Joo hintahan oli hyvää kusetusta, mutta olihan ne niin somat... No nyt on pitänyt hakea paikallisesta väristä ja matosta tulppia pudonneitten tilalle, kun en viittinyt liimailla kiinni. Eihän ihan yhtä somia oli, mutta 0,65 euron hinta kompensoi ulkonäön...![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
pistitkös harri muuten mitään silikonia niihin tulppiin..? edes uusiin...
mietin et alkaako ruostekukka iskemään niihin osiin, jos vesi pääsee sisälle. toisaalta tiiviiseenki voi tulla kondensiovetta, mut harvoinpa kovin äkillisiä ilmaston muutoksia ajellessa tulleepi, ainakaan ihan pakkasen puolelle..
muistelen et aiemminki ollu samasta asiasta puhetta just tällä foorumilla..
tulppien asennus pitäis itekki hoitaa kunhan ehtii, tulpatki jo valmiina..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ite kun ostelen nuo tulpat Etolasta huimaan puolen euron kappalehintaan, niin en ole jaksanut kiinnitykseen panostaa. No pari kertaa on käyty sitten hakemassa uusi tulppa pudonneen tilalle. Eli hyvä niitä olisi varmaan jollain vähän liimata kiinni. Aina on kylläkin tippunut sama tulppa. Ne kun on vissiin lähes kaikki eri kokoisia, niin joku Etolan tulpista on hieman löysä koloonsa.
Pitemmillä reissuilla ovat aina tippuneet. Varmaan niitä tulee arkiajossa potkittua kiinni useammin. No viimeksi lensi killerikin änkkäristä Ivalon nurkille, ja olinkin kuulevinanin jotain metallista kolinaa jossain välissä, mutta koska loppui nopeasti, niin unohtui yhtä nopeasti...
ZZR1400 -06
Juu pitäs varmaan, mutta juuri tuosta väri/maton tulppien hinnoilla en viiti, vähän erkkaria väliin jos on väljähkö, potkii aina välilä syvemmälle jos muistaa... just niinkuin Deecu tuossa yllä kirjoitteli.(XX-xenon @ Tammi. 14 2011,18:41) kirjoitti
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
selevä peli. pitää varmaan katsoa et mökäpöntöissä on killeri kunnolla kiinni, jos niitä killereitä joskus käytän.. ettei nekin irtoa, kuten muilla on käyny.. *
toivottavasti ei kovin ala osia putoilemaan tuosta pyörästä, sehän on sitte sama ku hd:lla ajelis.. *
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Huhtikuussa olis XX menossa säädettäväksi PC:n ja Laserin slipareiden kanssa....nyt kun on niin laiska selaamaan sivustoa niin kyselenpä vaan että minkälaisia vääntö ja teholukemia on tullut vrt. vakioon?![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Onko muut löytäneet myynnissä erilaisia etukatteita lähinnä etuvalon osalta?
Itse on vastaan tullut sivuja katsellessa yksi alkuperäisestä poikkeava malli jossa on kaksi erillistä valoa rinnakkain.
Mutta siis onko muita malleja jossain myynnissä?
Honda CBR1100XX Super Blackbird -98
Onko kokemusta 190/55 takarenkaasta? Mahtuuko pyörimään hyvin ja onko ajo-ominaisuksia notkeuttava vaikutus?
Entä, onko joku rakentanut sähköistä valojen korkeus säätöä? Miten sen helpoimmin toteuttaisi?
BMW R1150R -04, Tunturi sport -74, Ex. Honda CBR1100xx -05 Honda CB 1300F -04
Ei sovi. Ei mahdu. Rouva saa rahat takaisin.
Milläs noita jalkatappeja sais pudotettua aavistuksen? Onko valmista patenttia olemassa, vai pitääkö alkaa soveltamaan? Omaan makuun tapit on älyttömän ylhäällä.
No muutamasta pajasta olen kysynyt ja eivät ole suositelleet, mutta eihän tuo hirveitä maksa kokeilla. Makuasiakinhan tuo voi olla.(hiutale @ Helmi. 04 2011,16:28) kirjoitti
![]()
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
TUOLTA(Kapakala @ Helmi. 04 2011,22:48) kirjoitti
Oma kokeilu jäi tosin pariin viikkoon, kun seurauksena alkoi polvet kolista ikävästi katteen reunaan. Toimii varmaa jollain toisenlaisella jalan/selänpituus kombinaatiolla kun mulla...
edit. Niin ja möin ne eteenpäin samantien, eli ei löydy enää.
ZZR1400 -06
Noin niinkuin yleisellä tasolla alkuperäisen rengaskoon muuttaminen ei yleensä paranna ajo-ominaisuuksia *(hiutale @ Helmi. 04 2011,16:28) kirjoitti
![]()
ZZR1400 -06
On rakentanut. Tein tuossa toissa vuonna tämmöisen virityksen.(hiutale @ Helmi. 04 2011,16:28) kirjoitti
Purkaamolta vain auton valonkorkeuden säätö moottori ja siitä se sitten lähti. Toimii erinomaisesti mutta ihan pienenä vikana on korkeuden pienehkö säätö eli saisi olla vähän pidempi liike niin riittäisi yksin ajamisen ja täysin kuormatun pyörän säätämiseen.
Mutta toimii ja jos pyörää vaihdan niin rakennan uuteen kanssa samanlaisen.
Honda CBR1100XX Super Blackbird -98
Löysin kuvatkin tästä korkeuden säätö moottorista.
Ja moottori on Almera -95 mallista otettu.
Vanha säätöhän on kierteellä mutta siitä vain heijastin osasta se muoviklipsi pois.
Porasin akseliin kaksi reikää, toinen päähän ja toinen akselin puoleenväliin noin suurinpiirtein.
Akselin puoliväliin sokka.
Sitte pujotin akseeliin prikan ja sopivan mittainen jousen ja toiseen päähän toinen prikka.
Siihen seuraavana heijastin osan se metallinen "koukku" josssa oli se muoviholkki vanhaa kierresysteemiä varten.
Toinen prikka toiselle puolelle ja sokka akselin päähän.
Se on siinä.
Tuon moottorin akseli ei pyöri moottorin toimiessa mutta akseli pyörii kun tekee manuualisen säädön moottorin puolella näkyvästä kuusiokannasta jossa myös ristipää.
![]()
Honda CBR1100XX Super Blackbird -98
Mulla oli yhden kesän 190/55 pallo alla ja oli mun makuun kyllä hankala ajettava. Mahtu kyllä pyörimään ihan hyvin, mutta "vanneylitystä" tulee kait sen verran, että sopivasti kallistettaessa pyörästä tulee arvaamaton.(hiutale @ Helmi. 04 2011,16:28) kirjoitti
Tuon yhen kesän sillä sinnittelin, mutta oli kyllä autuus päästä seuraavana kesänä taas ajelemaan vakiolevysellä renkaalla.
En siis ainakaan omasta kokemuksesta vois suositella...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Buellin tapeilla jalka tulee abaut 2 cm alemmas, ja se on ainaski minusta h*lvetin paljon parempi kuin orkkistapeilla.(Kapakala @ Helmi. 04 2011,22:48) kirjoitti
Honda CBR 1100 XX SuperBabloModi
kuis paljon maksaa noi jalkatapit ja onko millainen asentaa(ei pysy vasara eikä meisseli oikein kädessä) ja mistä ostaa
jawsin tappisysteemi halvempi ku buellin uudet tapit ovh ja helppo asentaa ku itekki oon saanu paikoilleen..
jousta joutuu hieman vääntämään että painaa tappeja taas tehokkaammin alaspäin, mut muuten ingen proplem.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ensiksikin tunnustan, että en ihan jokaista postausta lukenut. *
Kyselen nyt, että kuinka tiuhaan pitäisi vaihtaa nokkaketju + laahaimet sekä mahdollisesti rattaat. Haynesin korjauskirjasta en löytänyt, ei ollut edes 'non schedulet..' -osastossa.
MP -messuilla TM:n osastolla juttelin G Salovaaran kanssa, joka sanoi että maahantuoja suosittelee 60tkm vaihtoväliä, jossa hänen poliisimp:ään se vaihto tehtiin.*
Nyt en kuitenkaan aio vaihtaa kuin kiristimen. Ens talvena (jos kesän ajot onnistuu kuten viime kesänä) tulee seuraava venttiilien välysten tarkastus vastaan (96tkm), johon voisi yhdistää ketjun ja tykätarpeiden vaihdon. Edellisessä venttilivälysten tarkastuksessa (72tkm) vuosi sitten en nähnyt, että laahaimissa olisi merkittävää kulumaa. Tosin, ei kaikkia näkynyt hyvin, koska en irroittanut nokka-akseleita kun ei ollut säätämiselle tarvetta.
Nyt se varsinainen kysymys: Onko noitten vehkeiden vaihto alle 200tkm hätävarjelun liioittelua? *![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
on kai noilla ulkomailla ajettu todella isojakin kilsalukemia, mitä olen huhuja kuullu, jatkuvassa käytössä kun ovat olleet. jos koko pyörästä puhutaan, eikä vaan ketjusta, rattaista jne.
jotenki tuntuis, että kestää kai se ketju ajaa, kiristin kai se ongelmakohta on ollu kun alkaa ääntämään. ja jotkut kai on sen vaihtanu ja kohta ääni taas palannut.
tekis mieli sanoa samalla tavalla kuin eräs tuttu taksin omistaja sanoi mulle w124-mersusta: voi siihen mersuun vaihtaa ketjun koneeseen, ei se sitä tarvi yleensä, mut saapahan sitten nukkua yönsä rauhassa. *
toki pyörän ketju pyörii kovemmilla kierroksilla jne mut venyiskö se sen enempää kuin autokäytössä, saahan se öljyä kuiten koko ajan..? *![]()
jossain vaiheessa se on tietenkin vaihdon tarpeessa mutta kuinka pian, jos auton ketjuun vertaa? mersullakin ollut jokin vaihtoväli, muistaakseni 300tkm, mutta eihän se tietenkään sellainen kierroskone ole kuten pyörä..
maahantuojalta vois kysyä virallista kantaa asiaan ja jos sen vaihtaa, niin sitten tosiaan saa nukkua yöt rauhassa.. osien hinnat luultavasti ei hirveitä maksa, mutta vaivaahan se vaatii jonkin verran.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Remppasin viime syksynä yhden BB:n jakopään, pitkä laahainkisko (jota kiristin painaa) oli irronnut yläpään nivelestä, sellainen niitattu tappiliitos jonka varassa kisko pääsee liikkumaan, niitti/kiinnike oli pettänyt.
Oli tuho ollut lähempänä kuin ikinä, pyörän omistaja oli vain ihmetellyt jakopään kovahkoa rallatusta.
Ketju, laahaimet ja kiristin uusiksi, ja taas toimi.
Kannattaa miettiä kuinka paljon noita "suositeltuja" vaihtovälejä kannattaa venyttää, yleesä kyllä nuo rallatukset hiljenevät kiristimen vaihdolla, joskus vain hetkeksi, joskus pidemmäksi aikaa.
Jotkut ovat laittaneet mekaanisia kiristimiä ihan kait hyvin tuloksin.
Kannattaa kuitenkin joskus kurkistaa ja katsoa niiden laahaintenkin kunto.
Älä korjaa ehjää....
eli vika löytyi laahaimen puolelta, ketju oli ehjä muuten..?
juu, mieluummin tosiaan vaihtaa ketjun ja nukkuu yönsä rauhassa, kun ottaa turhaa riskiä moottoririkon muodossa.
Mut jos moottori muuten on huollettu asianmukaisesti, ni luulen että pläkkäri kuiten on aika harmiton vehje pitemmäksikin aikaa.
Kai niihin loppupään malleihin on jotain muutosta tehty sähköihinkin vai vaivaako se jännitteensäädin uudempiakin versioita..? Kaipa sitäkin on täällä jo käsitelty muttei heti muistu mieleen..
tutkin hondan omaa huoltokirjaa, ei sielläkään tosiaan mainita yhtään mitään ketjun vaihdosta..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ketju oli ehjä, periaatteessa...(XX-xenon @ Maalis. 06 2011,18:12) kirjoitti
Oli kyllä hioutunut toiselta sivulta irrallaan olevien osien vaikutuksesta, joten vaihtoon meni ihan kaikki ketjuun liittyvät osat (ei nokkien/alapään rattaat)
Ennakoiva huolto on yleensä sitä halvinta![]()
Älä korjaa ehjää....
Mikä on suositeltu vaihtoväli ketjulle? Entä laahaimien sallitulle kulumiselle? Onko tehtaan ohjeissa suositusta esim ketjun sallitusta venymästä?(Maintenanceman @ Maalis. 06 2011,17:57) kirjoitti
Jos soittaa maahantuojalle, niin suositteleehan ne vaihtamaan mitä niiltä kysyy. Faktaa tässä huutelen, suosituksien sijaan. Vaikka suosituksistakin toki aina saa ajatuksia.
Haynesin kirjasta en löytänyt. *![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
eli haynesista ei löydy, eikä maahantuojan käyttöohjeesta.
onko kukaan löytäny mitään noista ulkomaan foorumeista?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Yritän muistaa huomenna katsoa tehtaan korjaamokäsikirjasta.
Älä korjaa ehjää....
Tänx, Maintenanceman. Huomaisin ajattelevani mottosi 'Älä korjaa ehjää...' mukaisesti. En vaan saanut sitä suustani ulos!(Maintenanceman @ Maalis. 06 2011,22:31) kirjoitti
![]()
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Ei löydy korjaamokäsikirjoistakaan (kaasutinmalli ja ruiskumalli) vaihtoväliä ketjulle, ohjureille tai kiristimelle. Sama juttu sisarmalli X-11 korjaamokäsikirjassa.
Vianetsinnässä löysä tai kulunut ketju/ohjurit mainitaan mahdolliseksi "äänien" aiheuttajaksi.
Sylinterinkansi osiossa kehotetaan tarkastamaan ohjurit/laahain ja jos on huomattavissa ylenpalttista kulumaa tai vaurioita, vaihtamaan ne.
Että näin.
Älä korjaa ehjää....
Tänx no2, Maintenanceman!
Kyse on siis suosituksista, vaihtaa jos ääni käy korvaan (määrittele 'paha ääni') tai jokin muu seikka alkaa epävarmuutta kalvamaan.
'Ettei tulisi korjattua ehjää', niin voisinpa hyvinkin ensi talvena vaihtaa ketjun, k-akselin rattaan mahdollisesti ja laahaimet. JOS a) ketjun 'kiristysvara' on vähäinen (määrittele 'vähäinen'*) laahainten ollessa alle puoliksi kuluneita b) laahaimet (ts mikä tahansa niistä) on kuluneet puoliksi tai enemmän c) pohjantähti on jupiterin kanssa sopivassa kulmassa. *
Nyt menee koneeseen kuitenkin uusi kiristin. Sen ostin vuosi sitten, mutta en keksinyt pätevää syytä, miksi sen vaihtaisin. Kun osat (laahaimet mitkä näkyivät taskulampun ja peilin kanssa) olivat käytön jäljiltä, mutta 'vähäisesti' kuluneita.
Ja kun aikanaan tottui tuutin rohinaan, niin ei tässä pienistä pelästy. Tuutti kun aina rohisi, mikäli ei ollut rikki. Kävin vuosi sitten keväällä Jämsässä sikäläisessä mp-huollossa, jonka huoltovastaava sanoi konetta rundattuaan, että sulla särisee/ääntelee nuo jouset pakoputkessa... Putki on Yoshi 4-1 ja niistä liitosten jousista puuttuu kumiset 'vaimentimet' ympäriltään.
Eli minä nyt sen kiristimen vaihdan, tarvitsi tai ei... *
Muoks: Nyt taisin olla turhan näsäviisas. Kiitos kovasti laadukkaista neuvoista, kaikista mielipiteistä sekä raa'asta faktasta. Kun saa leipänsä siitä, että pysyy tosiasioissa, niin niitä sitä sitten tiukkaa. Kiitos ja anteeksi!
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Onkos kellään tietoa, että saako bläkkäriin jostain tarviketermostaattia? Varmaan joku malli löytyy, vaikka ihan auton termarina, paikallisen Hondadealerin hinta termarille ja tiivisteelle vaivaiset 66 euroa, voi helvetti! No menihän sen hinnan etsimiseenkin jo puolituntia, tuliko hintaa lisää sen takia, voi tsiisus, että oli taas tasokasta palvelua. *
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX