin nostokuppiin sopiva kumipala) ja riittää kyllä kun vaikkapa nostaa 1 sentin eturengasta ilmaan. Molemmat renkaat (taka ja etu) saa irrotettua kyllä samaan aikaan em. tavalla.
    Huom! Kannattaa kyllä varovasti heilutella "rastasta" silloin kun on keskituella ja etupää tunkilla nostettuna, tuntuisi olevan aika kiikkerä keikahtamaan

    Kun eturengasta irrottelet niin ensin jarrusatulat irti ja roikkumaan vaikkapa rottiksilla tukien. Etulokarikin kannattaa suosiolla irrottaa (4 kpl kiinnityspultit), sen jälkeen vain etuakselin oikealta puolelta auki nuo 12 mm akselin kiinnityspultit (2 kpl jotka lukitsee etuakselia) ja sitten akselin mutteri auki. Sen jälkeen 12 mm akselin kiinnityspultit 2 kpl auki vasemmalta puolelta, jonka jälkeen akseli lähtee helposti vetämällä pyörännavasta.

    PS. Itse irrottelen ensin takarenkaan ja vaihdan/vaihdatan/painotan takarenkaan. Sen jälkeen laitan takarenkaan paikalleen, kiristän/linjaan ketjut ja taka-akselin mutteri momenttiin (93 Nm) ja sitten vasta eturenkaan kimppuun em. tavalla nostaen keulaa ja etunen rengastettavaksi/painotettavaksi.

    Sitten valmis etunen takaisin paikalleen ja akseli holkkeineen paikalleen linjamerkkiin asti (huomioi vain tuon viivamerkin akselin vasemmalla puolella) ja kiristää vasemman puoleiset akselin kiinnityspultit 22 Nm:iin. Vaikkapa tässä vaiheessa etulokari ja jarrusatulat paikoilleen (jarrusatuloiden kiinnityspulttien momentti 31 Nm).

    Sen jälkeen kiristää akselin mutterin 59 Nm:iin jonka jälkeen pumppailee hieman etupäätä jotta etupumput "asettuu" paikoilleen/linjaan. Lopuksi oikeanpuoleiset akselin pultit 22 Nm:iin. Lopuksi voi kuulemma "käsikirjan" ohjeiden mukaan 0,7 mm rakotulkilla mittailla vasemman puolen jarrusatulan välystä jarrulevyn molemmin puolin. That's it

    PSS. Tuo Bilteman emäputkesta nostava ei varmaankaan ole välttämättä paras mahdollinen (jollakin "foorumitietojen mukaan" pettänyt). Nuo BikeLiftit yms. lienee laadukkaampia, ainakin hinnakkampia
    Viimeksi muokannut: eeroolli; 24.05.2012 klo 03:00.
    *******************
    zx10r
    *******************
Sivu: 47 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3745464748495797 ... ViimeinenViimeinen