Myös tehdasasetuksen ohje löytyypi manuaalista.(Birdie @ Syys. 21 2011,15:28) kirjoitti
![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
prkl ni mun täytyy olla sokia.(Harri M. @ Syys. 21 2011,19:46) kirjoitti
En mä löydä tai sit toi mun ratsu on nii vanha ettei siihen ole edes ohjetta *
edit:siis jousen säätöön.
paluuvaimennus on kohdillaan kyllä
editedit: unoihtakaa kaikki.. nyt vasta luin ajatuksen kanssa ton
kaks päällä lisää tiukkuutta ni avot
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
(rytkönen @ Syys. 21 2011,20:58) kirjoitti
ohje vissiin löyty.
On mullakin ihan alkupään mopotin ja ohje löytyy sieltä linkistä, jonka aiemmin postasin.
Ja kuten aiemmin todettu, jos on iskari kunnossa ja jousen säätö tehty oikein, niin ei kyllä pohjaa täysilläkään painoilla.![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
joo kyl vaan. Tai itseasiassa selailin myös noita muiden vm ohjekirjoja, ja siellä oli sanottu selvemmin, että kuorman kanssa ajaessa laittaa ruuvia "tiukemalla"(Harri M. @ Syys. 22 2011,07:47) kirjoitti
![]()
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Moi.
Pyörästä palo ajovalon poltin. Ihan selkeästi kyrvähtänyt. Hain siihen uuden polttimon ja vaihoin, mutta ei toimi ei. pitkät, parkit takavalo, valon katkasin, sulakkeet ehjät. ei vaan toimi tämä ajovalo mikä lie virallinen nimi. Pyörä on -04 xx ja vasta harrastuksen alottaneena ja pyörät ihan uusi juttu jne, tämä panee miettii mistä lähtee liikkeelle vikaa etsimään. Uuden polttimon hain varmistaakseen ettei ole uusi poltin paskana. ei toimi ei.
Onko vastaavaa muilla käynyt? Mitä mä teen?
jaa onkohan tää joku -04 juttu kun multa kärähti ja pariviikkoo sitten lamppu.
No ostin uuden ja toimii![]()
Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird-04
Iron Butt ss1000
Kai se pitää alkaa koluu niitä kytkimii ja kahvoi enemmä, jos siellä olis jotain hapettuma paskaa. Ei vaa vois uskoo et ku poltin palaa ni se rikkoo jotain muuta samalla. Ja honda vielä. Ei pysty käsittää.
Morjens!
Miten on käyny muilla mustarastas kuskeilla kun olette vaihtaneet ketjurataspaketin, onko teillä mennyt se kulumisen osoitin yli puolivälin lähelle replace chain merkkiä kun olette uuden ketjun kiristäneet.
Mulla kävi niin, vaikka ketju oli 110 lenkkinen ja etuhamppi 17 ja taka 44 piikkinen. Eli pitäisi olla vakiokamppeet.
Ilmeisesti ketjun joutuu pistään poikki ja ottamaan pätkän välistä kun on jonkin verran kulunut?
Pyörä 2006.
Pari kertaa olen törmännyt valovikaiseen Bläkkäriin, molemmissa oli starttinappi rikki, se on siis kaksiosainen kytkin joka kytkee ajovalon pois kun startataan, toisesta oli tinaus sulanut irti kytkimen sisältä, toisesta kontaktipinnat kärähtäneet.(plantastar @ Syys. 26 2011,18:33) kirjoitti
Tuon pystyy kytkentäkaavion avulla ohittamaankin hätätapauksessa mutta kytkimen vaihto on paras ratkaisu.
Tutki tuo asia.
Molemmissa kuitenkin tuo starttaus toimi ihan ok.
Älä korjaa ehjää....
Kyllä mulla ainaki uudet ketjut vaihtaessa se "säätötaulukko"/osoitin asettui näyttämään uusia ketjuja, eli akseliväli oli lyhyimmillään. Nyt kun on ajettu reilu 10 tkm kilometriä niin kerran olen säätänyt, mutta vieläkään ei olla lähelläkään replace merkkiä.(Speedy Gonsales @ Syys. 26 2011,20:11) kirjoitti
Ketjurataspaketti on vakio (DID:n ketjut ja JT:n rattaat)
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Mulla ketjurataspaketti oli DC (ketjuC rattaat AFAM).
Elikkäs taisivat paskan myydä![]()
Mulla oli kaks kolme kesää sitten, se musta pyöreä muovimötikkä, joka siinä polttimon takana, oli kuumuudesta mennyt "luokille" joka aiheutti sitten kosketushäiriön ja sähkökatkon. Jotain silloin siinä vääntelin (olikohan polttimon liittimiä) ja taas toimi(plantastar @ Syys. 26 2011,18:33) kirjoitti
Honda CBR1100XX
milläs pirulla saan takajousen esijännitystä muutettua.
on suht tiukassa
auttas tietty jos oikeanlainen työkalu.
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Storm motor myy jousensäätö avaimia h.19,00 eur
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Moi.
Maanantaina menee pyörä venttiilin säätöö jlbikeen ja saavat samalla laittaa valon toimimaan. Arvelivat johtuvan tästä valokytkimestä. Peukut pystyy että saavat ilman varaosaa toimimaan, uusi mötikkä maksaa 250e. Avasin sen kytkimen ja kurkkasin sisään, mutta en siitä ymmärtänyt hevonvittua. Parempi että joku asian tunteva sitä ropaa, ettei tuu enempää vahinkoa. Noita polttimoon meneviä johtoja varovasti vääntelin ja kääntelin, olettaen että sen lampun vaihossa olis joku paikka vähän saanu kipeetä. Ekaa kesää toi on ulkona pidetty ressun alla, jos se olis aiheuttanu jotain hapettumista tai muuta paskaa. Tiistaina tietää enemmän.
Samanvuotinen XX joka on kesät pressun alla ja/tai katoksessa. Ei ole ollut ongelmia sähköissä, eikä oikeastaan missään muussakaan.(plantastar @ Loka. 01 2011,14:32) kirjoitti
Vaihdoin myös lyhkästen polttimon ihan muutenvain, kannattanee ennenkuin on pakkoTuli valotehoakin huomattavasti lisää alkuperäiseen polttimoon verrattuna. Kinkkinen laittaa se kumisuoja takaisin paikalleen. Olisi vissiin kannattanut purkaa vähän enemmän.
XX -04, R1200GS -13
Kerroha sit mitä kustanti venojen säätö.(plantastar @ Loka. 01 2011,14:32) kirjoitti
Täällä ois ajankohtainen.
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Joo, siinä vaihdossa oli kyllä haastetta, omat lapiot ei mahtunu tonteille millää, visiiri pois ja siltiki oli siinä ja siinä et sai operoituu lampun pois ja takas. Kinkkinen homma kaikenkaikkiaan.(Birdie @ Loka. 02 2011,06:22) kirjoitti
Venojen säätö on 3 työtunnin homma, lisäks laittaa uuden tiivisteen 50e, vaihtaa valmiit öljyt, lamppu toimimaan. katteet on kaikki pois valmiiks, taksat pasteen tänne kuha tulee huollosta.
tallissa komeilee vm '98 1100 xx ajettu 86 000 km...
amatöörin kysymyksiä:
1. Onko ketju joka ääntää, vai venttiilit? tyhjäkäynnillä (varsinkin lämppimänä) isompi ääni mutta kierrosten noustessa rahina/nakutus pysyy, mutta kirkkaampana ja tiehämpänä. Versioita oon kuullu että ei ole venttiili vaan uutta nokkaketjun kiristinä ja ajoa vailla. toinen on että ei ole ketju vaan venttiilit. Ja kolmas että se on kone jonka pitääkin ääntää vähä. ota siitä nyt sitten selvää...
2. Onko normaalia matka ajossa että lämmöt ei nouse alarajalta kovin paljoa? pysyy lähellä alarajaa mutta kaupunkiin tullessa pomppaa kuitenki puoleenväliin mittaria. Ulkolämpö 8-15 celsiusta.
3. Jos varmuuden vuoksi vaihtaisin nokkaketjun niin onko minkälainen operaatio?
4. Ja uskaltaisko näillä puheilla käydä rapian tuhannen kilsan reissua vai jättääkkö reissu väliin? *
Kokeilisin ensin uudella kiristimellä ja öljyillä kunhan talvitelakalle pyörän saan muuttuuko äänet.
Ja se vielä että mitä nyt kerenny testaamaan ,pyörähtäny kaupungissa ja matkaa ajanu baut 300 kilsaa niin ei tuo rahina /nakutus muuttunu mihinkään. vielä...
Edellisistä huolloista ei mitään tietoa. tarttisko tehdä venttilien tarkistus/säätö (JA MITEN SE TEHDÄÄN?) Omistajan käsikirja ja Service Manual löytyy kunhan kerkeän katsomaan kannesta kanteen mitä sieltä löytyy.
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Helpoin keino tosiaan on vaihtaa öljyt ja se kiristin.
Onpahan sitten varmaa ettei se ääni johtunut kiristimestä, jos vielä jatkuu.
Sitä vanhaa kiristintä voi myös auttaa pienellä ruuvimeisselillä kireämmälle, sen 10mm kuusikulmaisella kannalla olevan ruuvin/tulpan alta. Ja varovasti sitten.
Myös tasapainoakseleiden säädön puute voi aiheuttaa ääntä, siihen löytyy ohje korjaamokäsikirjasta, harvoin nuo kyllä säätöä kaipaavat.
Älä korjaa ehjää....
Bläkkärin lämmöistä on täällä paljonkin juttua, uudemmat digimittarilliset käyttäytyvät niin, että matkassa (yli 80 km/h) lämmöt ovat siellä 80C korvilla, mutta heti kun pudottaa kaupunkinopeuksiin ne pompsahtaa 100C ja yli ja flekti puhaltaa melkein tauotta. Tämä normaalia.(cbrantti @ Loka. 03 2011,18:10) kirjoitti
Omassa ketju kuulemma vähän ääntää 8000 rpm korvilla, todettu 48 tkm huollossa. Ajelen seuraavaan huoltoon ja vaihdatutan kiristimen silloin. Oma korva ei kuule vielä mitään outoa, tosin isoilla kierroksilla tulee harvemmin mentyä *![]()
XX -04, R1200GS -13
Moi.
Elikkä huolto hintoja.
Venttiilin säätö, öljyt (omat öljyt ja filtteri), venttiilikopan tiiviste, pientarvike lisä 328e. 4,20h a-hinta 66€.
Ei ole eriteltynä muuten koko hommaa, vein ton katteet irti. 48tkm huolto ja ei tarvinnu venttiileitä säätää. Kaupan päälle sai vielä hetken rupatella asentajan kanssa.
Tämä lampun vika oli ollu jossain liittimessä, mitä jonku tovin oli saanu ettii, ei ollu kahvassa. Eli liitin oli hapettunu.
Venttiilien säätöön alunperin puhu että menee se 3h.
Hyvä fiilis, taas toimii kaikki![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nonniii!! kiitosta vaan Maintenanceman vinkistä.
sain liikautettua yhden napsun verran sitä kiristäjää pikku meisselillä. ois varmaan menny toinenki mut en uskaltanu kun ei tiiä miten tiheä väli hampaissa on. kyllä ainaki vähä kolina hiljeni.
Mtä tuumaatte kärsiikö toisen napsun kiristää
tartee käydä pyörähtään ja lämpimällä koneella kuunnella.
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
Taitaa olla portaaton tuo säätö.
Talven aikana voisi tietysti vaihtaakin tuon kiristimen.....
Älä korjaa ehjää....
Perhana kun ehdin viemään pyörän jo talvisäilytystallille ja nyt pitäisi jollain konstilla pähkäillä millainen hylsy sopii swingin lukkomutteriin... Pitääkö hommata Hondan oma hylsy vai käyköhän joku tarvikemalli? Jos tietäisi mittoja niin voisi vaikka koneistaakin.
Laitappa yv:llä emailisi niin laittelen mittoja tulemaan.(MTa @ Loka. 06 2011,21:58) kirjoitti
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Onkos kenelläkään takavaloa mitä Jaws myy jossa jarruttaessa syttyy XX logo?Onkohan E-hyväksytty?Näyttää kuvassa ainakin hienolta![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
ei ole kokemusta, mutta meinasin ite kesällä ostaa sellaisen. päädyin kuitenkin tilaamaan riffgmbh:sta mustan ledi-takavalon, koska se on kuitenkin e-hyväksytty (jawsin tuote ei ole). mielestäni riffin tuote on erittäin siisti ja kavereiden mukaan näkyykin alkuperäistä paremmin. by the way, toimittivat tuotteen saksasta vajaassa 4 päivässä kotiovelle.(suzuki03 @ Loka. 09 2011,19:59) kirjoitti
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Ilmottaudun -04:n uudeksi omistajaksi.
Jawsin sivut ovat mielestäni "vähän" sekavat. Onko muita saman hintaluokan selkeämpiä sivuja hilpetööreille?
Onko tuon -04:n jarrut muuten ABS:it?
Tupla-X -04
Eipä taida missään Bläkkärissä olla ABS jarruja, noissahan on se yhdistelmä jarru systeemi, etujarru vaikuttaa taakse ja päinvastoin.
http://www.davidsilverspares.co.uk/ myy ainakin orkkis varaosia kohtuuhintaan.
Älä korjaa ehjää....